به گزارش مشرق، محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در فرودگاههای کشور ضرر دادیم، گفت: هر سرمایه گذار و مسئول محلی که تمایل داشته باشد، حاضریم فرودگاهها را در اختیارشان بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه فقط در سه فرودگاه ضرر نمیدهیم، اظهار داشت: البته اگر به اندازه سرمایه حساب کنیم، آنها هم زیان ده هستند. به عنوان مثال، در فرودگاه مهرآباد ۱۲۰۰ هکتار زمین داریم که همه آنها را پول دادیم، خریدیم و همه سند دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: در این فرودگاه بخشی از اراضی که در اختیار نیروی هوایی است را شرکت فرودگاهها خریداری کرده است و سند داریم، به علاوه ترمینالها و تجهیزات را حساب کنیم ضرر میدهیم اما در مجموع هزینه های جاری کمتر از درآمد است.
ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد، مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) زیان ده نیستند، بیان کرد: در مابقی فرودگاهها حتی شیراز هم ضرر میدهیم؛ به دلیل اینکه هرچه نشست و برخاست هواپیماها در یک فرودگاه افزایش یابد، بدهی شرکتهای هوایی هم به ما افزایش پیدا میکند.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم فرودگاهها را در شهرها به مسئولان شهری و استانی واگذار کنیم، ضمن آنکه هزینه های سنگین را شرکت فرودگاه میپردازد و فقط هزینه های جاری را به آنها واگذار می کند و معتقدیم که اگر آنها تحویل بگیرند، بهتر از ما میتوانند موضوعات اقتصادی شهرشان را بشناسند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: وزیر نفت در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که ۹ فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاهها تحویل بدهد. البته این حرف درستی است و باید یک مجموعه متولی فرودگاهداری باشد اما ما ضرر و زیان زیادی را در فرودگاهها دادیم و دیگر شرکت فرودگاهها توان ضرردهی ندارد.
وی با اشاره به اینکه فقط در سه فرودگاه ضرر نمیدهیم، اظهار داشت: البته اگر به اندازه سرمایه حساب کنیم، آنها هم زیان ده هستند. به عنوان مثال، در فرودگاه مهرآباد ۱۲۰۰ هکتار زمین داریم که همه آنها را پول دادیم، خریدیم و همه سند دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: در این فرودگاه بخشی از اراضی که در اختیار نیروی هوایی است را شرکت فرودگاهها خریداری کرده است و سند داریم، به علاوه ترمینالها و تجهیزات را حساب کنیم ضرر میدهیم اما در مجموع هزینه های جاری کمتر از درآمد است.
ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد، مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) زیان ده نیستند، بیان کرد: در مابقی فرودگاهها حتی شیراز هم ضرر میدهیم؛ به دلیل اینکه هرچه نشست و برخاست هواپیماها در یک فرودگاه افزایش یابد، بدهی شرکتهای هوایی هم به ما افزایش پیدا میکند.
وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم فرودگاهها را در شهرها به مسئولان شهری و استانی واگذار کنیم، ضمن آنکه هزینه های سنگین را شرکت فرودگاه میپردازد و فقط هزینه های جاری را به آنها واگذار می کند و معتقدیم که اگر آنها تحویل بگیرند، بهتر از ما میتوانند موضوعات اقتصادی شهرشان را بشناسند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: وزیر نفت در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که ۹ فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاهها تحویل بدهد. البته این حرف درستی است و باید یک مجموعه متولی فرودگاهداری باشد اما ما ضرر و زیان زیادی را در فرودگاهها دادیم و دیگر شرکت فرودگاهها توان ضرردهی ندارد.