به گزارش مشرق، تیمی از محققان دانشگاه صنعتی مونیخ و دانشگاه فناوری برلین آلمان نه تنها تکنولوژی امکان پرواز هواپیماها فقط به وسیله فکر را ارائه دادهاند، بلکه میزان دقت این عمل را نیز تعیین کردهاند.
دانشمندان به رهبری پروفسور «فلوریان هولزاپل»، آزمایشهای خود را بر روی هفت شرکتکننده انجام دادند که یکی از آنها هیچ تجربهای از حضور در کابین خلبان نداشت.
محققان از این سوژهها خواستند با استفاده از یک شبیهسازیکننده هواپیما را در آسمانهای مجازی هدایت کنند؛ تمامی این افراد در نهایت، آزمون کسب گواهینامه پرواز را با موفقیت از سر گذراندند.
برای امکانپذیر کردن ارتباط مغز با هواپیما، تیم علمی شرکتکنندگان را به کلاههایی مجهز کرد که به الکترودهای EEG متصل بودند. سپس سیگنالهای مغز سوژهها با استفاده از الگوریتمهایی که توسط دانشمندان دانشگاه فناوری برلین طراحی شده بود، به فرمانهایی برای هدایت هواپیما ترجمه شدند.
به گفته تیم فریک، رئیس پروژه موسوم به Brainflight، هدف بلندمدت این تحقیق در دسترسقراردادن پرواز برای عموم مردم است. این فناوری همچنین میتواند پروازکردن را ایمنتر کند و به خلبانان وقت بیشتری برای انجام دیگر مسؤولیتها در کابین هواپیما را بدهد.
دانشمندان به رهبری پروفسور «فلوریان هولزاپل»، آزمایشهای خود را بر روی هفت شرکتکننده انجام دادند که یکی از آنها هیچ تجربهای از حضور در کابین خلبان نداشت.
محققان از این سوژهها خواستند با استفاده از یک شبیهسازیکننده هواپیما را در آسمانهای مجازی هدایت کنند؛ تمامی این افراد در نهایت، آزمون کسب گواهینامه پرواز را با موفقیت از سر گذراندند.
برای امکانپذیر کردن ارتباط مغز با هواپیما، تیم علمی شرکتکنندگان را به کلاههایی مجهز کرد که به الکترودهای EEG متصل بودند. سپس سیگنالهای مغز سوژهها با استفاده از الگوریتمهایی که توسط دانشمندان دانشگاه فناوری برلین طراحی شده بود، به فرمانهایی برای هدایت هواپیما ترجمه شدند.
به گفته تیم فریک، رئیس پروژه موسوم به Brainflight، هدف بلندمدت این تحقیق در دسترسقراردادن پرواز برای عموم مردم است. این فناوری همچنین میتواند پروازکردن را ایمنتر کند و به خلبانان وقت بیشتری برای انجام دیگر مسؤولیتها در کابین هواپیما را بدهد.