جمعی از اساتید دانشگاه در نامه‌ای خطاب به رؤسای سه قوه نسبت به وضعیت نامطلوب فرهنگی به خصوص تضعیف سازمان‌یافته عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هشدار دادند و خواستار اقدامات قانونی در این باره شدند.

گروه فرهنگی مشرق - متن این نامه به شرح ذیل است:
 
بسمه تعالی
 
رؤسای محترم قوای مجریه، مقننه و قضائیه
 
با سلام و احترام
 
بدون تردید مستحضرید فلسفه اصلی تشکیل نظام جمهوری اسلامی (بنابه فرمایش حضرت امام) تحقق و اجرای احکام الهی است و از سوی دیگر جدی‌ترین خطری که نظام اسلامی را تهدید می‌کند رخنه در اسلامیت نظام و تزلزل در ایمان و تدین جامعه است و هر اقدامی که منجر به تضعیف ایمان و باورهای دینی جامعه شود به صورت مستقیم بر اقتدار نظام ولایت فقیه و حاکمیت دینی تأثیر منفی گذاشته و در صورت تداوم این روند، می‌تواند به اختلال جدی در نظام اسلامی و حتی اضمحلال آن بیانجامد.
 
توجه به این دو مبنا، لزوم رعایت حرمت احکام الهی در سطح جامعه اسلامی و ضرورت توجه به شعائر دینی از جانب حاکمیت و دستگاه‌های وابسته به آن را بدیهی می‌کند.
 
جالب اینجاست که نکات فوق برای دشمنان جامعه و حکومت اسلامی و نظام استکبار به خوبی روشن و بدیهی است به گونه‌ای که تمام توان خود را بر تضعیف ایمان و بنیان‌های ارزشی جامعه اسلامی ما قرار داده و متأسفانه به دلیل نبود یک جبهه مدافع و متمرکز در برابر تهاجم همه جانبه نظام استکبار به ارزش‌ها و بنیان‌های دینی جامعه، روز به روز بر تلفات جبهه خودی افزوده شده و رخنه گاه‌های دشمن روزبه روز گسترده‌تر می‌شود.
 
نتیجه تهاجم، شبیخون، قتل عام و ناتوی فرهنگی و در ورای آن جنگ نرم همه جانبه استکبار جهانی، فروغلتیدن جامعه به دام فساد، فحشا، بی‌حجابی و بی‌عفتی و جرائم و تخلفات وابسته به این مجموعه است که بالا رفتن میزان طلاق در شهرهای بزرگ (رسیدن آن به مرز40 درصد در تهران بزرگ!) یکی از عوارض و نتایج آن به شمار می رود!
 
دشمنان ایران اسلامی به خوبی دریافته‌اند که جامعه خانواده محور ایران اسلامی را باید با ترویج فساد و بی‌عفتی و بی‌حجابی دچار فروپاشی درونی کرد و گرنه تهدیدات نظامی و سیاسی و....نه تنها موجب تضعیف این جامعه نخواهد شد، بلکه وحدت و استحکام درونی آن را افزایش خواهد داد. متأسفانه در سایه غفلت کارگزاران و دست اندرکاران نظام از این امر مهم روز به روز شاهد گسترش بیش از پیش مفاسد اخلاقی، بی‌حجابی و فحشا در سطح جامعه هستیم و این روند می‌رود تا به هنجار و عرف رایج در جامعه تبدیل شود که در صورت وقوع این فاجعه، دیگر از نظام اسلامی جز نامی باقی نخواهد ماند!
 
هرچند مقابله با حرکت سیل آسای دشمن در تخریب فرهنگ دینی جامعه و تبدیل ارزش‌های اسلامی مقوّم جامعه و خانواده به هنجارهای فراموش شده به صورت قانونی و جدی در طول دو دهه گذشته به فراموشی سپرده شده و همین امر موجب تغییر در نظام ارزشی جامعه و جایگزین منکر به جای معروف شده، اما ورود جدی و قانون‌مند در عرصه مقابله با فحشا، بی‌حجابی و بی‌عفتی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های وارد آمده بر پیکره دیانت و ارزش‌های جامعه باشد.
 
براساس این مقدمات ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی براساس وظیفه شرعی و بر مبنای اصل هشتم قانون اساسی برخود لازم دانسته‌ایم که موارد زیر را به اطلاع روسای محترم قوای سه گانه برسانیم:
 
1- امضا و ابلاغ هرچه سریع‌تر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین وظیفه 26 دستگاه حاکمیتی در قبال ترویج حجاب و عفاف توسط رئیس محترم جمهور (به عنوان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی) به عنوان حرکتی نظام‌مند، فرهنگی و قانونی، در جهت تشویق جامعه به حجاب و عفاف ارزیابی شود. این مصوبه مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و کامل‌ترین تصویب نامه در نظام جمهوری اسلامی در راستای گسترش حجاب و عفاف به شمار می‌آید. (که متاسفانه ازسال1383تاکنون مورد غفلت و بی‌مهری قرار گرفته است)
 
2- ضرورت حمایت جدی از اجرا و اعمال قانون توسط نیروی انتظامی و ظابطین قضایی در مواجهه با هنجارشکنان، مرتکبین کشف حجاب و مروجان فحشا در جامعه با هدف مهار حرکت‌های ویرانگر و سازمان یافته جهت تغییر نظام ارزشی جامعه و جا انداختن بی‌حجابی به عنوان یک عرف مسلط و غالب.(رجوع به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به خوبی روشنگر وجود چنین حرکت‌هایی است که از سوی سفارتخانه‌های بیگانه و عوامل سرویس‌ها و شبکه‌های بیگانه توجیه، حمایت و پشتیبانی شده و می‌شوند.)
 
3- لزوم اجرای قانون و اعمال مجازات‌های بازدارنده با هدف مهار مرتکبین فساد، فحشا و بی‌حجابی در رده‌های مختلف (از سازمان دهندگان تا تشکیل دهندگان باندهای مروج بی حجابی و بی عفتی) چرا که لجاجت و اصرار افراد وابسته و معاند در کشف حجاب، پرده دری و اهانت به احکام الهی و تحقیر قوانین کشور، هم باعث ترویج فساد و فحشا در جامعه خواهد شد و هم موجبات یأس و نا امیدی مؤمنان و وفاداران به نظام را فراهم آورده و اقتدار را به چالش خواهد کشید.
 
4- ضرورت تهیه و تصویب قوانین و مجازات‌های بازدارنده (برای مقابله مؤثر با عوامل ترویج فساد و فحشا و بی‌حجابی) و قوانین مشوق و مروج حجاب و عفاف از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای تکمیل قوانین و مقررات فعلی و رفع نواقص قانونی موجود.
 
در پایان توجه سران محترم قوای سه گانه را به این فرمایش مولای متقیان جلب می‌کنیم که ‌«هر ملتی که از درون خانه‌اش مورد تهاجم قرار گیرد حتماً ذلیل خواهد شد» و تاکید می‌کنیم که وظیفه انسانی و شرعی و جایگاه علمی و تکلیف مقام معظم رهبری (که اساتید دانشگاه‌ها را به عنوان فرماندهان جنگ نرم معرفی نمودند) موجب نگارش این مرقومه شده و ان شاءالله که تلاش در این مسیر موجب رفع خطر از نظام اسلامی و جلب رضایت خدای متعال و امام عصر(عج) شود.
 
 
 
اسامی برخی امضاکنندگان:
 
محمدحسین رجبی دوانی عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، مسعود اخوان فرد عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، علی قائمی استاد دوره دکتری دانشگاه‌ها، محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، علی امامی‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، سیدرضا نقیب السادات عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام علی ذوعلم عضو هیأت علمی مراکز آموزشی و علمی کشور، مجید ابهری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فرهاد رحمانی‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و ...
 
بر اساس این گزارش، کماکان اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول امضا این نامه هستند که در آینده تعداد امضاها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مشرقی تیر ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 1
    به زعم اقایان مسائل مهمتری هم هست که باید فکر و ذهن را معطوف به انها کردومسئله حجاب وعفاف چون همیشه چندان در خور اهمیت نبوده ونیست!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 4
    سلام صدا و سیما تمام تبلیغاتش از زنان با مانتو استفاده می کند شما را به خدا فکری به حال صداو سیما بردارید این ضرغامی را نمیشه کاری بکنید زودتر برودواقعا دل ما ازش خون است دستورکارصداوسیما حذف چادر است شبکه پویا را نگاه کنید همه کارتونهایش مانتو است و از چادر خبری نیست و بچه های مارا دارن از چادر دور می کنن لطفا بیشتر از صداوسیما انتقاد کنید شایدتاثیری داشته باشد ممنون
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    لطفاً اول شناسنامه هاتون رو نشون بديد!!!!
  • ستاره ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    فقر که از در بیاد داخل از آن در ایمان میره حالا یک عده ی قلیلی که خالص هستن جدا هستن که با هر سختی قوی تر میشن این یک واقعیت هست که ده ها میلیون بیکار در کنار بحران اقتصادی و فقر باعث میشه همانگونه که امام علی(ع) گفت نفس انسان رو مشغول کنه به جای اینکه انسان نفس رو مشغول کنه و کار به جایی میرسه که دیگر حیوان ناطق می بینی نه انسان....
  • یاسر ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    1 0
    وضع حجاب اصلا خوب نیست... وضع عفاف هم بدتره... وضع حیا هم که خیلی افتضاحه....
  • شاملو ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید یک فکر اساسی درباره حجاب و عفاف بکنیم. اگر پیگیری نکنیم اصلا نمیشود فایده هم نداره داریم مثلا کشورهای آمریکای لاتین میشویم. فساد و فحشا در شهرهای بزرگ بیداد میکنه وبه علاوه اعتیاد
  • حقیقت بین ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    من که خودم مخالف بد حجابی و بی حجابیم اما ماشاالله چقدر استاد دانشگاه :-))
  • آزادی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 1
    اخه من نمیدونم به اساتید دانشگاه چه ربطی. حجاب و عفاف یک امر خوصوصی و شخصی است شادی یک نفر دوست داره خودکشی کنه به دانشگاهها چه ربطی داره
  • غریبه ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    فحشایی که ما در تهران میبینم خیلی بدتر از اروپا و آمریکا است این را باید درست کنید به خدا تمام دختران و برخی زنان شوهر دار و بچه دار دارند فاسد و ... میشوند طلاق هم بیداد میکنه... رحم و انصاف کم شده... بچه ها معصوم و پاک دارند فدای فساد پدر و مادرها میشوند.. به داد مردم برسید
  • ثاقب ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    برای مقابله با فساد و فحشا باید جلوی شبکه های ماهواره ای و سی دی ها سکس و .... را گرفت. در همه کشورهای اروپایی برای بخشهایی از جامعه فیلترینگ هست به قرآن به دین به پیغمبر قسم همه جا نوعی فیلترینگ هست چرا اینجا همه چیز ازاده اما میگن ازاد نیست
  • فریدون ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اسلام چیست؟ هدفش چیست؟ چرا اجرا نمیشود؟ چرا دارند خانواده ها از هم میپاشن؟ تو رو خدا نگید فقط به خاطر فقره. قدیمی ها هم فقیر بودن اما فاسد نبودند مردها و زنهاشون
  • یک مادر ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    تو کلاس بچه من در کرج از 25 نفر 9 دانش آموز بچه طلاق هستند مدرسه دولتی از قشر معمولی جامعه... زنه بچه را ول کرده رفته با دوست پسرش... مرده زن و بچه را ول کرده رفته به سراغ دخرهای جوان ...... تازه این در یک کلاس از یک مدرسه است خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • طبسی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ولشون کنید این فاسدها رو...زنهاو مردهایی که علاقه به گناه کبیره دارند.... بزارین داعش بیاد پدرشون رو دربیاره.. دماغ خودشون هم بخورند... اینها فکر مکینند همیشه همین طوری است از غضب خدا نمیترسند فاسدها و خرابها
  • ضامن ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ریشه همه مشکلات اخلاقی در فیلم ها و ماهواره ها است و بس
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    دمتون گرم اساتید عزیز
  • ساسانی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید مقداری هم ترس وجود داشته باشد مسئولان سیاسی باید نترسند و برخورد کنند
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اینها دیگه عادی شده مادر محترم. باید ببینید در بالاشهر چه خبره
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    طلاق بیداد میکند و مسئولان در خواب
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    قدیم ماهواره نبود... بلوتوث نبود.. فیلم های ... نبود اما الان چی؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    یاد قدیمی ها بخیر اما برای اینده باید فکری کرد
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    یکی از مسئولان که عمامه به سر هم هست دیروز گفته بود فیلترینگ کار عقلانی نیست زنها را نمیشود زندانی کرد
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "عقلا به دنبال صلح، آرامش و اعتدال هستند و از پرخاش و هیاهو گریزانند"، گفت: بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: فکر می‌کنم بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست....
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    تو مثل اینکه از هفت دولت ازادی
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    وضع شما چی؟
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    خیلی بدبختی
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    یعنی هرکی هرکار دوست داره با خانواده شما بکنه کسی نباید حرف بزنه؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    خصوصی نه خوصوصی
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    خودت فهمیدی چی میگی
  • بیرامی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    به پلیس که ربطی نداره به اساتید هم ربطی نداره؟ به آخوندها هم ربطی نداره؟ پس به کی ربط داره؟
  • سرباز ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید جبهه ای کار کرد یعنی صدا و سیما و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی(اگرچه چشممون آب نمی خوره) سازمان تبلیغات اسلامی اساتید حوزه ها و دانشگاه ها و همه نهاد های فرهنگی و همه کسایی که دلشون به حال وضع خودشون و خانوتدشون و جامعه شون کشورشون می سوزه دست به کار بشن والا با یکی دو نفر کار به جایی نمی رسه .
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    این حرفها مقدمه عاقبت به شری بعضیهاست
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ما کوتاهی کرده ایم و تنها سعی می کردیم صورت مسئله را پاک کنیم و به همین خاطر کار به اینجا رسید
  • دانشجوی ارشد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    دانشگاه شده مرکز فساد برای ما جوانان، خیلی چیزها را در دانشگاه دیدیم و فهمیدیم که فقط موجب انحراف ما است. ای کاش از اول نمی‌آمدیم به این خراب آباد.... هیچ برنامه برای تعالی دانشجویان وجود ندرد فقط..... بماند!!!!!
  • زی زی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    فقط موضوع حجا ب نیست بلکه ارایش و حرکات زننده از جانب برخی از خانمها وحتی بعضی از اساتید مرد جای بحث دارد و امور فرهنگی دانشگاها هیچ برنامه اموزشی واخلاقی برای دانشجویان و اساتید ندارد ونظارت اخلاقی هم صورت نمی گیرد .
  • ناشناس ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ما سربازی تهران بودیم بچه تهرانی از رکیک ترین کلمات استفاده می کردند که بخوبی وضعیت فرهنگی آنجا رو نشون می داد بعد هم تهرانی ها ادعای فرهنگ و احترام به قانون و...دارند ولی باور کنید سایر شهرهای ایران خیلی فرهنگ غنی تری دارند
  • جوان ایرانی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    تجهیزات نظامی، جان و مال ما را امنیت می‌دهد اما الزام به امور فرهنگی، معنویت جامعه و تقویت پایه‌های انقلاب را به دنبال دارد که در موضوع عفاف و حجاب دولت به صورت سازمان یافته وارد شده‌ است
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    پس از فروش سازمان یافته تورات و انجیل در شهربازی کرمانشاه و بازی های شبه قمار در این مجموعه تفریحی اراده ای برای عادی سازی بی حجابی با راه انداختن یک معرکه مضح و اصرار بر ادامه آن و البته استقامت در برابر اعتراضات مردم متدین استان ما وجود دارد.
  • قاسمی حسن ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا با باندهاي فساد و فحشا و جريان‌هايي كه به فرهنگ عمومي جامعه لطمه مي‌زنند برخورد نمي‌شود
  • سید ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    بهانه‌ها، متعدد و عرصه‌ها، متفاوت است و آنها سعی دارند با فشارهای سیاسی و وارد کردن اتهامات، انقلاب را از صحنه خارج کنند که به لطف ائمه‌ اطهار(ع) و ایمان قوی ملت ایران با پذیرش آگاهی‌ها مقاومت کردند و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.
  • محمود ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    بسم الله*سلام.نباید خیلی سیاه نمایی کرد و اوضاع داخل کشور را ویرانه و خرابه نمایاند و نه نسبت به مقوله حیا و عفاف که واقعا در آینده مشکلات اساسی به وجود خواهد آورد بی تفاوت بود.مخصوصا در دانشگاه ها هیچگونه مصوبه محکم و اجرایی برای مقابله با این معضل وجود ندارد.امام (ره) فرمودند:اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود...اما متاسفانه وضعیت دانشگاه های ما اصلا مناسب نیست.گرچه با اندکی تامل ، تذکر ،امربه معروف و... بسیاری ازین مشکلات رفع خواهدشد.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مردم كشور نشان دادند كه در فضاها و شرايط مختلف پايبند به آموزه‌هاي ديني بوده و نظر سنجي‌ها نيز اين موضوع را تاييدمي‌كند ضمن آنكه افراد بد حجاب و بدپوشش نيز علاقه قلبي نسبت به موازين ديني و اعتقادي دارند و اين نشان مي‌دهد كه بستر عمومي جامعه سالم است و شرايط براي ارتقاي فرهنگ عمومي فراهم است.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اگر نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بتوانند با باندها و جريان‌هاي سازمان يافته مقابله كنند در كنار اعتقادات عمومي مردم به موازين ديني مي‌تواند بستر مناسب براي مقابله با باندهاي فساد باشد.
  • ز ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    راست میگه بروید دانشگاه ازاد واحد.. را ببنید چه خبره
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    دانشگاه های ایران مرکز فساد است
  • شهرام خادم ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    همش به خاطر محدودیت ها است. دانشجوها عموما مسئله دار و معتاد و ... شده اند چه دختر و چه پسر
  • ناشناس نیستم ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باید بدانیم ایرانیان چرا فکر مکینند باید همه چیز خوب باشه و سالم ... خوب الان همه جا فساد هست به ما چه
  • پسر... ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    دخترهای دانشگاه ما اکثرا علف میکشن
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    برای همه شما متاسفم اعتبار دانشگاه را پایین نیاورد. خیلی داشنگاهها خوب است
  • الی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    من هیچوقت دوران سیاه دانشجویی را فراموش نمیکنم. سرنوشت خیلی ها در این دانشگاهها و خوابگاهها خراب شده است
  • سبز ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    همه جا خوب و بد داره لطفا همش منفی نبینید
  • دارت ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا چرت و پرت میگویید جوان باید همه چیز را آزمایش کند تا بشناسدش
  • تهران-21 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    باندی در دانشگاه ما بود که دخترها را به خارجی ها میفروخت
  • سحر ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    خاک بر سرتون نفهم ها چرا از ازادی دختران میترسید خوب مواد بکشند به شما چه ضرری میرسه
  • نارون ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مسئولان حرفی برای گفتن ندارند
  • رضایی ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مسئولان دانشگاهها فقط پول را میشناسند مردم را به مرگ میدهند تا به تب راضی شوند
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    آمدید و به زور جبر اداره یا نیروی انتظامی زنی را مجبور کردید حجابش را درست کند، اما چه فایده؟ همین که از اداره خارج می شود یا گشت ارشاد دور می شود مجددا برش می دارد. چرا؟ چون ملکه درونی حیا در وجودش مرده است و مردم هم برایشان تفاوتی ندارد و بی غیرت شده اند. چه چیز بی غیرتی و بی حیایی می آورد؟ مال حرام. ربا. مالی که بانکها سر سفره همه مردم گذاشته اند. پس از از سر چشمه گل آلود است. شما نمی توانید سر عقب زنان مردم کنی که چرا حجاب ندارند اما اسم ربا را بگذارید بانکداری اسلامی! اسلام یک کلیت واحد است. یا همه اش اجرا می شود یا هیچ چیزش قابل اجرا نیست. بیچاره آن مردی که رفت و خواست با بانکها بجنگند اما شکست سختی خورد و آبروی خودش را هم داد.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    موافقم
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مشکل باید رشه ای حل شود
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    از چی نترسن. از زنشون؟
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    مگه میترسند؟ از کی؟
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    دیروز سر جلسه ی امتحان یکی از اساتید رشته ی الهیات رو دیدم ( از آقایون ) با آستین حلقه ایی نشسته بود ، دهانم باز ماند هاآآآآآ..
  • دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی تهران شمال ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ما دانشجو یان هم نسبت به مسئله حجاب و مدیریت ها در وزارت علوم و دانشگاه آزاد با تفکرات غربی اعتراض داریم.
  • صادق ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ناشناس جان تشکر از پاسخ درستت.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    اين جانب هم استاد دانشگاهم و اين نامه را امضا مي‌کنم
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    مطمئنی
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا دمت گرم گل گفتی
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ماهواره ها و شبکه های فلارسی پول از کجا میارن
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    پول این همه شبکه ماهواره ای رو کی میده
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    نداریم
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    کارت ملی دارم قبوله؟
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    برو بیشین بینیم بابا
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    چی رو نشون بدیم؟ ما که نداریم
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    فکر اساسی را شاملو نمیتواند بکند
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    فسا د فحشا ایران بدتر از همه جاست شامی
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    همین بچه های تران رو ببین چه قدر پاکند و سالم
  • یک نفر ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    تو دانشگاه که اصلا فسادی نیست و مواد مخدر هم نیست حشیبش هم نیست دخترها هم سیگاری نمیزنن هم در حال علم آموزی و پیشرفت هستند
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بی حجابی یک مصداق است
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    راست میگه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    قبول دارم
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    حرفش حقه
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خراب آباد رو خوب اومدی
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    افرین مشرق
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    این کارها برای چیه به دولت و مجلس چه مربوطه ؟ بروند چی رو دست کنن؟ مگه وظیفه اوناهست
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خیلی ربطی به فقر نداره البته ربط به نظام بانکی ما داره که یک عده ای را یک شبه پولدار می کنه به قیمت فقر ما بقی. و البته این نظام بانکی ما ربط به مسئولین داره و مسئولین ربط به مردم دارند. مشکل فرهنگ عمومی مردم هست.
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ریشه همه مشکلات اخلاقی در خود مردم هست بی خود به علت بی عاری مشکل را به خارج حواله ندید. در کدام ماهواره ها این روش سازمان یافته حذف مانتو و روسری را تبلیغ می کنند. مشکل در داخله. بهایی ها به شدت فعالند. منافقین به شدت فعالند حتی در مناصب نظام پست دارند. ریشه اصلیس مشکل داخلیست.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    اصلا سعی نکردیم. همین ادعای شما هم یکی از عوامل کوتاهی بوده است تا آیه یاس برای هر اقدامی خوانده شود.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    په چیزی ربا را در جامعه زیلاد می کند؟ دنیا گرایی و بی غیرتی نسبت به حکم خدا. چه چیز عزم و اراده و غیرت را نابود می کند؟ فضای شهوانی. چه چیز فضای شهوانی را تقویت می کند؟ بی حجابی بی حجابی و و ربا دو تیغ یک قیچی هستند و همدیگر را در جامعه تقویت می کنند با هردو با تمام قوا باید مقابله کرد کم اهمیت جلوه دادن یکی به بهانه دیگری عین نپرداختن به هردوست.
  • استاد دانشگاه یزد ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    حجاب الان پرچمی شده برای مسلمانی برای همین اینقدر غربیها برضدش کار میکنن
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    جدی چرا؟ شاید ....؟!
  • محمد ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    پس امربه معروف و نهی از منکر چی میشه؟سرنوشت همه ما به هم وابسته است. نمیشه بی تفاوت بود و نشست و منتظر ماند.
  • محمد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خب خیلی ها ماهواره دارن. ولی باور کنید میشه ازش درست استفاده کرد. همه وسایل ارتباطی نقطه ضعف و نقطه قوتی دارند. مثل رایانه،تلفن همراه،اینترنت. پس باید روی فرهنگ کار بشه.
  • محمد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ان شاءالله.باید وحدت داشته باشیم و امربه معروف و نهی از منکر رو فراگیر کنیم.
  • محمد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    آفرین مشرق. این یه کار فرهنگی. اجرتون با امام حسین (ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس