کد خبر 1476649
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
برف

تداوم دور دوم سفرهای نوروزی و ورود گردشگران به مازندران در کنار آغاز بارش برف باعث شده هم اکنون ترافیک در تمام جاده‌های این استان پرحجم و فوق سنگین باشد شرایطی که هشدارهای جدی پلیس راه را در پی داشت.

به گزارش مشرق، سرهنگ یدالله جهان‌تاب شامگاه جمعه اظهار داشت: در مسیر شمال به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی ادامه داد: در محور هراز نیز در هر دو مسیر رفت و برگشت در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین است.

جهان تاب وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور سوادکوه محدوده گیلاوند را نیز سنگین توصیف کرد.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون با مداخلات جوی بارش باران و برف همراه است، از مسافران و رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب و سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

سرهنگ جهان تاب تصریح کرد: حضور خودرو های شخصی در مناطق شهری استان بسیار قابل توجه است و در برخی مواقع نقاط استان به دلیل ترافیک شدید، قفل می شود، بنابرین در این ایام و در روزهای نوروزی از شهروندان می‌خواهیم که ترددهای خود را مدیریت کنند.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با هدف تسهیل در تردد خودروها، محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات آخر هفته را که از روز چهارشنبه هفته جاری در جاده‌های ارتباطی مازندران اعمال کرد و تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 0
    ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو ؟ کل دنیا رفتن شمال خبرنگار محترم ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس