تذکر ایران به حضور رژیم صهیونیستی در فعالیت‌های "سیکا"

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار دبیرکل تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا با وی حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیر سازنده آن در فعالیت‌های این سازمان را متذکر گردید.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار "غیرت ساریبای"، دبیرکل تعامل و اقدامات اعتماد ساز در آسیا (سیکا) با وی، از تلاش‌ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بستر سازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تاکید کرد و ترغیب بیشتر کشورها جهت عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها را خواستار شد.

امیرعبداللهیان در ادامه از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین‌المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیر سازنده آن در فعالیت‌های سیکا را متذکر گردید.

ساریبای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سیکا شامل طرح‌های در دست اجرا و آینده آن، از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

وی همچنین در خصوص برخی موضوعات اصلی دستور کار سیکا با وزیر امور خارجه کشورمان تبادل نظر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    13 15
    عجب ! پس ايران هم به عضويت پيمانى - سيكا - درآمده كه اسرائيل عضو آن است ! مبارك است انشاءالله ! منتظر حمله روس گداهاى عزيز هستم !
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      این کامنت 23:27 هم یک دلیل محکم دیگه که میگن غربگداها و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون کلا از بیخ احمق هستند!! آخه کلنگی، ایران قبلا عضو بوده بعد اون رژیم نحص اومده عضوش شده اگر هم زر مفتی میخوای بزنی به اون صهیونیست های آدمکش بگو!! خداییش به خر دوتا سور زدین!!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      8 0
      ما عضو سازمان ملل و بسیاری از زیرمجموعه های اون هستیم و رژیم اشغالگر قدس هم همچنین . آیا این دلیل بر پذیرش این رژیم کثیف هست . لزومی نداره فقط برای آنکه نظری داده باشی اراجیف ببافی
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      0 0
      ایران تکلیف کیان جعلی صهیونی را در مرزهای کشور فلسطین تعیین خواهدکرد! تا غرب پرستان بهائی مسلک منحوس و نیز سرمایه های اسرائیل درایران را نقره داغ کند!
  • علی اصغر از تهران IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    اینجاست که میگویند در حکومت ائدولوژیک‌ منافع ملی تحت تاثیر مسائل دیگر قرار میگیرد حالا خودتان فکر کنید گور پدر اسرائیل امد تو یک کشوری یا پیمانی ما باید منافعمان را ول کنیم در بریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس