کد خبر 1495863
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
اسرائیل

با وجود تمرکز تل‌آویو برجلوگیری از انتقال تجربه ساخت موشک از غزه یا لبنان به کرانه باختری،حدود دو هفته پیش یک راکت از کرانه باختری به سوی یک شهرک صهیونیست‌نشین شلیک شد وکابوس صهیونیست‌ها را تعبیر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی شدید تل‌آویو بابت موشک‌ها و راکت‌های کرانه باختری خبر می‌دهند.

دستپاچگی شاباک از شلیک راکت از کرانه باختری

این رسانه‌ها با پوشش اخبار مربوط به شلیک حدود دو هفته پیش یک راکت از سوی یکی از روستاهای طولکرم در شمال کرانه باختری، نوشتند: «این شلیک یک هشدار اولیه برای به حرکت واداشتن شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و دستگاه‌های امنیتی مختلف اسرائیل بود».

چهارم خرداد (۲۵ می) بود که رسانه‌های اسرائیلی از شلیک یک راکت از سوی کرانه باختری به سمت یک شهرک صهیونیست‌نشین خبر دادند و مدعی شدند که این راکت پیش از رسیدن به هدف، در هوا منفجر شده است.

این نخستین بار بود که از کرانه باختری، راکتی به سمت شهرک‌ صهیونیست‌نشین «شاکید» شلیک می‌شد.

به دنبال انتشار تصاویری در فضای مجازی از شلیک یک موشک دست‌ساز از سوی کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش این رژیم در روستای «نزله عیسی» در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری، پرتابه‌ای را یافت که از آن برای شلیک راکت به سمت شهرک شاکد استفاده شده بود.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از یافتن سکوی پرتاب راکت در نزدیکی طولکرم خبر داد.

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های فلسطینی نشان می‌داد که روی موشک شلیک‌شده کلماتی مانند «کتیبه العیاش»، «شلیک موشک قسام ۱ به سمت شهرک غصبی شاکد» و «روز چهارشنبه ۲۴ می؛ آنچه پیش‌روست بزرگتر است» نوشته شده بود.

با این حال، برخی منابع فلسطینی هشدار دادند که انتشار چنین تصاویری ممکن است توطئه دشمن باشد و رژیم صهیونیستی به بهانه استفاده از چنین موشکی در کرانه باختری به شهر جنین حمله کند.

شلیک موشک از کرانه باختری؛ کابوسی که در حال تعبیر است

وبگاه فلسطینی «شهاب» با انتشار این خبر نوشت که در یکی از سریالهای تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نام «آشوب»، جنگ تخیلی «اسرائیل» با مقاومت فلسطین روایت می‌شود و در بخشی از آن نشان داده می‌شود که حزب‌الله لبنان به یک هسته مسلح در جنین کمک مالی می‌کند تا موشک‌ بسازد. چند عملیات شلیک موشک، قبل از غافلگیر شدن «اسرائیل» با شلیک چندین موشک به اهداف مختلف خنثی می‌شود. در این سریال نشان داده می‌شود که اعضای شاباک با صفحه‌ نمایش‌های غول‌پیکر در حال رصد این رویداد خطرناک امنیتی هستند و به شدت دچار اضطراب شده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد: به نظر می‌رسد که این سناریوی تلویزیونی به حقیقت تبدیل شده است و شاباک و دستگاه امنیتی اشغالگران را نگران کرده است.

«عاموس گلعاد» ژنرال نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی و رئیس سابق بخش امنیت سیاسی در وزارت جنگ این رژیم و رئیس بخش مطالعات در «امان»، می‌گوید: کرانه باختری یکی از حساس‌ترین مناطق است و می‌توان گفت که خطرناک‌ترین رویداد، شلیک موشک به سمت «کفار سابا» یا «العفوله» یا سایر مناطق خواهد بود.

تاریخچه شلیک راکت و موشک از کرانه باختری

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود به تاریخچه طولانی شلیک موشک از کرانه باختری پرداخت و گزارش داد که نخستین بار در سال ۱۹۷۰، دو خمپاره کاتیوشا از روستای بتیر در نزدیکی بیت المقدس به سوی مواضع صهیونیست‌ها در شهر قدس شلیک شد که موجب وارد آمدن خسارت به اشغالگران شد. در سال ۱۹۷۱ از دیربلوط در نزدیکی رام الله به سمت «بتاح تکفا» شلیک شد که طی آن چهار شهرک‌نشین کشته شدند.

«عوزی دایان» سرتیپ بازنشسته و معاون سابق ستاد کل ارتش، می‌گوید که این، بخشی از تهدیداتی بود که «اسرائیل» با آن روبرو بود و نزدیک بود که باعث تغییر اوضاع شود اما به لطف اطلاعات عملیاتی و فناوری، حملات بسیاری خنثی شد.

وی تصریح کرد: «برای خنثی کردن هرگونه تهدید مشابه، لازم است که توانمندی‌های اطلاعاتی اسرائیل حفظ شود و در این جنگ به تشکیلات خودگردان فلسطین یا هیچ طرف دیگری اتکا نشود».

بنا بر این گزارش، در آغاز انتفاضه دوم که در سال ۲۰۰۰ آغاز شد، تلاش‌های مشابهی از جنین، طولکرم و نابلس صورت گرفت و در عملیات «السور الواقی» (دیوار دفاعی)، کارخانه‌های ساخت موشک در نابلس که قرار بود به استان‌های دیگر منتقل شود، منهدم شد و تلاش برای ساخت موشک در الیامون از سوی یک هسته وابسته به کتائب عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۰۵ نیز کشف و خنثی شد. همچنین عملیات انتقال هشت فروند موشک دیگر از نابلس به مناطق دیگر خنثی شد.

به اعلام این رسانه صهیونیستی، تلاش‌های دیگری برای ساخت موشک در جنین و سایر مناطق در شمال کرانه باختری صورت گرفته و نیز تلاش‌های ناموفقی برای شلیک موشک‌ها صورت گرفته که همگی در محل خود منفجر شده‌اند زیرا کاملا ابتدایی ساخته شده‌اند. آخرین تلاش صورت گرفته نیز مربوط به چند روز پیش از طولکرم است که در ساخت موشک از مواد آتش‌بازی استفاده شده بود.

دلیل ترور طارق عزالدین؛ آزاده تبعیدی از جنین به غزه

پس از ترور «طارق عزالدین»رهبر جنبش جهاد اسلامی، آزاده فلسطینی تبعیدی از جنین به غزه، در نهم ماه می گذشته، «رونین بار» رئیس شاباک، در یکی از کنفرانس‌های خود فاش کرد که هسته‌ای که عزالدین پشت آن بوده و مامور ساخت و تولید موشک و شلیک آن به سوی «اسرائیل» بوده، خنثی شده است.

وی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم «العفوله» یا «شاکد» به هدفی برای شلیک موشک‌ها تبدیل شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد: «هجدهم آوریل گذشته، نیروهایی از "دوفدوفان" (یگان ویژه ارتش اسرائیل و متخصص در ترور رهبران مقاومت) ، چتربازان و گارد مرزی وارد قلب اردوگاه جنین شده و سه نیروی جنبش جهاد اسلامی را دستگیر کردند؛ عبدالکریم ابراهیم جرادات، برادرش احمد و امجد جرادان پسر عمویشان».

شالوم بن حنان، افسر ارشد سابق شاباک، می‌گوید که خنثی کردن چنین زیرساختی پس از دریافت اطلاعات دقیق از منابع مختلف انسانی و تکنولوژیکی صورت گرفت.

هدف اصلی جنگ ۵ روزه غزه و ترور رهبران مقاومت

بر اساس این گزارش، دلیل تشدید تنش اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ترور رهبران جنبش جهاد اسلامی با هدف خنثی کردن هرگونه انتقال تجربیات تولید موشک و راکت از غزه به کرانه باختری بوده و دلیل برنامه‌ریزی تل‌آویو بر جنگ پنج روزه اخیر با هر هزینه‌ای همین امر بود.

رونین بار در آغاز جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه فاش کرده بود که زیرساخت تولید موشک در شهر جنین واقع در کرانه باختری کشف شده است. او مدعی شد که نیروهای رژیم صهیونیستی توانستند گروهی را که قصد ساخت و شلیک راکت و موشک از شمال کرانه باختری به سمت شهرک‌های صهیونیستی را داشته، شناسایی و خنثی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    گروه های مقاومت ، با پهپادهای که خود گروه های مقاومت ساخت می شود و می تواند چند موشک حمل کند . بزنید بر سر این مزدوران صهیونیست را
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    کرانه باختری باید مسلح شود #وعده_صادق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس