کد خبر 1476989
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
حریق

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش‌سوزی مجموعه قدیمی ورزشی تفریحی پارک آبی خلیج فارس واقع در پارک زیتون قشم بدون هرگونه تلفات جانی مهار شد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، نجم الدین فریدونی گفت: ساعت ۱۵ و ۲۹ دقیقه روز جاری آتش‌سوزی مجتمع پارک آبی که در پنج سال گذشته تعطیل بوده است، به آتش نشانی اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی و امداد و نجات این اداره به محل حادثه اعزام و ۱۸ نیروی عملیاتی به همراه پنج خودروی اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر خودروهای آتش‌نشانی، چهار خودرو از بخش‌های دیگر سازمان منطقه آزاد قشم یاری‌رسان بوده و ۸۰ هزار لیتر آب برای اطفای حریق به محل رساندند و در کل ۱۰۰ هزار لیتر آب مصرف شد.

فریدونی یادآور شد: با توجه به همزمانی حادثه و اعلام یک حادثه دربافت مسکونی شهر، تلاش آتش نشانان برای مهار حریق به ثمر نشست و ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه به عنوان پایان عملیات اعلام شد.

وی تصریح کرد: این سازه از یک مجموعه تفریحی پارک آبی بود که در آن وسایل سریع الاشتعال از جنس پلی اتیلن وجود داشت و جنس خود سازه نیز از فوم، پشم شیشه، پی وی سی و کامپوزیت بود که بسیار اشتعال زا هستند و بر شدت حریق افزوده بود.

فریدونی ادامه داد: سرعت باد امروز بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت بود که باعث افزایش سرعت انتقال حریق شد و بعد از اتمام عملیات با توجه به جنس سازه تیم های آتش نشانی هنوز در محل مستقر هستند تا از هر حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به وسعت حریق علت حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    احتمال بالا خرابکاری بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس