باقری: ارتقای همکاری‌های تهران و توکیو بسترساز صلح و ثبات است

معاون وزارت خارجه کشورمان گفت:ارتقای همکاری‌های تهران و توکیو، علاوه بر تأمین منافع دو ملت، بسترساز صلح و ثبات است و منافع هیچ طرفی را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سی‌امین نشست رایزنی‌های سیاسی میان وزارت‌خارجه‌های ایران و ژاپن، روز شنبه ۱۹ فروردین ماه در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو کشور به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و یامادا معاون ارشد سیاسی وزارت خارجه ژاپن در این نشست که سه ساعت به طول انجامید، به بحث و بررسی مسائل مختلف در روابط ایران و ژاپن در پرتو تحولات جهانی پرداختند.

معاون وزارت خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع برای همکاری میان دو کشور اظهار داشت: ارتقای همکاری‌های تهران و توکیو، علاوه بر تأمین منافع دو ملت، بسترساز صلح و ثبات است و منافع هیچ طرفی را تهدید نمی‌کند.

باقری با اشاره به پیشینه تاریخی دو کشور در قاره آسیا تاکید کرد: تحولات اخیر در مناسبات میان کشورهای منطقه خلیج فارس نشان داد بازیابی هویت آسیایی، صلح و ثبات را برای منطقه و حتی جهان به ارمغان خواهد آورد.

معاون وزارت خارجه کشورمان با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بر ضرورت اتخاذ تدابیر بازدارنده همه دولت‌ها به‌ویژه دولت‌های غربی تاکید کرد و اظهار داشت: محکومیت صریح این جنایات کمترین اقدامی است که می‌توان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و رهایی حقوق بشر از اسارت منافع و سیاست‌های چند قدرت غربی انجام داد.

در این نشست، معاون ارشد سیاسی وزارت خارجه ژاپن نیز با تاکید بر دوستی دو ملت و روابط مبتنی بر احترام متقابل دو دولت ایران و ژاپن، به ظرفیت‌های ارتقای مناسبات دوجانبه اشاره و تصریح کرد: ژاپن مصمم است تا فراتر از روابط دوجانبه، پیوندهای خود در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را با ایران گسترش داده و آن را تحکیم بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    تو رو خدا شما برو بشین کنار استادت سعید جلیلی روابط با ژاپن را نابود نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس