کد خبر 54626
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵

ايرانيان به همراه تمامي كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا ، هند ، پاكستان و كشورهاي آسياي جنوبي و نيز دو قاره آمريكاي شمالي و جنوبي در رده مياني يعني با ضريب هوشي ۸۵ تا ۹۰ قرار مي گيرند.

به گزارش مشرق به نقل از آزادنگار، اینکه ايرانيان باهوش ترين مردم جهان " هستند در سال هاي گذشته تقريبا تبديل به ضرب المثلي معروف ميان ايرانيان شده است ، اما اين در حالي است كه اگر نتايج تحقيقات انجام شده در اين باره توسط دانشمندان انجام شده ، مطالعه شود ابطال اين گزاره ثابت مي شود .

در واقع طبق تخقيقات علمي دانشمندان ما ايراني ها نه تنها گل سر سبد هوش در دنيا نيستيم بلكه جايگاهي متوسط در جهان داريم و ميلياردها نفر در جهان ضريب هوشي بالاتري از ما دارند .

"ريچارد لين " روانشناس و استاد ۸۱ ساله دانشگاه اولستر بريتانيا در كتابي كه در سال ۲۰۰۶ انتشار داد نتايج تحقيقات خود را در اين باره منتشر ساخته است .

وي كه متخصص مطالعه بر روي تاثير دو متغير " نژاد " و " هوش " بر روي يكديگر است ، در كتاب خود وضعيت ضريب هوشي مردم جهان را با توجه به نژاد بررسي كرده و به اين نتيجه رسيده كه باهوش ترين مردم جهان با ضريب هوشي ۱۰۵ و بالاتر مردم كشورهاي شرق آسيا ( چين ، كره شمالي و جنوبي و ژاپن ) هستند .

در رده مياني كشورهاي اروپايي ، روسيه ، آسياي مركزي و قفقاز و حتي مغولستان قرار مي گيرند كه متوسط ضريب هوشي آنها ۹۰ تا ۱۰۰ است .

ايرانيان به همراه تمامي كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا ، هند ، پاكستان و كشورهاي آسياي جنوبي و نيز دو قاره آمريكاي شمالي و جنوبي در رده مياني يعني با ضريب هوشي ۸۵ تا ۹۰ قرار مي گيرند.

جايگاه چهارم از آن كشورهاي آفريقايي است كه ضريب هوشي آنها ۷۰ تا ۸۰ است و مردم اقيانوسيه ( استراليا ) و كشور آفريقايي بوتسوانا ، با دارا بودن كمترين ميزان ضريب هوشي يعني ضريب هوشي ۶۰ تا ۷۰ در آخرين رده قرار مي گيرند.

همچنين در تحقيقات پروفسور لين مشخص شده است كه متوسط ضريب هوشي مردم دنيا رو به كاهش است . متوسط ضريب هوشي مردم جهان در سال ۱۹۵۰ بالاي ۹۱ بوده است ولي تحقيقات پروفسور لين نشان مي دهد كه اين ضريب در سال ۲۰۵۰ به ۸۶ كاهش خواهد يافت.
دلايل اين امر مي تواند متعدد باشد اما پيشرفت تكنولوژي و وابستگي به ماشين و تكنولوژي هاي مدرن به جاي حفظ كردن و استفاده از مغز ، مي تواند يكي از دلايل كم كاري مغز انسان ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 140
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 34
  • مرتضي ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    4 12
    حالا شما از كجا مطمئنيد اين پروفسور ٨١ ساله ﴿كه انشاالله مدركشو از اين دانشگاه‌هايي كه خيلي از مسئولين ما از اونجا مدرك خريدند نگرفته باشه﴾، خودش آلزايمر نداره؟! از كجا معلوم راست گفته باشه؟
  • سید مهدی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    8 10
    همه مطلب گزارش بالا چرت و از اساس غلطه.این همه تحقیق و پژوهش هست که دانشمندان و پژوهشگران خیلی برجسته تری نسبت به آقای لین انجام دادند و خیلی معتبر تر از اونه و ثابت می کنه نژاد تاجیک و ایرانی دارای بالاترین ضریب هوشی در جهان هستند و اتفاقا ژاپنی ها در رده متوسط قرار دارند. اینو حتی خود ژاپنی ها هم اذعان می کنند و میگن ما هوش نسبتا خوبی داریم ولی اونچه مارو از بقیه متمایز میکنه سختکوشیمونه نه هوش.حالا این آقا رو معلوم نیست از کجا درآوردن که چنین افاضاتی (بخوانید افتضاحاتی) رو ارائه داده!
    • اهورا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      11 1
      اگه ایرانیا هوش اول ودارن پس چرا حتی توکپی کردن پرایدهم مجبوریم ازچین کمک بگیریم.یه دریل نمیتونیم بسازیم.یادیگرابزارالات ساده رودرحالیکه مصرف کننده اون هستیم.ایرانی از اول رویاپردازواهل افسانه بوده وهست.
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    4 3
    واقعآ جالبه .....در آخرین تست های شرکت اینتل 16 نخبه چینی 11 هندی و 1 ایرانی به مرحله آخر رسیدند...آن هندی ها و ایرانی ها هر دو آی کیو زیر متوسط دارند!!!....
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    3 4
    حالا زیاد فرقی هم نمی کنه که ما مردم باهوشی باشیم یا بقیه کشور ها مهم اینه که اگه ملتی توانایی خود شو باور کنه تمام سعیش میشه اینکه به هدفش برسه،اون وقت اون ملتی با هوش تره که از ظرفیت هاش بیشتر استفاده کنه نه اونی که با هوش ترینه که الحمد الله توی کشور ما اکثرا به این خود باوری رسیدن الا اونایی که خودباخته اند!!!
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 5
    این تفکیک نژادی هست یا هوشی!! واقعا جالبه!!....اروپایها رو هم به همراه روسها بالاتر از متوسط قرار دادن و بعد گفته امریکایها و استرالیایها زیر متوسط هستند!!!! منظورش اینکه بومیان استرالیا نه سفید پوستان آنجا به همراه مردم افریقا احمق هستند... و بومیان امریکا به همراه مردم خاورمیانه هم زیر متوسط... در آخرین تست شرکت اینتل 16 نخبه چینی 11 هندی و 1 ایرانی به آخرین مرحله راه یافتند... و ایشون هند و ایران رو جز زیر متوسط قرار داده... واقعآ این همه نژاد پرستی شرم آور و تاسف انگیز است....
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 6
    من که اگر غربیها بگن روزه می گم شبه!...
  • هادی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    4 4
    با سلام مرکز جهانی علوم اسلامی چند سال پیش از طلاب مختلف این مرکز آمار گرفت که باهوش ترین آنها خاور میانه ای ها خصوصا افغانی ها بودن یکی از عللش هم استفاده از نان سبوس دار بود.و کند ذهن ترینها هم اروپائیها خصوصا آنجلوساکسونها بودند والبته آمار پشتکارشون کاملا برعکس
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    5 1
    بجای تمسخر این پروفسور زحمت کش و دلسوز...ببینین چی شده ایرانی که سرزمین فلاسفه حکیمان و نوابغ علمی بوده وضعش شده این!...زیر متوسط و احمق...
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    5 3
    نمی دونم چرا هر چی فرنگیا در باره ما بگن 100% درسه... هر چی ما بگین% غلط! بابا 400 سال ناموسمون دست فرنگیا بود بس نبود!! کی می خواد بیدار شید ای مردم!؟؟؟؟
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    6 2
    حقیقت تلخه.
  • اندیشمند ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    3 2
    خیلی خیلی زیاد شجاعت می خواد!!.. این طور نظر جامع دادن درباره همه ملت ها و سطح هوش و فکر آنها واقعا خیلی شجاعت و یا حماقت می خواد!!!!!...
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 2
    خدا رو شکر ما را خدا آفرید نه ساکسون ها!!...
  • سید ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 1
    سلام تا جایی که من خبر دارم نحوه ی انجام این تست های هوش ربط زیادی به آموزش ها داره، یعنی شما می تونی یه جوری بچه ها رو آموزش بدی که این تست ها رو خوب بزنن ولی هوششون زیاد نباشه این تست ها خیلی چیز مهمی نیست
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 5
    خاک تو سرتون با این خبرا
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 5
    احتمال آلزايمر هست.
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    3 1
    دوست عزیز شما خودت از کجا مطمئنی که ایرانی ها باهوشند که استاد رو زیر سوال می بری
  • مرد ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 2
    سلام چرا همتون اینقدر شور می زنید بنده خدا تحقیق کرده نگفته که 100 در 100 درسته یا باید بپذیرید. البته ما باید از نژاد پرستی فاصله بگیریم. چیزی که تو این تحقیق مشهود به نظر میرسه عوامل دیگه ای بجز نژاد نیز نقش داشته مثلا آمریکایی ها و استرالیایی ها هم اکثرا آنگلوساکسون هستند. به هرحال با توجه به تجربه من و نه تحقیق ایرانی ها باهوش هستند ولی نمی تونیم ادعا کنیم که باهوش ترینیم همون طور که هیچ کشور دیگه ای نمیتونه این ادعا رو داشته باشه. وباید توجه داشته باشیم که در پیشرفت Iq فقط قسمتی از پازل است و عوامل دیگه چون EQ و مهتر از اون پشتکار مهمه و بهتره بجای بالیدن به نژادمون تلاشمون رو زیاد کنیم جون به کسی به خاطر نژادش پاداش نمی دن. ما میتونیم مطمئنا با همین IQ و با تلاش مضاعف به اهدافمون برسیم و خودمون رو با حرف های مفت نژادی که ریشه ای به سن استعمار داره گول نزنیم. همه نژادها محترم هستند و قضاوت در مورد اونها بستگی به کارنامشون داره و در این کارنامه ابتدا اخلاق (که ایران سابقه درخشانی داره)و سپس علم مهمه.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 2
    خلیج فارس در خطر است http://www.persianorarabiangulf.com/index.php
  • k-1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 4
    من حوصله نداشتم نظزات اين يارو رو بخونم اما يكي به اين بگه هيس
  • صادق ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 2
    دوست ناشناس سومي، بالاخره توي باهوش‌ترين آدم‌ها هم هميشه چندتا "زير متوسط و احمق" پيدا مي‌شود. زياد به خودت نگير اين دوستمون قصد توهين و زيرسوال بردن شما را نداشته است. ايشون فقط گفته اين پروفسوره حرف چرت زده، كه حرف درستيه و همين كه جز اين آقا، تا حالا هيچكس ديگه‌اي چنين نظري نداده و همه برعكس آنرا مي‌گويند، اين خودش بهترين دليله. "مرتضي" نگفته بود كه بين ايراني‌ها مثل شما پيدا نمي‌شه كه عصباني شدي!
  • صادق ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 2
    اخوي! شما مگه ايشونو مي‌شناسي؟!! اگه مشرق نگفته بود "پروفسور" بازم مي‌فهميدي استاده؟!!!!! اصغر فرهادي و مخملباف و ... هم براي غربي‌ها پرفسورند!
  • صادق ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 0
    چرا به اون بدبخت؟! مشرق بايد عقلشو كار بندازه كه چي مي‌گه، چي نمي‌گه!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 1
    البته طلباب ایرانی چندان تحصیلات عالی آنچنانی ندارند!!
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    3 0
    دقیقآ...این موضوع در مدارسی که شیوه آموزش آنها خلاق محور و هوش محور هست واضحه.... ولی مدارس حافظه محور...متاسفانه سرکوب گر هوش....
  • مرکز تحقیقات هوشمند ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 1
    ساکسون دوست عزیز!...این پروفسور هنوز نمی دونه اقوام منطقه قفقاز ریشه ایرانی دارند...
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 1
    دوست عزیز این فرد نژاد پرست منظورش از استرالیا و اروپا سفید پوستان نیست...چرا که ساکسون ها منشه اروپایی دارند....
  • موسوي ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 0
    ايا اين نظر مثلا روانشناسان امروزي نيست كه : هوش انواعي دارد ؟ منظور اين آقاي بريتانيايي كدام هوش بوده ؟ هوش موسيقي ؟ هوش اجتماعي ؟ هوش معنوي ؟ هوش ... حالا چند نوع هوش داريم ؟ هركدام از اين به اصطلاح روانشناسان عدد و دسته بندي متفاوتي ارائه ميدهند . بقول پورنگ كي از همه باهوشتره ؟
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 1
    اعتماد به نفس و خودباوري و پشتكار مي تونه هر در بسته اي را باز كنه. هر چند ايراني ها از نطر هوشي بالاتر از متوسط جهاني هستن. ايراني خودتو دست كم نگير. مغرور هم مشو. به اين فرنگي هاي مو بور چشم آبي هم اعتماد نكن. مخصوصا آنگلو ساكسونها اگر گفتند ماست سفيده تو بگو من خودم بايد ببينم.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 1
    به جمله زیر دقت کنید: ايرانيان به همراه تمامي كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا ، هند ، پاكستان و كشورهاي آسياي جنوبي و نيز دو قاره آمريكاي شمالي و جنوبي در رده مياني يعني با ضريب هوشي ۸۵ تا ۹۰ قرار مي گيرند. آیا منظورشان از: خاورميانه و شمال آفريقا = نفت و تحولات بزرگ جهانی و تهدیدات بالقوه علیه جانیان صهیونیست و.... نیست؟ به نظرتان این اسامی ارتباطی با هم ندارند؟ انها سعی میکنند حتی با سفارش و جعل آمار، نمودار، تحقیقات میدانی در اظهاراتشان، ما را مایوس، مظطرب ، نگران و سرخورده کنند، تا رنجیده خاطر باشیم. بر اساس رنگهای این اطلس حتما" معیار باهوشی، اقتصاد و سازمان تجارت جهانی است!!! البته ، برای باور پذیری بیشتر نیز اطلسشان را در ناحیه متوسط قرار داده اند!!! ساده گی است که اگر ذره ای اعتماد به نفسمان را از دست دهیم. در ضمن، انگلیسها بساده گی دست از سر« محل تولد اسلام » بر نمی دارند چون بشترین مقاومتها در خصوص جنایات و وحشی گری استعمار نو و کهنه از ناحیه مسلمان ( منطقه 85 الی 90 IQ GLOBAL ) بوده است. اگه حقیقت جایش را با آمارهای تبلیغاتی و نمایشی دست پرورده گان غرب عوض نماید این می شود که عقب افتاده گی، جهان سومی بودن خود را باور کنیم !!!!! ما مطمئنن هم عاقل و هم با هوشیم ، زیرا در نبود امکانات و علیرغم محدودیتهای اعمال شده از سوی آنان به افق پیشرفتهای آنان نزدیک شده ایم. موفق باشید.
  • یک کارشناس مشاوره خانواده ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    2 2
    خنده داره واقعا ضریب هوشی مد نظر ایشون البته هوش عمومی است ولی نتایجی که به دست آورده کمدی شده بابا ضریب هوشی 70 تا 60 که مثلا به استرالیاییها تعلق گرفته می دونید یعنی چی؟ ضریب هوشی زیر 80 یعنی کودن! باید به این آقا که خودشو پروفسور میدونه تبریک گفت با این حاصل عمرش! اردیبهشت در همایشی بین اللمللی بودیم و تمام مهمانان خارجی بلااستثنا از هوشمندی دانشجویان ایرانی ابراز شگفتی کردند. این مهمانان همه از سرامدان روانشناسی دنیا بودند! بله آقای پروفسور!!!!
  • ناشناس ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    0 0
    حالا یک ...گفته،شما چرا ولش نمیکنین :-)
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    4 1
    آدم نظرات رو که می خونه خندش میگیره ایرانی هیچ وقت باهوش نبوده فقط ادعا بوده مثل همین الان که کسی به پای ادعاهای پوچش نمیرسه کلا ایرانیا به مرض "خود خیلی خیلی بزرگ بینی " دچارند. اگه یه خارجی بیاد این نظرات رو بخونه از حماقت ایرانی ها گریه اش میگیره
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    2 1
    ما باهوشترین هستیم باشه اما یکی به من بگه چرا از لحاظ اقتصادی فرهنگی اجتماعی اینقدر عقب مانده ایم. کم هوشی از بالا دستی هاست.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 1
    از مدیر سایت خواهش می کنم زمان ومکان دلایل دادن این تحقیقات از نظر سیاسی وهمین طور روش عرض یابی این محقق را بنویسید
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    منظورت طالبی ایرانیست!؟
  • محمد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    3 2
    سلام من می گم ما ایرانی ها باهوش ترین مردمان جهان هستیم ولی یه مشکل ما هیچ امکان پیشروی نداریم چرا ؟چون نه امکانات داریم و نه از نظره اقتصادی می تونیم ریسک کنیم من خودم طراح مدارم من می خوام یه طرح رو اجرا کنم مثلا 200هزار تومان هزینه داره ندارم باید به کی بگم که تو کشور های اروپایی وام پروژه می دن این طوره هست که امکان ریسک و هزینه نداریم من کارشناسی مخابرات دارم بی کار به خودمون باید حق بدیم خیلی چیزهایی هست که می تونم ادامه بدم وی دوست ندارم اعصابه خودم هم به هم میریزه ممنون
  • علی جان ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 1
    هوش با موفقیت فرق داره. در موفقیت پشتکار عنصر اصلیه. شماهم ممکنه بسیار باهوش باشی اما این هوش بجای اینکه شمارو به موفقیت برسونه، خرج این بشه که چه حوری کلاه این و اونو برداری یا خدای نکرده یه جنایتی رو طراحی کنی که بحساب خودت پات گیر نیفته یا... پس می بینی که خود هوش مستقیما دلیل موفقیت نیست. مون مثل یه وسیله پرسرعته که اگه شما اهلش نباشی کا دستت میده
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 1
    این پرفسور از بچگیاش عقده ای بوده و همش با تقلب یا گریه و... نمره گدایی کرده و حالاداره عقده گشایی میکنه. شما خودتونو ناراحت نکنین. اون احتمالا یه صهیونیسته که از موشکهای شهاب و سجیل و ... خوشش نمیاد!
  • محسن ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    2 1
    بهره هوشی ربطی به امکانات نداره. میزان سنجشش هم اینایی که شما میگین نیست. تست ها و آزمایش های خودشو داره. برای فهمیدن اینکه ایرانیا هوش متوسط و حتی متوسط به پایین دارن حتی نیازی به آمار و تست نیست(!) به صورت فوق تابلو در جامعه ما مشهود این قضیه!
  • محمد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 3
    از مشرق در خواست دارم تعداد افراد تست شده توی این گزارش ذکر شود عمرا" چنین تست و ازمایشی از یک جامعه آماری مقبول میسر باشد و انجام شده باشد بعلاوه کاملا" مشخص است که جهان را به حدود 10 نژاد تقسیم شده و بررسی شده در حالی که ما توی ایران بیش از 10 نژاد داریم
  • parvaneh ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    3 0
    موافقم با نظر پروفسور: 1) چند درصد ايراني ها به دانش گاه هاي درجه يك عزيمت مي كنند. 2) 70% جوان زير 30 سال داريم نسل فعلي و نه جوان به زعم من دنبال دوست بازي و تفريحند. پايان نامه هاي خودشان را به دوستانشان قرض مي دهند. همكاران سابقم در يك اداره ي دولتي رشته ي ادبيات بقيه هم هم چنين... گاهي اوقات مشت نمونه خروار است. نه شاعر درجه يك نه نويسنده نه موسيقي دان برجسته نه بازيگر شاخص جوان كه با رانت مشهور نشود مثل هديه تهراني و گلزار... تعداد بسيار اندكي هستند مثل مخترعين كه آن ها هم لاجرم سر از آمريكا درمي اورند به دلايلي كه خود بهتر مي د انيد... ايراني ها تجسم تكبر و غرور مطلقند. براي همين هرگز به جايي نخواهيم رسيد حالا هي انكار كنيد و بگيد بقيه صهيونيستند و عقده يي و حرف مفت... واقعيات را ناديده نينگاريد لطفن
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    احتمالا" پروفسور نویسنده یارانه 45500 دریافت نکرده!
  • ستاره ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    من دارم صحت این خبر رو از نردیک میبینم. در یک برنامه ریاضی بین المللی ایرانی ها خیلی معمولی هستند.
  • نگار ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    2 0
    چرا ما ایرانی ها فکر می کنیم همیشه بهترینیم؟ چرا فکر می کنیم باهوشترینیم؟ چرا فکر می کنیم با محبت ترینیم؟ چرا می گیم هنر نزد ایرانیان است و بس؟ آخه چرا اینقدر ما نژادپرستیم؟ تا کی می خواهیم خودمونو گول بزنیم؟ مگه تا حالا چه گلی به سر خودمون یا دنیا زدیم؟ آخه چرا؟؟؟؟؟
  • سید مجتبی قزوینی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    این پروفسور بچگیاش کجا بوده؟!
  • محسن ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    حالت خوبه؟
  • مهدی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 2
    از ان که ما رو با عرب های منطقه در یک ردیف قرار داده معلومه که محقق نیست و اب حوض خالی کنه
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    احتمال بی خیال. اسم این کاری که کرده تحقیقه. شما هم بعدا اگه دیدی در توانت هست یشین تحقیق کن بده همین مشرق برات می زاره رو سایت.
  • مینا ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    این نقشه ضریب توسعه اینترنت در جهان است نه پراکندگی ضریب هوشی ساکنان زمین
  • امیر ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 2
    دوستان این غربی ها همیشه به هوش بالای ما ایرانیان حسودی میکرده اند و حالا هم میخواهند ما را کند ذهن نشان دهند.خیلی از ایرانی ها در ناسا کار میکنند.ولی ما نباید به کارهای بیهوده بپردازیم و باید پشت کارمان را زیاد کنیم تا همیشه بهترین باشیم. به امید آن روز...
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    این بنده خدا با این صحهبتهاش احتمال دستگری خور را توسط سپاه بیشتر بشتر کرده
  • ایرانی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    دوستان عزیز به جای جبهه گرفتن روبروی یکدیگر یک تحقیق کوتاه در اینترنت انجام دهید و مستند یا یکدیگر صحبت کنید. لطفا به لینکهایی که گذاشتم یک سری بزنید و بعد قضاوت کنید: http://www.photius.com/rankings/national_iq_scores_country_ranks.html http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations http://www.iq-tests-for-the-high-range.com/statistics/iq_by_country.html http://talk.collegeconfidential.com/international-students/468951-average-iq-country.html http://www.iqcomparisonsite.com/Nobels.aspx http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=4923
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 2
    تاریخ رو بخون تا بفهمی! شاید بهترین نباشیم اما قرار نیست کسانی که 300 سال پیش هنوز کشورشان کشف نشده بود و زمانی که اروپا در قرون وسطا در حال آدم خواری و جادوگری بودنند...و ما در اوج علم و تمدن ...حالات بیان به ما بگن زیر متوسط و احمق!... متاسفانه همه عیب غرب پشت تکنولوژی که محصول نوکری دانشمندان شرقیست پنهان شده..
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این به شدت به شیوه آموزش مربوط میشه همانطور که در تست هوش کشورهای شرقی..دانشجویان غربی احمق تشریف دارند...
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    این مشکل تقریبآ مشکل همه انسان های کره زمین هست...
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    توی ایران هم نژاد روس هست هم آلمانی هم هندی و هم مغول شرقی هم عرب هم فارس هم ترک و......
  • یک نابغه ایرانی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    لطفآ آمارهای سیاسی غرب رو برای ما لیست نکن! یه نگاهی کن همان چینی های بسیار باهوش از نظر این ها درباره هوش ایرانی چی میگن! کاملآ مشخصه سعی دارن نشون بدن بخاطر حکومت اسلامی هوش ایرانیان بسیار کم شده!! تلاش برای از بین بردن اتحاد ملی و افزایش روحیه خودباختگی برای تضعیف اقتصاد و استقلال و پشتیبانی مردم و درنتیجه حکومت ایران کاملآ واضحه... بانک جهانی که آنهمه ادعای بی طرفی می کرد به عمد و بخاطر سیاست های امریکا نرخ رشد ایران را صفر زده بود! پس از چند هفته اعلام کرد چون اطلاعات نداشتیم!!!.....و نرخ رشد رو 5.9 درصد زد... سال به سال و ماه به ماه آمارهای غربی سیاسی تر میشه...
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    2 0
    سبک و شیوه آموزش حافظه محور در ایران عامل اصلی سرکوب گر هوش و نبوغ ایرانیان شده.. این موضوع در المپیادهای بین الملی کاملآ مشخصه. دانشگاه های خاص و مدارسی که در غرب و شرق شیوه آموزش خلاق محور دارند بسیار می درخشند هوش بیشتر یا کمتر چیزی نیست جز تلاش بیشتر یا کمتر برای رسیدن به هدف
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    پرفوسور درست می گه ولی دلیلش رو نمی گه! دلیلش فرهنگ ابتذال و دنیا پرستی خود امریکا و غرب هست...
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 1
    بابا بدبخت یه غلطی کرد ولش کنید من از طرفش عذرخواهی میکنم!
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 2
    من کاملا مخالفم .
  • مهندس ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 2
    با سلام بنده نمیدونم چیزی بگم فقط فکر می کنم این که دوستان ناراحتند خود نشان از اینه که به این نتایج اعتراض دارند که کمی تحقیق در تاریخ جهان نشون میده حق دارند واین نتایج جز عبث نیست دوم اینکه برای اینکه یه چیزایی روشن شه من نگاه دوستانو به بعضی موارد روشن میکنم 1اینکه با نگاهی که بر مطلب بالا ونظرات خیلی واضحه که گذاشتن این مطلب با نقشه ودسیسه فبلی بوده چطور میشه یه دفعه اماری یه پروفسور جعلی ودیوانه بده ویه اقایی به اسم ایرانی (که ایرانی نیست وحتما خودشو ایرانی جا زده) در بالا ادرس تمامی 5سایتی رو بده که متعلق به سازمان سیا وامریکاست تا ذهن ما ایرانی هارو منحرف کنه. با این حال من به عنوان یه دوستی که یکمی خارج درس خوندم حواس شما عزیزان رو به توطئه های دشمن جلب می کنم. میخوان افکار مارو مشوش واعتماد بنفسمونو بگیرن. لطفا به این موارد هم توجه کنید دوستان بعضی از حربه های دیگر دشمن برای شکست ما وتبلیغات شیطان پرستی روهم میگم مدنظر داشته باشید اطلاع رسانی کنید هرم مثلث وچشم جهان بین(که مثلث هست میتونید به ارم شبکه خبر موقعی که مثلث روی ارم ظاهر میشه توجه کنید) 2-استفاده از نماد چشم در ارم ها (چشم سمت راست-چشم سمت چپ توسط یاران خدا زخمی شده صهیونیست ها نماد چشم راس میذارن) 3-استفاده از نماد سیاه مانند کلاغواسب سیاه در فیلم ها 4-فضا سازی در موردحمله موجودات فضایی (چندسالیست ذهن مردم جهانو به سمت موجودات فضایی می برن تا با بشقاب پرنده ها وموشک ها دشمناشونو نابود کنند وگردن مافوق بشر بندازند) 5-استفاده از کلماتی مانند کلید -انرژی از سیارات گرفتن- نماد 7 مانند نوشابه 7up 6- استفاده از اعداد 9-11 که یازده پتامبر شیطان پرستی است 7-عدد نحس 101 ه عدد شیطانی است در فیلم ها واجناس خیلی هست من وقتم کمه لطفا از دوستان کسی هست که بتونیم اطلاع رسانی کنیم خیلی نیاز هست. میخوایم یه بنرهایی بزنیم در تمام سایت ها بذاریم نماد های فراماسونری رو.. همین برنامه ساختمان پزشکانو امشب می دیدم که زنه گفت حمله موجودات فضایی وبرخورد شهاب سنگها که ببینیدتا اینجا نفوذ کردند ای دیم shamimeadine shamimeadine@yahoo.com از مدیر خواهشمندم کامل مطلبو بذارن. منتظرتون هستم دوستان
  • هادی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    از همین نظزات میشه حد هوش ایرانی ها رو فهمید این فقط یه تحقیق بود و چون باب طبع ما ایرانی ها نیست بهمون برخورده و با تعصب شروع به داد و بیداد کردیم اصلا کجا و بر حسب چه تحقیقی شما ادعا میکنید ایرانی ها باهوشند یه سند رو کنید در کل تاریخ تا ثابت بشه ایرانی ها باهوش ترین هستن دقت کنید مثال زدن بدرد نمیخوره که فلان شخص الان تو ناسا هست فلان شخص تو هاروارد و ...باید میانگین کلی رو در نظر گرفت. نکته دیگه هوش که چیزی رو ثابت نمیکنه که اینهمه هو و جنجال دارید بپا میکنید. تستIQ فقط نشون میده شما چقد در این آزمون موفقید همین جمله معروف ادیسون رو حتما شنیدید 1% نبوغ 99%تلاش اون 1% همیشه یک عده نابغه تو هر کشور پیدا میشه که اونو تامین کنه مهم اون 99% که همه باید تلاش کنن این اون رمزی که ما نداریم و تلاش ها در کشور به جای سازندگی صرف تخریب میشه نتیجه چی میشه؟اون 1% پا میشه میره جایی که از اون نبوغ بتونه استفاده کنه
  • دنیا ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    2 0
    به نظر من ایرانی ها با هوش هستند ولی برای پیشرفت فقط هوش کافی نیست پشتکار و اراده هم لازمه. متاسفانه بعضی از اونها نبوغشون رو در انجام کارهای خلاف و غیره بکار می گیرن. از طرفی دیگه چون همش گفتن ایرانی ها باهوش هستند و غیره ایرانی ها هم به خودشون مغرور شدن و بی خیال تلاش و ابتکار و غیره و این امر باعث شده تا این تعریفها و به اصطلاح هندونه زیر بغل گذاشتن ها ترمزی باشه و مانع پیشرفت. این حرفها رو ول کنید بیایید کمی وجدان کاری داشته باشیم بیشتر تلاش کنیم و بیشتر به فکر درست زندگی کردن باشیم. لپ مطلب آدم باشیم. اگه هر کسی از خودش شروع کنه و اینو به فرزندش و نسل بعدی هم منتقل کنه ایران بهشت می شه. طرف حرفم همه مردم هستند همه مردم + مسئولان که اونها هم از دل جامعه هستند. به امید اونروز
  • افشین ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 0
    بیایم واقعیتها روقبول کنیم واینقدردلایلی که فقط خودمون قبول داریم رو تکرارنکنیم .دنیا عوض شده .تودنیابجزماکسان دیگری هم هستندکه شایدبهترازماباشنددرضمن آمارهای مشابه هم همینو متاییدمیکنن
  • عارف ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    1 0
    همینه دیگه اما باید تلاشمون رو زیاد کنیم تا هوش رو جبران کرد تا پیشرفت کرد
  • ایران داغ دیده ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    1 0
    همش تقصیر آمریکاست دیگه!!!!!!!!!!!
  • میگ میگ ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    1 0
    حرف حق تلخ است ولی حقیقت دارد. ما ایرانیها هم بهتره خودمونو به خ.ریت نزنیم.!!
  • - ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    1 0
    چرا نظر منو نذاشتید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • هوش متوسط ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 1
    با سلام، چند نكته: 1- هوش تعاريف متفاوتي دارد 2- هوش براي يك نفر عدد ثابتي ندارد و بسته به شرايط و موقعيت ها نوسان مي كند 3- هوش و استعداد و توانايي علمي كمي با هم تفاوت دارند 4- هوش به عوامل سرزميني آب و هوا و خوراك و نحوه زنگي و عقايد و ... وابسته و در طول زمان متغير است 5- سابقه هوشي اقوام از تاريخشان قابل پيگيري است البته اگر تاريخ دستكاري نشده باشد 6- اقوام و نژاد ها در طول تاريخ تركيب شده و منشعب شده و گاهي باعث افزايش هوش عملكردي و گاهي كاهش ان شده 7- عملكرد انسان فقط ناشي از هوش نيست و عواملي چون عقايد اختيارات و ... در آن اثر دارد 8- دانشمندان ايراني در حال احياي جايگاه تاريخي خود هستند هر چند بد نيست بدانيد اقليت ايراني ها در هر كشوري معمولا جايگاه بالاتري از نظر ثروت (ادب- علم- مال) نسبت به سايرين دارد 9- آقاي ريجارد لين فردي از مشرق زمين است و ممكن است بر اثر عوامل محيطي(طراحي آزمون) يا حس ناسيونالسيتي ويا ملاحظات سياسي نتايج آزمون مخدوش شده باشد *** علي (ع): تلاش و كوشش كن تا سلامت و بي نياز شوي *** درحال حاظر تنبلي دروغگويي دزدي بيشتر از هر عامل ديگري سلامت جامعه ما ايراني ها را تهديد مي كند *** با تشكر
  • اميد ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 2
    به نظر من ستاره جان غربيا مخصوصا فراماسونا نميتونن نقشه هاشونو جلو ببرن به اين راه متوسل شدن.لااقل از يه كشور دانشمند انتخاب نكردن كه مردم دنيا بهشون اعتماد داشته باشن.كل دنيا ميدونن كه تو تمام دوره هاي تاريخ ثابت شده ايرانيا باهوش ترين انساناي روي زمينن.
  • رضا ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    0 0
    نميدونم المبياد بين المللي هوش برگزار مي شود يا نه ولي اگر نمي شودما بايد اولين كشوربرگزاركننده باشيم
  • رضا ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    0 1
    اشتباهه
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    به نظر من کاملا درسته مردمی که صبح پا میشن میگن قیمت ها چند شد حساب میکنن شب میشه میگن چند شد حساب میکنن 80 هم از سرشون زیاده 90 درصد مردم ایران جزو با هوش ترین های جهان هستند البته خودم تو اون نیستم
  • الهه ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    به نطر من سنجش هوش باید در شرایط برابر باشه مثلا نتیجه سنجش در یک دانشگاه با امکانات عالی برای تمام دانشجویان قابل قبوله توی این امار کشورهای محرومتر بهره هوشی پایین تری دارند خوب این کاملا مشخصه که استفاده از هوش با امکانات موجود تغییر میکنه
  • الهه ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 0
    ما اگه باهوش ترین بودیم وضع مملکتمون این نبود یه نگاه به ژاپن بندازین توی دنیایی که همه به فکر جنگ و کشتار هستند ببینید اونا به کجا رسیدن الان ژاپن از همه دنیا بالاتر قرار داره اینقدر توهم نداشته باشین که ما باهوشیم ما باهوشیم ما باهوشیم
  • samuel ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 2
    هیچکس نمیتونه بگه یک ملت بلکل خنگ هستن چرا که یک ادم با ضریب هوشیه 80 میتونه هوش خودش به 100 الی بالاترهم افزایش بده وبلعکس . وپیامبر (ص) میفرمایند =اگرعلم در ثریا باشد مردانی ازسرزمین پارس به ان دست خواهند یافت
  • شيوا ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 1
    زياد جدي نگير چند وقته ديگه مشخص ميشه نتيجه گيري اشتباه بوده ....اگه نشد...
  • سینا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    1 0
    جالبه واسم که همیشه همه کارشناسان( حتی یک نفر هم نه) همیشه گفته های کوچه بازاری رو تایید میکنند وقتی میان ایران
  • سینا ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    1 0
    حالا این وسط این فراماسونری چه ارتباطی داشت؟؟ شیطان پرستی؟؟
  • samir ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    مشکل ما ایرانیا همینه زیاد خودمونو بالا مگیریم در صورتی که ما خیلی پایینیم وفقط حرفمون اینه که اریایی هستیم راستی میگن باهوشا تمایل زیادی به ریاضی دارن
  • amir ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 2
    مضخرفه بابا...من خودم ضریب هوشیم 128ه. از مدرسه ی ما که تست iq گرفتن کم ترینمون 109 شد.
  • حسین ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    1 2
    برادر اگه این آمار درسته پس چرا توی تمام المپیادهای جهانی ایران حداقل جز 4تیم اوله واز کشورهای که آی کیوشون بالاست هیچ خبری نیست. قضاوت با شما.
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    1 1
    اگه فرمایش شما صحیح باشه میبایست انگلستان واروپای غربی رو در رده اول قرار بده نه شرق آسیا واون هم کشور رقیبی مثل چین وژاپن
  • جوزف ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 0
    وقتی ابوعلی سینا رو به رخ کشورهایی که داوینچی،گوته،ولیام جیمز،رو دارن بکشیم ،این یعنی آیکیوی پایین ایرانیا رو نشون میدیم.
  • سیده ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    0 2
    بابا من با کل کار ندارم ضریب هوشی خودم 144شده بعد تا الان که دانش اموز اول دبیرستانم هیچی نشدم فکر کن اونایی که بین 80 تا 90 شدن چی میشن راستی شایدم اونا موفق تر بشن اخه مگه فضیلت سالاری هم داریم ما؟
  • مهدیس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 1
    این اقای پروفسور خیلی عقده ای بوده و نمیتونه هوش ایرانیها رو ببینه , چون پیامبر ص فرمودند علم اگر در ثریا باشد مردان پارس به ان دست مییابند . این پرفسور هم بره کشک شو بسابه بابا
    • مهدی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      شما هنوز هوشت تا اون حدی نیست که بفهمی این یکی از حدیث های جعلی احمدی نژاده ؟
  • ارمان ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 1
    به نظر من اون دوستی که به المپیاد ها اشاره کردن کاملا صحبتشون منطقی بوده،اما دوستی که درباره ابوعلی سینا نظر داده،یاداوری میکنم که ابوعلی سینا بیشتر از1000سال پیش با استفاده از جریان برق بدن 2تا ماهی شوک الکتریکی ایجاد کرد!!!!!!!
  • ارمان ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    عزیزم ژاپنیا اگه به اون جا رسیدن مال اینه که جونشون در اومده و در شبانه روز کلا 5 ساعت نمیخوابن!!!!!شما چطور؟؟
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    میشه امار های دیگه رو نام ببرید؟؟؟
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 1
    نه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟نه شما خودت به عنوان یک ایرانی پاسخ گو باش؟هرکی ندونه فکر میکنه ما برای اولین بار منشور حقوق بشر نوشتیم یا فکر میکنه ابوعلی سینا و خوارزمی و خیام و سعدی و حافظ و فردوسی و عطار و پرفسور حسابی و رتبه های برتر المپیاد ها و....ایرانی اند، والا....
  • واقع بين ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 1
    اون موقع كه اونا نميدونستند2ضرب در2 ميشه چند ما اسطر لاب و ضرب انتگرال حل ميكرديم نمونه اش غياث الدين جمشيد كاشاني خوارزمي كه اونا هنوز هم از محاسبات اون استفاده ميكنند نمونه اش تمدن عيلام با بناي عظيم چغازنبيل هستن اينا همه بر اثر اتفاق قسمت 3 مغز شون فعال ميشه مثل اون پسر بقال الماني كه تودعوا سرش ضربه خورد و يكهو باهوش شد هم ما هم اونا نژاد پرستيم چون هر جا تست برگزار شود بچه هاي اونجا باهوشترن
  • علی ایران زمین ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 3
    مطلب فرق کاملا غلط است زیرا بر اساس تحقیقات علمی،IQو هوش به مقدار حجم مغزی بستگی داره که در بین تمام نژادهای بشری،نژاد اریایی یعنی ایرانیها و هندی ها بیشترین حجم مغزی و اتفاقا مردمان آسیای شرقی و مرکزی(ترک ها)و اعراب کمترین حجم مغزی و در نتیجه کمترین IQرو دارن.این گزارش ها هم مثل گزارش هدی بانک جهانیان صندوق بین‌المللی پول برای ترساندن و ناامید کردن مردم کشورهای مخالف آمریکا و فقط با اهداف سیاسی منتشر میشه.
  • حقيقت ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 1
    ناشناس محترم من اين اطلاع را ندارم كه ضريب هوش ما ايرانيا در چه وضعيه و لي اينو مي دانم كه ايران هيچ وقت مهد حكما و دانشمندان نبوده همه اون دانشمندايي كه ما ايراني مي خوانيم ابو ريحان زكرياي رازي بو علي و... كشور عربها عرب مي خوانند تركها ترك مي خوانند ازبكها ازبك مي خوانند تاجيكها تاجيك و افغانها هم افغان در يونسكو هم همه انها به نام كشورهاي ديگر ثبت شده
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    نه!
  • sima ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 1
    من بهت میگم چون باهوشامون و دکترامون همه خارجن داش اوکی شدی
  • sima ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    پلیز کارهایی که خودتان میکردیدو میکنیدو خواهیدکرد رو به یک پرفسور ندهیدچون اوفت داره
  • sima ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    چرااکثرایرانی ها یکی مثل خودتون اینقدرسوال میپرسن چرا بعضی ها بجای اینکه بگن اکثریت یا بعضی ها جمع میبندد این از احمقیتشون هست بنظرمن
  • sima ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اینی که گفتی حالاماچیکارکنیم ایا؟
  • sima ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    مخالف چی بچه
  • sima ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 1
    اجی الهه اگه درست و حسابی نگاه کنی میفهمی همهی دانشمندان ایرانی اند رفتن خارج بچه 7ساله ای داریم که دکتراگرفته چطوربه این قضیه بی توجهی میکنی ها
  • نیکی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    حالا غلط یا درست چه فرقی میکنه. ما اگه باهوش بودیم تلاش میکردیم وضعمون بهتر بشه نه اینکه فقط حرف بزنیم ایرانیا باهوشند و......
  • رضا ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام تا به حال چند بار نظرم رو گذاشتم چرا منتشرش نمیکنین.
  • راست گو ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    1 0
    چه ربطی داره...خوب حقیقت تلخه..
  • بهناز ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    2 0
    وقتی آدم نظرات بالا رو میخونه فقط به یه نتیجه میرسه....توهم وحشتناک نژاد پرستی در ایران!!!
  • مهدی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    3 1
    مطابق امار های بین المللی ترکها باسواد ترین مردم دنیا و باهوش ترین مردم منطقه هستند سطح باسوادی در اذربایجان 99.8%قزاقستان قیرقیزستان وترکمنستان 99.5%ترکیه 98.87%ازبکستان 98%مغولستان 97% (ایران 85% افغانستان 28%)متوسط ای کیوی مردم مغولستان 101 قزاقستان 94ترکیه و قیرقیزستان90 اذربایجان 88 ترکمستان وازبکستان 87 (ایران و افغانستان 84 کشورهای عرب 86)
  • آرتمیس ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    1 1
    سلام به همه ی دوستان...درستی یا نادرستی این ادعارو کسی نمیدونه! بیاین ببینیم اشکال کار کجاست و سعی کنیم دوبارو مردم ایران به عنوان باهوش ترییای دنیا سر زبونا بیفتن...
  • گلبرگ ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 3
    متاسفانه ما خودمون به خودمون اطمینان نداریم...ضریب هوشی من صد و چهل و نه هستش... تو ای هم وطن، به خودت امیدوار باش...مشکل ما اینه که تنبلیم و نمی خوایم از هوشمون استفاده کنیم...اما اگر ما با هوش نبودیم، خندوندمون اینقده سخت نبود اگر برید احادیث و روایات اسلامی رو درباره ایرانیان بخونید، خودتون متوجه میشید که چه خبره... (اگر دانش در ثریا باشد ...) نزدیک هفتاد درصد دانشمندان ناسا ایرانی هستن... ضمن کافیه به ما ایرانیان امکانات آمریکایی ها رو بدن تا به اندازه صد سال از اونا جلو بیفتیم... ما سنگین ترین مغز رو در بین نژاد های دیگه داریم
  • psdk ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 1
    قرار که نیست هر کسی هر چیزی گفت ما بهمون برنخوره. بعدشم اگر این تحقیق روی شما تاثیری نداره دلیل نمیشه که روی یک آدمی مثل من تاثیر نداشته باه. طبعا یکی که خودش تحقیق میکنه کشور خودش رو احمق معرفی نمیکنه.
  • اکبر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 1
    ای بابا این بحثا چیه باید زیر بغل ما ایرانیا هندونه بزارن بگن ما خوبیم . ایرانیا ضریب هوشی ما در جهان اوله و طبق بررسی های کاملا هوشمندانه و علمی صورت گرفته .... کلا شما تو همه چی اولین حالا برین حال کنید . علم و بررسی و امار و روش رو بیخیال ما خوبیم .
  • علی ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    2 0
    اقایون خانوما تووخدا بس کنید چرا نظرای خنده داری میدین چرا ابروی هرچی ایرانی رو میبرین اخه این خودباوری توخالی برا چیه بخداوندی خدا از مردم ایران خودپسندتر و خودباورتر تو کل دنیا نمیشه پیدا کرداخه این خودستایی کذایی برای چه دوستان اینهمه خود پسندی و غرور بیجا برای چیه چرا ما واقعیتهارو نمیخواییم باور کنیم اگه ما ایرانیان ضریب هوشی بالایی داشتیم الان وضعمون این نبود توروخدا یه نگاه به تاریخ و گذشته سرزمینومون ایران بندازین خدایش بدون تعصب و واقع بینانه : اگه ملت ایران و نژاد ایرانی ضریب هوشی بالایی داشتن هیچ وقت زیر سلطه مغول و عرب و ترک و تاتار و افغان و روس و... نبود تاریخ ما پراز حکومتهای غیرایرانیه واقعا بنظرتون ما باهوشترین مردم دنیا بودیم و هستیم اگه اینطوری بود که اجداد ماهم برا خودشون حکومتی داشتن و به جای اینکه غریبه ها بهشون حکومت کنن اینا حکومت میکردن الان یه عده میان و میگن هخامنشیان و ساسانی و اشکانی ... خدایش به غیراز اینا که همش قبل ازاسلام بوده کدوم خاندان از نژاد ایرانی به کشورخودمون یعنی ایران حکومت کرده حالا هی بگین ایرانی اله ایرانی بله تو این رده بندی و بقیه رده بندیهاکشورهای شرقی و اسیای مرکزی رتبه شون ازهمه بالاتره بخاطره اینکه واقعا مردمی باهوش هستن خدا رضاشاه پهلوی رو لعنت کنه اون بی سواد اومدو این فرهنگ و عادت زشت و خجالت اورو خودپسندی وخودستایی کذایی رو به روحیه و خصلت ایرانیا وارد کرد بخدا حالم داره از هرچی خودپسندیه بهم میخوره اینم مثل دانشمندان و شاعران ادوار گذشته نیست که بدون مدرک مصادره کنیم اینم مثل چرندیاتی نیس که یه عده اومدنو خیالبافی کردن ازجمله کشف برق توسط هخامنشیان یا کشف قاره امریکا قبل کلمپ توسط هخامنشیان یا ساختن کانال سوئز اره این مثل این چردیات نیس که بخودی و بدون هیچ مدرک و منبع و فکری قبولش کنیم بخدااین فرق میکنه اینو کل دنیا میدونه کافیه تاکی میخواییم سرمونو مثل کبک زیر برف کنیم به خودمون بیاییم یه کم تلاش کنیم بخدا خیلی عقب مونده هستیم فقط ازلحاظ چرندیات و خودباوری و خودپسندی پیشرفت کردیم فقط جنبه ادعا درهمه ایرانیا رشد کرده ما فقط ادعا داریم بخدا فقط ادعای توخالی و چرند بیایین بجای این خودپسندی و خودستایش گری کاذب وبیهوده فرهنگ تلاش و کوشش برای جبران گذشته و نداشته هامون و برای این نسل و نسلهای ایندمون جا بندازیم بیایین به بچه هامون تواضع - هم دوستی - کوشش و تلاش و خودواقعی بودن و یاد بدیدم بیاییم مثل خیلی از کشورهای شرقی مثل ژاپن و چین ماهم غیرت به خرج بدیم و ازاین فرهنگ و عادت زشت خودپسندی و خودباوری بیجا دست برداریم چراکه همین فرهنگ مارو به این روزانداخته بیایین بگیم تا الان خیلی عقب موندیم ولی ازاین به بعد اونقدر پیشرفت میکنیم که واقعا قابل افتخار باشه
  • امیر وطن دوست ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 1
    اون پروفوسور هم انگلیسی همه اروپایی ها و مخصوصا انگلیس خیلی با ایران بد هستند ان ها بر علیه ایران تبلیغ می کنند وبد مارا می خواهند
  • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 2
    به نظر من تاریخ بهترین شاخص برا هوش انسانهاست که ما ایرانیان سرامدیم بخاطر دستااوردهای تاریخی . دوما بیشتر مردم اروپا و آسیا و آمریکا از نژاد آریایی اند ولی با ناخالصی . اقوام هندو اروپایی از آسیای میانه به فلات ایران و هند امدند ،بعد هم به جنوب اروپا مهاجرت داشتند مثل یونان،اسپانیا،ایتالیا . مهاجرت دوم از آسیا به جنوب آلمان بوده که با آنگلوساکسونها مخلوط شدند و از آنجا هم به آمریکا رفتند . من در جایی خواندم که با استفاده از ضریب هجم مغزی انسان فهمیدند که اریاییان (1450)از سیاهان باهوشترند و سیاهان از سامی ها(1100) از نظر زیبایی هم مادها برترند بیش ترین چشم و مو رنگی مال اوناست . من خودم پارسی هستم از چهره
  • یه وطن دوست ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 3
    اولا کندذهن و عقب مانده خودتون هستید ما باهوشیم ثانیا ایکیو رو با آ ی کیواشتباه گرفتید ما ایرانیها آ ی کیوی بالایی داریم که نعمت خدادادی هستش ثالثا ما با این حرفا اعتماد به نفسمون نمیاد پایین برید یه فکری به حال خودتون بکنید و اینقدر کشورهای اروپایی و امریکا رو تبلیغ نکنید، اونا اگه باهوش بودن مغزهای ما رو نمیبردند مملکت خودشون و در ضمن تو این سی سال تحریم می تونستن ایران رو به زانو دربیارن اما نتونستن که هیچی حالا به هوش ایرانیها گیر دادن
  • ایرانی ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    2 3
    تا چند ماه پیش باید دنبال مدرک و سند میگشتیم تا ثابت کنیم خلیج فارس، خلیج عرب نیست و خلیج فارسه. از این به بعد باید دنبال مدرک و سند برای باهوش بودن ایرانیها باشیم بنظر شما گزینه روی میز بعدی چیه تا به متخصصامون بگیم مدرک آماده کنند. دست متخصصامون درد نکنه. ميدونم که زحمته اما چاره ای نیست، رو کم کنی دیگه.
  • جوان ایرانی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 2
    فک کنم یواش یواش باید چمدونامون رو ببندیم، چون یه مدت دیگه ایرانی بودنمون زیر سوال میره اگه مدرک پیدا نکنیم باید ایران رو خالی کنیم.
  • باهوش ایرانی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 3
    هی همین پرفسور عزیز باید بدونه که تو امریکه 75 درصد ناسا رو ایرانی تشکیل می ده این ایرانی های بدبخت اگه دولت درست درمون داشتن تا حالا زده بودن جلوی امریکا هم همه ی این ابزار و وسایل یا یه ایرانی نظریه شو داده یا درستش کرده لا اقل توش دست داشته
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 2
    چرا اینقدر ناامید مگه ما تو بخش نظامی و پزشکی کم حرف برا گفتن داریم بالاخص بخش نظامی که اینقدر ناامیدیم. هر حرفیه سر ای کیو ایرانیهاست نه آی کیو ایرانی. اون چیزی که باید درست بشه ای کیو هستش که با کار کردن روش درست میشه.
  • ناشناس ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 2
    شمایی که میگین زیر سلطه بودیم چون ایران کشوریه که تقریبا در مرکز رفت و آمد ها بوده این اتفاقات میفته
  • مهدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 3
    واقعا خخخخخخ با همین منوال ما تا چهار روز دیگه باید توی اریایی بودنمون شک کنیم و اعتراف کنیم یه وحشی هستیم
  • مهدی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    2 0
    حرف حساب جواب نداره یه نفر پیدا شد حرف حساب زد
  • مهدی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 3
    جوک میگی یا مسخرمون کردی چینی ها نژاد قحطی بود اخه یه چیزی بگو توی مخ بگتجه یکسری افراد هستند که برای با سواد جلوه دادن خودشون عرف جامعه رو زیره سوال میبرن تو هم یکی از همین هایی
  • مهدی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 2
    اخه چرا از چیزی که نمیدونی حرف میزنی اگر ما در مقابل عرب شکست خوردیم به دلیل بدشانسی توی جنگ قادسیه بود مغول ها اسکند و ..... کسانی بودن کشور گشا و به قسمت های عظیمی از جهان دست پیدا کردن فقط ما شکست نخورید چرا اینو نمیگی که زمانی نصف جمعیت جهان در ایران زندگی میکرد چرا اسم اولین امپراطوری رو نمیبری تو خودت خبر ها و شایعات دروغ شنیدی به ما چه ربطی داره قاره ی امریکا هم تحقیقاتی انجام شده که اختمال این رو میدن که یک ایرانی با نام مستعار چینی تونسته امریکا رو قبل از کریستف کلمب کشف کنه ولی خواهشا مزخرف نگو
  • مهدی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 2
    جوک میگی یا مسخرمون کردی چینی ها نژاد قحطی بود اخه یه چیزی بگو توی مخ بگتجه یکسری افراد هستند که برای با سواد جلوه دادن خودشون عرف جامعه رو زیره سوال میبرن تو هم یکی از همین هایی
  • مهدی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 1
    جوک میگی یا مسخرمون کردی چینی ها نژاد قحطی بود اخه یه چیزی بگو توی مخ بگتجه یکسری افراد هستند که برای با سواد جلوه دادن خودشون عرف جامعه رو زیره سوال میبرن تو هم یکی از همین هایی
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      نژادپرست
  • یک ایرانی ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    1 1
    شماکه دارید بحث می کنیدانگلیسیا دارن دسیسه دیگه می چینن
  • مهدی ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 2
    اگه به گفته ی خودشون نژاد و ای کیو به هم ربط دارن چجوری استرالیا انقد پایینِ؟ استرالیایی ها که همشون مهاجرای اروپایی هستن
  • سعید ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    من کاری به این تحقیق ندارم که درسته یا نه ولی این بلاهایی که ملت ایران تو این چند دهه سر خودش آورده نشون میده ما خیلی خنگیم البته وضع اقتصاد و صنعت...هم که معلومه مثل وانت پراید..
  • خسرو ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 2
    علم هنوز تعریف درستی از هوش نداره چه برسه به اینکه آزمون درستی از هوش تهیه کرده باشه و چه برسه به اینکه به درستی آمار گیری کرده باشه...
  • احمد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    1 0
    بهر حال ما هرچه در ذهن داشته باشیم به اعمال و رفتار و گفتار تبدیل میشه و برای پاسخ به این سوال که ما انسانهای باهوشی هستیم یا نه فقط کافی به این سه پارامتر توجه کردتابه جواب رسید ما ایرانیا متاسفانه کاملا ادمهای سطحی هستیم که هم در باورها و اعتقادات فردی و هم در برخورد وروابط اجتماعی می شود این موضوع را دید. متاسفانه افکارمان در هیچ زمینه عمق پیدا نکرده وبه شدت سطحیت وبه همین دلیل که در طول تاریخ افراد زیادی بر ما حکومت کردند وما هم چون باور و اعتقاد راسخی نداشتیم به سرعت اونا را می پذیرفتیم
  • محمد رضا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    3 1
    در اینکه این رتبه بندی در گذشته چیز دیگری بوده ودر طول زمان دستخوش تغییرات شده شکی نیست.حدود ۵۰ تا ۷۰ سال پیش تحقیقات نشون میداد که روسیه .ایران .هند .به ترتیب با هوش ترین کشور ها هستند.اما پس از جنگ جهانی دوم و همچنین پایان جنگ سرد موج مهاجرت ها تغییر کرد.به هر حال هر چی نابغه ایرانی بوده و ثبت اختراع و مقاله داشته به کشور های دیگه مهاجرت کرده.و خب عدم وجود همین افراد میانگین رو پایین میبره.و میانگین کشور هایی که نوابغ رو جمع میکنند بالا میبره.در ضمن عراقی ها و افغانی هایی که به ایران مهاجرت کرده و تبعیت دارند جزو میانگین کشور ایران محسوب میشن.ضمنا مردم ژاپن یکی از دلایل بالا بودن میانگینشون اصلاحاتیه که انجام دادن.جزو پر آرامش ترین کشور هاست و میانگین عمر بالایی هم داره.و روی کودکانشون به قدری سرمایه گذاری کردن که نه تنها از لحاظ هوشی بلکه از لحاظ فیزیک بدنی و قد هم رو به پیشرفت اند.تغذیه .آرامش روحی.نبودن جنگ.و خیلی چیز های دیگه رو انسان تاثیر میگزارد.
  • حمید ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    3 0
    بالاخره وقتی علم آمار وجود داره یکی پایینه یکی بالا. وقتی بهترین هست بدترین هم هست. وقتی باهوش هست خنگ هم هست پس زیاد ناراحت نشید.
  • یاریار ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام ودرود از تمامی دوستان یه سوال دارم این تست رو حتما از افرادی گرفتن رو هوا که نمیشه سوال اینه کدام یک از این دوستان در این تست شرکت کردند ؟؟؟؟
  • رضا ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    4 0
    آخه اگر ما باهوش نبودیم که کل دنیا رو به هم نمیریختیم یا اختلاس سه هزار میلیاردی نمیکردیم یا حداقلش از اون طرف دنیا مورد هجوم و تهدید و تحریم قرار نمیگرفتیم ☹️
  • سعید ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    1 6
    نیازی نیست نظر ایشون رو بدونیم از پیشرفت علمی کشورها میشه فهمید کدوم کشور برتری داره ما ایرانی ها هم متوسط هستیم چون از اروپا عقب و از خیلی ها هم جلوتریم همین دیگه این همه دعوا نداره که
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 1
    طبق جدول فقط کشورهای شمال اسیا چین وروسیه تاحدی از ایران بالاترند . اصلشم همینه ایرانی ها باهوش ترین نیستند اما جزو باهوش ها هستند.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 1
    بابا این رچارد لین توی خود انگلستان هم مقاله هاش خیلی مورد انتقادن . خودتون رو بر حسب چیزی که میگن قضاوت نکنید خودتون رو برحسب چیزی که هستید و میتونید باشید قضاوت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس