حدیثی درباره حجاب که شخص اول مملکت را زیر سوال برد!

شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، شهید محمد منتظرالقائم فرمانده سپاه یزد بود که در واقعه طبس به شهادت رسید. واقعه‌ای که آمریکا تلاش کرده بود تا با یک عملیات نظامی در ایران جاسوسان خود را که در بند دانشجویان پیرو خط امام بودند آزاد کند، اما امداد غیبی این توطئه‌شان را زمین زد.

شهید منتظرالقائم پس از این حادثه به منطقه رفته بود که در سال ۵۹ به شهادت رسید. آنچه می‌خوانید خاطره‌ای است کوتاه از این شهید که موضعش در مورد حجاب را بیان می‌کند؛ آن هم زمانی که در موقعیت حساسی قرار داشته است.

حدیثی درباره حجاب که شخص اول مملکت را زیر سوال برد!
شهید محمد منتظرالقائم نفر وسط در تصویر

شهید منتظرالقائم به خاطر مبارزات انقلابی توسط ساواک دستگیر شده بود و می‌دانست هر حرفی بزند که ساواک خوشش نیاید چه عواقب و شکنجه‌هایی را در پی خواهد داشت.

در یکی از جلسات بازجویی مأمور ساواک از او پرسیده بود: نظرت در مورد حجاب چیه؟ محمد گفته بود: من کە نظری ندارم، باید از روحانیت پرسید! من فقط یک حدیث بلدم کە هرکس همسرش را بی‌حجاب در معرض دید دیگران قرار دهد بی‌غیرت است و خداوند او را لعنت می‌کند.

ساواکی که کنایه او را متوجه می‌شود، می‌پرسد: شاه را می‌گویی؟ شهید منتظرالقائم خنده‌ای می‌کند و می‌گوید: من فقط حدیث خواندم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 22
  • MAHMOD IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    21 36
    منیع حدیث؟؟؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      11 5
      همینو تو اینترنت تایپ میکردی بهت منیع رو میگفت تا بیای اینجا که مثلن این شهید بزرگوار از اون دنیا بیاد توفضای مجازی جوابتو بده البته که میخای ذهن خواننده رو مخدوش کنی
    • ح IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      33 13
      الان برای تو منبع بیاریم یهو مسلمون میشی دیگه خیلی خب!! امام علی علیه السلام:خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد(وسائل ج14 ص174) امام علی علیه السلام:کسی که غیرت ندارد قلبش واژگون است(اصول کافی ج5 ص536) پیامبر اکرم صلی الله:هرمردی زنش را آرایش کند وبا آن حالت از خانه خارج کند دیوث میباشد و اگر کسی این افراد را دیوث بنامد گناهی نکرده است. (بحار الانوار ج103 ص249) امام صادق علیه السلام: بهشت بر دیوث(کسی که روی زن و خواهر و دختر و... اش غیرت ندارد) حرام است. (اصول کافی ج5 ص537)
    • فاطمه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      23 23
      چقدر نوشته و گفته از بزرگان و با سوادان کلیه اقوام میخواهی برایت روایت کنم از حق آزادی زن و انسان. غیرتی که باعث آزار زن شود به فرق مرد بخورد.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      27 12
      پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) در روایتی فرمود: هرکس به همسرش اجازه دهد که با لباس های نازک و مهیّج در بین انظار حاضر شود، خداوند او را به آتش جهنم می افکند (بحارالانوار، ج100، ص242).
    • فاطمه IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      24 9
      زن را مگه با زور و حجاب باید جلوی بی بند و باریش را گرفت . زن اگر در ذهنش هم بی بند و باری باشد برزنت هم به سرش بکشی فایده ندارد. زنی که ذهنش پاک باشد نیاز به نگهبان و ارباب ندارد.
    • محمدقزل IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      21 12
      کسانی از حجاب بدشان میایید که دنبال بی ناموسی وچشم هیز دارند
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      5 4
      در جواب فاطمه : اولا" که ما مسلمانیم و مطابق قوانین دین مبین اسلام خداوند بنا به مصالحی منجمله حفظ حرمت زن و حفظ حریم خانواده ها و جلوگیری از ازهم پاشیدن نهاد مقدس خانواده صراحتا" در قرآن برای آزادی عمل شخص مسلمان در روابط بین آنها اعم از زن و مرد حد و حدود گذاشته و هم زن را به حفظ حجاب در پوشش امر فرموده و هم به مرد دستور داده حد و حدود نگه دارد. دوما" به لحاظ اخلاقی و انسانی هم آزادی تعریف شده برای آدمها(سوای آزادی و بی بند و باری تعریف شده در فرهنگ منحط غرب وحشی) با آزادی عمل حیوانات اختلاف 180درجه ای داره. هرچند حیوانات هم از بسیاری از کثافتکاریهای آدمهای این دوره زمونه متنفرند !
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      17 4
      ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است زیباترین زینت زن حفظ حجاب است
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 3
      برای کسانی که آزادی زن رو در آزادی تن و آزادی تن فروشی و ولتگاری میبینن میگم که آزاری زن یعنی با خفظ حجاب به توفیقات علمی سیاسی ورزشی مذهبی رسیدن بدون آنکه مورد تجاوز مرد های هوس ران و چشم چران قرار بگیره در اروپا چقدر از زنان در جامعه و دانشگاه و غیره مورد تجاوز قرلر میکیرن؟؟؟
    • محدثه IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 3
      آیه 59 سوره احزاب يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا سوره : سوره احزاب (33) جزء : 22 ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. غرب به این نتیجه رسیده است که اگر می‌‌خواهد جامعه ایرانی را بزند، باید خانواده را بزند که کانون و محور خانواده، مادر و زن است الان موضوع چندتا تار مو نیست مشکل بی عفتی مشکل هنجارشکنی مشکل صیغه های خارج از چارچوب مشکل ازدواج با حیوانات مشکل فروپاشی خانواده هاست خانواده سالم جامعه سالم می‌سازد شماها الان متوجه بی حجابی خانمها نمی‌شوید بعدا به کارهای دیگه دست میزنند مسئله حجاب از اقتصاد مهمتره اگر خانواده نباشد کی باید بیاد تو جامعه زندگی کند که اقتصاد درست کنه؟ که باشه تا یکی بیاد اقتصاد درست کنه
    • شعور IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 15
      این منابع خود زیر سوال است. اینها را کی نوشته ؟چرا سر درست و غلط بودنشان در حوزه بحث است؟
    • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 2
      شعور تو بگو کدوم یکی از این حرفا که تو که علمی درباره نادرستی منبعشون نداری نادرست و برخلاف فطرت انسانی هست فطرت درست نقطه مقابل شهوات حیوانی است که دین فطرت را بیدار می‌کند و آنرا کامل می‌کند و باعث می‌شود شهوات در راستای فطرت الهی که خداوند به انسان عطا فرموده عمل کنند و انسانی شوند
    • DE ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 0
      کی میگه مرتیکه زنش بیحجابه بی غیرته منظور مردیکه زنش بی حجابه بی غیرته. اتفاقا اصلا اینطور نیست اون مرد خیلی هم مهربونه چون زنش را با بادیگارد به اشتراک میگذارد یعنی زنش را با دیگران به اشتراک میگذارد که دورهمی کیف کنند. والا ایلدان غیرت یخدور.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    14 18
    کاش از ایشان میپرسیدند نظر روحانیت در مورد اختلاس و رانت و تورم و گرانی چیست؟
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      7 5
      هرچیزی جای خودش ، الان یعنی زنان جامعه بی حجاب بگردند مشکل تورم و اختلاس و دزدی حل میشه !!؟ ؛))) / حل که نمیشه هیچی یه مشکل بزرگ هم به مشکلات همین زنها اضافه میشه و اون بخطر افتادن امنیت اونهاست / نمی‌دونیم چرا فکر میکنید حجاب رو روحانیت آوردند !؟ حجاب امر خدا و پیامبر (ص) است آیا نعوذ بالله خدا و پیغمبر (ص) مقصر اختلاس و دزدی و رانت و تورم هستند !!؟ با بی حجابی با کی لجبازی میکنیم با خدا و پیغمبر !!؟ با روحانیت !؟ / چطور وقتی اختلاس میشه دزدی میشه گرانی میشه توقع دارید حکومت با اونها برخورد بکنه اما وقتی بی حجابی رخ میده و درواقع اشاعه فحشا و منکر میشه توقع دارید حکومت و قانون و مجری قانون سکوت کنه !؟ / وقتی فرم پر می‌کنی و ملیتت رو ایرانی می‌نویسی یعنی باید تابع قانون اساسی و دیگر قوانین جمهوری اسلامی باشی / وقتی دینت رو اسلام می‌نویسی باید تابع قوانین شرعی اسلام باشی / حجاب هم قانونی است هم جزو شرع و الزامات اسلامی است اون کسی که اختلاس میکنه و دزدی میکنه گران‌فروشی میکنه هم خلاف قانون کرده هم خلاف شرع اون کسی هم که خلاف قوانین جاری کشور و شرع بی حجابی رو اشاعه میده و کشف حجاب میکنه خلاف قانون و شرع کرده و با اون دزد و اختلاسگر و گرانفروش و... در اینکه بر خلاف قانون شرع و کشور عمل کرده هیچ فرقی نداره و باید باهاش برخورد بشه / دزدی و اختلاس بنده عاصی مجوز و توجیه موجه برای بی حجابی شما و دیگران نیست / شما دینت رو از قرآن و پیامبر (ص) میگیری یا از من عاصی !؟ شما دینت رو برو از قرآن و پیامبر و ائمه و صالحان و بیان کنندگان و عمل کنندگان به احادیث ائمه یادبگیر / حداقل اینقدر منصف باشیم که حرص و طمع و شهوت خودمون برای انجام منکر و گناه رو گردن اختلاس و دزدی دیگران نیاندازیم
    • مهرانا IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 3
      🤌👌👏
    • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 2
      نظر دولت های غرب زده رو باید بپرسی که ۳۰ سال مملکت دستشون بوده و اینهمه اختلاص و دزدی انجام شده در دولتشان اوایل انقلاب در دولت حضرت آقا وضع مبارزه با فساد عالی بود نمونه اش گشت های تعزیرات اون موقع یا مبارزه با مواد مخدر الان قاچاقچی رو میگیرن زندانی می‌کنند ولی اونموقع قاچاقچی (مخصوصا قاچاقچی های مواد مخدر )ای که جرمش مهرز بود رو همونجا اعدام میکردند
  • سربدار IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    72 21
    خداوند مقامت را عالیست متعالی کند غریق رحمت خداوند قرار بگیری
    • فاطمه IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 1
      من فامیلی داشتم که در جنگ عراق برای ایران شهید شد و عقاید ضد دینی که هیچ عقاید ضد خدا و پیامبر و حجاب و غیره را داشت ولی وطن پرست بود. می خواهید وصیت نامه اش را بفرستم تا چاپ کنید. شهیدان که برای زندگان تعیین و تکلیف نباید بکنند.
  • شهید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    17 6
    😁😁😂😂😂
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      24 23
      نظرت درباره بشار اسد چیست؟
    • ح IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      12 6
      خب که چی؟ اینکه دیگران زنشون رو لخت کنن توهم باید لخت کنی ؟؟
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 5
      نظرت درباره مکرون همجنسباز چیه ؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    16 12
    اقا با این خاطرات خوب ذهن مردای این سرزمینو درگیر نکنید اون بزرگوران به دنبال چیزهای خوب بودند نه اینکه بنده جلو زنمو گرفتم که چهارشنبه سفید نره . خانم رفته مه یه اجرا گذاشته همه ارگانها دادگاهها وپاسگاه واجراییات ثبت پیاده نظام این نوع خانمها هستند واصلا نمیشه کاری کرد الکی مردای میهنم رو دم گاز ندهید خانم های بی حجاب مورد حکایت همه هستند تمام
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      11 7
      عزیزم وصیت نامه های آنان زیاد از حجاب حرف زدن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      8 1
      مهریه عند المطالبه است. چه قبل انقلاب چه بعد انقلاب. وقتی در زمان ازدواج هر مقدار مهریه رو به تصور اینکه کی داده کی گرفته میپذیرید باید فکر اینجاش رو میکردید. خانواده هایی که مهریه های آنچنانی برای دخترشون در نظر میگیرند اگر خواستگارها این مهریه ها رو نپذیرند مجبور میشن مهریه رو بیارن پایین تا دخترشون روی دستشون نمونه.
    • ح IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      9 2
      مورد حمایت؟؟ کی حمایت میکنه
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      5 3
      یکجا یکی نوشته بود مادر برای شهادت من گریه نکن .زمانی گریه کن حجاب بیفته و بعضی مردها بیغیرت شوند.آخه مشرق نمیشه حرف زد یک سری بیشرفها هستن به شهدا هم بد و بیراه میگن.ولی همه کم حجابها بد نیستن.خدای شما شاهد،دیشب شب احیا کلی از همین کم حجابها هم برای احیا شنیدم بودن.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      خدا نصیب کسی نکند. ولی زن بایستی توی خانه‌ی باباش تربیت به حجاب بشه، وگرنه سخته که بخوایی باحجاب یا حتی بی‌حجابش کنی. خدا همه زنان این کشور رو به فهم درست حجاب، برساند که نظر اکثریت، حجاب مصونیت می‌آورد، هست.
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      اگه تو انتخابت دقت میکردی وحواست به زندگیت بود نیاز نبود جلوی زنتو بگیری که اونم بره مهریه بذاره اجرا ..خانه از پای بست ویران است
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    9 7
    البته این بز گوران اون موقع فک نمیکردن الان قانون ودادگاه واجراییات ثبت از زنان بی وبد حجاب حمایت میکنند وگرنه این حرفا رو نمیزدند
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    7 7
    بابا باکدام قانون مردا جلوی لی بندباری زن رو بگیرند این نوع زنان حمایت همه جانبه میشوند
  • محمد حسین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    49 12
    شادی روح شهدا صلوات
  • رضا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    36 20
    قابل توجه لندهور هایی که از زن زندگی آزادی دفاع می کنند
  • ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    57 9
    روحش شاد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    26 8
    دقیقا". روحش شاد.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    36 16
    هرکس همسرش را بی‌حجاب در معرض دید دیگران قرار دهد بی‌غیرت است و خداوند او را لعنت می‌کند.//
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      23 8
      مردان بیغیرت شده اند انگار
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      3 2
      دلیل اصلی اختلاط افراطی نامحرم ها درکار هست که افتخار هم می کنند مثلا 50درصد کارمندان زن شده اند
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      4 7
      چطوره که با بشار اسد که مورد لعن خداست اینهمه رفیقید
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 10
      چطوره که با بشار اسد اینهمه رفیقید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    5 8
    واقعا چند درصد احادیثی که به ما رسیده صحت دارند؟؟
  • Abbas IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    19 12
    شخصی رو می‌شناختیم که در دوران نامزدی بهم زد فقط بخاطر عدم رعایت درست حجاب همسرش متاسفانه گاها فقط تقصیر مرد نیست و برخی از بانوان بخاطر حجمه فیمینستی متوجه نیستن که چقدر این کار به ضرر خودشونه
  • عرفان IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    3 3
    در حجاب بشار اسد و غیر نداریم ولی اختیار حجاب زن بشار اسد دست ما نیست
  • مریم IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 8
    هر موقع تو مغزتون فرو رفت و چشماتون پاک شد که زنی که پوشش موی سر ندارد برهنه و بی بندوبار نیست فکر کنم کل مسئله حل میشه
  • وحید IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    12 5
    و اگر خدای تو می‌خواست اهل زمین همه یکسره ایمان می‌آوردند، آیا تو می‌خواهی تا به جبر و اکراه همه را مؤمن و خداپرست گردانی؟ سوره یونس آیه 99
    • جیم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      13 2
      کسی را بزور مومن و خداترس نمیکنیم اما اجازه هم نمی دهیم عده ای سفره بی عفتی پهن کنند و جوانان را گمراه و بزور جهنمی کنند .
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    5 6
    کمی راجب گناهان بزرگتر حرف بزنید مثلاً بانکداری اسلامی با سود 30درصد یا خودرو ساز گران فروش و کم فروش....
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 2
    درود بر شهیدان ، وای بر کسانی که با زیر پا گذاشتن احکام نماز و روزه و حجاب ووو خون شهیدان را پایمال کرده و همچون یزیدیان می خندند، آری اینان گریه ها در پیش دارند ، که هیچ فریادرسی نخواهند داشت .
    • فاطمه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      من فامیلی داشتم که در جنگ عراق برای ایران شهید شد
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 2
      زمان جنگ ایران و عراق یه عده رفتن عراق برای صدام جنگیدن و یه عده عراقی هم آمدن ایران برای ایران جنگیدن
  • ققنوس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    3 3
    در ایران باستان زنان آزاد حجاب داشتند و بی حجابی نشانه زنان برده و کنیزان بود
  • ققنوس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 2
    وشتی ملکه دربار هخامنشی و همسر زیبای خشایار شاه هخامنشی بود که وقتی خشایار در مراسمی مست شده و دستور میدهد وشتی نیمه عریان ( با توجه به اینکه زنان اشراف در ایران باستان هم حجاب سر و هم روبند داشتند، فقدان این دو نیمه عریانی قلمداد میشد)به مراسم بیاید تا مردان روی زیبای او را ببینند، از اجرای این دستور امتناع میکند و از ملکه کی عزل و به قتل می‌رسد. حال علی رغم گذشت ۲۵۰۰ سال، نام وشتی در تاریخ به عنوان زن عفیف و پاکدامن ایرانی ثبت شده و در اینترنت قابل جستجو است
  • ققنوس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 4
    شهربانو اشراف زاده ساسانی و دختر یزگرد شاه ساسانی بود که پس ازشکست ساسانیان از اعراب، به اسارت آنها درمی‌آید. در منابع تاریخی ذکر شده که شهربانو وقتی به حضور خلیفه اعراب برده شد، علاوه بر پوشش کامل تن و سر، روبند نیز داشته است.
  • ققنوس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 2
    پوشش زنان عرب عبا نام دارد که همان چادر است اما آستین دارد و جلوی آن نیز با دکمه و بند بسته میشود و ما آن را به اسم چادر عربی می‌شناسیم. اما این پوشش زنان ایرانی که چادر نام دارد، هم نوع پوشش و هم واژه چادر، اصالت کاملا ایرانی دارد. چادرchadar یا چارقد از پوشش زنان در زمان هخامنش و ساسانی بوده است و در پرسش ۲۸ توضیح المسایل روایت امید اشوهیشتان که کتاب فقهی زرتشتیها هست صراحتا به چادر اشاره شده و گفته شده هوفریا چادری به سر کرد و همین نوشته حکم الزام به پوشیدن چادر برای زنان زرتشتی شد. البته چادر در ایران باستان به رنگ و جنس دیگری بود و جلوی بدن را نمیپوشاند و چادرهای امروزی بعد از ورود اسلام از ترکیب جلباب که حجاب اسلامی بود با چادر شکل گرفت.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 1
    شتر سواری دولا دولا نمیشه. نمیشه که مجلس و دولت و سیستم حقوقی و قضایی و اقتصادی نظام و صداوسیما و سینمای ، فمینیسم لچک به سر رو با تمام توان به جامعه پمپاژ کنه و بعد توقع حفظ حجاب و افزایش فرزندآوری و مسائلی از این دست داشته باشه. اول باید گندی که خود تون از دهه هفتاد به این ور به نظم جامعه زده رو پاک کرد، بقیه مسائل خود به خود درست میشه.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    6 2
    خون ملت رو کردین تو شیشه.چه گیری دادین به پوشش مردم.آیا برا شادی ملت هم اینقدر حساس هستین؟ مگه خودتون نمیگین اسلام دین غم و غصه نیست
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 1
    وقتی که جوانابرای زندگی امیدی ندارن وکاری که میخوان ندارن واستخدام پارتی شده وقانون درکشوربرای رفاه جوانان نیست بایدمنتظراین جورچیزهاباشن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    3 0
    و هر کس که مسئولیت داشته باشد و در دوران مسئولیت به اموال مسلمین خیانت شده باشد یا دست درازی کنند
  • TR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    واقعا دیپلمات های سفارت یک کشور کلا جاسوسند ؟
  • ابراهیم IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    ضعف در ایمان اکثر مسئولین در مدیریت های مختلف حتی در بانکها و ادارجات دولتی و شاید نفوذ منافقین و تبدیل شدن مؤمنین به ضعیف ایمانان سبب شده با مسئله حجاب بصورت جدی و مستمر عمل نشه. الان زمانیکه که در جهت گیری در خصوص حجاب و عفاف توسط مدیران دولتی دولتی و عموم مردم میشه براحتی مومن رو از منافق تشخیص داد. و خیلی راحت با خانه تکانی مدیرلت شل مذهب و رفتار رو به ذباله دان تاریخ هدایت کرد. اگر واقعا لا ایمانی مانده باشد
  • مهدی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 0
    حجاب هم حجابهای قدیم.سال ۸۰ ازبیرون بخاطر دستشویی باعجله اومدم خونه تندی یهو درو باز کردم برم داخل یهو دیدم خاله ۶۰سالم موهاش باز بودوحشت زده هوار زد نیا داخل.
  • س IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    حجاب امر خداوند و دستور ک در قرآن آمده و ما مسلمانان هستیم و قبول داریم و باید در امر خداوند اطاعت کنیم
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    کشور را با درگیر کردن حجاب دارند می فروشند
  • هادی IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 1
    نمی‌دونم چرا وصیت نامه همه شهیدان در مورد حجاب هست. من که خودم ارادت دارم به شهدا. وجدان خیلی مشکوکم به این قضیه فکر کنم این وصیتها حقیقت نداشته باشه
  • شعور IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    3 1
    این نامردی هست حرف های من سانسور کرده اند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس