کد خبر 1493089
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
باد شدید

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که وقوع پدیده تندباد لحظه‌ای از بعد از ظهر امروز تا شنبه شب (۴ تا ۶ خرداد) و کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد برای فردا مورد انتظار است.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی همچنین وقوع ناپایداری‌های محلی، آسمان استان تا روز شنبه (۶ خردادماه)، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید، در نواحی مرکز و جنوب گاهی همراه با خیزش موقت گردوخاک و در پاره‌ای نقاط به ویژه نیمه شمالی استان گاهی رگبار و رعد و برق خواهد بود. عمده بارش‌ها به صورت رگبارهای پراکنده و برای روز جمعه پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات احتمال وقوع صاعقه وجود دارد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه (۷ و ۸ خردادماه) پدیده غالب در سطح استان وزش باد است.

برای روز جمعه (۵ خردادماه) کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتی‌گراد و از روز شنبه افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.

با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های این فصل همراه با ناپایداری‌های محلی، وقوع پدیده تندباد لحظه‌ای در بازه زمانی بعد از ظهر تا شب برای روزهای پنجشنبه تا شنبه به‌ویژه روز جمعه در نواحی جنوبی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۵ خردادماه) نیمه‌ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه (۶ خردادماه) قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس