به گزارش مشرق، اینطور که از شواهد بر میآید سازمان حمایت از مصرف کننده نیز چندان اهمیتی به موضوع نمیدهد و همین امر سبب شده تا وارد کنندگان و حتی در برخی از موارد تولید کنندگان نیز هر چه میخواهند سر مشتری در بیاورند.
این مسئله ظاهرا به یک یا دو وارد کننده محدود نشده و همگی آنها دچار این بیماری مسری شدهاند. کار دیگر از نگین خودرو ،رامک خودرو و ،آسان موتور و اطلس خودرو گذشته و به وارد کنندگان خودروهای چینی چون دیار خودرو نیز رسیده است.
شاید دلیل اینکه تحویل خودروها به مشتری دیر انجام میگیرد پیش خریدهایی است که با چشمانی کاملا بسته انجام میشود.
خودروهایی که روی کاغذ هم زیبا هستند و هم پر از آپشن اما ظاهر زیبای آنها کار دست مشتریان داده است؛ مشتریان خودروهایی را میخرند که حتی هنوز یک دستگاه از آن نیز راهی بازار نشده است و باید با پرداخت حدود نیمی از قیمت خودرویی که هنوز حتی نمونه آن موجود نیست سه ماه کاری در انتظار بنشینند حال اینکه این انتظار به سه ماه و شش ماه حتم نشده و مدتها باید در صف انتظار ماند البته مشکلات بعد از تحویل خودرو نیز سرجایش باقی است.
در این زمینه محصولات شرکت فامیلی موتور را میتوان مثال زد هونداهایی که حتی نمونه نمایشگاهی آن موجود نیست؛ اما با قیمتهایی بالا پیش فروش میشوند از خدمات پس از فروش کاملا محدود آن که بگذریم مشخص نیست این خودروها کی تحویل مشتری خواهد شد.
به هر حال نارضایتی این روزهای خریداران خودروهای وعدهای، نتیجه اعتماد به این عرضه کنندگان خودرو است؛ شاید اگر کمی واقع بین باشیم خواهیم دید که این نوع خرید ریسکی بزرگ بوده و شاید ضررهای زیادی را به همراه داشته باشد؛ با توجه به اینکه هیچ مقام مسئولی پیگیری این خلف وعده ها را به عهده نمیگیرد شاید بهتر است از خرید اینگونه خودروها امتناع کرده و زمانی اقدام به خرید کنید که خودرو آماده پلاک شدن و تحویل باشد.
این مسئله ظاهرا به یک یا دو وارد کننده محدود نشده و همگی آنها دچار این بیماری مسری شدهاند. کار دیگر از نگین خودرو ،رامک خودرو و ،آسان موتور و اطلس خودرو گذشته و به وارد کنندگان خودروهای چینی چون دیار خودرو نیز رسیده است.
شاید دلیل اینکه تحویل خودروها به مشتری دیر انجام میگیرد پیش خریدهایی است که با چشمانی کاملا بسته انجام میشود.
خودروهایی که روی کاغذ هم زیبا هستند و هم پر از آپشن اما ظاهر زیبای آنها کار دست مشتریان داده است؛ مشتریان خودروهایی را میخرند که حتی هنوز یک دستگاه از آن نیز راهی بازار نشده است و باید با پرداخت حدود نیمی از قیمت خودرویی که هنوز حتی نمونه آن موجود نیست سه ماه کاری در انتظار بنشینند حال اینکه این انتظار به سه ماه و شش ماه حتم نشده و مدتها باید در صف انتظار ماند البته مشکلات بعد از تحویل خودرو نیز سرجایش باقی است.
در این زمینه محصولات شرکت فامیلی موتور را میتوان مثال زد هونداهایی که حتی نمونه نمایشگاهی آن موجود نیست؛ اما با قیمتهایی بالا پیش فروش میشوند از خدمات پس از فروش کاملا محدود آن که بگذریم مشخص نیست این خودروها کی تحویل مشتری خواهد شد.
به هر حال نارضایتی این روزهای خریداران خودروهای وعدهای، نتیجه اعتماد به این عرضه کنندگان خودرو است؛ شاید اگر کمی واقع بین باشیم خواهیم دید که این نوع خرید ریسکی بزرگ بوده و شاید ضررهای زیادی را به همراه داشته باشد؛ با توجه به اینکه هیچ مقام مسئولی پیگیری این خلف وعده ها را به عهده نمیگیرد شاید بهتر است از خرید اینگونه خودروها امتناع کرده و زمانی اقدام به خرید کنید که خودرو آماده پلاک شدن و تحویل باشد.