کیسینجر

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در مطلبی کیسینجر را یک صهیونیست وفادار به رژیم اشغالگر اسرائیل معرفی کرد.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان در آستانه صدسالگی هنری کیسینجر، سیاستمدار معروف آمریکایی نوشت او یک صهیونیست وفادار به رژیم اشغالگر اسرائیل است و همه زندگی رسمی و غیر رسمی خود را وقف خدمت به طرفداران دکترین صهیونیستی خود کرد.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشت امروز خود نوشت: هنری کیسینجر، یا به قول دوستدارانش «روباه پیر» امروز صد سالگی خود را جشن می‌گیرد، اما با وجود این نظرهای سیاسی و امنیتی او همچنان در آمریکا، اروپا و دیگر کشورهای جهان مورد از احترام بسیاری برخوردار است و برخی به سبب نقش او در مذاکرات پایان دادن به جنگ ویتنام کیسینجر را یک دیپلمات نابغه به شمار می‌آورند، در صورتی که واقعیت‌های میدانی و مقاومت ویتنام بود که آمریکا را شکست داد و لی دوک تو، مذاکره کننده ویتنامی دریافت جایزه صلح نوبل که به صورت مشترک در سال ۱۹۷۳ به او و کیسینجر داده شد، رد کرد.

کیسینجر بزرگترین مبلغ جنگ و کشتار
کیسینجر، شایسته لقب‌هایی از جمله زیرک و دیپلمات نابغه کارشناس مذاکرات صلح نیست چرا که این زیرکی به قدرت وقت آمریکا و ضعف و احیانا حماقت دیگران بر می‌گردد؛ چرا که اسناد رسمی نشان داده است او از بارزترین مبلغان جنگ و عامل کشته شدن صدها هزار نفر در ویتنام و کامبوج است و بذر در نطفه خفه کردن دموکراسی را کاشت و انقلاب‌های نظامی را در آمریکای جنوبی نهادینه کرد. او طراح سرنگونی دولت منتخب سالوادور آلنده در شیلی بود و کودتای آگوستو پینوشه را ترتیب داد؛ و شاید شهادت برنی سندرز، سناتور راستگرا که گفت: «من افتخار می‌کنم بگویم کیسینجر دوست من نیست» بهترین گواه بر این صحبت باشد. او به سبب سیاست‌هایی که در دهه هفتاد قرن گذشته و زمانی که در قدرت بود اتخاذ کرد، ویرانگرترین وزیر خارجه آمریکا به شمار می‌رود.

عطوان ادامه داده است: کیسینجر درباره جنگ اوکراین چندین بار نظر خود را تغییر داد. در ابتدا درباره پیوستن اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا هشدار داد تا از رویارویی و وقوع جنگ جهانی سوم با روسیه جلوگیری شود و از اوکراین خواست به نفع روسیه از اراضی خود و مشخصا شبه جزیره کریمه، دست بکشد، اما تحت فشارهای مقامات آمریکا، از این صحبت‌های خود عقب نشینی و پیوستن اوکراین را به ناتو تایید کرد و آن را تنها راه حل دانست چرا که بی طرف بودن آن دیگر معنایی نداشت. امروز و در آستانه صدسالگی، کیسینجر، صحبت‌های قدیمی خود را تکرار می‌کند و می‌گوید پیوستن اوکراین به ناتو اشتباه بزرگی بود و به شعله ور شدن درگیری مسلحانه، اعزام نیروهای روس برای یورش به این کشور منجر شد. توسعه ناتو باید فقط به لهستان محدود می‌شد، چرا که پیروزی روسیه این پیمان را بر باد خواهد داد و باید به نگرانی‌های پوتین توجه می‌شد. علت این تغییرات در مواضع کیسینجر و اینکه چرا تیترهای رسانه‌های غربی را اشغال می‌کند، نمی‌دانیم. آیا این تغییر مواضع بازتابی از سن بالای او و رسیدن به مرحله زوال عقل است یا این تغییرات بر اساس روند تحولات جنگ اوکراین صورت می‌گیرد و هدف این است که اوضاع به سمت تنش زایی بیشتر نظامی پیش برود یا اینکه فضا برای آرامش و هموار کردن راه مذاکرات سیاسی مناسب شود که به دستیابی به راه حل صلح آمیز منجر می‌شود؟

کیسینجر یک صهیونیست وفادار به رژیم اشغالگر اسرائیل و طرح نژادپرستانه آن است و همه زندگی رسمی و غیر رسمی خود را وقف خدمت به طرفداران دکترین صهیونیستی خود کرد و جز سه نفر که عبارتند از ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، فیصل بن عبدالعزیز، پادشاه اسبق عربستان و حافظ اسد، رئیس جمهور سابق سوریه، کس دیگری به این موضوع پی نبرد. نیکسون، به یهودی ستیزی متهم و در دام «واتر گیت» گرفتار شد و در نیمه دوره دوم ریاست جمهوری خود به مخالفت با طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی برکنار شد. برای ترور فیصل بن عبدالعزیز برنامه ریزی شد؛ چرا که او نبرد استفاده از سلاح نفت علیه غرب را در جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ رهبری و کیسینجر را از شورای خود اخراج و توقف تحریم را به عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی مرتبط کرد. او برای آزادی قدس اعلام جهاد کرد. اما بشار اسد، به هیچ عنوان به کیسینجر اطمینان نکرد و نپذیرفت که مانند انور سادات از اردوگاه شوروی خارج و به اردوگاه آمریکا ملحق شود و پرچم‌های تسلیم را بلند کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: کیسینجر، گلدا مایر، اولین و تنها نخست وزیر زن رژیم صهیونیستی را قانع کرد که اسرار پیشرفت برنامه هسته‌ای اسرائیل را فاش نکند و در مقابل یک کریدور هوایی برای نجات او و کابینه اش از شکست در جنگ ۱۹۷۳ تشکیل شود تا روسیه با حمایت از برنامه هسته‌ای یک کشور عربی در صدد ایجاد تعادل بر نیاید، همانطور که در کتاب «استاد بازی، هنری کیسینجر و فن دیپلماسی خاورمیانه» نوشته مارتین ایندیک، از بارزترین شاگردان کیسینجر آمده است. همسر ایندیک منشی ویژه کیسینجر و محرم اسرار شخصی و رسمی او بود.

مهمترین شکست عربی کیسینجر برچیدن اوپک و پایان دادن به کنترل آن بر قیمت نفت و مهمترین موفقیتش هم حذف مصر از اردوگاه عربی بود. این کار از طریق دریچه تله قراردادهای جدایی و زمینه سازی برای توافقات فاجعه بار کمپ دیوید و مولود خائنانه آن یعنی توافقات اسلو صورت گرفت. شاید بازگشت قدرتمندانه مقاومت فلسطین، بروز محور مقاومت و بازوان آن، موشک‌های و پهپادهای آن و مشخصا موشک خیبر ایران که ۱۶ برابر صوت سرعت دارد و کلاهک انفجاری به وزن ۱۵۰۰ کیلو را حمل می‌کند و صدها هزار موشک بالستیک نقطه زن و بیش از ۴۰ هزار پهپاد، آغازی برای زیر و رو کردن معادلات در خاورمیانه و آزادی سرزمین و مقدسات باشد و باید منتظر باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    6 0
    شاید خواست خداوند این است که با طولانی شدن عمر این صهیونی آلمانی تبار که بزرگترین و مهمترین سیاستمدار ادوار دولتمردان یانکیستان از حکومت اسرائیل بود، در حیات خود اضمحلال این کیان جعلی را به چشم ببیند! اساساً این که هنوز به عقل و هوش است هم شاید حکمتش در این است که فروپاشی صهیونی ها را کاملاً و با تمام وجود درک کند!!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    4 0
    باید کشورهای عربی را برای انتقام حقارت و شکست جنگ های اعراب و اسرائیل تحریک و تشویق و مجهز کرد.
  • علی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    3 0
    یک از شگردهای صهیونیستی ها با در دست داشتن رسانه ( چهره ) سازی است که کسینجر یکی از آنهاست.بت میسازند تا از آنها قدر قدرت درست کرده ' سود ببرند. کسینجر اگر از فهم سیاسی قوی برخوردار بود؛ا 'روسیه را به دامن ایران و جبهه مقاومت سوق نمی داد. جنگ اوکراین سرانجام پایان خواهد یافت اما برای روسیه که منافع مشترکی در زمینه های مختلف با اسرائیل دارد اوضاع بگونه ای رقم نمی خورد که از آن پیوند' بریده شود. کسینجر یک آدم معمولی است.اما با حماقت این سیاستمدارها 'خوشبختانه ' 'تاریخ در حال دگردیسی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس