مغرضان شکسته شدن رأی جودو را ندیدند/ در خواست «میران» را « بنا» در کشتی ندارد

رئیس فدراسیون جودو گفت: در آن شرایط سخت رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی انجام دادیم تا رای تعلیق دائم را شکستیم و پیش شرط را هم برداشتیم، اما متاسفانه برخی مغرضان داخلی این موفقیت را ندیدند.

به گزارش مشرق، نشست خبری آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو امروز در محل فدراسیون برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست اظهار داشت: قبل از ورود ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود و نامه‌نگاری و اتفاقاتی که در فرانسه افتاد فدراسیون جهانی را حساس کرد. در آن شرایط نامه نگاری انجام شد که در نهایت به زمان ما موکول شد. پس از روی کار آمدن با فدراسیون جهانی رایزنی کردیم. بدون اطلاع من نامه آماده شد اما با هماهنگی خودم امضای اسکن شده به پای این امضا خورد و به فدراسیون جهانی ارسال شد، تا شهریورماه بدون استرس کار را پیگیری کردیم،اما در شهریورماه در مسابقات ژاپن به من اجازه حضور ندادند. یک بی تدبیری انجام شد که اگر من بودم آن اتفاقات نمی‌افتاد. من حتی قبل از سفر هشدار داده بودم تیم ملی به مسابقات اعزام نشود، اما با تصمیم بالادستی‌ها تیم ملی با یک مربی اعزام شود. در نهایت بعد از مسابقات رای به تعلیق جودو دادند. برای ما شرط گذاشته بودند که هر زمانی که جودوکار ما با رژیم صهیونیست بازی کنند، تعلیق برطرف می‌شود که این شرط به معنای تعلیق دائم جودوی ایران بود.

* مغرضان شکسته شدن رأی جودو را ندیدند

وی در ادامه گفت: در آن شرایط سخت رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی انجام دادیم با وجود اینکه تنها بودیم اما رایزنی کردیم،تا ما رای تعلیق دائم را شکستیم و پیش شرط را هم برداشتیم، اما متاسفانه برخی مغرضان داخل این موفقیت را ندیدند. برای این تعلیق زمان محدودی قائل شدند؛ سختی‌های زیادی کشیدیم اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی رقم زدیم. اگر هر کسی جای من بود شاید این رشته منجر به نابودی می‌شد. برخی افراد، جودوکار را به مسابقات مختلف می‌بردند و به نوعی می‌خواستند جودو را سرخورده کنند. به لطف خدا مسابقات رسمی را برگزار کریم؛ زیرساخت‌ها را برای جودو فراهم کردیم به طوری که ۱۲ خانه جودو افتتاح کردیم، با ۵ کشور همسایه تفاهم نامه امضا کردیم. آکادمی جودو را با همکاری وزیر ورزش افتتاح کردیم. در همین دو ماه اول سال سه سفر داشتیم؛ با تعامل با کشورهای همسایه جودو را سر پا نگه داشتیم.

* خناثان برای حضور بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی حاشیه‌ ساختند

رئیس فدراسیون جودو تاکید کرد: در این چهار سال این همه سختی و فشار با وجود تعلیق، دو سال کرونا هم داشتیم. سالن‌های جودو در همه جا بسته بود. حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، با ترکیب کامل مردان و زنان شرکت کردند که برای ما یک افتخار بود. در حالی که خناثان داخلی دو روز قبل از مسابقات برای بانوان ما حاشیه سازی کردند که موفق نشدند. در نهایت توانستیم مدال برنز کسب کنیم.

*قسم می‌خورم هیچ کس در این ۴ سال اندازه من اذیت نشد.

میر اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: در این ۴ سال برخی افراد مریض به دنبال حاشیه‌سازی بودند، برخی افراد به دنبال سنگ‌اندازی بودند که دستشان برای خانواده جودو رو شده است. کسی که ذاتش بد است نمی‌توان با او کار کرد. یک سری افراد بیمار روانی که در فدراسیون های قبلی هم جوسازی می‌کردند دستشان برای خانواده جودو رو است. این افراد همیشه به منافع شخصی شان فکر می‌کنند. کسی که ذاتش بد است نمی شود با او کار کرد. خدا را شکر که اینستاگرام به وجود آمد و خدا پدر و مادر سازنده این برنامه را بیامرزد. چرا که کسانی که نه مدال گرفتند و نه مدیریت کرده‌اند عقده‌های درونی را با همین اینستاگرام جبران می‌کنند و قهرمان مجازی هستند. قسم می‌خورم هیچ کس در این ۴ سال اندازه من اذیت نشد. هیچ رییس فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند از من سفر استانی بیشتر رفته باشد.

* اگر به دنبال دزدی بودم از آورده‌های خودم برای فدراسیون استفاده می‌کردم

رئیس فدراسیون جودو گفت: یک خزانه‌دار از ما جدا شد و از ما شکایت کرد و ما هم از او شکایت کردیم. برخی ها به این بحث دامن زدند. همه شرایط شخصی من را می دانند. من از یک خانواده مستضعف آمدم اما نان بازوی خودم را خوردم در این میان مدال‌های جهانی و آسیایی من را نمی‌بینند. ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. نه شورای شهر بودم و نه مجلس که بخواهند انگی به من بزنند. من در همین چند سال ۱۰ تا ۱۲ میلیارد ظرف یک سال گذشته برای جودو آوردم. اگر دنبال دزدی بودم شاید از آن آورده‌ای که آوردم استفاده می‌کردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل برخی که به میزشان چسبیده اند نبودم. ۴ سال است حساب شخصی‌ام بسته است و با حساب پسرم کار می کنم. به من‌چند روز پیش گفتند بخاطر مالیات ۲ میلیاردی فدراسیون می‌خواهند دستگیرت کنند. گفتم بخاطر مالیات کسی را نمی‌گیرند اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را اذیت می‌کند و برخورد چکشی دارد.

مغرضان شکسته شدن رأی جودو را ندیدند/ در خواست «میران» را « بنا» در کشتی ندارد

* میران درخواست ۳۰ میلیونی کرد که در توان فدراسیون نبود

میراسماعیلی درباره استعفای محمود میران عنوان: ایشان از پهلوانان خوب ماست. ما به او ۸ میلیون و پس از سرمربی شدنش تصمیم گرفتیم ۱۲ میلیون اضافه کنیم پرداخت کنیم اما ایشان بعد از آنکه رفتند مبلع ۳۰ میلیونی را درخواست کردند که حتی محمد بنا هم این درخواست را ندارد. من هم به ایشان گفتم در توانمان نیست این مبلغ را پرداخت کنیم. مباحث دیگری مثل اردو و مسائل فنی در میان نبود.

* بعد از تعلیق ۴ ساله نیاز به حمایت داریم

وی درباره دیدار با رییس فدراسیون جهانی گفت: دیدار بسیار خوبی با رییس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او هم در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت دلم برای جودوکاران ایران تنگ شده و قطعا بعد از شهریور می‌توانیم در مسابقات حاضر شویم. ما بعد از ۴ سال نیاز به حمایت داریم که در این شرایط که بچه‌های ما در مسابقات شرکت نکرده اند حمایت شوند. در جلسه ای که با وزیر داشتیم ۲ سهمیه وایلد کارت برای ما در نظر گرفتند که یک حمایت خیلی خوب از طرف فدراسیون جهانی بود. ما خیلی از مسابقات را از دست دادیم و شرایط خوبی است که از این ۲ سهمیه استفاده کنیم.

* تجمع افراد خردسال و ناشناس مقابل فدراسیون جودو

در حین برگزاری نشست خبری تعدادی از افراد کم سن و سال مقابل فدراسیون بیرون فدراسیون تجمع کردند و علیه میراسماعیلی شعار دادند. میراسماعیلی درباره تجمع برخی افراد مقابل فدراسیون جودو و درخواست برای رفتن او گفت: این کار بی اخلاقی یک سری افراد منفعت طلب است. این افراد خوشنام نیستند و در دوران قهرمانی مربیگری یا دورانی که فدراسیون بودند دستشان برای همه رو شده است. شب توهم زده بود صبح پیام داد گفت من باید سرمربی تیم ملی شوم و وقتی قبول نکردم شروع به سنگ اندازی کرد یا اینکه دان ۸ از من می‌خواهد. برخی‌ها اینجا بودند و منفعت داشتند و ارتزاق می کردند و حالا که رفتند دستشان کوتاه شده است. حالا هم ۴ تا بچه را تحریک کرده اند. این حرکات پوپولیستی است و فایده ای ندارد. در مجمع هم دیدیم که خانواده جودو جوابشان را داد و این راهی که رفتیم را مهر تایید زدند.

* جایگاه من از ریاست فدراسیونی نیامده است

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر گماردن سرپرست در فدراسیون جودو، گفت: جایگاه من از رئیس فدراسیونی نیامده که بخواهم به آن بچسبم. اگر یک روز هم باشم با قدرت ادامه می‌دهم. نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستم و این راز موفقیت ما بوده است. روز اول با آقای سجادی پیمان بستیم. من بچه نظامم و بارها سیلی خوردیم چه از بیگانگان یا داخلی‌ها. از یک فدراسیون عربی زنگ زدند گفتند یک نفر یک برگه دستش گرفته و به همه می دهد که بگوید شرایط اینگونه است. این برای یک ایرانی دردآور است. تا روزی که هستم تمام تلاشم را می کنم و همه برنامه هایم را پیش می برم. هر وقت بگویند خداحافط ما هم می گوییم خداحافظ. تا الان کسی چیزی نگفته و همه این جوسازی ها را تجربه کرده‌ایم.

* من اهل مبارزه هستم و تا روزی که هستم به وظیفه ام عمل می‌کنم

میراسماعیلی درخصوص اینکه گفته می شود بخاطر سلامتی‌اش استعفا می دهد گفت: امروز هم حال خوبی نداشتم. همیشه شفاف صحبت می کنم‌ تا روزیکه باید انجام وظیفه می‌کنم و اهل مبارزه هستم. جودو هنوز خانه جودو ندارد این یک درد بزرگ برای ماست. اگر پای جودو با آبروی من بازی کردند، شرایط سختی برای من بوجود آوردند و خانواده ام را تهدید کردند برای این است که راهم را درست رفتم. رییس فدراسیون جودو که ۱۰ سال اینجا بوده وقتی می رود کسی او را نمی شناسد اما برای من به عنوان یک قهرمان با احترام زیادی برخورد می‌کنند. رییس فدراسیون جهانی به من گفت می خواهی از نظر مالی یا از نظر مربی حمایتت کنیم که گفتم نه. فقط قول بده به جودوی ایران احترام بگذاری. تا زمانیکه هستم با تمام قدرت کار می کنم. حمله قلبی اخیر برای چندمین بار بود که رخ داد. استرس ها و اضطراب ها باعث این اتفاق شده است. کسی که رییس فدراسیون بوده هزار بار تلاش می کند. دوره ریاست جمهوری هم ۸ سال است اجازه بدهید افراد دیگر هم کار کنند.

* اگر مقام قضایی که بی مورد ورود کرده است ادامه دهد با سند و مدرک افشاگری خواهم کرد

من به یکی از بالاترین مقام های قضایی هشدار دادم که بی مورد به پرونده ورود کرده است و در دیداری که با ارژه ای رئیس قوه قضایی داشتم به او هم گفتم و اعلام کرده ام که اگر به دخالت های خود ادامه دهد، مجبورم با سند و مدرک علیه او افشاگری کنم. امیدوارم این شخص بداند جایگاهی که قرار دارد جایگاه عدالت علی است و باید بر این اساس قدم بردارد.

* خیلی ها دوست دارند جودو تعلیق بماند چون نفع می‌برند

میراسماعیلی در ادامه درباره اینکه می گوید برخی افراد داخلی خیانت کرده‌اند گفت: همینکه می‌گوییم خائن، ما را به دادگاه بردند. در همه رشته ها این موضوعات هست. امیدوارم سیستم امنیتی ما به این نتیجه برسد که در این شرایط حفاظت کنند. این اطلاعاتی که از کشور بیرون می‌رود خیانت است. امیدوارم این افرا شناسایی شوند و با آنها مقابله شود و این افراد را طرد کنند تا دیگر در ورزش نباشند. اینکه هر اتفاقی در داخل می‌افتد را به بیرون می دهند تا دیگر نشود کار را جمع کرد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها دوست دارند جودو تعلیق بماند چون منافع مالی و شخصی و ارتباطی داشته‌اند. رییس فدراسیون جهانی و آسیایی هم ارتباط و تعامل را با شخص من گذاشته‌اند و این موضوع را فهمیده‌اند. طرف می‌رود مسافر کشی می‌کند و انتظار دارد حقوق فدراسیون هم به او بدهیم مگر ما کمیته امدادیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس