تعداد این هواپیماها بیش از صد فروند است که ایرباس باید تا چهار سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.
گفته
میشود انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است
سه فروند از هواپیماهای آ سیصدو هشتاد غول پیکر با پانصد و پنجاه و پنج
صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار خواهد گرفت . همه هواپیماهای
تحویلی به ایران نو خواهد بود.
قرارداد
با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای ان کار
مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود. در این قرارداد سه نوع خودروی
دویست و هشت ، دوهزار و هشت و سیصدو یک قرار دارد که قرار است دو شرکت در
ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد با نامی جدید تاسیس
کنند و سی درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.
تولید
خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت نودو شش اغاز می شود که در سال این
شرکت جدید دویست هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.
سهم
سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد چهار صد میلیون یورو مشخص و نهایی
شده است .با این شرایط گفته میشود هنوز تکلیف قرار داد رنو مشخص نیست و دو
طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است
امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود . براساس گفته ها سهم هر کشور در
سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش ان در بازار یکی از بزرگترین
مشکلات پیش پای رنو قرار دارد .