ورود 3 و نیم میلیون اوکراینی به روسیه از آغاز درگیری‌ها

رئیس سرویس گارد مرزی روسیه از ورود بیش از سه و نیم میلیون شهروند اوکراینی به روسیه از فوریه ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر کولیشوف» رئیس سرویس گارد مرزی روسیه شنبه (۲۷ مه) گفت بیش از سه و نیم میلیون شهروند اوکراینی از آغاز درگیری‌ها در اوکراین که بیش از یک سال از آن گذشته، وارد روسیه شده‌اند.

او در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت به دلیل وخامت وضعیت انسانی در منطقه خصومت‌ها، مقام‌های روسیه اقداماتی را برای تسهیل ورود میلیون‌ها اوکراینی انجام داده‌اند. این مقام روس مشخص نکرد که آیا این تعداد اوکراینی در روسیه مانده‌اند یا برخی از آن‌ها بعد از ورود، این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، کولیشوف متذکر شد درگیری‌ دو کشور به تشدید تهدیدات نظامی علیه مرزهای روسیه منجر شده که ناشی از تلاش‌های کی‌یف برای اقدامات تحریک‌آمیز و فرستادن نیروهای خرابکار و شناسایی به روسیه است.

اخیراً وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تشکل‌های ملی‌گرای وابسته به اوکراین که به منطقه مرزی روسیه نفوذ کرده بودند را طی عملیاتی به طور کامل نابود کرد.

در جدیدترین تحول جنگ اوکراین، اوکراینی‌ها تسلط کامل بر شهر باخموت را پس از ماه‌ها درگیری شدید از دست دادند. باخموت یک مرکز حمل‌ونقل و لجستیک منطقه‌ای در دونتسک اوکراین و بخشی از منطقه صنعتی دونباس است که اکثر جمعیت آن روس‌زبان هستند. مسکو عملیات نظامی خود را به درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در دونباس برای دفاع از آن‌ها در مقابل حملات اوکراین آغاز کرد.

به گفته کارشناسان، بلایی که رؤیاهای ولودیمیر زلنسکی کُمدین و سلبریتی‌ای که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، بر سر مردم کشورش آورده، تبعات طولانی‌مدت دارد. زلنسکی تلاش داشت تا با تبعیت از آمریکا، کشورش در ناتو عضو شود، امری که امنیت روسیه را دچار چالش و تنش می‌کرد.

تلاش‌های وی نه‌تنها به عضویت کی‌یف در ناتو منتهی نشد، بلکه اوکراین تاکنون حدود ۲۰ درصد از خاکش را از دست داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 0
    خخخخخخ خیلی خنده داره که بخوای عضو ناتو باشی کنار گوش یه ابر قدرت باشی زرتو زرت کنی بعد اخرش ۲۰ درصد کشورتم بدی . یعنی آدم با خیارشور تصادف کنه ولی اینجوری ضایع نشه
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    همین تعداد کافی است تا در روسیه یک شورش به راه بیندازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس