دربی تهران - شهرآورد - دربی

پیشکسوت استقلال گفت: تفاوت سرمربی پرسپولیس با نکونام را از آنجا می‌توان دریافت که او بعد از ۱۰ دقیقه دفاع کردن ۸۰ دقیقه تیم بزرگ استقلال را کت بسته در اختیار گرفته بود.

سرویس ورزش مشرق - منصور رشیدی بازیکن و مربی اسبق دروازه‌بانان تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره شکست تیم استقلال مقابل پرسپولیس در دیدار دربی صد و چهارم اظهار داشت: متاسفانه هر چقدر پرسپولیس برای دربی برنامه و تاکتیک داشت، ما هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم. گاریدو کاملاً تیم استقلال را آنالیز کرده بود و می‌دانست که این تیم چون چیزی برای ارائه ندارد بازی‌ها را با حملات چشم بسته روی دروازه حریف شروع می‌کند و بعد از دقایقی عقب می‌کشد. مربی پرسپولیس می‌دانست استقلال چیز خاصی در چنته ندارد به همین خاطر برخلاف انتظار هوادارانش دربی را با شرایط دفاعی استارت زد و خیلی هم خوب توانست حملات عجولانه تیم استقلال را دفع کند.

*استقلال فقط 10 دقیقه تب برنده شدن داشت!

وی افزود: تقریباً بعد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی که استقلال تب و تاب باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت یک مرتبه از این شرایط دست کشید و علتش این بود که نتوانست به خواسته‌اش برسد. افت انگیزه بچه‌های استقلال باعث شد تا به عادت همیشگی‌شان برگردند و دفاع کنند. این وضعیت اصلاً در شأن تیم استقلال آن هم در دربی نبود.

*خوب شد به پرسپولیس گل نزدیم

دروازه‌بان اسبق تیم استقلال درباره شرایط این تیم در دربی خاطرنشان کرد: اگر تیم نکونام پرسپولیس را تحت فشار می‌گذاشت و روی یک اشتباه فردی گل می‌خورد و نتیجه را واگذار می‌کرد این شکست قابل قبول‌تر بود. اگر حریف را اذیت می‌کردیم و مثلاً روی یک شوت یا یک موقعیت عجیب و غریب گل می‌خوردیم هوادار اینطور به سرمربی و باشگاه حمله نمی‌کرد. اما تیمی که می‌رود تا مثلاً یک گل بزند و بعد عقب بکشد تا دفاع کند آن هم جلوی پرسپولیس واقعا مشخص است که هیچی حرفی برای گفتن ندارد. من فکر می‌کنم استقلال شانس آورد که نتوانست به پرسپولیس گل بزند. اگر دروازه پرسپولیس را باز می‌کردیم قطعاً اوضاع برای استقلال بدتر از این می‌شد و شاید با گل‌های بیشتری می‌باختیم.

*نکونام شانس آورد اورونوف نبود

رشیدی با اشاره به غیبت اورونوف در ترکیب تیم پرسپولیس ادامه داد: واقعا شانس آوردین که اورونوف نبود. این بازیکن ازبکستانی مثل مارشاریپوف که در بازی دربی هم واقعاً یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود در جمع نفرات پرسپولیس از برترین و شاخص‌ترین نفرات این تیم به شمار می‌رود. نکونام شانس آورد که این بازیکن مصدوم بود وگرنه قطعاً وضعیت تیم نکونام هم بدتر می‌شد.

*رضاییان لایق این رفتار نبود

پیشکسوت استقلال درباره تعویض‌های پایان بازی و خطای رامین رضاییان تصریح کرد: بازی در چنین شرایطی برای فوتبالیستی که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته قطعاً دشوار است. رامین رضاییان در بازی‌های قبل واقعاً ستاره استقلال بود و گل‌های حساسی را زد. نباید چنین رفتاری با این بازیکن صورت می‌گرفت. رامین رضاییان در شرایط سختی مقابل تیم سابقش ایستاده بود و بعد از دو نیمه تحت فشار بودن ممکن بود دچار چنین اشتباهی بشود اما من مطمئنم تعویض کردن او به علامت نشان دادن مقصر اصلی شکست در دربی از سوی نکونام کار اشتباهی بود.

رضائیان اگر در ترکیب استقلال می‌ماند برای تلافی اشتباهش حتماً با جان و دل حمله می‌کرد. مثلا ممکن بود یک پنالتی برای استقلال بگیرد یا خودش گل می‌زد. من در هفته‌های گذشته همواره درباره انگیزه و انرژی خوب این بازیکن تعریف کرده‌ام نمی‌دانم چرا چنین تصمیمی از سوی کادر فنی گرفته شد.

*بازیکن استقلال دیگر نای بازی برای این مربی را ندارد

منصور رشیدی همچنین درباره بازی پیش روی استقلال در لیگ نخبگان آسیا مقابل السد و پیروزی این تیم مقابل الغرافه گفت: با این وضعیت استقلال به السد هم می‌بازد. وقتی مربی استعفا می‌کند و بازیکن این همه فشار روی سرمربی تیمش را می‌بیند دیگر نای فوتبال بازی کردن ندارد. از طرف دیگر السد هم با اکرم عفیف وضعیت خیلی خوبی را پیدا کرده و قطعاً کار برای استقلال از این هم دشوارتر خواهد شد. امیدوارم با یک نتیجه آبرومندانه از قطر به تهران برگردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    0 0
    آقای رشیدی عزیز شما هم نمکش را زیاد کرده اید بهرحال فوتبال است و برد و باخت یکروز بازی آن طور که میخواهیم در نمی آید زیاد سخت نگیرید هنوز هم استقلال پر افتخارترین در ایران و آسیاست
  • اسماعیل IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    0 0
    مرسی بمب روحیه آقای رشیدی هرکس یه دوست مثل شما داشته باشه دیگه نیازی به دشمن نداره
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    0 0
    آقای رشیدی . رضاییان از اول می‌بایست نیمکت نشین دربی میشد. فشار طرفدارن پرسپولیس روی رضاییان زیاد بود. اگر او در دربی بازی نمی‌کرد قطعا بازی صفر صفر مساوی میشد. چون درست هست پرسپولیس خو ب تر بود لیکن توان زدن گل را نداشت و استقلال مهاجمان حریف را از کار انداخته بود. البته منظورم این نیست رضاییان عمدا پنالتی داد لیکن احتمالش ولو ضعیف وجود دارد. چون دربی یک بازی حیثیتی هست.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
    0 0
    متاسفانه تنها دغدغه مدیران حفظ جایگاه خودشان است والا حذف نکونام میتوانست شوک مثبتی به استقلال وارد کند. در بازی السد استقلال اگر گل اول را بخورد فاجعه 6 تایی شدنش بعید نیست تا دیر تشده نکونام را اخراج کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس