کد خبر 282604
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

بیست و دومین دوره المپیک زمستانی رکوردی جدید را در عرصه تبلیغات به جای گذاشت.

به گزارش مشرق، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی رکورد جدیدی را در میزان تبلیغات به نام خود ثبت کند. مبلغ یک و نیم میلیارد دلار!

مجموع این مبالغ شامل قراردادهای حامیان، تهیه کنندگان و دارندگان مجوز چیزی در حدود یک و نیم میلیارد دلار بوده که در تاریخ المپیک‌های زمستانی بی‌سابقه بوده است.

از سال ۱۹۹۰ که المپیک‌های زمستانی به سود آوری کلانی در ورزش دست یافتند، این بالا‌ترین سود ثبت شده در تاریخ این بازی‌ها به شمار می‌رود. با آنکه تبلیغات بخش کوچکی از هزینه‌های روسیه برای المپیک زمستانی را تامین می‌کند، اما رقمی بسیار بالا در تاریخ رویدادهای ورزشی به شمار می‌رود.

این میزان سود قابل مقایسه با سود بدست آمده از تبلیغات در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن است. اما نباید فراموش کرد که مقایسه سود بازی‌های تابستانی و زمستانی کار اشتباهی است.

تعداد ورزشکارانی که در المپیک‌های تابستانی حضور پیدا می‌کنند بسیار بیشتر از ورزشکاران حاضر در المپیک‌های زمستانی است و المپیک‌های تابستانی تماشاگران تلویزیونی بیشتری دارد.

رسیدن به سود المپیک ۲۰۰۸ پکن برای دست اندکاران المپیک زمستانی سوچی خود پیروزی بزرگی تلقی می‌شود.

همچنین کار‌شناسان انتظار دارند، المپیک ۲۰۱۴ سوچی رکورد قراردادهای تبلیغاتی در زمان پخش مستقیم بازی‌های المپیک را هم بشکند.

شرکت آمریکایی NBC در روزهای اخیر قراردادی تبلیغاتی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار را با برگزار کنندگان المپیک زمستانی بست و رکوردی جهانی را به ثبت رساند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس