به گزارش مشرق، پس از مشخص شدن مشکل امنیتی دو مدل از لپتاپهای دل، این شرکت اعلام کرده عمیقا در خصوص بروز این مشکل عذرخواهی میکند و اقداماتی را بهمنظور مرتفع کردن نگرانیها بهکار خواهد بست. دل همچنین اعلام کرده که این گواهیها هیچ ارتباطی با بدافزارهای تبلیغاتی ندارند.
سخنگوی شرکت دل در این خصوص میگوید:
این گواهیها در واقع جزئیاتی را برای شناسایی سریع مدل رایانه در اختیار پشتیبانی آنلاین دل قرار میدهند. این گواهیها بههیچ وجه در جهت جمعآوری اطلاعات مشتریان مورد استفاده قرار نمیگیرند.
دل همچنین در این لینک دستورالعملهایی را برای حذف کامل این گواهیها ارائه داده است و بهروزرسانی نرمافزاری را برای کنترل و حذف خودکار این گواهیها در روز جاری منتشر خواهد کرد. اگرچه این شرکت اعلام نکرده چه تعدادی از رایانههای تولیدی این شرکت با مشکل یادشده دست و پنجه نرم می کنند اما مدلهای Inspiron 5000,XPS 15 و XPS 13 بهطور پیشفرض بههمراه این گواهیها به بازار عرضه میشوند.
پاسخگویی سریع دل جای تقدیر دارد اما بهنظر میرسد شرکتی در این سطح باید بررسیهای بیشتری را پیش از عرضه محصولات خود انجام دهد تا بدینترتیب باعث نگرانی انبوه کاربران این برند نشود.
منبع: فارنت
سخنگوی شرکت دل در این خصوص میگوید:
این گواهیها در واقع جزئیاتی را برای شناسایی سریع مدل رایانه در اختیار پشتیبانی آنلاین دل قرار میدهند. این گواهیها بههیچ وجه در جهت جمعآوری اطلاعات مشتریان مورد استفاده قرار نمیگیرند.
دل همچنین در این لینک دستورالعملهایی را برای حذف کامل این گواهیها ارائه داده است و بهروزرسانی نرمافزاری را برای کنترل و حذف خودکار این گواهیها در روز جاری منتشر خواهد کرد. اگرچه این شرکت اعلام نکرده چه تعدادی از رایانههای تولیدی این شرکت با مشکل یادشده دست و پنجه نرم می کنند اما مدلهای Inspiron 5000,XPS 15 و XPS 13 بهطور پیشفرض بههمراه این گواهیها به بازار عرضه میشوند.
پاسخگویی سریع دل جای تقدیر دارد اما بهنظر میرسد شرکتی در این سطح باید بررسیهای بیشتری را پیش از عرضه محصولات خود انجام دهد تا بدینترتیب باعث نگرانی انبوه کاربران این برند نشود.
منبع: فارنت