عضو هيئت علمي مؤسسه پژوهشي حکمت و فلسفه ايران با اشاره به اينکه هنوز به تعداد کافي متخصص در زمينه فلسفه براي کودکان در ايران وجود ندارد، گفت: در شرايط فعلي نيازي نيست اين برنامه به آموزش و پرورش تسري يابد و بهتر است در چارچوبهاي کوچکتري اجرا شود.

به گزارش مشرق، دکتر حسين شيخ‌رضايي عضو هيئت علمي مؤسسه پژوهشي حکمت و فلسفه ايران در گفتگو با مهر، با تأکيد بر اهميت و ضرورت پرداختن به موضوع فلسفه براي کودکان در ايران، گفت: درباره مسئله گسترش آن در شرايط فعلي زمينه براي تبديل آن به مسئله اي جدي در نظامآموزش و پرورش وجود ندارد .

وي گفت: پيش از هر چيز بايد توجه داشت که هنوز به تعداد کافي متخصص در اين زمينه چه در سطح تئوريک در گروه‌هاي آموزشي روانشناسي، فلسفه و تعليم و تربيت و چه در سطح معلماني که قرار است در اين زمينه آموزش ديده و با بچه‌ها کار کنند وجود ندارد.

شيخ‌رضايي يادآور شد: سيستم آموزش و پرورش در شرايط فعلي به گونه اي است که به آموزش صرف برخي مفاهيم و حفظ کردن برخي مطالب اکتفا مي شود .

پژوهشگر فلسفه و ادبيات کودک تصريح کرد: با اين اوصاف به نظر من در شرايط فعلي نيازي نيست برنامه فلسفه براي کودکان به آموزش و پرورش تسري يابد و بهتر است در چارچوبهاي کوچکتري اجرا شود.

وي با اشاره به مباحثي که در سخنراني ها و کارگاههاي آموزشي فلسفه براي کودکان در همايش روز جهاني فلسفه در روزهاي سي‌ام آبان‌ماه و اول و دوم آذرماه امسال در کتابخانه ملي مطرح شد، گفت: برخي کساني که در حوزه فلسفه براي کودکان کار مي‌کنند، فعاليتهاي خود را بر تکنولوژيهاي کمک آموزشي مبتني مي‌کنند اما لزوماً اينگونه نيست و اين موضوع به رويکرد ما در اين باره بستگي دارد.

شيخ‌رضايي يادآور شد: محدوديتهاي موجود در تکنولوژيهاي کمک آموزشي موانع مهمي نيستند و حتي مي‌توان بدون هيچ گونه ابزار خاصي به موضوع فلسفه براي کودکان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس