کد خبر 1491851
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
سیل در ایتالیا با حداقل ۱۴ کشته و ۳۶ هزار بی‌خانمان+فیلم

سیل در شمال ایتالیا تاکنون جان حداقل ۱۴ نفر را گرفته، بیش از ۳۶ هزار نفر را بی خانمان کرده و خسارات شدیدی به زیرساخت‌ها زده است.

به گزارش مشرق، افزایش تلفات انسانی و خسارت‌های سیل در ایتالیا سبب شد که «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور سفر خود به ژاپن برای نشست گروه ۷ را زودتر از موعد پایان دهد.

منابع رسانه‌ای از قبیل خبرگزاری فرانسه، از شمال ایتالیا خبر دادند که تلفات سیل اخیر به حداقل ۱۴ کشته افزایش یافته و تاکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

روز پنجشنبه هفته گذشته بود که در خبرها آمده بود در پی جاری شدن سیل در منطقه «امیلیا رومانیا» هشت نفر کشته و هزاران نفر هم مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. تازه‌ترین خبرها اما حاکی است که تلفات سیل در ایتالیا به حداقل ۱۴ کشته افزایش یافته و بیش از ۳۶ هزار ایتالیایی مجبور به ترک خانه و کاشانه خودشان شده‌اند.

مقام‌های ایتالیا برای مقابله با وضعیت جاری و کمک به آسیب دیدگان، هشدار قرمز هواشناسی را برای روز یکشنبه هم تمدید کرده‌اند.

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا که برای شرکت در نشست گروه ۷ به ژاپن رفته بود، روز شنبه (دیروز) زودتر از موعد سفر خود را پایان داد. به گزارش برخی رسانه‌های محلی، قرار است او امروز از برخی مناطق سیل زده بازدید کند.

ملونی در جمع خبرنگاران در شهر هیروشیمای ژاپن محل برگزاری نشست گروه ۷ گفت: «صادقانه بگویم من نمی‌توانم در چنین لحظه پیچیده، اینقدر از ایتالیا دور بمانم».

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین از پنج هزار نفر شامل گروه‌های امدادی و داوطلب برای کمک به سیل زدگان قدردانی کرد.

ملونی همچنین از دیگر سران گروه ۷ برای پیشنهاد کمک به ایتالیا تشکر کرد. ایتالیا به همراه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و ژاپن کشورهای عضو گروه ۷ را تشکیل می‌دهند.

مقام‌های مناطق سیل زده در شمال ایتالیا دستور تخلیف فوری برخی مناطق را صادر کردند چرا که سیل باعث زیر آب رفتن مناطق زیادی شده و همچنین رانش زمین را به دنبال داشته است.

به گفته مقامات ایتالیا، بارانی که به طور متوسط در ۶ ماه در منطقه «امیلیا رومانیا» باید می‌باریده، ظرف ۳۶ ساعت در این منطقه باریده است.

خسارات سیل در شمال ایتالیا دامن راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها را هم گرفته و بیش از ۳۰۵ رانش زمین و آسیب یا تخریب به بیش از ۵۰۰ جاده را به دنبال داشته است.

«ماتئو لی پوره» شهردار بولونیا روز شنبه (دیروز) اعلام کرده بود که تعمیر و بازسازی راه‌ها و زیرساخت‌های چندین ماه و در برخی مناطق سیل زده شاید حتی سال‌ها طول بکشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس