امپریالیسم جهانی دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت‌هاست

ارنستو ویلگاس پولژاک گفت: امپریالیسم جهانی به دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت هاست و به همین جهت رسالت و مأموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی در هر کشور، بسیار مهم است.

به گزارش مشرق، «ارنستو ویلگاس پولژاک» وزیر فرهنگ ونزوئلا و سیلوا آپونته سفیر جمهوری ونزوئلا در ایران روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ضمن بازدید از کتابخانه ملّی با علیرضا مختارپور رئیس و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملّی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی و شگفتی از بازدید کتابخانه ملّی به اهمیت نقش مجموعه اسناد و کتابخانه ملّی در کشورها پرداخت و گفت: امپریالیسم جهانی به دنبال نابودی حافظه تاریخی ملت هاست و به همین جهت رسالت و مأموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی در هر کشور، بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ ونزوئلا با تشکر از میهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی، آمادگی دولت خود را در جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

مختارپور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان، و با اشاره به سابقه تاریخی و قدمت اسناد و کتابخانه ملّی گفت: دو ملت صاحب فرهنگ و تمدن غنی هستند. علیرغم ارتباطات گسترده در حوزه‌های صنعت و تجارت، اما در حوزه فرهنگی ظرفیت خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و در این خصوص سازمان اسناد و کتابخانه ملّی آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری نسبت به انتقال تجربه در حوزه اسناد و کتابخانه، با مجموعه آرشیو و کتابخانه ملّی ونزوئلا همکاری متقابل تعریف نماید.

در این نشست مؤمنی معاون کتابخانه ملّی، ناصری سرپرست معاونت اسناد، صدر معاون پژوهش و دیجیتال سازی و هوتن والی نژاد، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملّی، ظرفیت‌های موجود در سازمان را تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس