مسکو خبر از «پیشرفت چشمگیر» در مذاکرات باکو و ایروان داد

معاون نخست وزیر روسیه خبر داد که ایروان و باکو به پیشرفت چشمگیری در مذاکرات مربوط به بازگشایی راه‌های میان دو کشور دست یافته اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز دیشب (۱۲ خرداد) نوشت که مسکو، واشنگتن و بروکسل در تلاش هایی جداگانه به دنبال برقراری صلح دائمی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستانند که در ۳۰ سال گذشته با یکدیگر مشغول جنگ بوده اند.

آلکسی اوورچوک (Alexei Overchuk) معاون نخست وزیر روسیه پس از انجام دوازدهمین دور مذاکرات سه جانبه در مسکو از "پیشرفت چشمگیر در توافق بر سر رفع انسداد راه های میان ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان" خبر داد و افزود که طرفین به توافق مشترک بر سر تجدید ارتباط ریلی جنوبی که ارمنستان را به ایران و همسایه شرقی اش متصل می سازد، دست یافتند.

به نوشته رویترز، این اتصال، ارتباط جمهوری آذربایجان با جمهوری خودمختار نخجوان را نیز برقرار می سازد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی گفته بود: (جمهوری) آذربایجان از دسامبر (آذر) گذشته به طور غیرقانونی گذرگاه لاچین را محاصره کرده و نباید کنترلی بر این گذرگاه داشته باشد.

وی هدف از این اقدام باکو را آماده سازی برای انجام پاکسازی قومی در قره باغ کوهستانی دانست و افزود: (جمهوری) آذربایجان معتقد است که ارامنه به هیچ وجه نباید در قره باغ کوهستانی زندگی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    2 0
    آذربایجان مثل هر کشوری ؛ حکومت مستقل را در خاک خود نمی پذیرد نه شهروندان ارمنی را ! متاسفانه مغرضانه نوشته ای می نویسید ولی بعضی سرمایه گذاری ها از اول غلط هستند ! شرط بندی روی ارمنستان با اقتصاد ضعیف برای عدم تاسیس گذرگاه زنگه زور ؛ اون هم موقعی که همه زور می زنند که گذرگاههای از کشورشان بگذرد یک فرض محال است که متاسفانه ایران همیشه روی اسب بازنده شرط می بندد و مردم را بیجارع میکند !!!
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    عرمنی بایددرروسبه باشد؟نه درخاک اشغال شده اذربایجان غربی؟آزادباد
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    ارامنه بیان در آغوش جمهوری اسلامی زندگی کنند، البته بشرط اینکه ولایت پذیر باشند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    ایران وفرانسه مانع صلح خواهند شد
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    دوکشورضدصلح محال است که بزارند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 0
    کریدور لاچین که یک کشور بیگانه ارمنستان را به عمق خاک آذربایجان وصل می کند باید تحت کنترل باکو باشد . احسنت به درایت و حکمت پرزیدنت ایل هام علیف
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 0
      کاملاودقیقا؟امامطمعاباش کشورهای حامی عرمنسنان جعلی شکست خواهندخورد؟بدجور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس