صحرائی: باید دانش آموزان را از چنگال فضای مجازی نجات دهیم/ حال آموزش و پرورش خوب نیست

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان این‌که حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست، گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به کمک دولت، ملت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام به وفاق ملی نیاز داریم.

به گزارش مشرق، رضا مراد صحرایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی اسلامی در جریان بررسی صلاحیت خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموز و دانشجو، عنوان کرد: خدا را شاکرم در آستانه میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) در این مجلس انقلابی حضور یافتم تا برنامه هایم را برای وزارت آموزش و پرورش کشور عزیزتر از جانم ارائه کنم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه خدا را شاکرم که از دل انقلاب اسلامی چنین مجلسی برخواسته است که فضای آزاد، عقلایی و خردورزانه ای دارد که همه می توانند نقد کنند، افزود: البته از همکار دانشگاهی ام توقع داشتم کمی تحقیق کند.

وی همچنین از موافقان به خاطر آگاهی بخشیدن و روشنگری صمیمانه تشکر و اضافه کرد: آنچه مخالفان در مورد شخص بنده گفتند، اگر صحت دارد خداوند مرا هدایت کند و اگر صحت ندارد که به فضل و رحمت او ندارد خداوند حقیقت را بر آن ها آشکار و دل و ذهنشان را نرم و مهربان کند.

صحرایی تصریح کرد: نظرات منتقدان ستودنی بود و نشان از یک حقیقت پرافتخار داشت و آن اینکه شما نمایندگان در بطن و متن ملت ایران بوده و نظرات دقیق و کارشناسانه بود، درود خدا بر شما؛ در این چند روز همنشینی با همکاران مجلس بسیار بیش از سال ها درست و بحث، آموختم و فهمیدم چقدر مجلس عمیق است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، افزود: اگر ایران قوی می خواهیم، اگر ایران عزیز می خواهیم، اگر اقتصاد خوب می خواهیم، اگر جامعه با صلابت و مومن می خواهیم، راهش آموزش و پرورش قوی است.

وی تاکید کرد: دغدغه نمایندگان برای داشتن آموزش و پرورش قوی را می ستایم، دغدغه همه ما عزت و سربلندی ایران عزیز است ولی حقیقت این است که حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست و به همین دلیل حال کشورمان نیز خوب نیست.

صحرایی اضافه کرد: همه ما باید هم دل و هم قسم و همراه شویم و آموزش و پرورش به کمک همه ما یعنی دولت، ملت و مجلس نیاز دارد، امسال در محضر مقام معظم رهبری گزارشی ارائه کردم که بخشی از آن را اینجا به شما ارائه می دهم. در این گزارش مسیر را تبیین و ارائه طریق کردم.

وی با بیان اینکه با نسلی مواجه هستیم که در چند سال کوتاه عمرشان چندین برابر عمر ما تجربه کرده اند و پیچیدگی دیده اند، تصریح کرد: باید خلا ادراکی، ارتباطی و شناختی با این نسل را از بین ببریم و به تعبیر آن معلم با اخلاص باید خاک این باغچه را عوض کنیم. جاده پیچیده است و ما نپیچیده ایم و زمان هم نداریم. باید دانش آموزانمان را از چنگال فضای مجازی وحشی نجات دهیم.

وی تصریح کرد: باید فنی و حرفه ای و هنرستان ها را تقویت کنیم، برای دختران آینده ساز این کشور برنامه های ویژه داشته باشیم، سبک زندگی ایرانی- اسلامی را به آنها بیاموزیم و هویت ایرانی را در آنها نهادینه کنیم.

صحرایی ادامه داد: نکته دیگر بحث تربیت معلم است که یک کشاورز خوب برای مزرعه خود از بهترین بذر استفاده می کند. ما باید بهترین افراد کشور را به معلمی بفرستیم و زمینه این کار را فراهم کنیم. همچنین برای رفتن به دانشگاه های تربیت معلم نمره علمی کافی نیست، عشق و علاقه، خلق و خو و ذات و زی معلم شدن مهم است. باید برای معلمان فعلی برنامه های ویژه داشته باشیم و برای تضمین کیفیت تعلیم و تربیت عمومی کشور برنامه ریزی کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: نکته دیگر بحث مدارس است؛ بنده رضا مراد صحرایی روستازاده ای هستم از دیار زاگرس که هنوز بوی خاک خیس دشت هایش بهترین عطر دنیاست. از سرزمین بلوط ها به تهران آمده ام، هیچ پشتوانه ای جز انقلاب و ولایت در این مسیر و راه نداشتم. معتقدم به عنوان کسی که از روستا به بهترین دانشگاه کشور و در ۲۰ کشور جهان تدریس کرده ام، راه نجات ما از مسیر مدارس می گذرد، اگر می خواهیم کشور را نجات دهیم، نقطه نجات ما مدارس و کلاس ها هستند. هر مدرسه را یک امیدخانه و یک مهارت سرا کنیم و هر دانش آموز یک مهارت گر در پایان هر مقطع از وظایف ما و برنامه های ما می باشد؛ مدیران نیز باید در چنین مدارس توانمند شوند و برای این کار تخصص داشته باشند.

صحرایی گفت: نکته دیگر بحث خانواده است، معتقدم که اصلی ترین رکن تربیت خانواده است و مدرسه و مسجد در کنار خانواده مثلثی می شود که اگر شکل بگیرد همه مشکلات ما تا حد قابل توجهی با همکاری والدین و مدرسه قابل حل است.

وی ادامه داد: نکته دیگر بحث عدالت در تربیت است، پیام انقلاب ما عدالت است. پیام اسلام عدالت است، واقعیت این است که امروز فاصله مدارس ما با هم یک اندازه نیست، باید کیفیت مدارس دولتی را آنچنان بالا ببریم که خانواده ها در همین ایام از سال های زندگی فرزندانشان دغدغه ای برای اینکه فرزندانمان را به کدام مدرسه بفرستیم، نداشته باشند. ما نظام رتبه بندی را به صلاحیت های حرفه ای و توانمندی های تخصصی و توانایی های عمومی معلمان گره خواهیم زد و مسیر رشد معلمی برای معلمان عزیز طراحی خواهیم کرد.

 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: نکته بعدی بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که گرچه مجری آن آموزش و پرورش است، اما حداقل ۷ دستگاه دیگر نسبت به آن تعهد دارند، این سند باید از آمال و عمل بیاید و از یک سند بخشی به یک سند ملی تبدیل شود. این سند آنقدر فاخر است که سند دیگری در کنار آن قرار نگیرد.

صحرایی گفت: نکته بعدی بحث آموزش ترکیبی است، دستاورد کرونا در سراسر جهان تغییر نظام های آموزشی به سمت کیفیت بوده که اگر ما این تغییر را ندهیم از این دستاورد بزرگ بی بهره مانده ایم، باید کلاس را به محل یادگیری تبدیل کنیم و نه محل آموزش، که راه آن استفاده از شیوه های نوین همچون آزمایش تلفیقی و ترکیبی است و راه این مسئله نیز معلمان هستند. معلمان نیز باید از یکسو و مرکز توانمندی معلمان از طرف دیگر شیوه های نوینی را به معلمان یاد خواهیم داد تا آنها به دانش آموزان آموزش دهند. معتقدم که اگر معلم اینچنین باشد، جایگزین ناپذیر است، معلمی که به جای تعلیم صِرف به تربیت نیز بپردازد و نقش خود را از معلم به مربی و از آموزگار به پروردگار ارتقا دهد. چنین معلمی ستودنی است و کشور ما پر از چنین معلمانی است و اگر چه ممکن است معلمانی باشند که مطابق انتظارات ظاهر نشده باشند که اصلاح رفتار آنها لازم است.

وی افزود: نکته بعدی بحث امور تربیتی و پرورشی است، بارها گفته ایم که تربیت بالاتر از تعلیم است، بارها گفته ایم که تزکیه مهم از تعلیم است، اما باید این نکات به رفتار واقعی تبدیل شود، ما ۵۹ هزار معلم پرورشی کم داریم، این موارد حاصل یک سال کم کاری نیست، در سالی که گذشت بنده کم کاری ندیدم، باید این کمبودها جبران شود و باید معلم پرورشی بگیریم و باید هر سال ۱۱ هزار معلم به کار گرفته شود تا در چند سال آینده این کمبود جبران شود که در افق ۵ ساله این مشکل رفع خواهد شد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: هویت ایرانی نکته بعدی است، همه ارکان این هویت ریشه دار اعم از دینداری  و دین اسلام، زبان و ادبیات فارسی، ایران دوستی، عفاف و حجاب، یاری مظلومان، مقاومت و پایداری در تمامی ارکان تعلیم و تربیت از محتوا و برنامه درسی گرفته تا تععلیم و تربیت معلم مورد توجه خواهد بود.

وی با اشاره به صفحه ایسنتاگرامی بنیاد سعدی گفت: این بنیاد، بنیادی برای گسترش زبان فارسی در جهان و همچنین راه ارتباط با خارجیان است. سال های گذشته که بنده در آنجا بودم، معاونت محل مسئولیت بنده یک صفحه داشت که در آن صفحه برای خارجی ها شعر و آهنگ می گذاشت و خارجی ها نیز در مناسبت هایی مانند روز یلدا، روز مادر، روز جوان و نوروز از خانه های خود شعر می خوانند، گاهی ما به آنها شعر می دهیم که بخوانند و شخصی آمده و شعری خوانده، آیا درخصوص حجاب او ما باید پاسخ بدهیم؟ در خانه خودش و در کشور خودش می باشد و این کار نیز با هماهنگی نهادهای ذیربط بوده است و امروز صدای ما را نیز می شوند. افتخار ما این است که با نوشتن کتب درسی زبان فارسی یعنی هویت ملی ایرانیان را به تمام دنیا برده ایم. کتبی که بنده و تیم تألیف آنها را نوشته ایم در ۶۵ تا ۷۰ کشور جهان تدریس می شود، آن کتب از طریق همین صفحات، ایران را به تمام دنیا معرفی کرده است.

وی افزود: نکته دیگر بحث دوری از حاشیه هاست، در مدتی که در کنار شما بوده ام بسیار به من تذکر دادید و درست تذکر دادید که نباید آموزش و پرورش سیاست زده شود و نباید آموزش و پرورش ما به ستاد تبلیغاتی تبدیل شود، حاشا و کلا، در شأن آموزش و پرورش این نیست، حتما آموزش و پرورش قوی تر از آن خواهد بود که اینچنین کند. سیاست ورزی در مسیر انقلاب خواهیم کرد، هیچ کاری در کشور بدون کمک آموزش و پرورش شدنی نیست، اما سیاست زدگی نخواهیم کرد.

صحرایی گفت: آموزش و پرورش بر محتوا متمرکز خواهد شد و از متشابهات پرهیز خواهد کرد، دوست حکیمی گفت که آموزش‌ها و تربیت ها را می‌توان به یک درخت تشبیه کرد؛ وظیفه آموزش و پرورش رویاندن ساقه و تنه‌ای است راست، بلند و استوار، متصل به ریشه‌ای زنده و فعال که بتواند شاخه‌ها و برگ‌ها را بپرورد، نگاه دارد و سایه بیفکند، ثمره بدهد و ستون وحدت ملی شود، چنین آموزش و پرورشی آرزوی ما است و این شدنی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: رهبر معظم انقلاب پس از شنیدن همین حرف‌ها اینچنین فرمودند «آنچه بنا است انجام دهید و اقدام کنید بسیار حائز اهمیت است، باید همت کنید، اینها همه شدنی است، اگر کسی تصور کند که اینها بلندپروازی است و رفتن به سوی افق‌هایی که دستمان به آن نمی‌رسد، قطعاً اشتباه کرده، همه اینها که گفتید توقعات ما است و شدنی است، همت می‌خواهد، کاردانی می‌خواهد، پیگیری می‌خواهد و کمک الهی شامل چنین حرکتی خواهد شد.»

وی ادامه داد: بر مبنای همین رهنمود برای آموزش و پرورش یک برنامه نوشتیم که در اختیار همه شما قرار گرفته است، در این برنامه چالش‌ها احصا شده است؛ آموزش و پرورش چالش‌های بسیاری دارد، ما معلمان می‌گوییم حسن السوال نصف العلم. اگر چالش‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم برای دفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی تصریح کرد: ۵ چالش جدی شناسایی کردیم؛ نخستین چالش ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و فقدان عزم ملی برای تحول در آن، به یک وفاق ملی برای آموزش و پرورش نیاز داریم و اینجا به عنوان خانه ملت محل آن وفاق ملی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: کم توجهی به ارتقاء کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش دومین چالش است؛ معلمان ما باید توانا شوند تا توانا کنند، این حق معلمان به گردن ما است، آنها فارغ‌التحصیل شدند، فرزندان ما را تحویل گرفتند، باید تابستان‌ها سالی حداقل ۲۰۰ ساعت برای آنها آموزش می‌گذاشتیم که این اقدام انجام نشد.

وی ضعف در بهره‌وری زیرساخت‌های فیزیکی، فناورانه و ناترازی در منابع و مصارف آموزش و پرورش را سومین چالش دانست و گفت: گاهی در تربیت به ما گفته می‌شود چرا کار تربیتی آنقدر کم است، من به شوخی این نقد را می‌گویم؛ فرماندهی به سرباز خود گفت چرا شلیک نکردید و سرباز پاسخ داد به هزار و یک دلیل، فرمانده گفت دلیل اولش چه بود و سرباز بیان کرد تیر نداشتم. زمانی که ۹۷.۵ درصد بودجه ما پرسنلی است، چگونه می‌توانیم کار تربیتی در تراز انقلاب اسلامی و برای این جمعیت ۱۶.۵ میلیون نفری دانش آموزانمان انجام دهیم.

صحرایی ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه‌های آموزشی و پرورشی را چهارمین چالش برشمرد و ادامه داد: ۱۲ سال گوهر هر خانواده‌ای یعنی فرزندش در اختیار ما است، از خودمان می پرسیم که بعد از ۱۲ سال چه به او داده‌ایم، حافظه‌محوری و یادگیری کم عمق از مشکلات ما است، باید آنها را رفع کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جهت‌گیری عدالت‌ستیز و کاهش فرصت‌های برابر دیگر چالش ما است؛ ما هنوز کلاس‌های مختلط داریم، مدارس شبانه‌روزی، عشایری و روستایی‌ ما نتوانستند به دلیل فقر امکانات، مشکلات فرزندان ما را حل کند. عبور از این چالش‌ها بدون کمک شما نمایندگان مردم غیرممکن است. مسائل آموزش و پرورش امروز دستگاهی نیستند، ملی هستند. عزم ملی و وفاق ملی برای تحول در آموزش و پرورش می‌خواهیم که مقدمه تحول در کشور است که برای این منظور دو دسته برنامه ارائه کردیم.

وی در تشریح این برنامه‌ها توضیح داد: یک دسته برنامه‌ها فوری است و دسته دوم برنامه‌هایی است برای افق دو ساله و ریل‌گذاری چند ساله پس از آن.

صحرایی مهمترین برنامه فوری خود را تکمیل فرآیند رتبه‌بندی دانست و اضافه کرد: در رتبه‌بندی که یکی از افتخارات این خانه ملت است، نتوانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم، کار شما شاهکار بود، کار دولت شاهکار بود اما اجرا موفق نبود. آیین‌نامه‌ای که برای این موضوع نوشتیم، آیین‌نامه‌ای برای رتبه‌بندی معلمان نبود. معلمان را باید بر مبنای وظایف معلمی‌شان رتبه‌بندی کرد. مقاله‌نویسان صرف از کوچ معلم با ایل و اداره کلاس ۴۵ نفره بدون وسایل سرمایشی و گرمایشی چه می‌فهمد. این درد همه معلمان است که ما آنها را بر مبنای مأموریتشان رتبه‌بندی نکردیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۵۰ روز سرپرستی نشان دادیم که می‌توان کار جهادی کرد، با متلاطم‌ترین وضعیت آموزش و پرورش و رتبه‌بندی را تحویل گرفتیم و به گونه‌ای تحویل دادیم که می‌بینید، همه رتبه گرفتند، نزدیک ۷۵ هزار نفر و همه توانستند اعتراض کنند، نزدیک ۳۰۰ هزار نفر و همه امکانات لازم برای بررسی اعتراضات آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: قول من به معلمان این است که با اتکا به حمایت‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، آیین‌نامه را اصلاح کنیم و ان‌شاء الله آن را در مسیر درستش قرار دهیم، آرمان ما معلم‌الخیر است. معلمی که در وصف او گفته می‌شود مُعَلِّمُ اَلْخَیْرِ یَسْتَغْفِرُ لَهُ دَوَابُّ اَلْأَرْضِ وَ حِیتَانُ اَلْبُحُورِ وَ کُلُّ صَغِیرَةٍ وَ کَبِیرَةٍ فِی أَرْضِ اَللَّهِ وَ سَمَائِهِ، ما می‌خواهیم چنین معلمی را تربیت و نگهداری کنیم بنابراین رتبه‌بندی بر اساس مأموریت معلمان اصلاح می‌شود و آنچه که اعتراض بوده بررسی خواهد شد.

صحرایی به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: همه نگرانیم و این نگرانی به حق است، بازنشستگی زیادی داریم، پیشتر داشته‌ایم و از چندین سال پیش بحث کمبود معلم در اول مهر هر سال یک اتفاق مهم است. امسال نیز کمبود معلم داریم، یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون دیگر نیز پیش از مهر برگزار می کنیم تا موضوع کمبود معلم را حل کنیم زیرا موضوع ساماندهی یک موضوع بسیار بسیار جدی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال ۴۰ درصد ضریب تأثیر قطعی دارد، ما ۵ هزار و ۶۰ حوزه امتحانی داریم، ممکن است در جایی امتحان با چند دقیقه تأخیر شروع شده باشد، وظیفه من این است که از سلامت آزمون، روایی سوالات و پایایی محتوا مراقبت کنم. هر روز سعی کردیم که از دیروز بهتر باشیم، کار بزرگی را شروع کردیم، به بزرگی کار توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 2
    شما کلا سیستم اموزش و پروشتون از پایه و اساس مشکل داره ،فضای مجازی علمی نوین هست که انسان ها را به هم سریع تر معرفی میکند و ارتباطات بر پایه سرعتی که الان معیار هست انجام میشود،ذات انسانی همین است شما با مقاومت درومقابل تکنولوژی مثل مقاومت در مورد نبود تلوزیون همیشه اشتباه کردید...کلامتون مشکل داره ...نگرش منطبق نیست با خواسته ها و اعمال شما و علم عالم
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 1
      منظور این استاد اینه بریم توی غار زندگی کنیم .این داداشا خودشون سواد انچنانی ندارن نشستن اون بالا فقط تز میدن ...اینا مثل طالبان میمونن فقط یکم باکلاستر می پوشن و یکم قشنگتر سفسطه میان و حرفای شیرین میزنن بقول وزیر جون
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 0
    اتحاد مخبر و حاجی بابایی برای وزارت یک زاگرسی دیگر. قبلی که موفق نبود
    • وطن پرست IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      نه اینکه بزرگسالان رو رهایی دادید، حالا نوبت کودکان شده. فقط حرف و ادعا.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    7 1
    عامل شیمیایی ها معلوم نشد؟!!!!!!!
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      1 2
      به عنوان یک معلم مدرسه دخترانه که یه مورد ازین جنگولک بازی های به قول شما شیمیایی در آن اتفاق افتاد به قاطعیت عرض می کنم خدمتتان، کمتر غذاهای حاوی تخم مرغ وسیر وپیاز به خورد بچه هاتون بدین
    • علی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 4
      چطور مشخص نشد. مطمینی کمی اخبار داخل را هم پیگیری می کنی
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 3
    بزرگترین حربه و سلاح استکبار فضای مجازی است و مخصوصا برا دختران و زنان سرزمینم برنامه ها دارن کو گوش شنوا متاسفانه دولت قبل شروع کرد به بهانه کرونا حتی به کودکان معصوم گوشی دادن وآلود کردن انان
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 3
    برا زیر ۱۸ سال خرید گوشی و سیم کارت ممنوع کنید اگر مشکلات اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی و امنیتی کشور حداقل ۵۰ درصد کاهش نیافت تف کنید تو صورت من فضای مجازی قاتل خاموش
  • عباس رشنوادی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    اول : با آروز توفیق و سربلندی در ارائه خدمت به آموزش وپرورش ایران دوم: "در مناسبت هایی مانند روز یلدا" !! دکتر درسته ما بچه دهات ها کمی کمروییم و معمولا جو مجالس و محافل می گیردمون اما نه دیگه تا جایی که شب را روز ببینیم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    وزارت خانه بی در و پیکر مدارس غیر انتفایی در میرداماد ۹۰ میلیون عبی الحساب برای ثبت نام پایه دوم درخواست کردن و حضور در تمام اردوها ی تفریحی را اجبار کردن گفتند آنوزش پرورش برای سال جدید شهریه ها را ۸۰ درصد گران خواهد کرد
  • حسن IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    ۲۵میلیون تومان فقط برای مدرسه چندین میلیون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب و یونیفورم و... عدالت را قشنگ به دانش آموزان یاد می دهیم و اینکه حتی تمام کثافت کاریها رو میشه با پول خرید
  • کارشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    اول از دست اشرار نجات دهید بعد فضای مجازی
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    خواهشا مدارس رو همسان سازی کنید.کنکور اصلا عادلانه نیست.نمیشه در مدارس مختلف سطح آموزش متفاوت اراییه بشه ودر آخر کنکور یکسلن و سوالات یکسان امتحان گرفته بشه.باید مناطق جدید سهمیه ای برای کنکور ایجاد بشه.الان در دانشگاه های برتر دیگه بچه های مناطق محروم و روستایی اصلا دیده نمیشن.چرا روستا ها منطقه ۳ هستن و برخی شهر ها و حتی مراکز استان ام منطقه ۳.الان چطور اون روستا نشین و عشایر و محروم با مرکز استان رقابت کنه برای قبولی؟؟چطور اون فقیر با ثروتمند و اونی که در مدارس دولتی درس میخونه با مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی که شهریه ای چندده میلیونی دارن رقابت کنه؟؟؟بچه های محروم و فقرا مدت هاست که دانشگاه رو فراموش کردن مدت ااست که آززوهاشون سقفش کوتاه شده مدت هاست که دیگه امیدی ندارن.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    4 0
    چ بخواهید چ نخواهید تغییر نسل صورت خواهد گرفت و جلوی افکار و ایده آل های نسل نوین ایران را نمی توانید بگیرید ،نسل دهه های ۲۰ و ۳۰ ۴۰ و ۵۰ به آخر رسیده و فرزندان دهه های شصت به بعد آینده را به دست میگیرند
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 2
      اسلام و قرآن برای همه زمان هاست از ازل تا ابد.من یه دهه هشتادی ام.معنای تغییر نسل در آغوش کشیدن تمدن غربی و مستعمره فرهنگی غرب شدن نیست.نسل ها تغییر میکنن اما ما قرار نیست تمدن و تاریخ و دین و هویتمون رو بفروشیم به هویت غربی.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 3
      ولی ذات انسان عوض نمیشه حس شهوت عوض نمیشه انشالله به وزیر جدید خوش بین هستیم شروع حرکت خوبه
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      5 2
      کلا فکرتان خرابه ،انقد دنبال شهوت هستید ک خون به مغزتان نمیرسه
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    3 0
    مدارس دولتی رو گسترش بدن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    اول ازهمه باید معلمها و مدیران مدارس که معاند ضد انقلاب ودین وطن فروش هستند بطورکلی باید بسیاری از معلمها و مدیران از فضای مجازی دور کرد بعد از دانش آموزان شروع کرد چراکه بسیاری از ناهنجاری ها وبی دینی ودین گریزی ها توسط دانش آموزان توسط معلمها تشویق وآشنایی آنها با شبکه های معاند و بی دین و هنجار شکن انجام می شود مدرسه و معلمهای آن خانه ووالدین دوم دانش آموزان هستند ودر آنجا تربیت می شوند یا بی دین یا دین دار
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    ۹۰ میلیون بدگرای پایه دوم در دبیرستان غیر انتفاعی در میرداملد از من مطالبه کردن و گفتند افزایش قیمت ۸۰ در صدی هم در راه است
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      خب چرا میدی؟لابد داری دیگه.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    چرا نظارتی بر عملکرد مدارس غیر دولتی نیست برنامه های غیر درسی به دانش آموز اجبار میکنند برنامه اجباری پانسیون دارند و چند ده میلیون از والدین مطالبه میکنند
  • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    تلگرام فیلتره از اون طرف با مجبوری پروکسی باز کنی و کانال اسپانسر پروکسی هم بی اخلاقی ترین محفل برای تربیت این بچه هاست.
  • یزدان IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    6 3
    فضای مجازی چی داره که انقدر ازش میترسید
    • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      6 0
      افشاگری درباره فساد و جنایت ..
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    بدترين جنايت رو در حق بچه هاي ما انجام دادين
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    آره ، خوب نیست ، افتضاحه شما این توان رو در خود می‌بینیدخوب که نه بلکه بهتر کنید من مرخصی گرفتم در به در به دنبال یک مدرسه هستم که هم دبیر خوب و هم امنیت اخلاقی خوب پیدا کنم برای ثبت نام دخترم متاسفانه هر چی تحقیق میکنم حالم خراب تر میشه این رو به کی شکایت ببریم ؟ تنها چیزی که در مملکت ما پیدا نمیشه ، مقصر ، هست که پیدا نمیشه اون از کیفیت پائین مدرسین ، اون از امکانات و ...
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    وزارت بی درو پیکر
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    3 0
    بچه من نیازی نداره ارزشی برای حرفا و افکار شما بزاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس