کد خبر 1497045
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: تاکنون 96 پروانه پزشکی ابطال شده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا اسدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در اوایل سال مبنی بر اینکه تخلفاتی در زمینه صدور پروانه‌ها وجود داشته و پزشکان به صورت غیرمجاز و بدون داشتن شرایط لازم اقدام به دریافت پروانه طبابت کرده‌اند، پس از استعلام‌های لازم و بررسی نامه‌های سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصالت نامه‌ها و گواهی‌های مربوط به سابقه خدمت مورد تایید واقع نشد.

وی اظهارداشت: با این فرض که شاید رویه یادشده در سایر موارد نیز رخ دهد، چند پرونده دیگر را بررسی کردیم و تخلفات مشابه شناسایی شد. از شهریور سال جاری کار عملیاتی آغاز شد و یکی از اقدامات لازم شناسایی افرادی بود که در مسیر این تخلف قرار می گیرند.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه بیشترین میزان صدور پروانه مربوط به سال‌های ۹۵ و ۱۴۰۰ است، افزود: دریافت پروانه برای کلان‌شهری مانند تهران نیاز به ۳۶۰ امتیاز بازآموزی دارد که پزشک باید ۱۲ سال سابقه خدمت را برای به دست آوردن این امتیاز داشته باشد. بررسی‌ها نشان داد شماره نظام پزشکی گویای سابقه کار پزشک مورد نظر نبوده و برآورد این بود که زمان تخلف به سال ۹۵ باز می‌گردد.

اسدی اضافه کرد: از بین افرادی که در این سال‌ها شماره نظام گرفتند به طور تصادفی تعداد ۵۱۰ فقره پرونده را از میان شماره نظام پزشکی‌های ۱۳۰ هزار به بالا مورد بررسی قرار دادیم که تعداد قابل توجهی پرونده مشکل داشت و بررسی‌ها نشان داد که اقداماتی مانند دریافت رشوه و جعل نامه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۹۶ پروانه از پزشکان متخلف توسط سازمان نظام پزشکی باطل شده است اظهار داشت: همه این پرونده‌ها به دادستانی انتظامی نظام پزشکی ارسال شده است و روند اخراج برخی از کارکنان متخلف نیز طی شده است.

وی ادامه داد: این جریان بر حسب وظیفه سازمانی به دو نهاد مرتبط در دی و بهمن ماه ارائه شده است و دادستانی تهران بزرگ و سازمان بازرسی به این پرونده‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

اسدی با اشاره به این موضوع که عمده تخلفات جعل گواهی، جعل سابقه کار و جعل گواهی بازآموزی بوده است گفت: این افراد اقدام به جعل ملزومات اخذ پروانه مطب می‌کردند و بیشتر جوان پزشکان در دام این موضوع افتاده بودند و خوشبختانه با هشدارهای نظام پزشکی این تخلفات کاهش پیدا کرده و بخش عمده‌ای از این گروه در خارج از سازمان فعالیت می‌کردند و متلاشی شدند.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی کشور گفت: از جامعه پزشکی درخواست می‌کنیم با داشتن شرایط لازم نسبت به دریافت پروانه مطب اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    پزشکان پردرآمد با این همه درآمد از کشیدن کارت با دستگاه پوز خودداری می کنند و اجبارا بیمار باید ویزیت را کارت به کارت کنند...خصوصا متخصص های زنان و عمل هی زیبای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس