کد خبر 1477918
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
عطوان: تل‌آویو منتظر نتایج ویرانگر جنگ باشد

تحلیلگر سیاسی جهان عرب، جنگ‌طلبی را راه تل‌آویو برای خروج  از بحران دانست و تاکید کرد که نتایج ویرانگری در انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب، دلیل جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی را تلاش برای فرار از بحران داخلی توصیف کرد.

عطوان طی پیامی در فضای مجازی نوشت: رژیم بحران‌زده فاقد امنیت و ثبات داخلی، ضرباتی متعددی را به مسجدالاقصی، سوریه، غزه و اصفهان زد؛ تل‌آویو به دنبال جنگی‌است تا نیروهای داخلی‌اش را متحد کند. چه بسا به این جنگ هم دست‌یابد، اما نتایج ویرانگری برایش در پی خواهد داشت.

او در ادامه تاکید کرد: این جنگ تمام نیروهای خارجی را علیه تل‌آویو متحد خواهد کرد. زمان تعیین‌کننده در جنگ‌ها فقط چند ساعت است؛ آن زمانی که پهپادها و موشک‌ها و نفرات، از هر طرف تل‌آویو را محاصره خواهند کرد.

سحرگاه امروز چهارشنبه (پنجم آوریل)، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با یورش به صحن‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار داده و حدود ۴۰۰ نفر از آن‌ها را دستگیر کرد. جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز از عرین الاسود تا جنبش حماس، درباره تداوم این جنایات به صهیونیست‌ها هشدار دادند.

کشورهای عربی و اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای از سوی وزارت‌های خارجه خود منتشر کردند، رژیم صهیونیستی را مسئول تحولات فعلی و آینده در سرزمین‌های فلسطین اشغالی معرفی کرده و خواستار ایفای نقش جامعه بین‌المللی در توقف اقدامات صهیونیست‌ها شدند.

کشورهای عربی و اسلامی در حالی مسئولیت بالارفتن درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را متوجه تل‌آویو می‌دانند که تنش‌ها در شهر قدس و اطراف آن از زمان تشکیل آخرین کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو در اواخر سال ۲۰۲۲ که رسانه‌های عبری آن را «افراطی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل» توصیف می‌کنند، تشدید شده‌اند. نظامیان صهیونیست در روزهای اخیر بارها اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    3 13
    آقای عطوان از ایران چقدر میگیری
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      تو از کی میگیری که این متن ها را مینویسی؟
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 12
    باز این حرف زد 🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس