کد خبر 1478912
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
واکنش آمریکا به رزمایش نظامی چین حوالی جزیره تایوان

سفارت آمریکا در تایوان اعلام کرد که واشنگتن رزمایش نظامی چین در اطراف این جزیره را به دقت رصد می‌کند.

به گزارش مشرق، به‌دنبال آغاز رزمایش نظامی پکن در حوالی جزیره تایوان، سفارت آمریکا در این جزیره خودمختار اعلام کرد که این رزمایش را به دقت زیر نظر داشته و برای حصول اطمینان از صلح و ثبات در این منطقه، منابع و توانمندی کافی در اختیار دارد.

چین از دیروز (شنبه) رزمایش سه روزه‌ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرده است. این رزمایش درست یک روز پس از بازگشت تسای اینگ‌وِن، رئیس این جزیره از سفر به آمریکا آغاز شده است.

اینگ‌ون در سفر به آمریکا به رغم هشدارهای شدید پکن، با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان دیدار کرد.

رویترز به نقل از سخنگوی مرکز آمریکایی در تایوان که به عنوان سفارت غیررسمی آمریکا در این جزیره عمل می‌کند، نوشت: تحرکات و اقدامات پکن را به دقت زیر نظر داریم. همانطور که قبلا گفته‌ایم، هیچ دلیلی وجود ندارد که پکن این تنگه را به چیزی که نیست تبدیل کرده یا از آن به عنوان بهانه‌ای برای واکنش افراطی و زیاده‌روی استفاده کند.

وی مدعی شد که کانال‌های ارتباطی با چین همچنان باز بوده و آمریکا همواره خواستار خویشتن‌داری و عدم تغییر شرایط موجود بوده است.

نماینده آمریکا افزود: در کمال آرامش و اطمینان، برای حصول اطمینان از حفظ صلح و ثبات و همچنین برآوردن تعهدات امنیت ملی خودمان، منابع و توانمندی‌های کافی را در اختیار داریم.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره نسبت به روابط این جزیره با واشنگتن به طرف آمریکایی هشدار داده و آن را خط قرمز خود معرفی کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    هف از سیرک تایوان که چین هم در دام آن افتاده است این می باشد که بهانه ای باشد تا 1- چین را تحریم اقتصادی خواهند کرد 2- این کشور را توسط ژاپن کره جنوبی و فیلیپین محاصره دریایی بنمایند چون چین به لحاظ اقتصادی و روسیه به لحاظ نظامی قدرتمند می باشد - البته ژاپن و کره جنوبی را بعنوان گلادیاتور به میدان می فرستند تا چین محاصره دریای شود و چینی ها باید بصورت نیابتی توسط کشورهای دوست باید با امریکا وتایوان بجنگد مثلا توسط کره شمالی نه اینکه خودش مستقیما با تایوان بجنگد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چین عاقل باشد بجای ریختن خون سربازانش در جنگ با کره و ژاپن به همان سبک امریکایی ها جنگ نیابتی روسها را حمایت می کند چون بعد روسیه نوبت به چین می رسد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دم امریکا گرم ، خدائیش مخالفانش را به خاک مذلت می نشاند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس