به گزارش مشرق، یکی از بزرگترین مشکلاتی که فدراسیون فوتبال ایران با آن در ایام جام جهانی دست به گریبان بود، عدم رعایت قوانین بین المللی کپی رایت توسط شرکتهای داخلی بود که هر گونه تبلیغی را بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال با اسم و عکس و آرزوی موفقیت کردن برای تیم ملی ایران در صدا و سیما،سطح شهر و بیل بوردها انجام دادند و البته بخش حقوقی و حامی مالی فدراسیون از 24 شرکت شکایت و آنها را محکوم کرد و فدراسیون حتی نامهای رسمی به صدا و سیما زد و جلوی روی آنتن رفتن برخی تبلیغات را هم گرفت.
با نزدیک شدن به جام ملتهای آسیا حالا شرایط متفاوت شده و کمیته حقوقی قصد دارد بلافاصله پس از تبلیغات با اسم و عکس تیم ملی ایران از آن شرکتها شکایت کرده و جلوی تبلیغات غیر قانونی را از آنها بگیرد. در واقع بخش حقوقی به حالت آماده باش در آمده تا کسی از حقوق تیم ملی ایران که متعلق به همه مردم است استفاده و نفع شخصی نبرد.البته با توجه به شکایتهای اخیر فدراسیون پس از جام جهانی این سواستفاده و قانون شکنی در جام ملتها کمتر رخ خواهد داد چرا که بالاخره شرکتهای ایرانی هم مجبور به اجرای قوانین بین المللی خواهند شد و با آن آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.
البته شرکتها میتوانند با اسم و عکس تیم ملی کالاهای خود را تبلیغ کنند اما با مجوز رسمی فدراسیون فوتبال ایران.
با نزدیک شدن به جام ملتهای آسیا حالا شرایط متفاوت شده و کمیته حقوقی قصد دارد بلافاصله پس از تبلیغات با اسم و عکس تیم ملی ایران از آن شرکتها شکایت کرده و جلوی تبلیغات غیر قانونی را از آنها بگیرد. در واقع بخش حقوقی به حالت آماده باش در آمده تا کسی از حقوق تیم ملی ایران که متعلق به همه مردم است استفاده و نفع شخصی نبرد.البته با توجه به شکایتهای اخیر فدراسیون پس از جام جهانی این سواستفاده و قانون شکنی در جام ملتها کمتر رخ خواهد داد چرا که بالاخره شرکتهای ایرانی هم مجبور به اجرای قوانین بین المللی خواهند شد و با آن آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.
البته شرکتها میتوانند با اسم و عکس تیم ملی کالاهای خود را تبلیغ کنند اما با مجوز رسمی فدراسیون فوتبال ایران.