کد خبر 1476573
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
اسراییل، رژیمی که فقط زبان زور می فهمد

بامداد امروز (جمعه) بمب افکن های رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار برای هفتمین بار در ۴۰ روز اخیر به دمشق (پایتخت سوریه) حمله کردند و خساراتی به آن وارد نمودند.

به گزارش مشرق، بامداد امروز (جمعه) بمب افکن های رژیم صهیونیستی از سمت جولان اشغالی چندین راکت به سمت دمشق شلیک کردند که پدافند هوایی ارتش سوریه تنوانست شماری از آنها را رهگیری و منهدم کند و برخی از راکت ها نیز به اهدافی در نزدیکی دمشق اصابت کرد.

بامداد پنج شنبه نیز دشمن صهیونیستی در تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی با چند فروند موشک به برخی از مراکز جنوب دمشق حمله کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه توانست با برخی از آنها مقابله کند.

با وقوع زلزله مهیب هفت و هشت دهم ریشتری ۱۷ بهمن ماه شمال غرب سوریه (و جنوب ترکیه) و سرازیر شدن کمک های انسان دوستانه دیگر کشورها به سوریه و شکسته شدن تحریم های ظالمانه این کشور در کنار حضور چندین هیات سیاسی و پارلمانی در سوریه، مقامات تل آویو را برآشفت و آنها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از گسترش این موضوع اقدامات ضدانسانی خود را افزایش دهند از این رو طی ۴۰ روز اخیر دوبار فرودگاه بین المللی حلب و یکبار نیز فرودگاه بین المللی دمشق را هدف کینه خود قرار دادند تا کمک های انسان دوستانه دیگر کشورها به دست مردم سوریه نرسد.

صهیونیست ها در کنار بمباران دو فرودگاه حلب و دمشق، چندین بار اقدام به بمباران دمشق و اطراف آن در مدت اخیر کرده اند.

زلزله شمال غرب سوریه در عین حالی که خسارت های زیادی به همراه داشت، تا حدود نسبتا خوبی موجب رفع کدروت ها میان برخی کشورها با سوریه نیز شد و هیات های مختلفی از کشورهایی همچون لبنان و برخی دیگر از کشورهای عربی به دمشق آمدند و اعلام شده که پس از ماه مبارک رمضان کنسولگری عربستان در دمشق پس از ۱۲ سال بازگشایی خواهد شد و مقامات ریاض از "بشار اسد" رییس جمهور سوریه برای اجلاس سران اتحادیه عرب که در ۲۹ اردیبهشت ماه در عربستان برگزار خواهد شد نیز دعوت خواهند کرد.

مجموع این اقدامات در کنار گسترش موج اعتراضات در سرزمین های اشغالی علیه مقامات تل آویو و سردرگمی و ناتوانی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رژیم حاکمه تل آویو در مقابله با آن، این رژیم را بر آن داشت تا بحران موجود در سرزمین های اشغالی را به خارج مرزهای رژیم موقت صهیونیستی انتقال دهد که بهترین و راحت ترین راه برای صهیونیست ها در این مسیر بمباران خاک سوریه به زعم مقامات تل آویو بوده است.

ادامه تجاوز های رژیم صهیونیستی به سوریه

اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در بمباران مراکز سوریه فقط به مدت اخیر ختم نمی شود. با شروع بحران سوریه در اسفند ۱۳۸۹ و تبدیل آن به جنگی بین المللی، تل آویو هم در مسیر و اهداف تروریستها وارد عمل شد و برای تضعیف ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی بارها به خاک سوریه حمله کرده و عملا به نیروی هوایی تروریستها تبدیل شد؛ تروریست هایی که در زمان کنونی اکثر آنها شکست خورده اند و فقط بخشی باقی مانده اند.

یکی از بدترین بمباران های خاک سوریه توسط رژیم صهیونیستی در سال های اخیر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاد؛ در این حملات که به مراکز نظامی سوریه در حومه دمشق صورت گرفت، دست کم ۳۰۰ نظامی سوری به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

تجاوز سنگین رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و شهادت شماری از نظامیان سوری موجب شد تا "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه طی تماس تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر فعلی و وقت آن دوره رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت وگو و از این حملات ابراز نگرانی کند.

به دنبال این تماس تلفنی در همان زمان، "آلکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وقت وزارت امور خارجه روسیه با اعلام موضع کشورش در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد: تشدید مناقشه مسلحانه، خطر ایجاد کانون های جدید تنش در منطقه را به وجود می آورد که ممکن است علاوه بر سوریه، کشور لبنان را نیز فرا گیرد و به محدوده مرزی لبنان و اسرائیل سرایت کند.

در همان زمان منابع نزدیک به رییس جمهوری سوریه نیز فاش کردند که "بشار اسد" به اطلاع روسیه رسانده که ظرف ۲۴ ساعت خواستار دریافت پاسخ پیامی است که برای آمریکایی ها از طریق مسکو فرستاده و محتوای آن عبارت است از اینکه اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر به خاک سوریه تجاوز کند، این اقدام به مثابه اعلام جنگ خواهد بود و در آن صورت جایی برای هشدار و یا بررسی واکنش باقی نخواهد ماند.

به گفته این منابع، رییس جمهوری سوریه در همان زمان دستور استقرار سکوهای پرتاب موشک های جدید روسی را به ارتش این کشور صادر کرد و همچنین به ارتش سوریه فرمان داده شده تا فوراً و بدون درخواست اعلام نظر از رهبران سوریه به اقدام صهیونیست ها واکنش نشان دهد.

این مساله باعث شد تا حملات رژیم صهیونیستی برای مدتی به خاک سوریه متوقف شود، ولی این مساله دائمی نبود و پس از چندماه دوباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه با شدت کمتری آغاز شد.

اما در سال ۱۳۹۵ و پس از آن نیز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه برای جلوگیری از شکست گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی شدت گرفت و ادامه یافت تا این که در ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ حمله ویژه ای به اطراف فرودگاه دمشق انجام شد که در اثر این حمله تجاوزکارانه سید "مصطفی بدرالدین" فرمانده عالی نظامی حزب الله که پس از شهید حاج "عماد مغنیه" به این مقام رسیده بود به شهادت رسید.

روند تجاوزهای مکرر بمب افکن های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همچنان ادامه یافت تا این که در ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ پایگاه هوایی تی ۴ در استان حمص در شمال دمشق هدف قرار گرفت و در اثر آن هفت نفر از مستشاران نظامی ایران به شهادت رسیدند.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ بود که برای چندمین بار "بشار الجعفری" نماینده وقت سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در شورای امنیت در اعتراض به تجاوزهای مکرر بمب افکن های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، گفت، «آیا وقت آن نرسیده که شورای امنیت اقدامات لازم را برای توقف حملات مداوم اسرائیل به خاک جمهوری عربی سوریه اتخاذ کند یا اینکه بهتر است سوریه با اقدام مقابله به مثل و انجام حمله به فرودگاه تل‌آویو، همانند حملات اسرائیلی‌ها به فرودگاه بین‌المللی دمشق، توجه حامیان و مسببان جنگ در این شورا را به خود جلب کند؟

اما این تهدید و این گونه تهدیات تاکنون کارساز نبوده و تا به امروز حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه ادامه داشته و دولت این کشور بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواستار محکوم کردن این حملات و توقف آن شده است.

نظر مقامات سوری درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی و پاسخ ندادن به آن

مقامات سیاسی، نظامی و تحلیلگران سوری تقریبا نظر واحدی درباره پاسخ ندادن ارتش سوریه به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه دارند، هرچند بسیاری از مردم این کشور و حتی مردم منطقه منتظر گزینه "موشک جواب موشک" هستند.

"فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه چندی پیش درخصوص حملات مکرر رژیم صهیونیستی به شهر دمشق و حومه آن تاکید کرد که کشورش دیر یا زود پاسخ این حملات تجاوزگرانه را خواهد داد.

المقداد در گفت وگو با روزنامه عمانی "اثیر" درباره علت عدم پاسخ به تجاوزگری مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر دمشق و حومه آن" تصریح کرد: صهیونیست ها از فرصت پرواز برخی هواپیماهای مسافربری سوء استفاده کرده و از فضای زیرین و یا بالای این هواپیماها شلیک می کنند، در این حالت اگر موشک های سوری پاسخ دهند، ممکن است هواپیماهای مسافربری آسیب ببیند و آنوقت ما سرزنش خواهیم شد. بنابراین ما این کار (شلیک موشک در این حالت را) انجام نمی دهیم (تا هواپیماهای مسافربری آسیبی نبیند).

وی تاکید کرد: موضع ما درخصوص این تجاوزها روشن است؛ ما می گوییم و هشدار می دهیم که اسرائیل دیر یا زود پاسخ این تجاوزها را دریافت خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در عین حال اعلام کرد که دمشق مشتاق درگیری نیست و چیزی که اکنون به آن نیاز دارد، حکمت و تدبیر است.

سرتیپ "ترکی الحسن" کارشناس مسائل راهبردی سوریه نیز در پاسخ به این سوال که "چرا سوریه به حملات و تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی پاسخ نمی دهد؟ " تصریح کرد: ارتش سوریه در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به خود شک و تردید راه نخواهد داد و به هر یک از حملات و تجاوزهای این رژیم در وقت مناسب پاسخ خواهد داد.

وی افزود که «این موضوع فکر و ذهن سوری ها و حتی غیرسوری ها و تمام محور مقاومت را به خود مشغول کرده است. من تصور می کنم در این موضوع از نظر منطقی حکمتی وجود دارد. افکار عمومی سوریه مایل به واکنش نشان دادن هستند، اما هرگاه عملیات واکنش مورد توجه قرار گیرد، تصمیم گیری در این خصوص برعهده "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه خواهد بود».

کارشناس مسایل راهبردی سوریه با بیان این که در این زمینه سه عامل وجود دارد، تصریح کرد: عامل اول، امکانات، عامل دوم توانمندی های موجود در اختیار سوریه و سومین عامل به موضوع تصمیم گیری در این خصوص همانند سایر مسائل راهبردی ارتباط دارد که برعهده رهبری سوریه می باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی دمشق نیز همانند فیصل المقداد، و سرتیپ ترکی الحسن در این باره گفت که دمشق در زمان و مکان مناسب به تجاوزهای رژیم صهیونیستی پاسخ می دهد.

"بسام ابوعبدالله تصریح کرد که این سوال هم در سطح داخلی سوریه و هم در سطح محور مقاومت مطرح می باشد، که در پاسخ باید بگویم، تمرکز ارتش عربی سوریه اکنون روی جبهه شمالی یعنی درگیری با تروریست ها (در استان های ادلب و حلب) است.

این کارشناس و تحلیلگر برجسته سوری تاکید کرد: تهدید واقعی هم اکنون در جبهه شمال شرق از سوی اشغالگران آمریکایی و همچنین در استان ادلب و بخشی از استان حلب (منطقه تصرف شده از سوی تروریست ها) است، بنابراین تمرکز نظامی سوریه هم اکنون در آن منطقه می باشد.

ابوعبدالله با تاکید بر این که این مساله بدین معنا نیست که ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی پاسخ نمی دهد، افزود: ارتش سوریه اکنون با موشک های این رژیم مقابله می کند و حمایت های دمشق از جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان نیز نوعی پاسخ غیرمستقیم به دشمن صهیونیستی است.

وی در عین حال گفت: من این مساله را درک می کنم (ندادن پاسخ قاطع به صهیونیست ها) درخور کرامت شهروندان سوری و محور مقاومت نیست، اما پاسخ ها معمولا نباید عاطفی باشد.

پاسخ موشکی، تنها گزینه بازدارنده رژیم تل آویو

در موضوع حملات مکرر بمب افکن های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از سه منظر باید به موضوع پرداخت: نگاه اول تجاوزهای ادامه دار رژیم صهیونیستی به خاک سوریه می باشد که نشان می دهد، مقامات تل آویو به هیچ وجه به قوانین بین المللی پایبند نیستند و تجاوز به خاک دیگر کشورها جزو سرشت پلید صهیونیست ها شده است.

نگاه دوم، انفعال سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه می باشد؛ شورای امنیت و سازمان ملل در سال های اخیر همواره نشان داده که به ابزاری در دست کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی تبدیل شده و عملا استقلال خود را از دست داده اند و در هر مساله ای که در آن منافع صهیونیست ها و غرب باشد همچون موضوع جنگ اوکراین ورود می کنند.

نگاه سوم، به توانمندی های ارتش و دولت سوریه باز می گردد؛ ارتش سوریه نیروی توانمندی است که می تواند مقتدرانه از کشور خود دفاع کند و مقامات نظامی وسیاسی سوریه باید به این مساله توجه کنند، همانگونه که توانستند با کمک جبهه مقاومت اسلامی اکثر خاک این کشور را از لوث تروریست ها پاک کنند، الان هم می توانند با کمک همین جبهه پاسخ کوبنده ای به سران رژیم صهیونیستی بدهند؛ در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی هرچند دارای تجهیزات زیاد و مختلفی است، اما همانگونه که در سالیان گذشته در چند جنگ مختلف گروه های مقاومت اسلامی از جمله جنگ های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ حزب الله و جنگ ۲۲ روزه غزه ثابت شده این ارتش پوشالی است و درون شیشه قرار دارد و براحتی شکست می خورد.

برخی تحلیلگران معتقدند که بمباران مواضع سوریه در مدت اخیر از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل فرافکنی این رژیم به دلیل مشکلات فراوان و گسترش اعتراضات داخلی و ناتوانی در مقابله با آن می باشد، از این رو نتانیاهو می خواهد با تحریک سوریه برای پاسخ دادن، جنگی را در منطقه آغاز کند تا بتواند از مشکلات داخلی فرار کند.

در مقابل برخی دیگر از تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که پاسخ دهی کوبنده ارتش سوریه با توجه به شرایط موجود این رژیم که آتش اختلاف آن را فراگرفته می تواند، موج اعتراضات در سرزمین های اشغالی را گسترده تر کند و رژیم صهیونیستی را به سقوط نزدیکتر نماید.

به اعتقاد این تحلیل گران، پاسخ مقتدرانه نیروهای مقاومت به اقدامات آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه نمونه خوبی در همین راستا می باشد که همواره یانکی ها در گوشه رینگ قرار دارند و اگر آمریکایی ها با یک راکت به مواضع مقاومت حمله کنند حداقل با ۱۰ راکت مقاومت مواجه می شوند از این رو تروریست های آمریکایی، همواره سعی می کنند تا از رویارویی با رزمندگان مقاومت دوری کنند چرا که نتیجه کار را به خوبی می دانند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که گزینه "موشک جواب موشک" تنها گزینه راهبردی و کارآمد در مقابل رژیم صهیونیستی بشمار می رود.

موضوع بعدی تقویت پدافند هوایی سوریه می باشد که این مساله مهم هم اکنون در حال پیگیری میان تهران و دمشق می باشد. اگر پدافند هوایی سوریه قوی شود مطمئنا صهیونیست ها نمی توانند حتی فکر نزدیک شدن به مرزهای سوریه را در افکار خود مرور نمایند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 4
    خدا وکیلی حکومت ما زبان ملایم حالیش میشه؟
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 0
      اگر منظورت اینه که بگذاریم امنیت مردم خدشه دار بشود به هیچ عنوان حالی نمی شویم.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    7 0
    زبان موشک و پهپاد های ایران را بهش حالی خواهیم کرد. انشالله
  • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    5 0
    اسرائیل باید نابود بشه
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خاک بر سرتان که فقط زر مفت می زنید. چرا موشک نمیزنید جای زر زدن؟ به خدا قصد سیاه نمایی ندارم اما حس بی غریت شدن دارم. یعنی اینقدر بی غیرتیم که توان و اراده انتقام خون برداران عزیزتر از جانمان را نداریم؟
  • ساس IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 1
    اما نگاه دیگری هم هست
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    منتظر چه هستید فقط شعار می دهید بسم الله حمله کنید فقط لطفا تا نزدید دیگه حرف نزنید
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    بهترین حمله،موثرترین حملست. اسراییل دنبال موشک در مقابل موشکه اما مقاومت باید دنبال حمله به حلقه ی امنیت یهودی ها باشه یعنی بمب گذادی و خرابکاریها و اتش سوزیها مخصوصا ک صهیونیستها توی آشفتگی داخلی هستن و تمرکزشون کمتره
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    فایده ی این حمله ها در آینده برداشت میشه. سوریه آماده بریدن دست و زبان اسرائیلی هاست و منتظرِ فرصته... هیچ سرزنشی هم نخواهد شد چون جواب حمله ها را داده است. اما اگه غزه و کرانه باختری و لبنان و سوریه، جواب هاشون رو همزمان دادند چی؟ اگه ایران هم اضافه بشه چی؟ اسرائیل رو تمام شده حساب کنید. زمان برداشت همزمانِ فایده این حمله ها و جنایت ها و اشغالگری ها نزدیکه. اسرائیل احمق و در حالِ هلاکت فجیع
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    باید خودشون زنجیرهای اسارت قرون را بگشایند، و علیه صهیونیسم برخیزند.
  • CA ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    یعنی ارتش سوریه از مردم نوار غزه ضعیف تره؟ تا نزنن میخورن. پاسخ باید ناگهانی و محکم باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس