داور خارجی؟ این حرف‌های استقلالی‌ها مزخرف است/ شاید دوباره در دربی گل زدم

مدافع گرجستانی پرسپولیس می‌گوید سرزنش کردن داوران، فدراسیون و آب‌وهوا کار سختی نیست؛ کار سخت آن است که به خوب بودن تیم حریف اعتراف کنیم اما برای استقلالی‌ها سخت است بپذیرند ما شایسته این قهرمانی بودیم

به گزارش مشرق، گئورگی گولسیانی این فصل ۱۰ گل برای پرسپولیس زد تا برترین گلزن این فصل تیم یحیی گل‌محمدی لقب بگیرد. او تمام پنالتی‌های خود را تبدیل به گل کرده اما شاید نقطه برجسته نمایش این مدافع گرجستانی، مشخصات دفاعی باشد که او را تبدیل به مهره ثابت تیم یحیی کرده است. پرسپولیس با حضور او، پورعلی‌گنجی و بیرانوند موفق شد بهترین آمار دفاعی این فصل را داشته باشد و با این آمار، به‌عنوان قهرمانی این فصل فوتبال ایران برسد. در آستانه دربی فینال جام حذفی گفت‌وگویی با این بازیکن گرجستانی انجام دادیم که آن را در ادامه می‌خوانید.

تجربه قهرمانی با پرسپولیس چطور بود؟

درست است که قبل‌تر به همراه تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به‌عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کرده بودم اما خیلی خوشحال هستم که توانستم بعد از ۶ سال حضورم در فوتبال ایران اولین جام قهرمانی با یک تیم لیگ برتری را با حضور در پرسپولیس تجربه کنم. این حس اصلا برایم قابل وصف نیست. خیلی خیلی برای کسب این جام هیجان‌زده هستم. واقعا پرسپولیس شایستگی قهرمانی لیگ برتر را داشت. در حال حاضر هم به دنبال کسب جام دوم در بازی چهارشنبه هستیم امیدوارم که با ارائه یک نمایش بی‌نقص به این مهم هم دست پیدا کنیم.

خط دفاع پرسپولیس با حضور شما توانست با ۱۳ گل بهترین خط دفاع لیگ لقب بگیرد، نظر شما در این مورد چیست؟

قبول دارم که پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ‌ را دارد اما این موضوع فقط به خاطر دریافت ۱۳ گل در طول فصل نیست. چون وقتی یک تیم به سبک هجومی فوتبال بازی می‌کند، دفاع از دروازه در این حالت سخت می‌شود. علاوه‌بر این تیم‌هایی هستند که فقط روی گل نخوردن تمرکز می‌کنند و واقعا گل‌های کمی هم دریافت کرده‌اند اما آنها در بخش گلزنی آنقدر که باید نتوانستند خوب عمل کنند. به‌نظرم ارزش این آمار در پرسپولیس حفظ تعادل در دو بخش مهم حمله و دفاع بوده که تیم ما از این حیث فوق‌العاده کار کرده است. چراکه تمامی بچه‌های ما در پست‌های مختلف از دروازه‌بان تا کل تیم همگی بهترین عملکردشان را به نمایش گذاشتند که ما موفق به ثبت چنین آماری شده‌ایم‌. به‌نظرم بهترین مدافع یک تیم مهاجم نوک آن تیم است، چون وقتی کار از زمین حریف شروع می‌شود، این مهاجم نوک است که باید کار دفاع را انجام دهد که بچه‌های ما بهترین خودشان بودند. جا دارد که به تمامی آنها به خاطر عملکرد بی‌نقص‌شان تبریک بگویم.

بیشتر بخوانید:

آماری که خیال پرسپولیس را راحت می‌کند

در این فصل موفق شدی ۱۰ گل برای پرسپولیس به ثمر برسانی، فکر می‌کنی در آینده بتوانی این تعداد گل را افزایش دهی؟

نمی‌دانم در آینده چه خواهد شد. اما برای به ثمر رساندن تمامی این‌ گل‌ها واقعا خوشحال هستم. امیدوارم که در فینال جام حذفی هم بتوانم تعداد گل‌هایم را افزایش دهم.

شما پنالتی‌زن‌ بسیار ماهری هستید، آیا تمرین خاصی برای اجرای بی‌نقص این مهارت انجام می‌دهید؟

بله. برای انجام دقیق این کار هر روز تمرین و تلاش می‌کنم. برخلاف تصور یک عده که فکر می‌کنند پنالتی زدن خیلی کار آسانی است باید بگویم، که اصلا این‌طور نیست. واقعا پنالتی زدن برای یک بازیکن مسئولیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

شما چهارمین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس هستید، از این رکورد چه احساسی دارید؟

راستش را بخواهید خیلی اهل دنبال کردن آمار و ارقام نیستم. به آنها اهمیت نمی‌دهم و بیشتر روی هدف و فوتبالم متمرکز هستم. این موضوع را هم همین حالا از دهان شما شنیدم.

پس از صعود به فینال جام حذفی پرسپولیس حریف استقلال در یک دیدار حساس شد، پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

از آنجایی که هر دو تیم برای کسب جام و با انگیزه بسیار زیاد به زمین می‌آیند، می‌توانم پیش‌بینی کنم که قطعا بازی زیبا و تماشاگرپسندی را شاهد خواهیم بود. ما با تمامی توان و تا آخرین نفس درست مثل بازی‌های گذشته برای موفقیت پرسپولیس تلاش خواهیم کرد. امیدوارم که بتوانیم یک جام دیگر را به هواداران عزیزمان تقدیم کنیم.

سابقه گلزنی به استقلال در دربی را دارید؟ چقدر امیدوار هستید گلزنی مقابل آبی‌ها این‌بار در دیدار حذفی برایتان تکرار شود؟

من ۲ گل در دربی به ثمر رساندم. اما همان‌طور که به شما گفتم، هیچکس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین هیچ منطقی برای پرسیدن سوالات پیش‌بینی‌کننده وجود ندارد، بنابراین باید خودتان را به زمان بسپارید تا ببینید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

باشگاه استقلال معتقد است به دلیل اشتباهات داوری در فصل گذشته باید از یک داور خارجی برای این دیدار استفاده شود. نظر شما در این مورد چیست؟

این حرف‌ها مزخرف است. به شخصه برایم فرق نمی‌کند که چه کسی داور بازی باشد چراکه ما تمام تمرکزمان روی عملکرد خوب خودمان است کاری به هیچ چیز نداریم. اما به‌نظرم سرزنش کردن داوران، فدراسیون و آب و هوا کار سختی نیست، کار سخت آن است که به خوب بودن تیم حریف اعتراف کنیم؛ چراکه این موضوع به شجاعت نیاز دارد. به‌نظرم برای استقلالی‌ها سخت است بپذیرند که ما شایسته این قهرمانی و کسب این جام بودیم.

بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، سرمربی تیم فوتبال استقلال این قهرمانی را به تیم شما تبریک نگفت، نظر شما در این باره چیست؟

این تصمیم شخصی اوست. مثلا مورایس به ما تبریک گفت. من به تصمیم هر دوی آنها احترام می‌گذارم.

همکاری با یحیی گل‌محمدی چگونه است؟

یحیی مربی باهوش و با تجربه‌ای است. از نظر روانشناسی هم خیلی خوب روی ذهن بازیکنان کار کرد تا ما به آن ذهن برنده تیمی دست پیدا کنیم. به‌نظرم موفقیت اصلی پرسپولیس از اتحاد و دوستی منحصربه‌فرد ناشی می‌شود.

سابقه همکاری با امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن و سپاهان را داشتید، انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم ملی را چگونه می‌بینید؟

از امیر قلعه‌نویی حمایت می‌کنم، چون او یک‌بار از من حمایت کرد و نقش تعیین‌کننده‌ای در حرفه‌ام داشت. من برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

با کدام بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس رابطه بهتری دارید؟

با همه بازیکنان رابطه خوبی دارم. اما از بین تمامی بچه‌ها با سروش رفیعی رابطه صمیمانه‌تری دارم. او واقعا پسر مهربان و بازیکن فوق‌العاده‌ای است.

نظرت در مورد دیگر مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس مثل علی نعمتی، فرجی و مرتضی پورعلی‌گنجی چیست؟

آن ها واقعا مدافعان بزرگی هستند. از مهارت و سطح فنی بسیار بالایی هم برخوردارند. خیلی خودم را خوش‌شانس می‌دانم که در پرسپولیس هم‌بازی و هم‌پست این عزیزان هستم.

تکلیف شما برای فصل بعد چیست؟ در پرسپولیس می‌مانید؟

در مورد این سوال نمی‌توانم جواب قطعی بدهم؛ چراکه هنوز هیچ چیز مشخص نیست. باشگاه هم هنوز در این مورد با من مذاکره‌ای نداشته است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 63636366666 IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    خخخخخخ تا نتیجه نمیگرفتید عالم وآدکو بهم میریختید حالا مدافع داوران شدید حق دارید قهرمانتون کردند خودت واجدادت مزخرفید قهرمانیتون مزخرف بود حالا دم درآوردید
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    وقتی شایسته نبودید وشمارو قهرمان کردن جای تبریک نداره شما شجاعت و شرف داشته باش و اعتراف کن داوران قهرمانتون کردن
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    مزخرف تویی مردک
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 1
    دو ضربدر دو میشه چهار. وقتی برای پرسپولیس خطای بیرون محوطه رو پنالتی میگیرن، یا پنالتی های دربی توی چند سال گذشته رو نمیگیرن، یا اینکه کلا پرسپولیس بدون محروم به دربی میرسه و یا اینکه میزبان رو عوض میکنن و صد تا مورد تابلوی دیگه در کنار اشتباهات فاحش علیه رقبا که منتج به این میشه که پرسپولیس صد در صد امتیاز رو از مهمترین و سخت ترین بازی هاش( 7 بازی آخر) بگیره و با اختلاف فقط یک امتیاز زورکی قهرمان بشه، دیگه از چی دفاع میکنید. توی این چند سال قبل از همه کل ستاره های لیگ رو بدون محدودیت مالی و قانونی( قانون برای بقیست) میخرن و همه شاهد بودن وقتی بازیکن لیگ برتر انگلیس (لوکادیا) از تیم رفت، رفتن دو تا آقای گل خارجی خریدن آوردن( دیاباته آقای گل ایران و پریرا آقای گل ژاپن) . این همه هزینه آخرش هم قهرمانی با داوری!!! نتیجه این میشه که تو اوج بردهای فرمایشی یحیی، دولت میگه این همه امکانات و تابلو بازی آخرش هم داوری، پس بریم دونادونی رو بیاریم بلکه تیم تا بن دندان مسلح خودش قهرمان بشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس