کد خبر 1493774
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

طراحی اداری مدرن فضاهای استراحت در دفتر کار

مدت هاست که طراحی مدرن فضاهای استراحت در دفاتر اداری باب شده است. اگر شما نیز دوست دارید تا یک محیط کاری حرفه ای و معتبر داشته باشید، لازم است تا بخشی از فضا را به استراحت کارمندان اختصاص دهید. مطمئن باشید که این طراحی نوین به کلید حل بسیاری از مشکلات شرکت تبدیل خواهد شد. با ما همراه باشید تا با طراحی مدرن فضاهای استراحت آشنا شوید.

نحوه طراحی اداری فضای استراحت به سبک مدرن

عموم کارمندان در طول 8 ساعت فعالیت اداری نیاز به یک استراحت کوتاه مدت دارند. حتماً دقت کرده اید که کارمندان در برخی ساعات روز به شدت دچار افت راندمان می شوند. آن ها بی دلیل از میز خود بلند می شوند و تلاش می کنند تا با قرارگیری در یک محیط جدید، خود را از میز اداری دور کنند.

هرقدر شما در امر مدیریت سختگیر باشید، باز هم نمی توانید آن ها را وادار به 8 ساعت فعالیت مستمر کنید. انجام اینکار نه تنها کمکی به افزایش بهره وری شرکت نمی کند، بلکه منجر به کاهش راندمان می شود. چرا که خستگی بیش از حد طاقت آن ها را طاق می کند و انجام فعالیت اداری را غیر ممکن می سازد. طراحی اتاق استراحت بهترین راهکار برای حل این مسئله است. برای طراحی این فضا لازم است تا چند نکته مهم را رعایت کنید.

  1. انتخاب صحیح اتاق استراحت اداری

اگر تصور می کنید می توانید یک فضای پرت و بلااستفاده را به اتاق استراحت تبدیل کنید، سخت در اشتباهید. چرا که یک فضای پرت، غیر استاندارد و کسل کننده نمی تواند خستگی ذهنی و جسمی را از کامندان شما دور کند. بهتر است یکی از بهترین فضاها را به استراحت خود و کارمندان اختصاص دهید تا از نتایج زودهنگام آن بهره مند شوید.

طراحی اداری مدرن فضاهای استراحت در دفتر کار

  1. تأمین نور مناسب فضای استراحت اداری

تأمین نور کافی برای اتاق استراحت از دیگر نکاتی ست که می بایست در طراحی این فضا مورد توجه قرار دهید. بهترین نور برای این اتاق نور طبیعی خورشید است. این نور می تواند به پاکسازی فضا نیز کمک کند. در کنار نورهای طبیعی لازم است تا از سیستم نورپردازی مصنوعی نیز استفاده کنید.

  1. مبلمان اداری راحت

برای اینکه آسایش و آرامش کارمندان را تأمین کنید یک ست راحتی برای فضای استراحت تدارک ببینید. بد نیست بدانید که قرار دادن یک ست راحتی در فضای استراحت، یک فضای خوب و دلنشین برای دورهمی کارمندان پدید می آورد. در این فضای دوستانه، ایده های جدید در جهت توسعه شرکت شکل می گیرد و به بار می نشیند.

  1. رنگ های جذاب و گیرای اداری

از دیگر نکاتی که می بایست در طراحی اتاق استراحت مورد توجه قرار دهید، استفاده از هارمونی رنگ جذاب و آرامش بخش است. از آنجایی که کارمندان در این فضا به استراحت می پردازند، بهتر است سراغ هارمونی رنگ آبی بروید. این رنگ آرامش بخش را با پالت رنگ های خنثی ترکیب کنید تا جلوه ای جذاب و هماهنگ ایجاد شود.

  1. فاصله مناسب تا محیط کار

برای اینکه استراحت برخی کارمندان بر روند کاری سایرین اثر منفی نگذارد، باید یک فضای مناسب تا محیط کار ایجاد کنید. انجام اینکار کمک می کند تا کارمندان در حال استراحت تا حد زیادی از میز اداری فاصله گرفته و تجربه متفاوتی داشته باشند.

  1. به کارگیری عناصر روحیه بخش

استفاده از عناصر سبز و پویا کمک می کند تا کارمندان در حال استراحت، انگیزه و روحیه کافی برای ادامه فعالیت به دست آورند. می توانید با بکارگیری گیاهان طبیعی و یا یک آکواریوم زیبا این حس را در طراحی داخلی اداری تداعی کنید. در کنار این می توانید از المان های نوستالژیک که حس خوبی می دهند نیز استفاده کنید. برای مثال یک عکس یادگاری از عموم کارمندان بگیرید و با نصب آن بر روی دیوار، روحیه از دست رفته آنان را تقویت کنید.

طراحی اداری مدرن فضاهای استراحت در دفتر کار

  1. تدارک فعالیت های سرگرم کننده

در یک اقدام هوشمندانه می توانید اتاق استراحت و بازی را با یکدیگر ترکیب کنید. در صورتی که در اتاق استراحت فعالیت های سرگرم کننده تدارک ببینید، کارمندان بازی و استراحت را به طور همزمان تجربه کنند. اینکار خاطره ای جذاب به جا می گذارد و فعالیت در محیط شرکت را ساده و جذاب می سازد. تصور نکنید تدارک بازی های سرگرم کننده موجب تنبلی کارمندان می شود. به طور عکس. تدارک بازی کمک می کند تا کارمندان انگیزه و روحیه کافی برای انجام فعالیت های سنگین داشته باشند. چرا که امید دارند می توانند در اوقاتی از روز به بازی و فعالیت های جذاب بپردازند و به همین خاطر فعالیت طولانی مدت را تحمل می کنند.

  1. درج قوانین فضای استراحت

درج قوانین برای استفاده از فضای استراحت کمک می کند تا از این اتاق به نحو احسن استفاده شود. قوانین نباید بیش از حد خسته کننده و سختگیرانه باشند. در عین حال نباید موجب سو استفاده از امکانات شرکت شوند. قوانین را به شکل منطقی تعیین کنید و از کارمندان بخواهید تا رعایت آنان را در اولویت قرار دهند. در این حالت مطمئن باشید طراحی فضای استراحت تجربه جذابی از مدیریت شرکت ایجاد می کند.

نتیجه گیری

طراحی مدرن فضاهای استراحت مستلزم یادگیری نحوه طراحی این فضاست. در صورتی که دانش کافی در خصوص طراحی یک فضای استراحت کارآ نداشته باشید، از داشتن این فضا محروم می مانید. پس از مطالعه این بخش شما نیز می توانید یک فضای استراحت مدرن و کاربردی طراحی کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس