آمریکا ۲ فرد را به اتهام تلاش برای فروش نفت ایران به ۴۵ ماه زندان محکوم کرد

آمریکا ۲ فرد را که به تلاش برای فروش نفت ایران و ارتکاب پولشویی متهم شده بودند، به مجموعا ۴۵ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «ژنیو وانگ» ۴۳ ساله و شهروند چینی و همچنین «دانیل ری لین» ۴۲ ساله و اهل «مک‌کینی» در ایالت تگزاس از ژوئیه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ تلاش کردند که با دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، فروش نفت تحریم‌شده ایران را تسهیل کرده و با پنهان کردن مبدا آن، این نفت را به یک پالایشگاه در چین بفروشند.

وانگ و لین به همراه سه تن دیگر در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منطقه شرقی ایالت پنسیلوانیا تحت محاکمه قرار گرفتند. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که دستکم ۲ نفر از آنها به تخلف در این زمینه اعتراف کرده‌اند.

«پال هتس‌نکر» وکیل لین سال گذشته در مصاحبه با رویترز ماموران مخفی دولتی را به فریب موکل خود متهم کرده و گفته بود که آنها به لین پیشنهاد داده بودند که در ازای مشارکت در این طرح «میلیون‌ها دلار سود» عاید وی خواهد شد.

به گفته هتس‌نکر، این پرونده بر اساس گزارش‌های این ماموران تشکیل شد و آن را «نمونه ظالمانه‌ای» از یک اقدام دولتی خوانده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    اینا قاچاقچی هستند و کارشون قاچاق نفت هست! براشون هم فرقی نمیکنه نفت ایران باشه یا هرکشور دیگه ای!!!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 0
    بعد اینجا دعوا سر وارد کردن گوشی لاکچری اپل هست
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 0
      اینها که‌ دنبال آمریکا و لاکچری هستند خدا را فراموش کرده و مردن را هم بر نمی تابند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    با سلام دستگیری و محاکمه یک آمریکایی و یک چینی به اتهام فروش نفت ایران و دور زدن تحریم های یک بازی کودکانه است. چرا بایستی انجام این معامله با محوریت کشور آمریکا صورت پذیرد؟ حجم این معامله چه درصدی از فروش نفت ایران است؟ بنظر می رسد جریان فروش نفت ایران و سایر کشورهایی که توسط آمریکا و نظام سلطه بطور غیرقانونی مشمول تحریم های یکجانبه شده اند ادامه دارد و این دستاوردی در مقابله با سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا در روابط بین الملل است. آمریکا خود ساخته بحران خلق می کند و با ایجاد هرج و مرج. پس از آن با عصای جادوی تحریم ها مداخله می کند. هرج و مرج ابزار سلطه و اختلال در تحولات جهانی است که مقصد آن ایجاد مناسبات عادلانه تر و روابط دمکراتیک تر است و در طی آن نظام سلطه با قواعد حقوقی عادلانه مهار و مدیریت شود. اجمالا دادگاه آمریکائی یک پروژه تبلیغاتی است. ضمنا تحلیل محتوایی این پروژه اثبات می کند سیاست های تحریم شکست خورده هستند و برای مقابله با آنها یک نظام انگیزشی ایجاد شده است ، بطوریکه افراد زیادی تمایل دارند تحریم ها را پشت سر بگذارند.
  • ZA ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    امریکا با این تحریم‌ها هدفی بجز نابود کردن نظام ایران نداره تا وقتی ایران سلاه هسته‌ای آزمایش نکنه رفتار امریکا تهاجمی خواهد بود
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 0
      مگه کره شمالی سلاح هسته ای نداره
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 0
      حالا اتم چیطور مانع این هدف امریکا میشه؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 1
      سلاح هسته ای برای میدون جنگه جیطور میتونه جنگ اقتصادی رو تغییر بده ؟ همین گیج بازیها رو در اوردید که الان وضمون اینه
  • شریف IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 1
    یه بارم شده ایران آمریکاراتحریم کنه.بله میشه،خریدوپخش فیلمهاوسریالهای غربی وآمریکایی راممنوع وتحریم کنید،چنان ضررمالی میده هالیوود که خودشون به غلط کردن میفتن...یه بارامتحان کنید
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    والله ب نظر من هم ای ماجرا ساختگی ب نظر میاد. احتمالا میخواستند فرد چینی را ب زندان بیاندازند. ایران مقدار زیادی ب چین نفت میفروشد و احتیاج ب دلال ندارد، انهم دلالی که در امریکاست و مورد سو ظن هم میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس