خاندوزی در عربستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست های تامین مالی و بهره وری و سرمایه گذاری کشور در راستای رشد تولید خواهد بود.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان به دلیل مزایای اقتصادی در بخش های مختلف به ویژه مرز، از توانمندی گمرکی بالایی برخورددار است و از عملکرد آن در سال گذشته رضایت کامل داریم.

وی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم طرح گمرک باشماق مریوان در این سفر آغاز می شود، افزود: بخش های از جمله استقرار "ایکس ری" این مرز در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دغدغه ها و نیازمندی هایی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی در این سفر به تسهیلات این بخش رسیدگی ویژه می شود.

خاندوزی یکی از مهمترین پروژه های دولت برای امسال را پروژه راه آهن همدان-سنندج خواند و گفت: اگر مانعی بر سر راه این پروژه وجود دارد در این سفر حل و فصل می شود تا در شهریور امسال تکمیل شود.

وی سرعت بخشی به منطقه آزاد بانه-مریوان را از دیگر برنامه های سفر خود به استان خواند و بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در کردستان به دلیل هم مرزی آن با اقلیم کردستان عراق بسیار بالاتر از وضع موجود است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سال گذشته سه مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان کردستان نهایی شد ولی از این تعداد راضی نیستیم تلاش سازمان سرمایه گذاری خارجی این است که برای سال آینده ظرفیت های بالاتری را در استان داشته باشیم.

خاندوزی با بیان اینکه جزئیات بسته سیاست های مهار تورم و رشد تولید دستگاه های متولی و زمان بندی هر بخش از اقدامات در محورهای ۱۰ گانه نهایی و ابلاغ شد، ادامه داد: امیدواریم از هفته های آینده گزارش عملکرد این طرح برای اینکه متغیرهای بنیادی موجب تورم در اقتصاد کشور کنترل و مهار شود و هم نظارت های کوتاه مدت دستگاه های اجرایی افزایش یابد، ارائه شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر به نحوی سیاست های تامین مالی، بهره وری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اتحاذ می شود که بتوانیم شاهد رشد فعالیت های صنعتی، معدنی و کشاورزی باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تاکید دولت بر چند پروژه پیشران بزرگ در بخش انرژی و سایر بخش ها ترانزیتی است، گفت: کردستان یکی از محورهای مهم کریدوری کشور محسوب می شود و امیدواریم به عنوان اجزای بسته ۱۰ بندی شاهد تحقق آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    همه وعده های این وزیر بی سابقه و بی تجربه خواهد بود و خواهد شد و می شود و امثالهم است.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    تو نباش همه چی در راستای درست خواهئ بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس