درودگر: درخواست 100 میلیاردی بازیکن فوتبال ما را ورشکسته می‌کند/ دلالان همه شرایط را تعیین می‌کنند

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به یک بازیکن، فوتبال ما خیلی زود ورشکسته خواهد شد و همه متضرر می شوند.

به گزارش مشرق، صادق درودگر در مورد مطرح شدن بحث افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فوتبال ایران و مزایا و معایب این موضوع، اظهار داشت: شرایط حاکم در کشور ما معمولی نیست. یعنی نظارت‌ها کامل نبوده و قیمت‌گذاری روی بازیکنان و مربیان داخلی درست نیست بلکه تابع شرایطی است که دلالان همه چیز آن را تعیین می‌کنند. به همین دلیل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مجبور و موظف هستند با توجه به این شرایط، برنامه‌ریزی خاص خودشان را انجام بدهند.

وی افزود: نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشیم. یک روز می‌گوییم ورود بازیکن خارجی ممنوع است به این دلیل که حدود ۴۵۰ میلیون یورو علیه کشورمان در فیفا پرونده تشکیل شده و در آن زمان صلاح فوتبال این بود جلوی ورود خارجی‌ها را بگیریم تا با وضع مقرراتی، عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی تابع عواملی باشد. سپس یکسال بعد دستورالعملی دادیم و با توجه به کاهش برخی مشکلات گفتیم تا سقف چهار نفر، جذب بازیکنان خارجی آزاد است. بازار امروز شرایط را به جایی رسانده که یک بازیکن داخلی برای دو فصل ۱۰۰ میلیارد تومان تقاضا می‌کند و ۱۵ میلیارد هم برای کسب رضایت‌نامه از باشگاهش می‌خواهد. به همین دلیل باشگاهی که خواستار جذب اوست باید حدود ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه کند.

بیشتر بخوانید:

راهکاری برای تقابل با فوتبالیست‌های نجومی بگیر داخلی/ پیشنهاد جذب تا ۷ بازیکنخارجی

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ عنوان کرد: بودجه یک فصل باشگاه‌هایی مثل نساجی،‌ ملوان و صنعت نفت از این مبلغ کمتر است و فوتبال کشور با چنین مبالغی دچار دردسر می‌شود. این باشگاه‌های مردمی و تیمی خصوصی مثل هوادار نمی‌توانند در این بازار آشفته کاری انجام بدهند و دغدغه‌ از بین رفتن و نابودی را دارند. سازمان لیگ سهمیه ۷ بازیکن خارجی را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده که یک نفر از آنها باید آسیایی باشد. بازیکنان زیادی در نقاط مختلف دنیا هستند که فقط حقوق می‌گیرند. زمانی که در باشگاه ملوان مدیرعامل بودم، از بازیکنان ملی‌پوشان کشورهایی مثل مولداوی و صربستان را با قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به ایران ‌آوردم.

درودگر اضافه کرد: از همین جا نیز به مدیران عامل تمام باشگاه‌ها اعلام می‌کنم خودشان می‌توانند به ترانسفرمارکت بروند و بازیکنانی با قیمت‌های مناسب جذب کنند. اینگونه نیست که همه بازیکنان خارجی قیمت ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلاری داشته باشند. در همین کشورهای شرق اروپایی نفرات بسیار باکیفیتی حضور دارند که ماهانه ۲۵۰۰ تا ۳ هزار دلار درآمد دارند و سطح فوتبالی‌شان نیز بسیار عالی است. برخی از همین بازیکنان با همین کیفیت و قیمت حتی در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان خارجی بالاتر از سطح لیگ فوتبال ایران با قیمت‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار، زیاد پیدا می‌شوند. باید در این زمینه منطقی‌تر عمل کرده و با طمأنینه رفتار کردن بازار رقابتی را داغ نکنیم. باید تراز مالی و درآمد باشگاه‌ها مثبت شود تا مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای پیدا نکنند. در این حالت می‌توان امیدوار بود اقتصاد فوتبال کشور پایدار شود. من هم موافق حرفی هستم که مهدی تاج روز گذشته اعلام کرد. دوست داریم بازیکنان ایرانی در کشور ما خودشان را نشان دهند اما این مبالغ و بازار، به فوتبال ما ضربه می‌زند. اگر فوتبال ایران به ورشکستگی برسد مربیان و بازیکنان هم در کنار باشگاه‌ها ضربه می‌بینند. فایده ندارد یکسال پول بگیری و ۱۰ سال نگیری. باید در بحث درآمدها پایداری و استمرار وجود داشته باشد.

درودگر در خصوص اینکه ظاهرا قرار است برای باشگاه‌ها سقف بودجه در نظر گرفته شود، توضیح داد: مثل اروپا یک باشگاه باید حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از درآمدهایش هزینه کند و اگر این کار را انجام نداد، باید از لیگ حرفه‌ای کنار گذاشته شود. مشکل ما این است که می‌خواهیم برخورد کنیم اما از نماینده مجلس، وزارتخانه‌ها، بالا و پایین فشار می‌آورند که این کار را نکنید زیرا هواداران ناراحت می‌شوند. هوادار اگر بداند باشگاه‌اش درست هزینه می‌کند و ساختار درستی دارد، هیچ وقت ناراحت نخواهد شد. باز هم می‌گویم باید سقف مجموعه هزینه‌ها حداکثر ۱۰ درصد بیشتر از درآمد یک باشگاه باشد. اگر بیشتر از این مبلغ هزینه کنند باید از لیگ کنار بروند. فدراسیون فوتبال باید چنین قانونی مصوب کند تا ضمانت اجرای این دستورالعمل‌ها تضمین شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 1
    بایددست نماینده مجلی ازعزل ونسب کوتاه شود وحق دخالت دراموراجرایی نداشته باشد بلکه باید نظارت وقانون سازب کند اونهم نه قانون به نفع نمایندگان باکه قوانین به سودمردم
  • هوشنگ IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    ۱۰۰ میلیارد می دی بازیکن آماتوری که هیچ غلطی نمی تونه بکنه تنها هنرش خطا اعتراض به داور دوپینگ کردن پنالتی گرفتن ارزش این هزار تومن هم نیست
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 1
    باشگاه‌های ایران درآمد ندارند که طبق اون بازیکن جذب کنند فدراسیون جلوی درآمد زایی باشگاه ها رو گرفته حق پخش هم نمیدن مردک کدوم کشور زندگی می کنی از ایران خبر نداری اول باید شرایط درآمد زایی باشگاه ها فراهم بشه حق پخش رو بدن بعد بگید بر حسب درآمد بازیکن جذب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس