کد خبر 507292
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

دبیر کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به میزان بالای آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی، باید استفاده از موتورسیکلت برقی در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، محسن سرخو درباره اجرای طرح ورود موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی اظهار داشت: زمانی که برنامه پنج ساله دوم در شورای شهر تهران به تصویب رسید، مقرر شد موتورسیکلت‌های پیک بادپا، شرکت پست و شرکت‌هایی که خدمات خود را به مشتریان از طریق استفاده از موتورسیکلت‌ها ارائه می‌دهند، از موتورهای برقی استفاده کنند.

دبیر کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: مقرر شد بانک شهر تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان خرید موتورهای برقی اعطا کند که البته در دو سال اخیر، نمایشگاهی برای معرفی موتورهای برقی برگزار شد.

سرخو بیان داشت: سه مسئله مهم برای کاهش آلودگی هوا در تهران مورد تأکید اعضای شورای شهر است که اجرای طرح نصب فیلترهای جذب دوده، ورود تاکسی‌های هیبریدی، اتوبوس‌های برقی و موتورهای برقی اهمیت دارد که اگر این طرح‌ها اجرایی شود قطعاً هوای تهران پاک‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: آمار شرکت‌های کنترل کیفیت هوای تهران در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که 22 میلیون جابه‌جایی توسط وسیله نقلیه شخصی انجام شده که از این تعداد 900 هزار جابه‌جایی توسط موتورسیکلت بوده است، با توجه به اینکه میزان آلایندگی هر موتورسیکلت 8 برابر یک خودروی شخصی است، در نتیجه این 900 هزار جابه‌جایی توسط موتورسیکلت معادل 7 میلیون جابه‌جایی خودروهای شخصی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    این خبرها اینگونه القاء می کنند که گویی مشکلات از دارندگان موتور سیکلت است. چرا به جای تهاجم به موتور سیکلت داران پی صنعت بی کیفیت مونتاژموتور در ایران گرفته نمی شود تا موتورهایی بهتر تولید کنند و خریدار هم بتواند حق انتخاب داشته باشد تا با توجه به پولش خرید نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس