وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

به گزارش مشرق؛ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فرار حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.

به نوشته فارس، همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

دولت اوباما این حادثه را که چند روز پیش از انتخابات آمریکا روی داده فاش نکرده است اگه چه سه مقام برجسته آمریکایی بروز این حادثه را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد این مقامات آمریکایی به دلیل حساسیت موضوع خواستند تا نامشان فاش نشود.

بر اساس خبر سی‌ان‌ان، فیلمی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گرفته، نشان می‌دهد دو جنگنده سوخوی ایران در حال نزدیک شدن به این هواپیما بوده و به سوی آن شلیک کردند.

سی‌ان‌ان ادامه داد: خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا به این اقدام ایران اعتراض کرده اما هیچگونه پاسخی از ایران دریافت نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • manamhamintor ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    0 0
    agar ham sehhat dashte bashe dameshoon garm khob kardin Marg bar amrica Death ro amrika
  • رضوان ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بابا فارس بی سواده، شما که کار بخش نظامیتون درسته چرا از این منابع خبر میزنین؟! فارس یه جور نوشته که "سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است" که انگار کشف مهمی کرده، خب تابلوئه که سوخو 25 ماله سپاهه، اینو بچه دوم دبستانی هم میدونه
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    جنگنده های سوخوی-25 فقط در اختیار سپاه پاسداران است ولی ماموریت این هواپیماها اغلب برای پشتیبانی نیروهای زمینیه و درگیری اونها با یک هدف پرنده عجیب بنظر میرسه هر چند که مهال نیست
  • امیر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ماشالله همین که تونستن پهپاده رو رهگیری و شناسایی کنن کارشون عالی بوده.
  • رسول ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اگر ما شلیک کردیم باید تایید کنیم بعدا شما ادعا کنین اگر هم ما بودیم و نزدیم یعنی اون دم قشنگه رو.بزار کولت برو.شما فکر کردین شما تهدید کنین ما هم رزمایش به پا کنیم .؟اگه ما بودیم این یه هشدار حساب میشه آمریکا اسراییل به حریم ایران زمین نزدیک نشو اینجا نه عراقه نه افغانستان نه ویتنام نه هیچ جا اینجا خاک ایرانه ایران با قدمت چندین هزار ساله که مسلح به قدرت اسلام که توان هر فرد ایرانیرو هزاران برابر کرده.بله ا س ل ا مeslam ا ی ر ا ن. iran
  • پدرام ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اگه صحت داره كه دم بچه هاى سپاه گرم اما يه نكته : اينكه امريكا اين موضوع رو اعلام مى كنه و پشت بندش عربستان اعلام مى كنه كه نيروى دريايى ايران با استفاده از ناو و هليكوپتر به پايگاه نفتى اين كشور نزديك شده جاى سوال داره ؟ همچين يكمى مشكوك به نظر مى رسه
  • ghost ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بوی جنگ می آید؟ ما اهل شروع جنگ نیستیم اما تو دفاع چیزی کم نمیذاریم!!
  • امیر ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ماشالله همین که تونستن پهپاده رو رهگیری و شناسایی کنن کارشون عالی بوده.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد!!!
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سوخوی 25 برای سپاهه. در واقع تنها هواپیمای نیروی هوایی سپاهه که البته برای شکار تانک مناسبه نه درگیری های هوایی
  • کورش ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بزرگترین خبرگزاری ایران و اسلام خبرگزاری فارسه اونوقت داری از فارس ایراد میگیری بی سواد؟ در ضمن معمولا وقتی به آبهای سرزمینی نزدیک میشه هواپیمای متجاوز و به اخطارها گوش نمیده ابتدا چند تیر می زنند به عنوان آخرین اخطار و اگر دور نشد شلیک نهایی رو می کنند.
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد!!!
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خداییش معلوم نیست الان چندتا پهباد بالا سرمونه
  • مجید ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    فقط تو این موندم چرا تو این روزها یه عده که بیشتر ای پی های خارجی دارن میگن دیگه امریکا به ایران حمله نمیکنه چون اوباما انتخاب شد و همین موضوع پشت این خبر اعلام شد البته تو سی ان ان بعدش هم یه عده اومدن تو خبرگزاری های خارجی نظر دادن که اوباما بی ارزست و بوش خوب بوده که همه از امریکا میترسیدند این موضوع باید 11سپتامبر دیگه باشه که پایان امریکا رو رقم میزنه چون هر قدرتی یک روزی افول میکنه یادتون باشه 7000سال پیش قبل از این که اونها کشف بشن ما قدرت اول جهان بودیم و 7000سال داریم خون میدیم
  • دوست شما ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا نزدن چپش کنن
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سوخوی 25 یک بمب افکن استراتژیکه و استفاده از اون برای زدن پهباد منطقی نیست
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بابا اینام شلوغش کردن بروبچ داشتن با سوخو اونورا چرخ میزدن،اینو دیدن گفتن بزار یه چلق سلامتی باش بکنیم،یه چندتا شلیک کردن! این امریکایی ها هم اصلا جنبه شوخی ندارن،اگه قضیه جدی بود که شلیک نمیکردن، مثل RQ میاوردنش پایین
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عجیبه هواپیماهای سوخو 25 اصلا یک هواپیمای رهگیر نیست و تنها به عنوان حمایت از اهداف زمینی و بمباران هوایی استفاده می شود!!!!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    النگوهاش نشکنه
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دستور زدن نداشتن.خواستن بترسوننشون.خلبان ایرانی و خطا؟
  • رضا ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    **su 25/سوخو ۲۵** (متعلق به نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سوخو ۲۵ را می توان همتای روسی هواپیمای « آ -۱۰» ایلات متحده دانست.طراحی هواپیمای پشتیبانی نزدیک هوایی سوخو -۲۵ از سال ۱۹۶۸ آغاز شد . اولین پیش نمونه این هواپیما با موتور بدون پس سوز تومانسکی آر.دی.۹ در ۲۲ فوریه ۱۹۷۵ به پرواز در آمد. پیش نمونه دوم با موتوری پر توانتر در سال ۱۹۷۷ پرواز کرد. در همین سال غربیها با برسی عکسهای ماهواره ای به وجود این هواپیمای جدید پی بردند. تولید هواپیمای سوخو -۲۵ در سال ۱۹۷۸ آغاز شد . با وقوع جنگ در افغانستان ؛ این هواپیما در سال ۱۹۸۲ برای پشتیبانی نزدیک هوایی از قوای روس و هلی کوپترهای میل -۲۴ در رشته کوهها به این کشور اعزام شد و عملا مورد ارزیابی قرار گرفت ؛ با این حال سوخو ۲۵ تازه در سال ۱۹۸۴ به مرحله آمادگی کامل رسید . این هواپیما نهایتا تا سال ۱۹۹۵ تولید شد و کار بر روی مدل جدیدتر آن آغاز شد . توسعه این هواپیما در سال ۱۹۹۷ باعث بوجود آمدن هواپیمای جدید سوخو -۳۹ شد که بسیار پیشرفته می باشد. این هواپیمای یك نفره برای مسیرهای كوتاه ساخته شده ولی هر گاه كه دست به كار شود جهنمی از آتش بپا می كند كه نه انسان و نه تجهیزات آن می تواند سالم از دستش بیرون بیاید. این هواپیما كه هدفهایش را بر روی زمین پیدا می كند با سرعت بسیار كم در مقابل اهدافش ظاهر شده و براحتی هر چه تمامتر آنها را مورد هدف قرار می دهد. اتاق خلبان از ۲۴ میلی متر تیتانیوم ساخته شده كه مانند زرهی مسدود كننده اتاق خلبان را نگهداری میكند . لازم به ذکر است که اخیرا نیروی هوایی سپاه تعداد نامعلومی از این نوع هواپیما را خریداری نموده است ؛ با توجه به این که از این نوع هواپیما می توان برای جنگ های الکترونیک نیز استفاده کرد برای همین تاثیر بسزایی در تقویت بنیه دفاعی کشورمان خواهد داشت . مشخصات : سال ساخت ..............۱۹۹۵ خدمه............... یك نفر بعضا دونفر وظیفه ........... جنگنده تهاجمی زمینی طول ..............۵۳/۱۵ متر مقدار طول باند برای پرواز ................. ۶۰۰ متر مقدار طول باند برای فرود ..............۶۰۰ متر وزن .............. ۹۵۰۰كیلوگرم خود هواپیما موتور................ دو موتور توربوجت تومانسکی آر-۱۹۵ حد اكثر سرعت ..................۹۷۵ كیلومتر در ساعت ۸/۰ ماخ رنج پروازی ..............۲۵۰۰ كیلومتر رنج دریایی..............۹۵۰ كیلومتر سقف پرواز ................ ۱۰۰۰۰ متر رنج حمله...................۱۲۵۰ كیلومتر بدون در نظر گرفتن تانكر های اضافی تعداد تولید .................... ۴۰۲ فروند انواع .................... ۱۰ مدل تسلیحات : یک قبضه توپ دولوله ۳۰ میلی متری با نرخ شلیک ۳۰۰۰ گلوله بر دقیقه انواع راکت انداز ؛ راکت ها هدایت شونده ؛ موشکها هوا به سطح و هوا به هوا ؛ بمب های لیزری ؛ بمبهای ضد نفر ؛ بمب های خوشه ای ؛ بمب های آتش زا ؛ بمب های شیمیایی و ... كشورهای دارنده این جنگنده : ۱-جمهوری اسلامی ایران ۲- روسیه ۳- كره شمالی۴- بلغارستان۵- بلا روس۶- چك۷- قزاقستان۱۰- مقدونیه۱۱- پرو ۱۲- اسلواكی ۱۳- تركمنستان ۱۴- اوكراین ۱۵- آنگولا ۱۶- آذربایجان
  • رضا ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    **su 25/سوخو ۲۵** (متعلق به نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سوخو ۲۵ را می توان همتای روسی هواپیمای « آ -۱۰» ایلات متحده دانست.طراحی هواپیمای پشتیبانی نزدیک هوایی سوخو -۲۵ از سال ۱۹۶۸ آغاز شد . اولین پیش نمونه این هواپیما با موتور بدون پس سوز تومانسکی آر.دی.۹ در ۲۲ فوریه ۱۹۷۵ به پرواز در آمد. پیش نمونه دوم با موتوری پر توانتر در سال ۱۹۷۷ پرواز کرد. در همین سال غربیها با برسی عکسهای ماهواره ای به وجود این هواپیمای جدید پی بردند. تولید هواپیمای سوخو -۲۵ در سال ۱۹۷۸ آغاز شد . با وقوع جنگ در افغانستان ؛ این هواپیما در سال ۱۹۸۲ برای پشتیبانی نزدیک هوایی از قوای روس و هلی کوپترهای میل -۲۴ در رشته کوهها به این کشور اعزام شد و عملا مورد ارزیابی قرار گرفت ؛ با این حال سوخو ۲۵ تازه در سال ۱۹۸۴ به مرحله آمادگی کامل رسید . این هواپیما نهایتا تا سال ۱۹۹۵ تولید شد و کار بر روی مدل جدیدتر آن آغاز شد . توسعه این هواپیما در سال ۱۹۹۷ باعث بوجود آمدن هواپیمای جدید سوخو -۳۹ شد که بسیار پیشرفته می باشد. این هواپیمای یك نفره برای مسیرهای كوتاه ساخته شده ولی هر گاه كه دست به كار شود جهنمی از آتش بپا می كند كه نه انسان و نه تجهیزات آن می تواند سالم از دستش بیرون بیاید. این هواپیما كه هدفهایش را بر روی زمین پیدا می كند با سرعت بسیار كم در مقابل اهدافش ظاهر شده و براحتی هر چه تمامتر آنها را مورد هدف قرار می دهد. اتاق خلبان از ۲۴ میلی متر تیتانیوم ساخته شده كه مانند زرهی مسدود كننده اتاق خلبان را نگهداری میكند . لازم به ذکر است که اخیرا نیروی هوایی سپاه تعداد نامعلومی از این نوع هواپیما را خریداری نموده است ؛ با توجه به این که از این نوع هواپیما می توان برای جنگ های الکترونیک نیز استفاده کرد برای همین تاثیر بسزایی در تقویت بنیه دفاعی کشورمان خواهد داشت . مشخصات : سال ساخت ..............۱۹۹۵ خدمه............... یك نفر بعضا دونفر وظیفه ........... جنگنده تهاجمی زمینی طول ..............۵۳/۱۵ متر مقدار طول باند برای پرواز ................. ۶۰۰ متر مقدار طول باند برای فرود ..............۶۰۰ متر وزن .............. ۹۵۰۰كیلوگرم خود هواپیما موتور................ دو موتور توربوجت تومانسکی آر-۱۹۵ حد اكثر سرعت ..................۹۷۵ كیلومتر در ساعت ۸/۰ ماخ رنج پروازی ..............۲۵۰۰ كیلومتر رنج دریایی..............۹۵۰ كیلومتر سقف پرواز ................ ۱۰۰۰۰ متر رنج حمله...................۱۲۵۰ كیلومتر بدون در نظر گرفتن تانكر های اضافی تعداد تولید .................... ۴۰۲ فروند انواع .................... ۱۰ مدل تسلیحات : یک قبضه توپ دولوله ۳۰ میلی متری با نرخ شلیک ۳۰۰۰ گلوله بر دقیقه انواع راکت انداز ؛ راکت ها هدایت شونده ؛ موشکها هوا به سطح و هوا به هوا ؛ بمب های لیزری ؛ بمبهای ضد نفر ؛ بمب های خوشه ای ؛ بمب های آتش زا ؛ بمب های شیمیایی و ... كشورهای دارنده این جنگنده : ۱-جمهوری اسلامی ایران ۲- روسیه ۳- كره شمالی۴- بلغارستان۵- بلا روس۶- چك۷- قزاقستان۱۰- مقدونیه۱۱- پرو ۱۲- اسلواكی ۱۳- تركمنستان ۱۴- اوكراین ۱۵- آنگولا ۱۶- آذربایجان
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دو موشک هوا به هوای آفید هم حمل می‌کنه، پس برای رهگیری کوتاه هم قابل استفاده است.
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اولا هواپیمای سوخو-25 یک بمب افکن ضربتی هست نه رهگیر!! بی خودی تصویر شلیک موشک!! از F-4!!!!..رو نشون نده.. دوما .قصد داشتن با رگبار اخطار پهپاد رو دور کنن... همین........
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیزان!!!....Su-25 اصلا راداری برای رهگیری و قفل کردن روی پهپاد نداره!!...Su-25 یک بمب افکن استراتژیک ضربتی هست... امریکایها باز داستان ساختن.... حداکثر اتفاق ممکن درگیری نزدیک هوایی به کمک مسلسل های سوخوها هست.....
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    نمی دونم خودتو به نفهمی می زنی یا واقعا.....!!!ولی فکر کنم این قدر می فهمی که زدن هر پرنده ای خارج از آسمان و خاک خودت یعنی اعلام جنگ به آن کشور و نیروی های ایرانی قطعا قصد زدن پهپاد رو در آب های بین المللی نداشتن... مگر اینکه بعدش به امریکا اعلام جنگ کنن!!!....
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چون بعدش اعلام جنگ به امریکا باید می کردن!! زیرا در آب های بین المللی بوده
  • حمید ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دوستان جنگ اصلی شروع شده ...... ما ها همه خوابیم
  • حسین ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اینجا ایرانه پشه هم حق نداره بدون هماهنگی به اب و خاک ما راه پیدا کنه چه برسه یهپاد. درود بر نیروهای مسلح ایران .
  • ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    انگار پریدتور بوده !
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    سوخو 25 اصلا رادار ندارد که بتواند اهداف هوایی را شناسایی کند .
  • صالح ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    به همان سطحی که دشمن حمله کند ما نیز حمله خواهیم کرد
  • غلوم شاه ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ماتوان مقابله باهمه چیز داریم حتی اگر خوتان گفتی .........
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اینکه چیزی نیست یه سر بیا اینجا ما از اف14 به عنوان نفتکش استفاده میکنیم .البت اگه لازم شد
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بمب افکن استراتژبک اصلا می دونی یعنی چی!!!! برو یکم سواد نظامیتو زیاد کن.
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    پنتاگونم جنبه ي شوخي نداره ها، همون بهتر ميتركوندنش
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    لفظ استراتژیک بار معنایی داره به سوخو 25 می گن هواپیمای پشتیانی نزدیک بمب افکن استراتژیک یعنی توپولف 95 یا 160 و یا 22 روسیه و یا ب-1 و ب-52 امریکا
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اگر این قضیه صحت داره.از بجه های سپاه وارتش ممنونیم .خداخیرتون بده هر نوع پیش تجاوزی رو دفع کنید تا حساب کار دستشون بیاد ممنون که بیدارید و هوشیار
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    حالا رادار داره خیالیه؟؟
  • خبرگزاری فارس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کورش با سواد ..... هواپیمای بدون سرنشین بوده.
  • شهید گمنام ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند خدایش کسی فکر این روزها رو می کرد!!! که آمریکا به این خاله زنک بازی ها بیافته. باور کنیم از این ذلیل تر خواهند شد ( آمریکا.....! آی مردم عالم آی داد آی بی داد.... ببینید بچه های سپاه منو دارن می زنن ها........ سلام و درود خدا بر امام رضوان الله علیه و شهداء . و ذکر 5 صلوات برای سلامتی و صول عمر با عزّت برای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بالاخره یه مسلسل دستی که داره هواپیما. اینقدر گیر ندین. چون بوق نداره داشتن به جای بوق دو تا تیر هوایی میزدن. یارو خودشو زرد کرد پشت کنترل!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    شروع شده بود
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رادار نداره؟ اصلا چیزی به نام ارتقا هم شما شنیدی؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کار خوبی کردن بلاخره باید بهش گوشزد بکنن که نزدیک کجان
  • akbar ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    این هشدار بود نه حمله اگه حمله شود واکنش تندی با سلاح هایی که هنوز رو نکردیم غافلگیر خواهین کرد
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رادار زمینی که هست
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    دقیقا نهایت کاری که سوخو 25 به عنوان یه بمب افکن استراتژیک در مقابل یه پهباد می تونه انجام بده شلیک مسلسله
  • صاعقه ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عزيزم بگو محال نه مهال
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیز جان به نظر من تو سپاه چیزه محالی وجود نداره! با آرپجی هم اگه بگن موشک اسکاد سرنگون کردن برای سپاه محال نیست! اگه بگن افسر بجای سرباز نگهبانی می ده بازم محال نیست.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیز جان میشه فینگیلیسی ننویسی واقعا میشه ؟
  • وحید ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بهترین سلام ها بر رزمندگان راه حق نصر من الله وفتح قريب
  • هادی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خودشون که گفته بودند ایرانو با کثیفترین روشها به جنگ میکشونن!! اینهاهم صحنه سازیه آخه اگه ما میخواستیم بزنیم که برامون کاری نداشت!!نه اینکه بزنیم و فرار کنیم.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    پهپاد و نه پهباد پرنده هدايت پذير از دور
  • محسن ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    جنگ اصلی شکاف بین مردم و مسولان
  • محسن ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    جنگ اصلی شکاف بین مردم و مسولان
  • حجت ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رادار زمینی رو به پایینه
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کجاشو دیدین؟ به زودی به سرنیشن دارها هم شلیک می کنیم.
  • نه نه مریم ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    قربو نت برم ناشناس
  • نه نه مریم ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ناشناس تو چقدر خوبی انقده خوبی خیلی
  • کارشناس ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    این شلیکها اختار بود نه حمله
  • صالح ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    این شلیکها اخطار بود نه حمله
  • نه نه مریم ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    باریکلا به تو ناشناس
  • نه نه مریم ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    بامزه ناشناس
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    آیا بهتر نبود به جای شلیک آن را همچون پهپاد قبلی سالم به زمین می نشاندند؟
  • صالح ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رضا شیطون یا تو نوفوزی در وزارت دفاع روسیه هستی . یا کارمند اقلام دفائی وزارت دفاع ایرانی . یا اینکه این حرفهارو ساختی از خودت . یا برای سازمان سیا کار می کنی . بنظر کدام گزینه درست باشه ؟
  • صالح ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    رضا دوباره مگه .........
  • تازه کار ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    ما بیائیم پیشت درس نظامی بگیریم
  • لغت نامه ده خدا ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    حمید معنی اسمت را می دانی
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    پس تو کجائی
  • نادر ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    همه کارشناس امریکا .........گیجه گرفته
  • کوچه زغالیها ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    شاه غلام یک چای قند یهلو
  • محلی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اصلا شلیکی نبوده همتون سر کارین من خودم اونجا بودم دیدم یک دیده بانی بود . سی ان ان بزرگش کرده .
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    یعنی خیلی باحالن ها شلیک کردن بهش ولی نتونستن بزنن بهش! این نشون میده جنگنده های روسی بدرد نمی خورن
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    خب هواپیما مشکل داشته دیگه اشکال از خلبان نیست که ، هواپیما روسیه نمیتونه چون رادارش دقت لازم رو نداره
  • روح الله ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    چیه؟ می خوای کلاس نشونه گیری براشون بذاری؟! شلیک اخطار نمی دونی چیه؟!؟ رهگیری کردن یه هدف به اصطلاح رادارگریز برای نشون دادن توانایی نابود کردنش کافیه.کسی از یک سوخو-25 انتظار نداره اصلا موشک هوا به هوا شلیک کنه!!!!
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    پس تامکت ها چه کارن که سوخو های سپاه درگیر بشن
  • روح الله ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    فکر نمی کردم سوخو-25 های سپاه تو خلیج فارس پرواز کنند!! مثلا رفتند چی کار کنند!؟ ما وقتی ناو ها ، زیر دریایی ها و موشک های ضدکشتی قدرتمند داریم، لازم نیست این همه هزینه کنیم هواپیما بفرستیم اونجا که!! یعنی پرواز تمرینی بوده؟! شاید هم سیاحتی-زیارتی بوده!!!
  • ابوالفضل ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    انشا الله که هیچ جنگی رخ ندهد . دوستان جنگ با بازی کامپیوتری فرق دارد. خلیج همیشه فارس همیشه آرام
  • akbar ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    براووو با این هوش سرشارت رضوان جان خوب فهمیدی عمو کلاس چندی ؟
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    به خلبان هواپیمای بدون سر نشین رحم کردن والا میزدنش .دمشون گرم
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    رسول جان درووووود کاملا موافقم
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آری و بخدای لاشریک اگر تصمیم قطعی برای زدنش داشتن هم آمریکا هیچ غلطی نمی کرد
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آخ چه حالی میده تکلیف اینارو یه سره کنیم
  • Diyanakbs ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    لطفاخبرروبه روزکنیدکه فرمانده ی نیروهای مسلح درپاسخ به اظهارات آمریکاگفته که پهبادآمریکایی واردآبهای ایران شده بوده، این آمریکاازاون سردنیااومده،حریم ماروهم نقض کرده وبا پهبادش واردآبهای خلیج فارس وحتی کشورمون هم شده اونوقت دست پیش رومیگیره پس نیفته؟!به علاوه مادرحوزه ی سیاسی هم،درسازمان ملل شکایت کردیم اماچه فایده؟
  • سیامک ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    شکر خدا را بر این هوشیاری و جسارت فرزندان رشید این آب و خاک از سپاه تا ارتش قهرمان ایران هیچ فرقی ندارد که کدام واحد عملیاتی این حماسه را آفرید مهم آن است که فرزندا رشید این ملت بیدارند و آماده فدا کاری.
  • یوسف نیری ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جنا ناشناس که فرمودید "النگوهاش نشکنه" اگر میدانستید شناسایی هواپیمای رادار گریز چقدر مشکل است هیچ وقت این حرف را بر زبان جاری نمی کردید
  • حامد ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    شک نکنید که پهباد امریکا وارد حریم هوایی ایران شده که بهش شلیک کردن.اونا تجاوز به حریم دیگران رو حاشامیکنن.مثل ماجرای قایقهای انگلیسی که تو اروند به محض واردشدن به ابهای ایران توقیف شدن.دوما سپاه که ازتکنولوژی موشک اسکادبی ماهواره برساخته بعید نیست که روی سوخو سیستم رهگیری اهداف هوایی نصب کنه.اگرهم اینطورنباشه درصورتی که پهباد امریکا به شلیک اخطار توجه نمیکرد باتوجه به شناسایی شدنش توسط سوخوهای سپاه هم ازطریق پدافند زمینی وهم شکاری های ارتش به راحتی منهدم میشد.
  • امیر ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این شلیک - شلیک اخطار هست. حتی زمانی هم که خواستند هواپیمای ریگی رو زمین بنشونند - به سمتش شلیک کردند . اگر بعد از این شلیک خلبان مجاب نشد - اونوقت منهدمش میکنند . مثل تیر هوایی که مثلا پلیس اجبارا" باید همراه با اخطار قبل از شلیک به دزد استفاده کنه. بخاطر همین مساله بود که ترکیه وقتی بدون اخطار یک فروند جنگنده اف-4 خودش رو از دست داد - شاکی شد.
  • محمد ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر صهیونیسم.
  • خلبان ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    من خلبان يكي از اون هواپيماها هستم اگر ميخواسنم اون پهپادو سرنگون كنم مثل اب خوردن بود اما در اون شرايط دستور نداشتيم.به مركز زميني اونا اعلام كرديم بار دومي در كار نيست اگر در حريم هوايي ايران پرواز داشته باشند
  • ایمان ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جنگنده های روسی آشغالن از چی دفاع میکنید...وقتی جنگندهf16اسراییل پهپاد ایران میزنه این نشون میده که نیروی هوایی اسراییل خیلی قدرتمنده در ضمن 1900 کیلومتر میرن و سودان میزنن.. تازه این جنگنده های سپاه قدیمی هستن
  • بنده ی خدا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    دستتون درد نکنه خدا نگهدارتون باشه مایه افتخار مایید
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خدا شفا بده كه نفهمدي بحث چيه اصلا وكيل مدافع اسرائيل!!
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آخ دمت گرم من که از الآن منتظرم راستی تور پهباد سواری بر فراز دیمونا ثبت نامش شروع شده هر کی میاد یه سطل آب بیاره قراره اسرائیل رو نابود کنیم البته چون بعضی از عرب ها شکم پرستن و ترسو دوستان در صورت امکان چنتا بیارن من خودم سجیل میارم
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    البته اف 16 اسرائیلی پدرش در اومد تا پهپاد را زد ! با توپ هواپیما که نتونست مجبور شد دو سه تایی پیتون شلیک بکنه تا بخوره به هدف !!! تازشم !! خبر نداری سوخو های سپاه به روز شدن در حد لالیگا ...باید کاکپیتشون را ببینی ... این که فقط یک شلیک اخطار بود
  • محمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اولا داداش آمریکایی ها خالی بستن دوما استاد دروغ آشکارن دروغ هایی مثل سفر به ماه حمله هواپیمایی 11سپتامبر 2رژیم غاصب اگه زوری داشت پهباد ایرانی رو که نسل قدیمیه و سرعتش کم بود رو با رادار و موشک میزد نه با دو موشک پیتون اف 16 از نزدیک که یکیش خطا بره این نشانه ضعف شدیدشه ایران اثبات کرد که تواناییه شناسایی جنگنده های جدید رادار گرزیز آمرکارو داره ولی رژیم غاصب توانایی شناسایی پهباد قدیمی ایران رو نداره این بزرگ ترین پیروزیه حالا اگه کرار و جدید تر از اون رو که رو نشده بفرستیم بالا سرشون اون وقت چی؟؟؟؟ ایران بارها توسط پهباد ها رو ناو های هواپیمابر که پیشرفته ترین رادار هارو دارن عملیات شناسایی انجام داده و فیلمش تو اینتر نت هست حالا اونا نتونستن (اهون من بیت العنکبوت )رو شنیدی رژیم غاصب صهیونیستی از خانه عنکبوت سست تر است حالا شما می گی قویه واسه پشه ها آره ولی برای شیربچه های ایران نه آمار دستت اومد یکم سوادت رو ببر بالا ضعف دشمن رو به قوتش تحریف نکن منتظر اقدام شفق و .. باشید فعلا دس گرمیه بازی شروع نشده
  • saeed phantom ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این آمریکایی های کره خر فکر کردن ایران پاکستانه که هر غلطی خواستن بکنن. دم سپاه گرم مادرشونو عزادارشون کن.
  • عباس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    این دفعه فرار کردی دفعه دیگه اینجاها پیدات بشه مثل پهباد اولیه میشوننت .اون وقت برا اوباما بده که باز نامه بده هواپیمامونو برگردونید
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آقای صالح ،همون گزینه یا که گفتی کاملا" صحیح می باشد!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    آقا ایمان ایمانت خیلی ضعیفه. هدف قرار دادن پهپاد قدرت نمیخاد ترس و وحشت میخاد. اگه اسراییل قدرت داشت مینشوندش زمین تا ببینه چیه. کسی صورت مساله رو پاک میکنه که نمیتونه حلش کنه. جنگنده های روسی آشغال نیستن. اصلا مهم نیست سلاح ساخت کجا باشه باید کسی که ازش استفاده میکنه مرد باشه. اتفاقا همیشه ی تاریخ روسها در آئرودینامیک از آمریکا جلو تر بودن چه در هواپیما چه در موشک هوایی چه موشک زیر آبی. موشکی که بتونه زیر آب با سرعت موشک روسی حرکت کنه آمریکا زاده نشده که یکی مثلشو بسازه اما ایران ساخت. بلکه به خودمون ایمان بیاورید.
  • سجاد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    راستی مشرق قسمت دوم مستند لبه پرتگاه شبکه المیادین پس کی می خوای بزاری ؟ شما که بد قول نبودین .
  • کاوه ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    ایول عجب چیزی گفتی.زدی تو خال
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جرا نوشتی اگر صحت داشته باشه!!!! خوب معلومه که واقعیت داره .
  • حسین ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    نکنه فکر کردین اینجا عراق یا افغانستانه؟؟؟؟ یه بار دیگه پیداتون بشه هواپیمای بدون سرنشین که هیچ ناو جنگیتونم میزنیم (خطاب به پنتاگون)
  • حسین ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    نکنه فکر کردین اینجا عراق یا افغانستانه؟؟؟؟ یه بار دیگه پیداتون بشه هواپیمای بدون سرنشین که هیچ ناو جنگیتونم میزنیم (خطاب به پنتاگون)
  • حسین ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    پشه نه ولی تا دلت بخواد پهپاد و ماهواره جاسوسی اینجا کورس گذاشتن
  • حسین ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    مطمئن باش فرصت رو کردن این سلاح ها رو هرگز پیدا نخواهید کرد
  • حجت ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اخوی خدایی چی فکر کردی. به چه بهونه ای می تونیم پهپادو خارج از خاک خودمون بزنیم؟
  • حجت ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خدا رحم کرد. اگه با SU25 اونو می انداختند باید آمریکایی ها در شرکتاشونو گل می گرفتند بعد می رفتند سر به بیابون می گذاشتند.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    موشك هوا به هوا آفيد از سيستم IR استفاده مي كنه كه مي بايست فاصله كمتر از 3 مايل تا هدف فاير شود. با توجه به عدم استفاده پهباد MQ موتور جت و بازتاب حرارتي كم بعيد كه افيد ها در صورت شليك نيز به هدف برخورد مي كردند.
  • سینا ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا مسخره می کنید راست میگه دیگه دلیلی که نزدنش همین بوده البته به نظر من اشتباهه لازم نیست ما با هواپیمای بدون سرنشین هم طبق کنوانسیون ژنو و قوانین رسمی عمل کنیم
  • ایران مستقل و مقتدر ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    ظاهرا پنتاگون اشاره ای به نوع هواپیماهای جنگنده ایرانی نکرده اما سی ان ان این مطلب رو به نقل از بعضی مقامات آمریکایی در خبرها آورده است. هواپیمای روسی سوخو 25 فراگ فوت یک بمب افکن ضربتیه که ماموریت اصلی آن پشتیبانی از نیروی زمینی می باشد. از آنجا که این پرنده توان حمل بعضی از تسلیحات هدایت پذیر مانند موشکهای هدایت تلویزیونی و هدایت لیزری کای اچ 25 و کای اچ 29 را دارد، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گاهی آن ها را بر فراز آبهای نیلگون خلیج پارس پرواز می دهد. حال اگر ادعای سی ان ان درباره نوع هواپیماهای ایرانی درست باشه باید سوخوهای سپاه در حین پرواز یا با چشم غیر مسلح پهپاد آمریکایی رو دیده باشند یا رادارهای مراقبت هوایی مستقر در منطقه اون را شناسایی کرده باشه (چون خود سوخوها فاقد رادار هستند). با این مبنا در یک ماموریت فوری فراری دادن پهباد آمریکایی به فراگ فوتها واگذار می شود. به احتمال بسیار زیاد هدف، فراری دادن بوده وگرنه ساقط کردن یک پهپاد که موقعیتش لو رفته و توسط خلبان ها رویت شده برای دو جنگنده ایرانی کار مشکلی نیست. سوخوهای 25 در عملیات هوایی می توانند از یک قبضه مسلل پر قدرت دو لول 30 میلیمتری و دو تیر موشک حرارت یاب آر 60 آفید بهره ببرند. در پایان، جدای از همه این حرف ها باید خدا رو به خاطر نیروهای مسلح آماده و بیدار شکر نمود. آمریکایی ها باید بدانند و البته می دانند که اینجا مانند جاهای دیگر نیست که به راحتی با پهپادهای خود عملیات جاسوسی و خرابکاری انجام دهند!
  • وطندوست ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا بچه مردم رو داغدار کردید؟تازه یه جوجشون رو نشونده بودیم.هنوز داغ دلشون خنک نشده بود که یکی دیگشو فراری دادید.بقول فوتبالیها ما منتظر سومیش هستیم.این قابل توجه کسانی باشه که فکر حمله به ایران را تو سر میپرورانند.جوجه ها بارها گفتیم خیلی از تجهیزاتمون رو تا حالا رو نکردیم.کی باورش میشد پهپاد بقول خودتون پیشرفته رو سالم بشونیم؟حالا هم که فرار کردید.این دفعه بیایید هرچی دیدی از چشم خودتون دیدید
  • مجید صداقت ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    از وقایع اخیر پهپادها و پهپادی که بر فراز رژیم صهیونیستی توسط حزب ا...(بخوانید ایران)به پرواز درآمدمیشه قدرت ارتش و سپاه کشورمان را متوجه شد.دمشون گرم
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    درود بر شرافت غیور مردان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران و درود بر رهبر عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای
  • سیما ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    تا نشونده بودیم و تا فراری نداده بودیم و تا نزدیکای نیروگاه هسته ای دیمونا نرفته بودیم باورشون نمیشد قدرت داریم.دمتون گرم که نشوندید و از دیمونا فیلمبرداری کردید و فراری دادید.
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    تازه این یه چشمش بود
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    بچه که زدن نداره.آمریکا طبل توخالیه.رژیم صهیونیستی هم تو جنگ 33روزه نشون داد مثل آمریکاست.واقعا از قدرت ارتشمان لذت بردم
  • کاویانپور ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    با سید علی هر که درافتاد ورافتاد
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    معنیش یعنی تبرکه
  • akbar ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    حسین جان نکنه طرفدار اصلاح طلبان هستی همیشه دستشان بالاست اگه دشمن ذره ای احتمال پیروزی می داد امان نمی داد
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    امریکای ابر قدرت!!..فرار می کنه!!!!!
  • ناشناس ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    امريكا بايد حواسش باشه كه اينجا ايرانه نياز باشه جوانهاي كفتر بازي هم داره كه بهباداشو با كفتر بكشه
  • روح اله ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خوبه که پهباد بود اگه یکی از اون خفاشا رو می فرستادن چی!!! بابا این روسیه از دم هواپیماهاش مشکل دارن
  • روح اله ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خوبه که پهباد بود اگه یکی از اون خفاشا رو می فرستادن چی!!! بابا این روسیه از دم هواپیماهاش مشکل دارن
  • مجید ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    به غیور مردان کشورم افتخار می کنم.خدا رو شکر که اینقدر پیشرفت کردیم نه مثل جنگ های جهانی که اعلام بی طرفی کردیم و حتی ما رو جزو آدم حسابب نمی کردند
  • روح الله ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    @حسین برای اونایی که توانمندی های واقعی ارتش و سپاه رو می دونند ولی نمی تونند حرف بزنند،خیلی سخته که در مقابل امثال تو ساکت بمونند.تو اولین درگیری همتون می فهمید اشتباه می کردید که کشور خودتون رو دست کم می گرفتید.
  • روح الله ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    اسپمری دیگه،نه؟!
  • روح الله ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    دوست من! هیچ گاه به سمت مورچه، آر.پی.جی. شلیک نکنید!
  • روح الله ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جنگنده های روسی آشغالن؟! تا حالا اسم "مانور کبرا" به گوشت خورده؟!
  • روح الله ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    رفقا یه سری هم به خبرگزاری های خارجی زبان بزنید و نظر بگذارید ؛الان جوی که ایجاد شده اینه که خلبان های ایرانی این قدر شوتند که نتونستند پهپاد آمریکایی رو بزنند. بعد الان آمریکایی ها خوشحالند!!!!
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا ایران منتظر شد امریکا اعلام کنه؟؟
  • حسن ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    بابا آمریکا غلط کرد که به حریم ایران دست درازی کنه بعضی وقتها یه مانوری میده ... اگه این همه
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    بابا.................
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    کسی قرار نیست با ملت ایران جنگ کنه چون میدونن ملت متحدن و جواب محکمی بهشون میدن.اینا میخان مثل سه سال پیش این مردمو به جون هم بندازن و از داخل جنگو آغاز کنن و خودشون بشینن بخندن.حواستون جمع باشه
  • سید ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    خلبانهای ایرانی اگر شوت بودند 140 فروند هواپیما روز اول جنگ بلند نمیکردند که عراق رو یکباره شوکه کنند.شوت کسی است که تو کانادا نشسته داره بقول خودش صفا میکنه و از درد دل مردم خبر نداره
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    سید جان پرواز 140 فروند هم زمان بزرگترین اشتباه تاریخی بود چون تعداد زیادی جنگنده رو همون روز از دست دادیم خودشونم بهش پی بردن به همین دلیل عملیات بعدی با احتیاط کامل انجام می شد،اینی که میگین شوکه شدن رو خودمون می گیم ولی این حقیقت نداره برادر ،یه سری به سایتهای خارجی هم بزنید آقای روح الله درست میگن کسی در شجاعت و هوش و استعداد خلبانان ایرانی شکی نداره ولی تجهیزات قدیمی و فرسوده جنگی ،باعث شده کشورهای همسایه از جمله عربستان و قطر و ترکیه به فکر تجزیه ایران باشند و ترسشون نسبت به ایران کم شده و به روشهای مختلف ایران رو تهدید می کنن
  • یک ایرانی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    سرعت پهپاد 150 کیلومتره ولی سوخو یک جنگنده است و نمیتونه سرعتش رو به 150 کم کنه بعدش پهپاد رادار گریزه خیلی هنر میخواد شناسایی کردنش همینقدر که شناسایی و رهگیری شد باریکلا دستشون درد نکنه امریکا بازم مث همیشه کم اورد
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    اسراییل هواپیما شمارو زد شما چراهواپیما امریکا نزدید واقعا که خنده دار ررررررررررررررررررررررررررررر
  • صاعقه ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مگه میشه خلبان ایرانی شلیک کنه ولی به هدف نخوره!!
  • حسین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    درود بر امریکای بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس