به گزارش مشرق، اعتبار اجرای این طرح سه هزار و 900میلیارد ریالی است. آزادراه پل زال - اندیمشک که ساخت آن از فروردین سال 90 آغاز شده 45کیلومتر طول داشته و نقش چشمگیری در کاستن از میزان تصادفات، کوتاهی مدت زمان سفر و ارتقای ایمنی ایفا می کند.
آزادراه پل زال - اندیمشک در زمره طرح های مهر ماندگار نیز قرار داشت. آزادراه پل زال - اندیمشک بخشی از کریدور سراسری 970 کیلومتری تهران - بندر امام خمینی(ره) است که بخش هایی از این محور پیشتر در قالب بزرگراه و آزاد راه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
با بهره برداری از این آزاد راه و تکمیل قسمت های باقی مانده، شبکه ارتباطی مناسبی میان تهران و بندر امام(ره) برقرار و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در مصرف حامل های انرژی، زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، بهره برداری از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام خمینی (ره) که بزرگ ترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است، مهیا می شود.
برای ساخت قطعه اهواز - اندیمشک هم که در چارچوب کریدور سراسری موسوم به AH8 اجرایی شده برای جلب سرمایه گذار فراخوان صادر و در مرحله بررسی برای شروع پروژه قرار دارد.
این کریدور از استان های خوزستان، لرستان، استان مرکزی و تهران عبور می کند. در چارچوب ساخت این کریدور، تاکنون 90کیلومتر آزادراه اهواز - بندر امام خمینی(ره) ساخته و بهره برداری و 30کیلومتر کمربندی اهواز - اندیمشک هم ساخته شده است.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
آزادراه پل زال - اندیمشک در زمره طرح های مهر ماندگار نیز قرار داشت. آزادراه پل زال - اندیمشک بخشی از کریدور سراسری 970 کیلومتری تهران - بندر امام خمینی(ره) است که بخش هایی از این محور پیشتر در قالب بزرگراه و آزاد راه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
با بهره برداری از این آزاد راه و تکمیل قسمت های باقی مانده، شبکه ارتباطی مناسبی میان تهران و بندر امام(ره) برقرار و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در مصرف حامل های انرژی، زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه، بهره برداری از ظرفیت کامل و توسعه بندر امام خمینی (ره) که بزرگ ترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است، مهیا می شود.
برای ساخت قطعه اهواز - اندیمشک هم که در چارچوب کریدور سراسری موسوم به AH8 اجرایی شده برای جلب سرمایه گذار فراخوان صادر و در مرحله بررسی برای شروع پروژه قرار دارد.
این کریدور از استان های خوزستان، لرستان، استان مرکزی و تهران عبور می کند. در چارچوب ساخت این کریدور، تاکنون 90کیلومتر آزادراه اهواز - بندر امام خمینی(ره) ساخته و بهره برداری و 30کیلومتر کمربندی اهواز - اندیمشک هم ساخته شده است.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.