آمار فاجعه‌آمیز خط حمله آبی‌ها؛ مهاجمانی که گلزنی را فراموش کرده‌اند

استقلال در خط حمله خود بازیکنانی را در اختیار دارد که مهاجمان تخصصی نامیده می‌شوند اما گلزنی را در لیگ بیست و دوم فراموش کرده‌اند و آماری ضعیف را از خود بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش مشرق، اگرچه استقلال بیشترین گل زده در لیگ بیست‌ دوم را به نام خود ثبت کرده اما مهاجمان تخصصی این تیم آماری را در طول فصل از خود بر جای گذاشته‌اند که قابل دفاع نیست. مهاجمان کلاسیکی که گلزنی را فراموش کرده‌ و در هر دیدار موجب ناامیدی هواداران می‌شوند.

آمار نشان می‌دهد که مهدی قایدی، محمد محبی و کوین یامگا با درخشش خود نقش اصلی را در گل‌های استقلال در این فصل ایفا کرده‌اند و در مقابل ضعف مهاجم تخصصی آبی‌پوشان مشهود بوده است.

قبل از اینکه لیگ استارت بخورد همه توقع داشتند استقلال بهترین، جذاب‌ترین و پر قدرت‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشد. ارسلان مطهری،آرمان رمضانی از تیمی که قهرمان شده بود ماندند. سجاد شهباززاده و پیمان بابایی اضافه شدند، قرار بود کاوه رضایی نیر به این جمع اضافه شود اما مقدمات عقد قرارداد مسیر اشتباهی را طی کرد تا در نهایت کار طرفین به کمیته تعیین وضعیت برسد!

ارسلان مطهری فصلی عجیب را پشت سر گذاشت. بازیکنی که درست چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات در فهرست مازاد استقلال قرار گرفت اما راضی به فسخ قرارداد با این تیم نشد تا با استقلال وارد چالشی جدی شود. او چند هفته در فهرست تیم جایی نداشت اما با تغییرمدیریت، شرایط بهتری در تیم پیدا کرد و توانست از روزهای تلخ نجات پیدا کند!

مطهری اگرچه آمار بهتری از مهاجمان استقلال بر جای گذاشته است اما او نیز در خط آبی‌پوشان نمره قبولی نمی‌گیرد! بازیکنی که در لیگ برتر؛ چهار گل، در جام حذفی یک گل و در سوپرجام یک گل و مجموع ۶ گل به ثمر رسانده است نمی‌تواند ادعا کند فصل خوبی را پشت سر گذاشته است.

سجاد شهباززاده با سروصدای فراوانی به استقلال پیوست اما فصل کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارد. بازیکنی که صفر گل زده در کنار نامش ثبت شده به طور حتم یکی از بدترین خریدهای استقلال بوده است. او چند هفته‌ای است در فهرست ۱۸ نفره هم جایی ندارد و به طور حتم فصل آینده در تیمی به جز استقلال توپ خواهد زد.

پیمان بابایی آمار دو گل و سه پاس گل را در کارنامه‌اش ثبت کرده است اما او نیز نمی‌تواند ادعا کند مهاجم خاصی برای استقلال بوده است. اگر به آمار گلزنی مهاجمان خارجی در لیگ‌های اروپایی نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد چقدر اختلاف فنی وجود دارد!

سپس به مهاجم بلند قامت آبی‌ها می‌رسیم. آرمان رمضانی، بازیکنی که معمولا در در دو فصل اخیر هر وقت استقلال به بن بست خورده فرصت حضور در میدان را پیدا کرده است. او در تمام بازی‌هایی که به میدان رفته فقط یک گل زده و یک پاس گل داده است.

در تمام هفته‌هایی که از مسابقات لیگ برتر سپری شده، چهار مهاجم که تخصصی نامیده می‌شوند تنها موفق به زدن ۶ گل شده‌اند. آماری که ضعیف وغیر قابل باور است.

کوین یامگا، مهدی قایدی و محبی جور مهاجمان گل نزن استقلال در این فصل را کشیده‌اند و در مجموع موفق شده‌اند ۲۵ گل به ثمر برسانند. به طور حتم اگر آمادگی این سه بازیکن وجود نداشت معلوم نبود ساپینتو و تیمش در فاصله دو هفته به پایان لیگ در چه جایگاهی قرار داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    حسيني سوراخ همراه با حردانی و سلمانی و بابایی و شهباززاده و رمضانی تشریف ببريد از استقلال هر چی گرفتید نوش جانتان
  • یدالله IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    چندوقته از فکر و خیال بیخوابی زده به سرم الانم که داشت خوابم میبرد این خروس لعنتی همسایه نمیزاره بخوابم شیطونه میگه برم یواشکی برم خفش کنم یا اینکه سرشو ببرم برا چند وعده غذا زرشک پلو با خروس درست کنم مشرق خوب فکریه؟
  • حسین IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    1 1
    حالا شما دلت واسه استقلا نسوزه لنگ رو بگو بعد لوکادیا کسی هنوز به مرز ۶گل نرسیده
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    باید دوباره با هوادار بازی کنه تا آمار گل بیشتر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس