علی بهرامی، در نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور که با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی کرمان موتور در شرکت کادک افزود: چنانچه آینده را طراحی نکنیم بدون شک آینده به ما تحمیل خواهد شد.
وی در ادامه به چالش های داخلی سازی در صنعت خودرو ایران پرداخت و بیان کرد: ساخت داخل نیازمند سرمایه گذاری است و باید استراتژی شفافی در این حوزه داشته باشیم.
بهرامی تاکید کرد: در صورتی که در جریان داخلی سازی به سمت طراحی های جدید و همراه با فناوری روز حرکت نکنیم، منافع چندانی برای ساختار تولید و صنعت خودرو نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو، یکی از مشکلات و چالش های داخلی سازی را زنجیره تامین عنوان کرد و افزود: متاسفانه زنجیره تامین فعلی پاسخ گوی صنعت خودرو ایران و توسعه در این صنعت نیست ضمن اینکه دانش فنی و کیفی در این صنعت از شبکه های ارتباطی خوبی با سیستم بالادستی برخوردار نیست و آنچه که در حوزه دانش فنی و علمی وجود دارد بسیار قدیمی است. از این رو امیدواریم فرایند همکاری دانشگاه و کرمان موتور به این جریان کمک قابل توجهی کند.
بهرامی مساله مهم بعدی در صنعت خودرو را قیمت تمام شده دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مواد اولیه در ایران گران تر از نمونه خارجی تمام می شود در حالی که باید محصولی را در ایران تولید کرد که قابل رقابت با نمونه خارجی باشد و به نظر می رسد پلت فرم مشترک در این جریان بسیار مهم است و باید پکیجی طراحی شود که چندین محصول بر روی آن تولید شود.