کد خبر 1494715
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
بایدن از هرتزوگ دعوت می‌کند نه نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا اسحاق هرتزوگ را برای سفر به واشنگتن دعوت می‌کند نه نتانیاهو.

به گزارش مشرق، در سایه تداوم بحران در روابط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد که کاخ سفید قصد ندارد به این زودی‌ها از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورد. به جای او قرار است «ران درمر» سفیر سابق تل‌آویو در آمریکا و «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی برای بار دوم طی سه ماه اخیر به واشنگتن سفر کنند و پیام‌هایی با موضوع ایران را به کاخ سفید منتقل کنند.

این در حالی است که دوم ماه می جاری، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن بزودی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

وبگاه «عرب ۴۸» با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد به جای نتانیاهو از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن، دعوت به عمل آورد. همچنین قرار است ران درمر، وزیر امور راهبردی و تساحی هنگبی به منظور ارسال پیام‌هایی در خصوص «پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران» به واشنگتن سفر کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ می)، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا پیش از نتانیاهو، از هرتزوگ برای سفر به واشنگتن دعوت خواهد کرد.

در بیانیه دفتر ریاستی رژیم صهیونیستی آمده است که وی سال گذشته از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی دعوت شده بود.

به گفته منابع آگاه، هنوز زمان سفر رئیس رژیم صهیونیستی به کاخ سفید اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که وی در کاخ سفید با بایدن دیدار و گفت‌وگو کند.

با وجود گذشت چندین ماه از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، هنوز رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو برای سفر به این کشور دعوت به عمل نیاورده است و دلیل آن، لایحه جنجالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موسوم به «مصوبه قضایی» است. امری که کابینه نتانیاهو با وجود همه مخالفت‌ها و اعتراضات داخلی همچنان بر اجرای آن پافشاری می‌ورزد.

اواخر مارس گذشته بود که بایدن در جمع خبرنگاران گفت: به این زودی‌ها از نتانیاهو برای سفر به واشنکتن دعوت نخواهد کرد. اسرائیل نمی‌تواند به این راه ادامه دهد.

امری که با واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همراه شد و گفت: «اسرائیل یک کشور مستقل است که تصمیمات خود را با اراده شهروندان خود می‌گیرد، نه بر اساس فشارهای خارجی، حتی اگر بخواهد از جانب عزیزترین دوستان ما باشد».

رسانه‌های صهیونیستی دو روز پیش اعلام کردند که دولت آمریکا برای ایجاد امکان دیدار میان بایدن و نتانیاهو شرط گذاشته است.

به اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، مقامات مسؤول ارشد در کاخ سفید با ارسال نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به او اعلام کردند: «اگر می‌خواهید که به واشنگتن سفر و با بایدن دیدار کنید و نیز به دنبال کمک رئیس جمهور برای پیشبرد روند عادی‌سازی با عربستان سعودی هستید، باید لایحه‌ای را که به فعالیت‌های سازمان‌های جامعه مدنی آسیب می رساند، از دستور کار حذف کنید».

از سوی دیگر، «دنی دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل می‌گوید که نتانیاهو تابستان امسال و در اوایل سپتامبر، برای دیدار با بایدن به کاخ سفید خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس