تشییع پیکر شهدای ایران اسلامی/ از بوی پیراهن یوسف تا ناله‌های سنگی

همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، امام جمعر صادق(ع)، پیکر تعدادی از شهدای تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید امنیت در شهرهای ایران اسلامی تشییع شد.

به گزارش مشرق، امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر تعدادی از شهدا در بعضی از شهرهای ایران اسلامی تشییع شد.

خوزستان| تشییع و خاکسپاری پیکر شهیدان وطن «قاطمه‌باف» و «کایدخورده» در دزفول

پیکر مطهر شهیدان تازه شناسایی شده «سید منصور قاطمه‌باف» و « احمد کایدخورده»، امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با استقبال پرشور مردم در گلزار شهدای شهید آباد شهرستان دزفول تشییع و خاکسپاری شدند.

سید منصور قاطمه باف و احمد کاید خورده از شهدای دفاع مقدس بودند که به تازگی و پس از ۴۱ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شده‌اند و امروز بر روی دستان مردم شهید پرور دزفول تشییع و خاکسپاری شدند.

مریم صاحب محمدی نژاد در این باره‌ نوشته است: جوان بودند و تازه سری میان سران درآورده بودند. ته ریش‌شان تازه سبز شده بود، غرور ایام جوانی تازه به خونشان دمیده بود.

فکر و خیال‌شان سرشار بود از حضور قهرمانانی همچون علی اکبر حسین(ع)، وهب، کمی این طرف طرف رجایی و امثالهم.
زور غیرت‌شان به سن و سال و شناسنامه‌هایشان می‌چربید، جذبه و غرورشان در میدان جنگ خودنمایی می‌کرد.
فانتزی‌هایشان بوی دیگری داشت. دور دور با ماشین‌های میلیاردی، مدل موهای آنچنانی، آخرین مدل آیفون و غیره و غیره حتی در چند ده کیلومتری خیالشان هم رد نمی‌شد.
با همان ظاهر ساده و آراسته، با دستان خالی، با خلق و خویی تهی از هرگونه سیاست و منفعت امروز دوباره به دیار خود بازگشته بودند. اوج سادگی‌شان آنجا می‌توان دید که جز پلاک و چنگی استخوان نشانی از خود نیاورده بودند.

در اوج بودند اما در میان مردم، در کمال آرامش اما هیاهو به راه انداخته بودند.

شکوهی در آسمان

گرما و شلاق داغ خورشید امان آدم را می‌برید اما حرارتی که به سینه هرکدام‌مان انداخته بودند پایه دیوانگی و دلدادگی‌های موج عاشقان شده بود.
سبزپوشان به خط شوید، خودتان را جمع و جور کنید؛ آمدند. از راه رسیدند، اینجا مقصد نهایی سفری ۴۱ ساله است.

چشممان روشن، بالاخره آمدید، صفا را به شهرمان آوردید، عطر خوشتان دوباره فضای این دیار را سرشار کرده است.

احمد عزیزمان، خیلی منتظرت مانده بودیم، چهل سال گفتنش هم سخت است.
شرمنده که می‌گویم اما چشمانت را به دنبال کسی نَدوان. دیگر نتوانستند طاقت بیاورند.

یک روز مادرت بر قلب خسته پدرت مرحم می‌نهاد و روزی دیگر پدر قصه امید را برای دل شکسته مادرت زمزمه می‌کرد اما امان از دوری و نیامدن. جان به لب‌شان کرد.

دیدارتان در آسمان شکوهمندانه و عاشقانه‌تر خواهد بود.

قاب عکسی بنام پدر

سید جان، صدای مادرت در گوشم می‌پیچد، می‌گفت من با خدا قول و قرار گذاشته‌ام، گفته بودم هر چه که خودش میداند اما شده فقط یک نشانه از تو به من پس بدهد.
دم رفتن قامتش خمیده نبود، موی سپیدی بر سر نداشت، سوی چشمانش کم نشده بود، اصلا دم رفتن چشمم اشکی و دل سوخته بود؟
دم رفتن دلت گرم حضور مردانه پدر بود، میدانی که سال‌هاست جایش را به یک قاب عکس داده است؟

صاحب خانه

از بقعه امامزاده رودبند تا گلزار شهدا را یک نفس با صدای لبیک یا حسین بر دوش مردم آمدند، مادر شهید سید منصور قاطمه باف بر سر مزار دردانه شهیدش نشسته است. چشمانش منتظرن، البته که انتظار همدم و رفیق هر لحظه‌ی این چهل و چند سالش هست، اما این یکی فرق دارد.
پشت سر رسیدن این انتظار قراری است برای دل بیقرارش. پایانی است برای قصه ناتمام فراق. وصالی است برای روزهای جدایی و جدایی است برای یک لحظه در آغوش کشیدن.

همه چیز آماده و مهیاست. خانه ابدی فرزندش که تا دیروز خالی بود امروز صاحب خانه دارد.

رزقِ متبرک

در آن سوی جست‌وجوی چشم‌هایم چیزی نظرم را به خود جلب کرد پاکتی که در آن موهای تفحص شده شهید را گذاشته بودند.
نشان مادرش ندهید، دلش تاب نمی‌آورد، روزگاری خودش موهای خرمایی منصور را شانه می‌کرد، امروز آن‌ها را چه کند؟

موهای تفحص شده شهید سید منصور قاطمه باف

دلم از این شکوه و غمِ شیرین یادگاری میخواست، برای همه آن‌هایی که گفته بودند التماس دعا.
در محفل شهدا که وارد شوی دست خالی برنمی‌گردی، نشان به این نشان که امروز قدری از خاک مزارش سهم روزگار من هم شد.

تشییع پیکر شهدای ایران اسلامی/ از بوی پیراهن یوسف تا ناله‌های سنگی

خاک مزار شهید

به خدا می‌سپارمت

پیکر سید منصور را برای آخرین بار روی پایه‌های مادر گذاشته‌اند. می‌خواند، به گویش دزفولی برایش لالایی می‌خواند. از داغ نبودن‌هایش، از زخم‌هایی که خورده است. شب‌هایی که تا سحر بی‌تاب فرزندش بود. از سهمش که فقط یک عکس بود و یک دنیا خاطره.

جواب این بی‌تابی‌ها، کمی آن طرف‌تر، درست بر روی مزار شهید مسعود خرمی نوشته شده بود: مادر من خیلی انتظار این روز را کشیده‌ام و تو باید بدانی و ناراحت نشوی، چون شهیدان عاشقانه عازم وصال معشوق می‌شوند.

جادوانه‌های تاریخ

پا به قطعه شهدا که بگذاری، هزاران شهید در خاک آرمیده‌اند که روزگاری برای دیدن جمال یار عاشقانه شتافتند.

از هر سن و قشری که بخواهی در میان‌شان خواهی جست. هر کدامشان قصه‌ای دارد شنیدنی. به هر سنگ مزاری که می‌رسی خوب که دقت کنی راه را خواهی یافت. همان راه روشنی که قدری این روزها از جلوی چشم‌هایمان گم شده است.

شهدا همان‌هایند که می‌سرایند سرود سرخ شهادت را، می‌چشند طعم شیرین عبادت را و می‌پوشند لباس خونین شهادت را.

کرمان| وداع باشکوه مردم بام فرهنگی استان کرمان با شهید امنیت

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مردم شهیدپرور دیار بام فرهنگی استان کرمان امروز با حضور در میدان بسیج کوهبنان واقع در محله انصار با پیکر شهید امنیت وداع کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید یاسد عبدلی از امروز با حضور گسترده علما و روحانیون ، مسئولین اجرایی و قضایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم آغاز و حاضرین با شعار حسین حسین شعار ما شهادت افتخار ما از پیکر او استقبال کردند.

شهید یاسر عبدلی برای دفاع از امنیت ایران اسلامی و نجات جان دیگران از جان خود گذشت تا دیگران در آرامش و آسایش زندگی کنند.

لبیک یا حسین ، لبیک یا خامنه ای ، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و.... از جمله شعارهایی بود که مردم در مراسم تشییع سردادند.

تشییع پیکر شهدای ایران اسلامی/ از بوی پیراهن یوسف تا ناله‌های سنگی

مراسم تشییع امروز از فرماندهی انتظامی کوهبنان و از حرم مطهر و منور شهر کوهبنان به سمت میدان بسیج این شهر برگزار شد.

آری مردم متدین و شهیدپرور شهرستان های کوهبنان ، زرند ، راور ، بافق ، بهالاد و.... با حضور پرشور در آیین تشییع شهید دیار ولایت مدار و انقلابی شهرستان بار دیگر نشان دادند که با پاسداشت ارزش‌های انسانی و اسلامی هستند و هرگونه شرارت و هنجارشکنی را محکوم می‌کنند.

در این آیین تشییع پرشکوه خیل عظیمی از دوستداران و ارادتمندان این شهید که دلباخته از شهرهای مختلف استاندهای کرمان و یزد و روستاهای اطراف برای تشییع پیکر وی در مراسم حضور یافته‌اند و با بدرقه مردمی پیکر مطهر شهید جهت تشیع به بخش طغرالجرد زادگاهش منتقل شد.

لرستان| بوی پیراهن یوسف در الیگودرز

پیکر پاک شهید یوسف سرلک که بعد از 40 سال تفحص شده، ظهر امروز با حضور پر شور مردم الیگودرز تشییع و به خاک سپرده شد.

خراسان جنوبی| مراسم تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مرکز خراسان جنوبی

پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده که با گذشت ۴۰ سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد، روز سه‌شنبه بر دستان مردم شهیدپرور این دیار از حوزه علمیه سفیران هدایت واقع در خیابان شهید مطهری به سمت سه راهی اسدی و سپس بهشت متقین بیرجند تشییع شد و با بدرقه باشکوه مردم و مسوولان در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

در این مراسم که معاونان استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهید حسین‌زاده نماز اقامه کرد.

تشییع‌کنندگان با شعارهایی نظیر "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "هیهات من الذله" و الله اکبر" این شهید دفاع مقدس را تا خانه ابدی همراهی کردند و در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) به عزاداری پرداختند.

تشییع پیکر شهدای ایران اسلامی/ از بوی پیراهن یوسف تا ناله‌های سنگی

شهید رجب حسین‌زاده ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۲ وقتی ۱۸ سال داشت در عملیات والفجر سه در منطقه مهران به شهادت رسید و پس از ۴۰ سال پیکر پاکش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

مراسم وداع با شهید رجب حسین‌زاده نیز طی شب‌های گذشته در مکان‌های مختلف از جمله دیشب با حضور قشرهای مختلف مردم در آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس