به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، با گذشت بيش از 5 ماه از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، وزارت رفاه و تامين اجتماعي به 6 مورد ديگر از مشکلات مطرح شده که بيشترين فراواني را داشته است، پاسخ داد که مشروح آن در زير مي آيد:
سوال: خانوارهايي که عليرغم ثبت حساب در سامانه refahi.ir همچنان حسابشان بهصورت موقت در سامانه ثبت ميباشد و با پيغام «حساب شما جهت بررسي در سامانه ثبت شد. لطفاً بين 2 تا 3 هفته آينده جهت دريافت نتيجه به سامانه مراجعه نماييد.» مواجه ميشوند.
پاسخ: اين خانوارها بايد در اسرع وقت به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به ثبت نهايي و تأييد حساب خود از طريق شبکه e-bank که در اختيار کليه بانکها قرار دارد، اقدام نمايند. بديهي است تا مادامي که حساب خانوارهاي فوقالذکر در قالب نهايي و دائم در سامانه مزبور ثبت نشود، يارانهاي به حساب آنها واريز نخواهد شد.
سوال: خانوارهايي که به دلايلي از جمله قصور شعب بانک يا کافينتها در ثبت شماره حساب، موفق به ثبت بهموقع شماره حساب خود در سامانه refahi.ir نشدهاند.
پاسخ: همه خانوارهايي که به هر دليل از فاز اول طرح جمعآوري شماره حساب(تابستان سال 89) جاماندهاند، سامانه refahi.ir از 20 اسفند سال 1389 برايشان فعال شده و ميتوانند حساب سرپرست خانوار را در اين سامانه ثبت کنند. بديهي است هر خانوار متقاضي دريافت يارانه، از مرحلهاي مشمول دريافت يارانه خواهد شد که حساب خود را در اين سامانه به ثبت نهايي رسانده باشد.
سوال: خانوارهايي که عليرغم دريافت يارانه مراحل اول و دوم، شماره حساب آنها در مرحله سوم از سامانه refahi.ir حذف شده و لذا يارانه مرحله سوم را دريافت نکردهاند.
پاسخ: سرپرست خانوارهاي مزبور بايد در اسرع وقت نسبت به ثبت يکي ديگر از حسابهاي فراگير خود در سامانه refahi.ir اقدام نمايد. بديهي است حداقل ظرف 10 روز پس از اقدام فوق، يارانه مرحله سوم آنها نيز به حسابشان واريز خواهد شد. توصيه ميشود که به منظور اطمينان از ثبت صحيح شماره حساب، اين اقدام توسط شعب بانک و از طريق شبکه e-bank صورت پذيرد.
سوال: خانوارهايي که عليرغم دريافت يارانه مراحل اول و دوم، اطلاعات هويتي آنها از سامانه refahi.ir حذف شده و لذا يارانه مرحله سوم را دريافت نکردهاند.
پاسخ: با توجه به اينکه اطلاعات هويتي خانوارها کلاً از طريق مرکز آمار در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانهها و وزارت رفاه قرار ميگيرد، علت نبود اطلاعات افرد در اين سامانه، حذف شدن اطلاعات خانوارهاي مزبور از «پايگاه اطلاعات اقتصادي خانوار» مرکز آمار ميباشد و لذا اينگونه خانوارها بايد جهت رفع مشکل، مجدداً در سامانه مرکز آمار ثبت نام نمايند. يکي از علل احتمالي بروز اين مشکل، اينست که سرپرست خانوار به منظور اصلاح اطلاعات خانوار خود، وارد سامانه مرکز آمار شده و اشتباهاً دکمه حذف خانوار را انتخاب کرده است.
سوال: با توجه به اينکه اطلاعات هويتي خانوارها کلاً از طريق مرکز آمار در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانهها و وزارت رفاه قرار ميگيرد، علت نبود اطلاعات افرد در اين سامانه، حذف شدن اطلاعات خانوارهاي مزبور از «پايگاه اطلاعات اقتصادي خانوار» مرکز آمار ميباشد و لذا اينگونه خانوارها بايد جهت رفع مشکل، مجدداً در سامانه مرکز آمار ثبت نام نمايند. يکي از علل احتمالي بروز اين مشکل، اينست که سرپرست خانوار به منظور اصلاح اطلاعات خانوار خود، وارد سامانه مرکز آمار شده و اشتباهاً دکمه حذف خانوار را انتخاب کرده است.
پاسخ: در صورتي که شما پس از انجام فرايند ثبت حساب خود در اين سامانه با پيغام «اعلام حساب شما با موفقيت انجام شد. ميتوانيد اين صفحه را بهعنوان رسيد نزد خود نگه داريد.» مواجه شويد، به اين معني است که ثبت حساب شما بهصورت نهايي و دائم صورت گرفته است. در صورتي که شما پس از انجام فرايند ثبت حساب خود در اين سامانه با پيغام «حساب شما جهت بررسي در سامانه ثبت شد. لطفاً بين 2 تا 3 هفته آينده جهت دريافت نتيجه به سامانه مراجعه نماييد.» مواجه شويد، به اين معني است که ثبت حساب شما بهصورت موقت صورت گرفته و سريع ترين حالت ممکن براي اطمينان از صحت ثبت حسابتان، مراجعه به يکي از شعب بانک مربوطه جهت اعلام حساب شما از طريق شبکه e-bank در سامانه refahi.ir است.
سوال: حساب فراگير چه نوع حسابي است؟
پاسخ: منظور از حساب فراگير، حسابي است که انجام عمليات بانکي با آن از طريق کليه شعب بانک مربوط امکانپذير است. اين حساب ميتواند متصل به کارت الکترونيکي بانک مربوط باشد.