واشنگتن پست: آمریکا نگران چگونگی پاسخ ایران است

«واشنگتن پست» با اشاره به این‌که آمریکا در حال ارزیابی اقدامات تلافی جویانه احتمالی ایران در آینده‌ای نزدیک هستند تاکید کرد که این ایران است که مشخص می‌کند در آینده چه اتفاقی در منطقه رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، مقامات ارشد دولت جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، هشدار دادند که پیش‌بینی آنچه ممکن است پس از ترور (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله هوایی اسرائیل رخ دهد، دشوار است.

این مقاله به نقل از چندین مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که مهم‌ترین خطر برای آمریکا، پاسخ ایران به ترور رهبر مهم‌ترین گروه مقاومت در منطقه است.

بنابر این مقاله، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفت: ایالات متحده طیف وسیعی از پاسخ‌های احتمالی، از جمله انتقام‌جویی مستقیم از سوی حزب‌الله، حملات دیگر گروه‌های مقاومت، مانند حوثی‌ها در یمن و حتی حملات ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه و یا حمله مستقیم موشکی ایران به اسرائیل را مورد بررسی قرار داده است.

به گفته این مقام ارشد، مقامات آمریکایی همچنان به اسرائیل درباره عدم تهاجم زمینی به لبنان هشدار داده و گوشزد می‌کنند که چنین اقدامی می‌تواند در داخل این کشور نتیجه معکوس داشته باشد.

مارک پلیمروپولوس، افسر بازنشسته سیا که در لبنان خدمت کرده است، تاکید کرد: گام های بعدی ایران و اسرائیل پس از ترور (سیدحسن) نصرالله منشأ بحث های دیپلماتیک شدید در منطقه خواهد بود.

اندرو میلر که اخیراً به عنوان دیپلمات ارشد در امور اسرائیل و فلسطین از دولت بایدن کناره گیری کرد، گفت که همه پیش‌بینی ها بی‌نتیجه است. ما در قلمروی ناشناخته ای هستیم و با هرکسی که با اطمینان در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد صحبت می‌کند، باید با احتیاط برخورد شود. ایران پاسخ خواهد داد، اما پیش‌بینی زمان، روش و میزان آن تقریباً غیرممکن است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    خیالت تخت تخت... ایران هرگز حمله ای نخواهد کرد.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ایران هیچ کاری نمیکنه مثل دفعات قبلی خواهد گفت انتقام در زمان و مکان مناسب
  • ایثارگر IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ایران داره برنامه ریزی می کند که چگونه کار اسرائیل و کل صهیونیستها را یکسره تمام کند نگذارند یک نفر صهیونیستها در سرزمین های اشغالی زنده بمانند. با خاک یکسان خواهند کرد. سپس تاسیسات نظامی و زیربنایی کشورهای عربی بی غیرت را ویران کنند تا به عصر ملخ خوران خود برگردند زود یا دیر اسرائیل محوشدنی هست باید محوشوند این وعده الهی است.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ایران پاسخ نمی‌دهد فعلا صبر استراتژیک مصرف می‌کنه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    نگران نباش. ایران حالا حالاها با اسرائیل مستقیما کاری ندارد.
  • رضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    ... البته موارد گفته شده نامربوط است. اولا در گذشته ایران حداقل به صورت لفظی تهدیداتی علیه رژیم صهیونیستی داشتند این بار حتی تهدید لفظی هم انجام نشده اقدام عملی پیشکش!! ثانیا این سگ هار صهیونیستی در عمل نشان داده از هیچ چیزی نمی ترسد و خاطرش از بابت عدم مجازات جمع است!!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    از نگرانی تیکه تیکه بشه انشالله
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    نگران شدت هشدار هستند وگرنه هیچ انتقامی تو کار نیست...
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    خیالتون راحت ایران پاسخی نمیده. مطمئن باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس