تیم ملی فوتبال ایران در سه سکانس متفاوت روی صحنه رفت و سه واکنش متفاوت از رسانه ها، مردم و جهان دید.

به گزارش مشرق – تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام بیستم مقابل نیجریه به تساوی رسید، مردم ایران از آن بازی راضی به نظر می رسیدند، با خود می گفتند، منتظر یک شکست پر گل بودیم، خدا را شکر که نباختیم، بازیکنان عالی کار کردند.
رسانه های اسپانیایی از تساوی ایران و نیجریه این‌گونه نوشتند: کسل کننده و بی روح، ایران به هر قیمتی تساوی می خواست و حداقل در سه مورد شانس گل زدن داشت اما میدان را رها کرد و به عقب برگشت تا به هیچ وجه بخت گلزنی به حریف ندهد.

کی‌روش از چه چیزی هراس داشت

راست هم می گفتند گویا اهمیت گل نخوردن در وجود بازیکنان ایران ذاتی شده بود. در بازی دوم برابر آرژانتین عالی کار کردیم، ایران فوق العاده بود و البته معدود منتقدان کی‌روش در جام جهانی همچنان نوشتند و گفتند: کجای این بازی زیبا بود، تیمی که شکست خورده، فوق العاده بازی کرده است؟
در بازی سوم اما شکست خوردیم تا منتقدان کی‌روش و آنها که در فضای مجازی دشمنان مرد پرتغالی نامیده می شوند دیگر بدون هیچ مانعی از بلایی به نام کی‌روش نوشتند که بر سر فوتبال ایران آوار شده است.

کی‌روش از چه چیزی هراس داشت

کارشناسان بی طرف اما نوشتند: معمولا تيم بازنده كمتر مورد تشويق قرار مي گيرد اما شكستها مي تواند متفاوت باشد. ايران مقابل آرژانتين شكست خورد اما تمامي فوتبال دوستان دنيا اين تيم را ستايش كردند. در مقابل شكست برابر بوسنی تا حدود زيادي موجب شد تا بازي عالي ايران مقابل آرژانتين تحت شعاع قرار بگيرد.

حالا سوال این است که بوسنی چه چیزی را می دانست که آرژانتین و نیجریه نمی‌دانستند؟ دو تیم آرژانتین و نیجریه به دنبال چه حقیقتی بودند که بوسنی آن را پیدا کرد و موفق شد؟
از لحاظ فني بوسني به خوبي ايران را آناليز كرده بود و به مدافعين كناري خود در چپ و خصوصا در جناح راست دستور داده بود تا به اصطلاح "با عرض دادن به زمين" خط دفاعي ايران را باز كنند.

کی‌روش از چه چیزی هراس داشت

به همين دليل در اين بازي تا حدود زيادي سيستم دفاعي ايران استحكام گذشته را نداشت. اما سوال اينجاست كه چرا آرژانتين و نيجريه نتوانستند با همين تاكتيك خط دفاعي را باز كنند. اگر تيمي بتواند سيستمهاي مورد نظر خود را بدون نقص پياده كند مطمئنا موفق خواهد شد.
کی‌روش از همین موضوع هراس داشت که نکند یکی از سه حریف ایران در مرحله گروهی راه فریب دادن مدافعان ایران را یاد بگیرد.

مساله مهم این است که ایران در هر سه نمایش جهان خود یک شکل نبود و در شب سوم میدان را خالی کرد، در بازيهاي گذشته سيستم دفاعي ايران عالي كار مي كرد و هيچ فضايي در اختيار حريفان قرار نمي‌داد، در بازي برابر بوسنی بيشتر از آنكه بوسني خوب باشد ايران نتوانست كاري را كه در آن خبره شده بود (به مدد کی‌روش) به خوبي انجام دهد.

تغيير استراتژي و حمله كردن به هيچ عنوان منطقي نبود و كي‌روش به خوبي مي‌دانست كه اگر بتواند دروازه اش را بسته نگه دارد اميد براي گل زدن تا دقايق آخر وجود دارد.

بازیکنان کارلوس، اما به این وظیفه خطیر در بازی سوم خود به خوبی عمل نکردند، درست است که مرد پرتغالی در نشست خبری خود گفت: «به مردانم افتخار می کنم» اما حقیقت این است که نافرمانی از کی‌روش در بازی سوم کار اشتباه یوزهای ایران بود، گویا آنها نیز خطر انقراض را دریافته بودند و به گونه ای خودسرانه تلاش می کردند نسل خود را حفظ کنند.

کی‌روش از چه چیزی هراس داشت

مدافع راست بوسني كه زننده گل سوم اين تيم نيز بود بيشتر دقايق در فضاهايي قرارمي گرفت كه در بازيهاي گذشته بخوبي توسط بازيكنان ايراني پوشش داده مي شد. اما در اين بازي به نقطه ضعف ايران تبديل شده بود. در مجموع ايران چهره نسبتا مورد قبولي از خود به نمايش گذاشت، جام جهاني براي ايران تمام شد اما فوتبال براي ايران همچنان ادامه دارد. یوزهای ایرانی هر چند در حال انقراض باشند باید برای بقا تلاش کنند، این فوتبال برای مرهم گذاشتن روی زخمهایش به خویشتنداری منتقدان دلخور، صبر مردم،  فوتبالی شدن مسئولان فوتبال، مردمی شدن خود فوتبال و جهانی شدن مردم، مسئولان و فوتبال نیازمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مـرتـضـیsk ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    مربی خارجی بزرگِ تیم ملی ، اما فوتبالِ از پایه ضعیفِ ایران سالها همینطور بوده و همچنان ادامه دارد چه انتظاری دارید؟؟
  • امير ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    فوتبال در ايران نتيجه گرا است.مردم به بازي اهميت نمي دهند. فقط برد مهم است. در انگلستان بازي زيبا و تهاجمي و روح جنگيدن و بازي جوانمردانه مهم است . حتي تيم ملي ببازد باز بازي تيم تحسين برانگيز است .
  • منوچهر ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    ایول داره کیروش.
  • علي ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    يه سوال ؟؟؟؟؟ چرا همه رسانه ها اصرار دارن بگن تيم خيلي عالي بوده؟؟؟؟ ما 4 بار رفتيم جام جهاني كه اين تيم از همه ضعيف تر بود
  • امیر ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    با سلام .احسنت به این تحلیل منصنفانه وبه دور از غرض ورزی .یاشاسین
  • جاسم ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    به یاد خاطره ای از اقای عبد الباری عطوان نویسنده و محلل سیاسی فلسطینی و سردبیر روزنامه قدس لندن افتادم گوید یه روزی مادرم را به عمان اردن که محل شغلم بود همراه خودم اوردم ، داشتیم قدم میزدیم یهو مادر گفت: مادر بگذار زیر سایه این اپارمان بلند که حتما محل سکونت ملک حسین است کمی استراحت کینم ... از کجا میدانید ؟ گفت : مگر نمیبینی بلند تر از این ساختمان ساختمانی را نمیتوان دید ملک حسین شخص اول ملکت اردن است باید در جای بلندی هم سکونت کند ... عبد الباری همین را روزی به ملک حسین نقل کرد بسیار خندید و گفت حتما او را نزدم بیاور و نهایتا مرگ اجل نداد ولی عبد الباری طوری با احساس و عاطفه تعریف میکرد که یاده مرحومه مادرم افتادم در حمله موشکی صدام به اهواز گفت مادر، ما حالا کجاییم ؟ گفتم یعنی چی؟ گفت منظورم عراقیم یا ایرانیم ظمن اینکه بغلش کردم خندیدم . خلاصه میخواهم این را گویم بعضی قیاس ها اگز رنگ تعقل به خود گیرند درست از اب درمیاند ... چگونه ار بوسنی این همه گول بخریم وبا ارژانتین این همه حماسه...؟؟؟؟!!!!!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    بوسنی دقیقاً فهمیده بوده که مرکز دفاع ما مشکل داره و دقیقاً از همین نقطه نفوذ می کرد. بازیکنان خسته بودند و همینطور انگیزه برد نداشتند و استرس زیادی داشتند چون بی جنبه ها نمی تونستند باور کنند که اگر ببرن می تونن برن مرحله حذفی.
  • کارشناس فوتبال ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    ابزارهای کیروش رو باید در نظر گرفت با تیمی که اکثر بازیکنان اصلیش بالای 30 هستن و انتهای فوتبالشون بود انتطار می رفت بعد از دو بازی اول حسابی تحلیل برن و به خاطر همین سن بالا قدرت بدنی آنها و میزان ریکاوری آنها در بازی آخر حسابی تحلیل رفته بود و 50% خودشون هم نبودن... یک تیم موفق باید حداقل 40% بازیکنانش زیر 25 سال باشن تا مثل یک موتور در هر تورنمنتی بتپند کلا ما تغییر نسل باید بدیم.....
  • سلاله ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    از آبروش که دارن بازیکنای ایرانی می برن
  • رضا ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    واقعا حرف درستی زدی
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کسی انتظار پیروزی مقابل آرژانتین و نیجریه را نداشت. اما کسی هم انتظار شکست مفتضحانه در مقابل بوسنی را نداشت. بهتر است به خودمان دروغ نگوییم. ایرانیها راحت تر از هر ملت دیگر دچار غرور و جو گیر شدن می شوند.
  • مصطفی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    به نظر من ما تمام داشته های فوتبالمون این نیست.اگه یه زمانی خط میانی خلاقی مثل خداداد کریمی و امثال باقری ها داشتیم که با مانور هاشون خلاء ها و کاستی های تیم ملیمونو در مقابل حریفمامون جبران میکردن وباعث میشدن موقیعیتهای زیادی برابر هر تیمی کسب کنیم .هنوزم چنین بازیکنانی تو لیگمون وجود داره که مربی تیم ملی باید کشف کنه.یکی از اونایی که می تونست گره بازی اخرو باز کنه خلعتبری بود.به امید روزی که فوتبالمون هم مثل والیبال به خود باوری برسه.
  • امیر +++ ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کسانی که منفی داده اند یعنی کیروش ضعیفه و پایه فوتبال ایران قویه ؟؟؟ یا اینکه ما فارسی بلد نیستیم و نمی دونیم مرتضی چی نوشته و مثبت داده ایم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    فراموش نکنیم همه ما میدانستیم با وجود آرژانتین و نیجریه قهرمان آفریقا در گروهمان از گروه بالا نمیاییم فقط آرزو میکردیم آبرویمان فقط شود. همه میگفتیم 5 گل از آرژانتین و لا اقل 3 یا 4 گل از نیجریه میخوریم.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    ما که نفهمیدیم چی گفتی واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟
  • علیرضا ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کیروش چی گذاشت برای فوتبال ایران این قیرت ایرانی بود که مقابل ارژانتین بازی کرد نه کفاشیان کاری کرد نه اقای کیروش. ماباید مربی داشته باشیم که مثل علی دایی از هیچ چیزی ترس نداشته باشه
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    سیستم کیروش دفاعی است نه تهاجمی
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کی روش سه سال فرصت داشت دیروز که نیومد.میشه سه تا بازی در دوران اونام ببیری که تیم ملی فوتبال بازی کرد(فقط دفاع نکرد)،حتی جلوی تیمهای آسیایی کره وازبکستان هم دفاعی بازی میکرد.بله یکی از ضعیف ترین نتایج درجام جهانی با دستمزدی هنگفت.الان هم کلا تقاضای 4ملیون دلار در سال کرده که بالای 12 میلیارد تومن میشود.یک سوال که دیروز هم پرسیدم وکسی جواب نداد:ما از کاستاریکا، اکوادور والجزایر وامثالهم چی کم داریم؟امکانات؟نیروی انسانی؟ ولی هرچی هم بیشتراز اونا داشته باشیم خودکم بینیم. عزیزانی که میگن کیروش کارنامش خوب بوده:5تا بازی در طی مربیگری ایشون نام ببرن که تیم واقعا خوب بازی کرد(جدا ازنتیجه)؟سوال دیگه ایشون به فوتبال ماچه چیزی اضافه کردکه قبلا نداشت؟
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    نان به هم قرض می دهند
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    کیروش اینقدر محتاط و دفاعی کار کرد که وقتی تیم ایران به ندرت ضدحمله میکرد اصول حمله کردن. ا بازیکنان بلد نبودن یا حمله مستقیم تکضرب یا سانترهای بی هدف بود یوزپلنگ سیستم تهاجمی دارد نه تدافعی،!!!!!
  • مسعود ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    خواهشا هی علی دایی قلعه نوعی نکنید بله تو ایران اون شکست عجیبو جلوی عربستان داشته باشیم و باخت های دیگه.بله تو ایران اون شکست عجیبو جلوی عربستان داشته باشیم و باخت های دیگه.دست از سر علی دایی و امیر قلعه نوعی بردارید که همین رشد لاک پشتی 2 سالمون بعد از اون درجا زدن ها و عقبگرد ها ادامه پیدا کنه. ما نیاز داریم با استاندارد های روز دنیا بازی کنیم. نیاز داریم مربیامون بتونن دانش مربیگری بین المللی کسب کنن و بعد توی لیگ بتونیم پیشرفت داشته باشیم. مربیگری فقط به داشتن گواهینامه A B C آسیا و یا فیفا نیست بخشی از کار نیاز به تجربه داره.متاسفانه این آقایون با نهایت تعجب دوران کارآموزیشونو توی بهترین تیمای کشور گذروندندر حالی که به هیچ وجه برای این پست ها آمادگی نداشته و ندارند.
  • محمد ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    من اخرش را فهمیدم.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام به نظر من به ایران گفته بودند اجازه ندارین ببرین!
  • سهیل ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    غیرت عزیزم غیرت!!!
  • ثمین ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    سال 1390 عباس ترابیان اعلام کرد قرارداد کیروش را امضاء کردیم و دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت کیروش ارئه دادند و در کوتاه مدت مربیان تیمهای ملی امید و جوانان را انتخاب میکنند و در ادامه برنامه ریزی تیمها را انجام و به آنها برنامه میدهند!!!آیا در این سه سال کسی از کیروش سوال کرد پولی که بابت تیمهای پایه ملی گرفتی برای آنها چکار کردی !!!
  • اصغر ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    آقای ولاسکو به محض ورود به ایران تاثیر خود را نشان داد و با تیمهای اول جهان مانند روسیه قهرمان المپیک و جهان و بلغارستان و آرژانتین و...بازی کرد تا خودباوری را به بازیکنان والیبالیست انتقال دهد و نتیجه آنرا دید .شما بفرمائید در این سه سال آقای کیروش با کدام تیم سطح اول یا دوم یا سوم جهان بازی کرد!کیروش فقط برحسب اجبار با کره جنوبی بازی کرد و حتی حاضر نشد با تیمهای سطح اول آسیا مانند ژاپن و استرالیا هم بازی کنه !آقای کیروش در این سه سال چه تاثیری روی فوتبال ملی ما داشته !24 سال پیش علی پروین با همین روش اجرا شده توسط کیروش قهرمان آسیا شد!پروین عوض شد تا فوتبال ما به سطح اول دنیا برسه و حالا کیروش ما را به بیست و چهار سال قبل برده!حیف که حافظه ما ایرانیها ضعیفهببخشید خیلی خیلی ضعیفه
  • صمد ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    در قرارداد کیروش تاکید شده بود کیروش مربی پروازی نباشد و در تمام مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشد و آنها را از نزدیک بررسی کند.دوستان در این سه سال گذشته اینطور بود!؟
  • عزیز ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    برج دوقلو های امریکا در عرض 5 دقیقه با خاک یکسان شد اما همین برجها در عرض چند سال ساخته شد!!!دوستان نگه داشتن یازده نفر درون 18 قدم و زیر توپ زدن آموزش سه روز کاره نه سه سال کار و حضور کیروش و دوستان با اون هزینه!!!!!
  • امید ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    کیروش بعد از باخت به بوسنی گفت ما به تجربه اروپایی آنها باختیم !!!آقای کیروش ما پول یا مفت به تو و دوستان دادیم تا همین تجربه فوتبال اروپایی را انتقال دهیدو حالا نشان دادید در این سه سال به کارهای شخصی تان رسیدید!!!
  • حسن ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    بعد از بازی اول و دوم ایران جریانی خاص در رسانه های مختلف در حال مصادره کردن حرکت مردم بنفع کیروش و عملکرد او و جایگاه مردمی کیروش بودند تا با این روش فشار را به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش افزایش دهند و به پولشان برسند!خدا را شکر بعد از بازی با بوسنی و حضور مردم در خیابانها نشان داد حضور مردم بخاطر کیروش و عملکردش نبوده.
  • جواد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    متاسفانه جریان فاسد در روزنامه ها به درون سیمای جمهوری اسلامی نفوذ کرده و بدنبال دلالیسم رسمی در بزرگترین رسانه هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ترسو پول پرست اهل گشت و گذار البته با پول مردم ایران بدون تعهد کاری . خود سر , بی ادب , مربی ایرانی در کنارش را قبول نداشت و هر کسی را کنارش گذاشتم اخراجش کرد مجید صالح .بدترین نتیجه تاریخ حضورمان را با کیروش بدست آوردیم فقط ٢۵ دقیقه فوتبال زیبا با انگیزه بسیار بالا از سوی بازیکنان ایرانی والبته بی انگیزه گی آرژانتین را به نمایش گذاشتیم در دوره قبل ما امریکا را شکست دادم سه امتیاز کسب کردیم با کیروش فقط اتوبوسی و قطاری دفاع و دفاع و باز دفاعی بازی کردیم و در بدترین آمارهای جهان جا گرفتیم هر مدیری و خبر نگاری از کیروش حمایت کرده فقط تاسف به افکارشان
  • حامد ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    بی احترامی های کیروش به ایرانی ها یادتان هست کار تا آنجا بالا گرفت که به قول آقای افشارزاده جای کیروش با جای کفاشیان عوض شد و عملاً کیروش در قامت رئیس فدراسیون امرو نهی میکرد!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    یوز پلنگ سرعتش خیلی زیاده خیلی ! ولی اگه تو همون 60 ثانیه اول شکارش رو گرفت که گرفت . اگه نه نیم ساعت هن هن و نفس نفس زنان میشینه و دور و بر خودشو می بینه !!!!
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    بزرگ ترین افتخار در کارنامه مربی گری علی دایی ، اولین گل و اولین برد امارات برابر ایران در تاریخ فوتبال بود !!!!
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    نه عزیزم ما فقط تحلیلگران دقیق و با سوادی مثل تو رو کم داریم
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    نظر خنده دارتو واسه خودت نگه دار کی بهشون گفته بود؟ رئیس جمهور که واسه شکستشون هم ÷یام میده مثلا؟ یا کفاشیان؟
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    ميشه بگيد كدوم بازي ايران زيبا بود؟؟؟؟!!! بازي اول كخ بدترين بازي جام بيستم لقب گرفت. بازي دوم كه سرتاسر دفاعي بود و بازي سوم هم كه جاي خود. منظور شما از بازي زيبا چيه؟ مردم انگلستان بازي هجومي رو زيبا ميدونن كه براشون اهميتش از نتيجه بالاتره. شما منظورت از بازي زيبا چيه؟
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    اتوبان سيد جلال حسيني
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    تا اونجايي كه من نظرات رو ميخوندم همه جوگير شده بودن و ميگفتن آرژانتين رو هم ميبريم!!! همه ميگفتن از گروه ميايم بالا. كلا ما مشكل فرهنگي داريم. اين مشكل رو بتونيم حل كنيم تمام مشكلهامون حل ميشه
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    عليرضا جان دمت گرم. واقعا كيروش چه تغييري تو تيم ملي داد؟ والله جام هاي جهاين قبل بهتر از اين بوديم.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    آخه بدبختي دفاع هم بلد نيست دفاع ميدونست چيه سيد جلال اتوبان رو تو تركيب نميذاشت.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    امير قلعه نويي تو تيم ملي هيچ باختي نداد. در ضربات پنالتي جلوي كره حذف شد كه پنالتي زن هاي تيم خودشون گفتن ما شرايط پنالتي زدن نداريم. علي لابي بود كه آبروي ايران رو برد ايران تو يه گروه 5 تيمه چهارم بود. تو آزادي بعد از 35 سال به عربستان باختيم. تا به حال تيم به اون ضعيفي و شير تو شيري نداشتيم.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    كيروش بهش تو ليگ يك هم تيم بدن نميتونه قهرمانش كنه چه برسه به تيم ملي و قهرماني تو اسيا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس