گفتگوی تلفنی پوتین و بن‌سلمان در مورد سطح تولید اوپک پلاس

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی یک تماس تلفنی در مورد توافق کاهش تولید اوپک پلاس گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، کاخ کرملین امروز اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی یک تماس تلفنی در مورد توافق کاهش تولید اوپک پلاس گفتگو کردند.

دو طرف از سطح همکاری میان دو کشور به منظور ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت ابراز خرسندی کردند.

به نوشته این گزارش، روسیه و عربستان روابط تجاری نزدیکی ایجا کرده‌اند.

بنا بر اعلام کرملین، این گفت‌وگو به صورت دوستانه پیش رفت و سازنده و مفید بود؛ با در نظر گرفتن این موارد، توافق شد که در زمینه‌های خاص همکاری، تماس‌هایی گرفته شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش در سال ۲۰۱۶، با سایر تولیدکنندگان بزرگ اتحادی به نام اوپک پلاس ایجاد کردند تا تعامل نزدیکی در بازار نفت داشته باشند؛ این تعامل در دوره شیوع کرونا شدت بیشتری گرفت و تاکنون ادامه یافته است.

حتی در زمانی که جنگ اوکراین آغاز شد یا زمانی‌که آمریکا از عربستان خواست تا میزان تولیدش را افزایش دهد، ریاض از این اتحاد دست نکشید.

این گروه در اوایل ماه جاری میلادی در اقدامی غافلگیرکننده اعلام کرد در نظر دارند تا تولید خود را ۱.۶ میلیون بشکه در روز بیشتر کاهش دهند، این برنامه جدید، مجموع کاهش تولید اوپک پلاس را به روزانه ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز می‌رساند که شامل تصمیم این گروه برای کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر هم است. این رقم تقریبا معادل ۳.۷ درصد تقاضا در جهان است.

اوپک پلاس ۵ اکتبر ۲۰۲۲ در سی و سومین نشست وزیران این گروه تصمیم گرفتند، میزان تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این روند را پایان سال ۲۰۲۳ حفظ کنند که اکنون این رقم را افزایش دادند.

اعلام این تصمیم قیمت هر دو شاخص نفتی را در آن زمان بیش از ۶ درصد بالا برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    بن سلمان داره درست و خوب بازی میکنه واقعا چرا قبلا اینطوری بازی نمیکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس