رئیسی

رئیس جمهور گفت: حشر و نشر با قرآن در زندگی انسان سالک جریان دارد. خداوند به موجب رحمانیه خود ارسال رسول و انزال کتب داشته است. قرآن کریم جلوه رحمانی وجود مقدس پروردگار است.

به گزارش مشرق، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی قرآن که در مصلای تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز جمهور اسلامی و روز بسیار مبارکی است و روزی که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه‌های دینی و قرآنی باشد.

وی عنوان کرد: امروز به برکت نام مبارکت خدیجه کبری (س) که وجود مقدس او الگوی مردان و زنان در ایمان و ایستادگی در راه خدا و حمایت از دین است، روز بزرگی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم و ماهی است که انسان با آن می‌تواند یک شبه ره صد ساله را طی کند، است. امت پیامبر (ص) به برکت نام پیامبر و قرآن کریم این امکان را دارد که ره یک عمر را در لیله القدر یک شبه طی کند.

رئیسی بیان کرد: خوشا به حال آنانی که وجود و دل و جان خود را صرف قرآن کردند و حافظ قرآن کریم شدند و با قرآن انس دارند و علاوه بر قرائت آن را می‌فهمند. خوشا به حال آن‌هایی که عمل به قرآن و عمل به بایدها و نبایدهای قرآنی را سرلوحه خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: حشر و نشر با قرآن در زندگی انسان سالک جریان دارد. خداوند به موجب رحمانیه خود ارسال رسول و انزال کتب داشته است. قرآن کریم جلوه رحمانی وجود مقدس پروردگار است. فرمود «علّم القرآن» و سپس فرمود «خلق الانسان» زیرا هم خلقت جسم انسان داریم و هم خلقت جان انسان.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸ میلیارد انسان وجود دارد، تاکید کرد: اما خلیفه الله بودن انسان به معنای آن است که از مستخلف الانسان بودن رنگ می‌گیرد. رنگ خدایی دارد. خلافت مراتب دارد. انسانیت انسان در گروی ارتباط با قرآن و وحی است.

رئیسی گفت: «بیان» سخنی است که می‌تواند در پرتوی آیات نورانی قرآن و وحی شکل بگیرد. قلم هم همین است. هر مستور قلمی که مورد سوگند خدا قرار نمی‌گیرد. مستوری که تحول در زندگی انسان ایجاد می‌کند و انسان را به افکار فاضله پیوند دهد مقصود و منظور ذات مقدس کبریایی است. صمیمانه از تمام کسانی که این مجموعه را با محوریت کلام حق شکل دادند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امام بزرگوار در چنین روزی از مردم خواستند نوع حکومت را انتخاب کنند و پرسیدند آیا انتخاب شما این است که اسلام در زندگی شما جریان داشته باشد؟ نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود و حقیقتاً مردم را باور داشتند و این از جلوه‌ها و سیره و سلوک زندگی امام بود که مردم را باور داشتند و بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای قاطع دادند.

رئیس جمهور با اشاره به روند تدوین قانون اساسی تصریح کرد: امام اصرار به تدوین سریع قانون‌اساسی داشتند در حالی که برخی می‌گفتند برای این کار زمان باقی است. یکی از رفقای نلسون ماندلا گفت تمام قوانین اساسی کشورهای دنیا را مطالعه کردم و هیچ قانونی را جامع‌تر و کامل‌تر از قانون اساسی ایران پیدا نکردم. قانون اساسی ای که هم دموکراسی و هم آرمان در آن دیده شده است.

رئیسی افزود: برای همه چهره‌های قرآنی اعم از حافظان و قاریان قرآن ارزش قائل هستم اما آنچه وجود دارد تشویق و تاکید رهبری به توجه به این مطلب بود. ایشان شخصاً جلسات قرآنی را پیگیری می‌کردند و اگر اینها نبود ما شاهد فضای قرآنی موجود در کشور نبودیم. ایشان همواره مشوق چهره‌های قرآنی بودند. ان شاءالله بتوانیم ۱۰ میلیون چهره قرآنی در کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رویدادهای قرآنی در سراسر کشور قابل تقدیر است، گفت: جامعه قرآنی ما باید از ویژگی‌های متمکنین اجرای قوانین الهی بهره مند باشد. چهار اصل جامعه قرآنی اقامه نماز، زکات و امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها است. کسانی که امروز به برکت قرآن و به برکت خون شهدا این امکان را پیدا کردند که در حوزه‌ای بسط ید داشته باشند حتماً باید توجه کنند فضای اقامه نماز و خداخواهی باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: توجه به خدا خواهی و دیگر خواهی تا آخر ماه رمضان موج می‌زند. توجه به آحاد جامعه به ویژه نیازمندان و احساس مسئولیت نسبت به گسترش همه نیکی‌ها و انجام به موقع کارها و گره گشایی از امور و شجاعت در انجام کارها در همه جا و نهی از همه بدی‌ها و آنچه نباید جامعه اسلامی داشته باشد و احساس مسئولیت همگانی باید مورد توجه شود.

رئیسی عنوان کرد: در فرهنگ قرآنی ما علاوه بر رای دادن، عهد داریم به معنای آنکه تا آخر باید پای کار ایستاد. پیمان بتن میان آنچه بین امام و امت وجود دارد همین است. پیمان این مفهوم بسیار قوی‌تر از رای است.

وی تاکید کرد: اعتقاد و باور ما این است که این اصول و مبانی ما را در مسیر انجام وظیفه ثابت قدم می‌کند که مطمئن باشیم هر گونه ناملایمات و ایجاد مشکل و مانع را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس جمهور بیان کرد: خدمتگزاری دولتمردان در عرصه‌های مختلف ان شاءالله کار را به گونه‌ای پیش خواهد برد که رو به پیشرفت گام برخواهیم داشت.

وی اشاره کرد: در ورود به نمایشگاه از من خواستند در مورد حجاب و عفاف پیگیری کنیم. عفاف و حجاب امری دینی است و همه متدینین به دین اسلام روی حجاب تاکید دارند. حجاب فرد و جامعه را از هر آسیب و لغزشی مصون می‌دارد. سوال این است که اگر کسانی پیدا شدند گفتند ما این باور شما را نداریم، در اینجا مدارس علمی و فرهنگی و مدارس جای بحث و اقناع هستند و این محدودیت به بحث حجاب نیست. گفتگوی علمی و اقناع امر خوبی است اما مسأله این است که ما الزام قانونی داریم و پایبندی به قانون علی رغم اعتقاد نداشتن به آن قانون موجب گسترش قانون است.

رئیسی با اشاره به وصیت غالب و نقطه مشترک وصیت شهدا به اهمیت حجاب تصریح کرد: زنان و دختران نشان دادند به قانون پایبند هستند و از این پس نیز این پایبندی را نشان خواهند داد. به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم. باید به آنچه شهدا در مسأله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد.

وی اضافه کرد: جامعه باید مورد نهی لسانی قرار گیرد. همه بایدها باید مورد توجه قرار گیرد و دولت و مردم عزیز همه به این مسأله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: خادمان قرآن ترویج قرآن را در دستور کار قرار می‌دهند و قرآن انسان‌ها را امیدوار می‌کند و روز جمهوری اسلامی انسان‌ها را امیدوار می‌کند. آنچه امروز در جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است. امروز رجل قرآنی معتقد هستند در جامعه اسلامی همواره باید با امید حرکت کرد. به برکت تلاش‌های امام و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب باید این مهم تحقق یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    23 40
    حجاب در تمام کشورهای جهان اول و پیشرفته کاملا آزاد است
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      23 12
      ما کاری نداریم اونا چطورن احکام خدا مهمه یزیدیان هم تعدادشون زیاد بود ولی امام حسین حق بود
    • د IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      11 3
      اونجا محرم و نامحرم هم ندارند پیشنهاد می کنم بری یک مدت فرنگ زندگی کنی
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      8 5
      در کشورهای به قول شما جهان اول و پیشرفته هم جنس بازی و هر نوع کثافت کاری جنسی هم آزاده .به بچه های ابتدایی هم انواع آموزش های جنسی داده می شه .اگر به نظر شما این ها نشانه پیشرفته همون بهتر که ما پیشرفته نباشیم .
    • محمد ربانی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      19 6
      این تفکر امثال شما یعنی بی‌تفاوتی به اجرای احکام الهی یعنی وقتی خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها رو آتش زدند از افرادی باشیم که ایستادند و نگاه کردند و تفکر امثال شما میگوید آنها متمدن بودند که کاری نکردند.
    • DE ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      5 2
      خداوند حکم به عدم ربا خواری،تجمل گرایی،رعایت حقوق مسلمانان و ..‌. هم کرده
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 1
      ضمنا در اون کشورهای بقول شماها پیشرفته ، خواهر مادر شما هم آزادن برن...
    • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 1
      سوالی که برای عموم مردم هست این است که چرا شما احکام اسلامی را انتخابی اجرا می کنید؟ مثلا دروغ گویی و اختلاس و ربا و امثالهم که احکام محکم تری دارند
    • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 1
      سوالی که برای عموم مردم هست این است که چرا شما احکام اسلامی را انتخابی اجرا می کنید؟
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 0
      پبشرفته تراش ساحل لختی هم دارن نکنه برای پیشرفت بیشتر اونم میخوای
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      2 0
      لجن توی اون کشورهای پیشرفتت
  • PL ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    17 7
    قران جذاب ترین کتاب مقدسه
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    14 5
    قرآن کتاب مقدسه
  • PL ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ...اصلاح می کنم
  • PL ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 3
    علم بشر درباره ماوراء الطبیعه و متافیزیک اندک و گاه فرو رفتن در متافیزیک مدرن و رایج جهان کنونی دیوانه کننده است که قران در این میان راه گشای اذهان بسته است!
  • علیذافصحی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    13 9
    یکی از بهترین مواضعی که در بین مسئولان در باره واجب حجاب تاکنون گرفته شده همین موضع جناب رئیسی است کسی که اعتقادات دینی هم نداشته باشد هم به لحاظ قانونی باید حجاب را رعایت کند تا قانون گرایی بسط یابد حجاب برای مسلمان واجب سرعی است و برای غیر مسلمانان امری قانونی است و برای سرکوب مزدوران فساد گستر و عوامل استکبار که برای فسادوفحشا درجامعهٔ دینی به تکاپو افتاده اندمستمسک حقوقی است که تا با استفاده از اصول متعدد قانون اساسی که تأکید بر حجاب و عفاف کرده و نیز قانون مجازات اسلامی، گردن گردنکشان معاند و هرزه را به یوغ قانون بکشیم.
  • کاظم IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    14 11
    مشرق نیوز براش خیلی سخته این نظر منو چاپ کنه ولی دولت رییسی تک دوره ایه.
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      8 7
      بسم الله دور بعد جای تحریم انتخابات بیا رای بده تا بره اگه رای ندی تو و رفیقات من رای میدم بمونه خود دانی!!!1
    • کاظم IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 5
      من همیشه رای دادم
    • زنبور عسل IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      نع بابا ؟ ارواى بابات
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    17 10
    در مورد جمع آوری متجاهرین به فسق علنی کشف حجاب،عمل عمل عمل وعمل وعمل و......... میخواهیم وبس.
    • علی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      9 9
      از طرف خودت حرف بزن دولت محترم بعد از ۲۴ ماه به یکی از شعارهای خودش عمل کنه بماند حجاب
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 7
      عمل کن اول هم از اطرافیان خودت شروع کن دختر خاله دختر عمه دختر همسایه دختر دوستت خلاصه هرچی نزدیک تر بهتر
    • پری مجرد 44 ساله IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      10 14
      خاک بر سر دختران بی حجاب
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      7 3
      حاجی قلابی هم مثل اعضای خاندانت بی بند بار نیستن !!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 3
    اینترنت
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 8
    دولت لطف کنه یه پخشنامه به کلیه مراکز دولتی و خدماتی و ادارات و امکانات عمومی و مراکز خرید و اصناف برای الزام رعایت حجاب بده.اول مراکز مختلف رو کنترل کنید بعد با دوربین و به صورت هوشمند میشه کل کشور رو کنترل کرد.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    13 1
    پس اینایی که تو خیابون هستن از کجا اومدن؟!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 5
      از بی فرهنگها که کم هستن
  • انقلابی منطقی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    15 11
    خوب شد یه موضوعی گیر اوردید افتضاحات اقتصادی دولت خود را بپوشونید و حواس مردم را پرت کنید!
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      8 14
      هر چرتی میخوای بگو ولی همتون جمع میکنیم کثافت کاریتون تمامه
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 6
      وقتی اقتصاد بهم بریزه ،همه چیز نابود میشه حتی فرهنگ و ادب و حیا .
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 2
    حجاب یک مساله فرهنگی است
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      فرهنگ هم به خود مردم مربوط است. نه دولت و رئیس مجلس
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 3
    حجاب یک مساله فرهنگی است
  • کارشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 2
    از 14 فروردین هرکی تو اداره ها کار داشت
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 6
    آقای رییسی اول وضع اقتصاد و تورم را درست کن
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 3
      اگر وضع حجاب درست شود وضع اقتصادی هم درست می شودآنوقت خداوند به ملت کمک میکند همش مشکل شکم خانه تورم وووووونیست الان این افرادی که کشف حجاب می کنند مشکل شان اقتصاد نیست مثلا اونهایی که در بالای شهر زندگی می کنند متعفن بد بو زنگ زده باداشتن قصرها وخانه های لاکچری ماشین های و غذاهای لاکچری مشکل اقتصادی دارند پس اونها باید الان همگی محجبه چادرلباسهای پوشیده داشته باشن ودر خیابانها بگردن وپس فقط بایدکسانی که مشکل اقتصادی دارند بد حجاب بگردن مشکل اقتصادی فقط یک بهانه است برای این سپاهیان شیطان واجنه ها بلکه می خواهنداولا برهنگی دوم هم جنس بازی سوم ازدواج با محارم چهارم ازدواج با حیوانان گاو گوسفند ووووووووووودقیقابرنامه های فساد انگیز غرب در کشور اجرا کنند که کور خواندن
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      4 3
      سوره الاعراف آیه 96 : وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ ترجمه : و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم.
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 7
      هر چه جای خودش ما نمیتونیم ی چیزی رو فدای چیز دیگه کنیم
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      2 5
      ۲۲:۱۳ اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا و انگلیس نمونه نقض هستند .مردم هم رفاه و برکات زندگی براشون زیاده و هم آزادی و حجاب آزاد .همه جور فسق و فجوری هم تو این کشورها به طور قانونی انجام میشه ولی باز هم مردمش خوشبخت ترین مردم هستند.نصف بیشتر شون هم بی دین و حتی آتئیست هستند تو این کشورها .
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 2
      خوشبختی اروپایی ها رو برو از دختران و زنانشون بپرس که 40 درصد دختران 16 تا 25 ساله شون مورد تجاوز قرار گرفته اند. متجاوز اعم از پدر برادر همکلاسی های دبیرستان سرپرستان موقت و متجاوزان خیابانی . اگر متجاوز دستگیر هم بشه حداکثر یکسال بعد آزاد میشه. مشخصا اروپا و امریکا بهشت مردان منحرف و متجاوز است.
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 1
      23:21 هر .....داخل فضای مجازی و ماهواره پخش میشه حقیقت نیست یکم چشاتو باز کن شما مگه رفتی از همشون پرسیدی که میگی در رفاه کاملن و ازادی دارن و بی دینن؟ یادبگیریم هر حرف مفتی قابلیت گفتن نداره کسی نمیگه ما مشکل نداریم اما ایا با ازادی به این پیشفتا رسیدن؟ ن با برنامه ریزی و کار مداوم شما یادبگیر جای نق زدن مث اونا رفتار کنی اگه منظورت از ازادی لخت بودنه ک ذهنتو کلا گل بگیر بعدم در حدی نیستی بخوای مقابل ایات قران مثال نقض بزنی حواست باشه در واقع هیچی نیستی بخوای برای سخن خدا مثال نقض بیاری پس سرت به کارت باشه
    • SG ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      2 1
      23:21 اینقدر نادونی که نمیفهمی قرآن برای مومنین هشدار میده که به ارتجاع برنگردند که بیشتر زیان میبینند.وگرنه که کافران در حکم حیواناتی هستند که اندازه تلاششون از دنیا بهره میبرند!تقریبا 70 یا 80 سال کوپن عمر همه آدمهاست ممکنه زودتر هم باطل بشه.یکی کافر توی قبر در اون بلاد کفر یکی هم مومن در ایران ظاهرا فرقی ندارند در قبر ولی معلومه کدوم سود اصلی رو میکنه
    • SG ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 1
      درضمن خوشبخت ترین هم نیستند آمار خودکشی و افسردگیشون بخاطر زندگی حیوانیشون معلومه توی فیلمها و هالییود غرق شدی! یه نگاهی هم به استعمارشون و مزدور پروریشون بکن که چطور کشورهارو بهم میریزند و خودشون غارت میکنند.مثلا همین کشورهایی که نام بردی چه بر سر عراق و کشورهای آفریقایی آوردند با ثروتهاشون چه کردند
  • چی بگم IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 2
    مسکن چی شد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 2
    اینترنت
  • حمیدرضا_Mosafer IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    دایورت شد!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 1
    درجواب عزیزانی که گفتن 1 خوب شد یه موضوعی گیر اوردید افتضاحات اقتصادی دولت می پوشانید 2 آقای رییسی اول وضع اقتصاد و تورم را درست کن سوره الروم آیه 41 : ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ فساد، در خشکی و دریا بخاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شده است؛ خدا می‌خواهد نتیجه بعضی از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید (بسوی حق) بازگردند!
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    2 1
    حجاب
  • بی نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 1
    اگر راست میگید برید ایران مال را پلمپ کنید زورتون فقط به کسبه معمولی میرسه
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 3
      حرف الکی نزن
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 0
      چرا الکی رفتی ببینی چه وضعی داره ایران مال نکنه خودت اونجا کار می کنی می ترسی بیکارشی
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 2
    یک دوست گفت امام حسین دراقلیت بودودلیلی نداره بااکثریت باشیم!اولاامام حسین همه راآزادگذاشت دراین که بمانندیابروند
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      میگما امام گفت هرکی بمونه فردا قطعا کشته خواهد شد خواستی بمون خواستی برو اون قضیه مرگ و زندگی بود وگرنه سر احکام دین به هیچ وجه کوتاه نیومد و گفت مرگ با عزت از زندگی با ذلت بهتره دوم چرا هروقت ی امامگفته ازادی شما مستقیم ذهنتون میره رو حجاب ازاد و بی بند و باری حتی البفای ازادی هم نمیدونید مدام به این و اون میگید انحراف جنسی داره
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 1
    عملکرد فرهنگی که فاجعه بوده !
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      1 0
      چقدرم خخخ
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 3
    دزدی و غارت مملکت فساد نیست
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 5
    چرا به زور میخاین مردم رو ببرین بهشت؟
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 1
    اولی به دومی میگه من بر حقم و از قضا همین را دومی به اولی! خبر ندارند هر دوی آنها در آتش اختلافی شیطانی خواهند سوخت.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 4
    آقای ریسی بخدا قسم حجاب مشکل مملکت نیس ما سفرمون خالیه سقف بالاسرمون نیس چرا نمیخاید بفهمید بابا مردم ب بدبختی افتادن
  • روحی IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 1
    چه قدر بد که در ابتدای ورود شما عده ای مطالبه گری کردند وگرنه قرار نبود موضعی بگیری مگر همین امت حزب الله پای کار بیایند و شما را وادار به اقدام کنند و یقینا هم همین کار را خواهند کرد انشاالله
  • م IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 2
    چه آخرتی خواهید داشت خدا می داند
  • چی بگم IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 1
    دو سه ماه اول چون هنوز مهر تنفیط خشک نزودظ مدام مبرفت به شهرها،به قول یک نفر نه افراط نه تفربط،حسن یک سال ونیم خودش رو قرنطینه کرد که کرونا نگیره ،و رخم بستر گرفت،ایشون هم افراطی به هرکجا میرفت ،خب به جای این کارها فکر کن ب ا اقتصتد و‌قول مسکن چکنم،
  • علی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 0
    سعدیا گرچه سخندان ومساله گویی به عمل کار براید به سخندانی نیست
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 3
    دین رو فراتر از حجاب ببینید.چرا اینقدر به ظاهر اهمیت میدین
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 0
    رنیس جمهور انگار این بی حجابی های گسترده نمی بینه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 1
    از دلار 60 تومنی چه خبر؟!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    روزنامه مشرق بهترین روزنامه است نظرات موافق و مخالف را می‌نگارد احسنت مشرق
  • کارشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    2 3
    حجاب را همه رعایت میکنند به شرطی که ارتباطمون با تمام کشورهای بی حجاب قطع بشه. عراق، سوریه، لبنان، روسیه، ونزوئلا و چین اصلا حجاب ندارند
  • یزدان IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 1
    یکی از گناهان کبیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس