رئیسی: برنامه دولت برای مولدسازی به شیوه‌ای نادرست در جامعه مطرح شد

رئیس جمهور در نشست با دانشجویان به برخی شبهات درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، ساخت ۴ میلیون مسکن، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب پاسخ داد.

به گزارش مشرق، جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در نشستی صمیمی با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که عصر جمعه با حضور وزاری علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون اجرایی و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و همراه با ضیافت افطار برگزار شد، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و رئیس‌جمهور پس از ۲ ساعت شنیدن سخنان صریح ۱۳ تن از مدعوین، به برخی سوالات و شبهات مطرح شده از سوی ایشان پاسخ گفت.

رئیسی در این نشست ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تمجید و قدردانی از حضور پر شور و باشکوه ملت ایران و آزادگان جهان در راهپیمایی این روز، از نقش دانشجویان متعهد، مومن و انقلابی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان در اغتشاشات پاییز سال گذشته برای به تعطیلی کشاندن دانشگاه‌ها تجلیل کرد و گفت: جنبش‌های دانشجویی با افراشته نگه داشتن پرچم علم‌افزایی و مطالبه‌گری، دشمن را در ایجاد اخلال در فضای علمی کشور ناکام گذاشتند.

وی کسب مرجعیت علمی دانشگاه‌های کشور را از جمله افتخارات ایران اسلامی دانست، اما تاکید کرد جامعه علمی کشور به این میزان از پیشرفت قانع نباشد و برای علم‌افزایی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و مشارکت در حل مسائل کشور تلاش بیشتری کند.

رئیس جمهور سپس ناظر به سخنان تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، به تشریح وضعیت کشور در زمان تحویل گرفتن اداره امور از دولت قبل و برخی اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه اقتصاد از جمله اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم در ۶ ماهه ابتدایی آغاز به کار دولت، واقعی‌سازی درآمدهای دولت و شناسایی ۲ میلیون مودی مالیاتی جدید و رسیدن به موفقیت کم‌نظیر اداره کشور بدون کسری بودجه در سال گذشته با کنترل منابع و مصارف دولت پرداخت.

رئیسی همچنین توقف رشد سرسام‌آور نقدینگی و حتی نزولی شدن رشد نقدینگی، رسیدن به رشد اقتصادی ۴ درصدی پس از یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر، تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال گذشته، رشد چشمگیر و قابل توجه تعداد و حجم فعالیت شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان، اختصاص ده‌ها هزار میلیارد تومان برای اجرای قوانین و طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۳ سال وقفه، طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، افزایش فروش نفت و تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور به‌رغم فشارهای بی‌سابقه دشمن را بخشی دیگر از دستاوردهای دولت مردمی برشمرد.

رئیس‌جمهور در ادامه به برخی پرسش‌ها و شبهات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن، عدم هماهنگی مواضع برخی دولتمردان، انتصابات، فیلترینگ، موضوع عفاف و حجاب و سفرهای استانی دولت پاسخ گفت.

رئیسی درباره شائبه بنگاهداری دولت گفت: دولت سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را مفید، اما بنگاه‌داری دولتی را مضر می‌داند و به هیچ عنوان بنگاه‌داری از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مورد تایید دولت نیست و با موارد تخلف برخورد شده و خواهد شد.

مولدسازی در همه قوانین توسعه محور کشور مورد تاکید بوده اما دولت‌های قبل آن را اجرا نکردند

وی درباره برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور نیز تصریح کرد: معتقدیم تحول اقتصادی در گرو اصلاح نظام بانکی است. دولت در بازنگری در عملکرد و مقررات نظام بانکی مصمم و مقابله با بی‌انضباطی مالی بانک‌ها و اضافه برداشت برخی موسسات پولی و بانکی را وظیفه خود می‌داند.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به شبهه یکی از حاضرین درباره لایحه مولدسازی دارائی‌های دولت گفت: در همه قوانین توسعه محور موجود در کشور و حتی قوانین بودجه سال‌های اخیر بر مولدسازی اموال مازاد دولت‌ها تاکید شده، اما دولت‌های قبل هیچ‌کدام به این قانون عمل نکرده‌اند. دولت مردمی در راستای اجرای این قانون مغفول مانده ساز و کاری طراحی کرد، اما متاسفانه برخی با تنگ‌نظری این اقدام دولت را به شیوه‌ای نادرست در جامعه مطرح کردند.

مسئله مسکن برای دولت نه شعار انتخاباتی، بلکه یک مسئله محوری ناظر به نیاز کشور است

رئیسی درباره پرسش دیگری مبنی بر امکان تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در سال نیز تصریح کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال، پیش از آنکه وعده این دولت باشد، نیاز قطعی و ضروری کشور و بر اساس مصوبه مجلس، یک الزام قانونی است. مسئله مسکن برای دولت فقط شعار انتخاباتی نیست، بلکه یک مسئله محوری ناظر به نیاز کشور است و از این رو دولت با تمام توان برای تحقق این نیاز کشور و اجرای این الزام قانونی تلاش خواهد کرد.

وی همچنین درباره عدم هماهنگی در مواضع برخی دولتمردان نیز اظهار داشت: نظر رسمی دولت درباره مسائل مختلف کاملا مشخص و به صورت روشن اعلام می‌شود و اگر گاهی سخنی مغایر با نظر دولت از سوی یکی از دولتمردان مطرح می‌شود، یک نظر و دیدگاه شخصی بوده و قابل تعمیم به کلیت دولت نیست.

فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری با ایجاد دفتر در ایران باشد، هیچ منعی ندارد

رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقاد از انتصاب برخی افراد غیر همسو با دولت گفت: نگاه ما در انتصابات در دولت از ابتدا نه بر اساس نگاه‌های حزبی و جناحی که بر اساس شایسته‌سالاری و کارآمدی بوده است و در همین راستا همه مدیران موظف و متعهد به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با هیچ فردی تعارف نداریم.

رئیسی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره موضوع فیلترینگ نیز تصریح کرد: ما همانند برخی کشورهای مدعی آزادی بیان، قائل به برگزاری دادگاه برای سکوهای خارجی نیستیم. سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد.

با برنامه‌ریزی مانع تحقق خواست دشمن در تبدیل موضوع حجاب به یک مسئله امنیتی خواهیم شد

وی در ادامه به طرح موضوع عفاف و حجاب از سوی یکی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: دولت مردمی در موضوع عفاف و حجاب به دنبال حل مسئله با نگاه فرهنگی است، چرا که دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد آن را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند و دولت نیز با برنامه‌ریزی قطعا اجازه تحقق خواست دشمنان را نخواهد داد.

رئیس‌جمهور همچنین به موضوع سفرهای استانی دولت نیز اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی دولت یکی از اقدامات مثبت و اصولی، بر خلاف سیاست مرکزنشینی دولتمردان و با هدف شناخت مسائل و مشکلات اقصی نقاط کشور از نزدیک، تعیین اولویت‌ها با استفاده از نظر نخبگان، صاحب‌نظران و مسئولان استانی و برنامه‌ریزی برای رفع آنهاست. بنای دولت استمرار این سفرها تا رفع مشکلات در استان‌هاست. شخصا معتقد به مباشرت در کارها هستم؛ گزارشات مکتوب را کافی نمی‌دانم و بر اساس تجربیات کاری، حضور در میان مردم را برای تصمیم‌گیری و حل مشکلات راهگشا می‌دانم.

ماموریت وزیر علوم برای ایجاد یک سازوکار جدید ارتباط موثر و مستمر دانشگاه با دولت

رئیسی همچنین در پایان با بیان اینکه دولت مردمی تنها دولت برنامه‌محور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که برنامه خود را نیز در تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در مرعا و منظر قرار داده است، افزود: دولت در راستا اجرایی شدن برنامه‌های خود از نقد صاحب‌نظران، دانشگاهیان و شما دانشجویان استقبال می‌کند، چرا که شما را سرمایه‌های بزرگ کشور می‌داند و به تعبیر شهید بهشتی تلخی نقدهای صادقانه را بر شیرینی تایید و تمجیدهای کاذب منافقانه ترجیح می‌دهد.

وی تاکید کرد: دولت مسائل، ظرفیت‌ها و نیازهای کشور را می‌شناسد و به رغم تلاش‌های دشمن و استمرار جنگ ترکیبی برای توقف پیشرفت‌های کشور، معتقد است هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد و با همگرایی، هماهنگی، همدلی و گفتمان مشترک، آینده روشنی پیش روی کشور است و مشکلات هم حل خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از نظرات دانشگاهیان در تصمیم‌سازی‌ها، وزیر علوم را مکلف به ایجاد یک ساز و کار جدید برای ارتباط موثر و مستمر دانشگاه با دولت کرد.

در این نشست محسن نراقی به نمایندگی از بسیج دانشجویی، امیرمحمد کولایی و عمادالدین صفایی به نمایندگی از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، امیرحسین پناهی و زینب شوندی به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، سعید واشقانی و زهرا مظهری به نمایندگی از اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، محمدرضا مریمی به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی، یونس فرزین‌فر به نمایندگی از نشریات دانشجویی، سید امین توکلانی به نمایندگی از اتحادیه علمی دانشجویی، محمدمهدی نوینی‌فرد به نمایندگی از اتحادیه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی و جواد غلامی به نمایندگی از هیئت‌های دانشجویی در سخنانی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    وقتی می گیدحجاب آخرین سنگرنظام است یعنی چی؟
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    19 3
    دشمن قصد دارد یا شما دوستان ؟؟؟!!!
    • ذاتا امنیتی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      حجاب یعنی ایمنی در برابر نگاه های هوی آلود، یعنی ایمنی در برابر آزار و اذیت دیگران، یعنی اعطای ایمنی منظری به دیگران یعنی ...
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    مولد سازی یعنی چپاول اموال مردم.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    13 0
    اگر دشمن، کشور ما را اداره می کند پس شما چه کاره اید؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 0
    کاش میدونستیم برهنگی زن ایرانی چه فایده ای برای عده ای داره که این طور گلوشون رو پاره میکنند.مو و بدن زن ایرانی به چه کار اینا میاد و برنامه و هدف بعدیشون برای مردم چیه??????
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      اعتقاد ملت را که بزنند به راحتی ملت را استثمار میکنند
    • جلیل IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      2 0
      فعلا که بی حجابی فایدش برای مسئولین است تا درباره گرانی خودرو حقوق کم بیکاری مسائلی در رابطه با چین و...حرف نزنند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    سید تو رو به جدت قسم که بجای شعار اقتصاد رو درست کن.مملکت رو کاری ندارم اما پدر و مادرها واقعا شرمنده بچه هاشون هستن.3 سال گذشته و روزبروز اوضاع داره بدتر میشه
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 3
    یعنی واقعا دستاوردهایی که رئیس جمهور انقلابی اعلام کردند مثل رشد اقتصادی 4 درصدی و .... را کسی بشنود یاد اون فلسفه معروف توهم مفید بودن می افتد
  • محمد جوادی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    یعنی تا کنون کار فرهنگی نشده یا شده اما تاثیر نداشته و دیگر اینکه با چه تضمینی از این پس تاثیر پذیر خواهد شد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    عزیزم دشمن بین خودتونه چرا برای من که در خانه ام نشسته ام پیامک کشف حجاب اومده در حالیکه کنار ساحل بوشهر نبودم ؟پس اگرمامور اشتباه نکرده باشدحتما نفوذی ها در پلیس با در اختیار داشتن شماره خودروها بیخودی برای مردم پیامک کشف حجاب میفرستند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    گرانی و تورم و بازار مسکن و خودرو و ارز که دست دشمنه ، حجاب هم روی بقیه
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 0
      جناب شیخ حسن 8 ساله خونه نساخته رکود اتفاق افتاده اینم رئیسی باید جواب بده؟
  • پیشنهاد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    دولت طرحهایش را مطرح کند و علنی به بحث و بررسی بگذارد، پیش از اجرا. اقتصاد کشور دیگر تاب تحمل طرحهای غلط را ندارد. چرا بحث و نظارت نیست.
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 4
    امام خامنه ای « غرب از زن محجبهٔ ایرانی کینه دارد» اساسا از نظر دشمن حجاب امنیتی است. چرا ؟ برای این که حجاب نافی همهٔ ارزش و سبک زندگی غربی است. اتفاقا غرب در علم و فناوری و اقتصاد لیبرالی که فاصلهٔ دریافتی مدیران با کارگران غیرقابل مقایسه است ( چیزی شبیه به حقوق های نجومی بعضی ها در این دیار ) مشکلی ندارند مرجعیت علمی دارند ، فناوری دارند و...اما آدم ندارند ! چرا ؟ برای این که حجاب و عفاف ندارند. به همین خاطر کمیتشان به شدت لنگ می زند و هر مقدار که درآمد سرانه اشان بالا می رود به همان میزان از انسانیت فاصله می گیرند . حجاب ندارند به روابط جنسی غیر متعارف جاهلی و وحشتناک می رسند از محارم گرفته تا حیوانات ! حجاب ندازند روبه مواد مخدر و الکل آورده و دانشمند و عوامشان بعد از ترک محل کار می شوند یکسان! هر دو طبقه نه زن دارند نه خانواده ، نه بچه ، با هرکس و ناکس شبی با مستی می گذرانند تا صبح و این چرخهٔ معیوب همیشگی ادامه دارد. حجاب ندارند باکره گی ضد ارزش و ازدواج معمول غیر معمول شده ، حجاب ندارند به خوشی مصنوعی رسیده اند اما از « خوبی» فاصله گرفته اند و بیشترین قرص خواب آور را غرب وحشی مصرف می کند. در غرب وحشی چون حجاب نیست دختر و پسر ، زن و مرد ، در راهی قدم می گذارند که به تنهایی وحشتناک می رسند و انتظار مرگ. این چرخه را فقط حجاب زن ایرانی ولایی فطع کرده و با حضور با حجاب و عفیفش در همهٔ رشته های علمی، ورزسی ، فناوری ، اقتصادی و...نشان داده که می شود کشوری در این عرصه ها گام های بلند در جهت زسیدن به رشد و پیشرفت حد بالا بردارد مثل ایران اسلامی ، اما خانواده رکن اصلی جامعه باشد ، ارتباط عاطفی شرعی بین زن و مرد متعهد در مقابل هم برقرار باشد مرد به امید خانواده تلاش بیشتری کند زن مشارکت در کار مرد کرده ضمن این که خانه داری برای گرما بخشیدن به خانواده را نیز فراموش نکند‌ و می داند که به فرموده امام خامنه ای « خانه داری ، خانه نشینی » نیست. انقلاب اسلامی عظیم ترین آورده ای که برای تمدن نوین دارد عفاف و حجاب است. طبیعی است که غرب وحشی حجاب را امنیتی بکند و کرده نه این که بخواهدبکند. یکی از ایرادات مهم شخصیت های مسئول علاقه به نظریه پردازی است! درحالتی که مسئول ، فقط خدمت رسانی می کند . آن هم در جامعه ای که ولی فقیه خردمندی چون امام خامنه‌ای دارد که گفتمان ساز درجه یکه.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      7 0
      چرا چرت و پرت بلغور میکنی ، وقتی پراید لگن مدل نود رو باید دویست میلیون بخری مقصر دشمن و روحانیه؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      4 0
      افصحی ببند تو رو خدا
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 1
      عالی مینویسی جناب افصحی. اینکه کلمات رکیک نداره مطالبتون عالیه. چون بعضیا خوب مینویسن ولی وسطش با کلمات رکیک و فحش خراب میکنن متن رو. ولی شما این کار رو نمیکینین. حال آدم از خوندن متن بلندتون بد نمیشه
  • وطن پرست DE ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    5 1
    اگر درست مطرح نشده بهتر نیست از تیم اطلاع رسانی خودتون دلیلش رو بپرسید؟ مضافا حجاب امنیتی شده. بهتره باهاش درست برخورد کنید.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    بعید بدونم دشمن احتیاج باشه دشمن ایران تو ایران زیاده دشمن خارجی دیگه براچی
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 0
    من به امید خرید یه پراید که ۲۰۰ ت بود و فکر میکردم با اومدنت تورم کم میشه. میتونم یه لگن بخرم رای دادم به تو اما الان همین لگن الان شده ۴۰۰ امیدی به تو نیست
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    باید مشکل مردم را حل کرد آقای ریس جمهور
  • کاظم IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    دولت رییسی بالاتر از دولت روحانی یکی از موفق ترین دولت ها در زمینه سیاست داخلی بوده.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    نه دشمن چنین قصدی ندارد
  • رضا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 0
    ولی بی حجابی خوب موقعی بداد دولت رسید
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    مشرق نیوز آنقدر از جناحین و دولت حمایت کردی و مردم بر عکس آنرا دیدند آنقدر غربگرایی نوشتی که مردم حالا برایت تره هم خورد نمی‌کنند چون تو هم دغل و کاسب تحریم هستی و دستی در تورم داری آفتاب لب بومه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    اینترنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس