کد خبر 1492593
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تاریخ پهلوی در ایتا متنی را با عنوان «میل در ورزش باستانی نماد چیست؟» با منبع بررسی فرهنگی اجتماعی زورخانه‌های تهران، را منتشر کرد:

مقصود اصلی از گرفتن میل در زورخانه‌ها عادت دادن و تقویت دست‌ها به استفاده از گرز در جنگ بوده است. بعضی از محققان تاریخی گفته‌اند در ابتدا گرز را به زورخانه آورده اند و ورزشکاران با آن تمرین می کردند ولی به مرور ایام میل جای گرز را گرفته است، جنس میل از چوب است و در اکثر خراطی‌ها ساخته می شود.

میل گرفتن یا میل بازی در سابق خیلی ساده انجام می شد. ولی اخیرا رشته های مختلفی به آن اضافه شده و ورزشکار میل‌باز با ذوق و سلیقه خود انواع بازی‌ها را نمایش می دهد. رایج ترین نوع میل‌بازی سر مچ و تند است.

در زورخانه‌ها رنگ میل میاندار با سایر ورزشکارانی که داخل گود هستند متفاوت است ( قهوه ای یا مشکی)، علت این تفاوت را مشخص کردن میاندار از سایر ورزشکاران دانسته‌اند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 4
    از بی سوادی کسانی که در جمهوری اسلامی تربیت شدن ساده انگاری مفرط است .....میل بازی ایرانی ریشه در رقص چوب کرمان سیستان و خراسان داره ....استفاده از دو دست در شمشیر زنی هر دو نیمکره مغز را تقویت میکنه ...همین مفهوم در مشت شائولین وجود داره (انجام دوکار متفاوت با دو دست)....گرز زدن در ایران ارتباط مستقیم با سوارکاری داره....بازم حرفم را تکرار میکنم ورزش رزمی که یک سیستم دفاع شخصی جامع و کارامد به مردم ارائه نکنه شیادی بیش نیست حالا میخواد ورزش باستانی باشه یا هر کوفت دیگه ای .....پس جای زر مفت فنون دفاع شخصیش را ارائه بدین.....
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 0
      خیلی عصبی هستی. یه وقت کار دست خودت ندی و قصاص نشی. خدا به زن و بچه ت رحم بکنه.
    • حسین IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣 متوهم.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      نظایر را مراعات بفرمایی فتوای بیجا صادر نمیکنی! هرچند رقص های باشکوه اقوام نیز جنبه زیبای دیگری از هویت ملی ماست! اما وسط مباحث رزم و همآوردی و انواع فنون کشتی که زیر مجموعه ورزش باستانی است جایی برای نمتیش نماد رفص نیست!
    • US ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      خودت کشف کردی یا خواستی خودی نشون بدی؟! مردک چرا اراجیف نوشتی؟!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 1
    که چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس