کد خبر 1495777
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
واشنگتن با باکو درباره منطقه رایزنی کرد

معاون وزیر دفاع آمریکا با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و مسائل امنیتی رایزنی تلفنی برقرار کرد.

به گزارش مشرق، رسانه رسمی جمهوری آذربایجان از گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان خبر داد.

در شرایطی که تحرکات کشورهای مختلف برای کاهش تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفته است، یک مقام ارشد پنتاگون با وزیر دفاع جمهوری اذربایجان گفت‌وگو کرد.

به گزارش آذرتاج خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی با «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تماس تلفنی برقرار کرد.

بنا بر روایت آذرتاج، کالین کال و حسن اف «طرفین درباره روابط دو کشور، اوضاع منطقه و مسائل امنیتی تبادل نظر کردند».

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان همچنین خبر داد که دو طرف در این تماس تلفنی «چشم انداز توسعه همکاری نظامی دو جانبه بین دو کشور» را مورد بحث قرار دادند.

رایزنی تلفنی این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر همزمان با تحرکات برای حصول به معاهده صلح بین باکو و ایروان، درگیری‌های مرزی دو کشور خبرساز شده است.

مقام‌های ارشد ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی ماه‌های چند بار در مسکو، واشنگتن و بروکسل با هم دیدار داشتند که دیدار الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با نیکول پاشینیان به میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مسکو و دیدار علی اف و پاشینیان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل از جمله این ملاقات‌ها بوده است.

به رغم این دیدارها، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر برخی مسائل از قبیل حد و حدود مرزی و ادعای باکو در زمینه «کریدور زنگزور» همچنان اختلافاتی دارند.

«مهر گریگوریان» معاون نخست وزیر ارمنستان طی نشست خبری هفته گذشته خود به اظهارات الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره کریدور زنگزور گفت: «گفت‌وگو با هر کشوری درباره ساخت هرگونه کریدور ویژه منتفی است. ما بارها اعلام کرده‌ایم که این خط قرمز است. چنین موضوعی مورد گفت‌وگو قرار نخواهد گرفت».

ساخت کریدور زنگزور از سوی باکو مطرح شده و در صورت اجرا باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بلامانع به جمهوری خودمختار «نخجوان» خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 3
    پت و مت
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    3 3
    امریکادنبال صلح هم نباشد مثل بعصی کشورهادنبال جنگ نیست
  • US ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 7
    آذربایجان و ارمنستان هم قاطی میوه ها شدند، آخه شما کی هستید که بخواهید در مورد منطقه رایزنی کنید؟!
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      4 0
      نظرفاشیستهای خودفروش مهم نیست
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 0
      درموردمنطقه رایزنی نمیکنند؟بلکه در درموردخودشون رایزنی میکنند؟ فاشیست بی هویت
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 0
      نخوانده نظرنده فاشیست؟
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      4 0
      اذربایجان دیگه قدرت منطقه ای نیست بلکه یک قدرت وبازیگرجهانی است همراهباتورکیه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 3
    خبر روبخون بعد نظر بده تا اشتباه ننویسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس