برای مبارزه با ولایت فقیه راه های عجیبی آغاز شده است. مثلا معتقدند که ظهور حضرت نیز همچون غیبت ایشان دو دوره صغری و کبری دارد و هم اینک در دوره صغرای آن هستیم و برخی می توانند خدمت ایشان برسند و مستقیما از ایشان دستور بگیرند و دیگر نیازی به ولایت فقیه نداریم!

گروه سیاسی مشرق، آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مصاحبه ضمن تشریح نوع رابطه حوزه های غلمیه با نظام به بیان مطالبی درباره لزوم پیگیری و روشنگری طلاب در خصوص جریان انحرافی و برخی مسائل سیاسی روز پرداختند.

در ادامه مشروح این گفتگو را که با همکاری معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین صورت گرفته می خوانید:


اگر تخلفی دیده شد نباید با سخنرانی اصل دولت و نظام را زیر سوال برد / باید ابتدا تذکر داد


- به نظر حضرتعالی سازوکار و روش های مختلف انتقاد از برخی موضوعات کشور، توسط حوزویان باید به چه صورتی باشد ؟

فرض کنید که در یکی از نهادهای وابسته به نظام و قوه مجریه مانند بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، قانون پولی که برخلاف شرع است تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شود. قانونی که شائبه ربا دارد. در اینجا وظیفه حوزه های علمیه چیست؟

ممکن است در این زمان از مراجع عظام تقلید یا بزرگان حوزه نسبت به چنین تخلف شرعی اطلاع پیدا کنند و برای دفاع از اسلام با علنی کردن موضوع و در قالب سخنرانی یا مصاحبه اصل دولت و نظام را زیر سوال ببرند. به نظر ما چنین روشی صحیح نیست. بلکه باید مسئول مربوطه دعوت شود و نسبت به تخلف صورت گرفته توضیح خواسته شود و تذکرات نیز به وی ابلاغ شود. چنین رویه ای سالهاست که در جامعه مدرسین دنبال می شود و نتایج بسیار خوبی نیز داشته است.
 
برای نمونه یکبار معاون وزیر ارشاد در همین اتاق حضور پیدا کرد و اعضای جامعه مدرسین با اسناد و مدارک مستدل نسبت به تخلفات محرزی که در مطبوعات صورت گرفته به وی تذکر دادند. جالب اینجاست که ایشان فی المجلس نسبت به غفلت یا تخلفات صورت گرفته اعتراف کرده و از سوی دیگر از بررسی ها و تحقیقات میدانی صورت گرفته توسط جامعه مدرسن تقدیر کرد.

نباید از هر تریبونی علیه مسوولا نظام سخن پراکنی کرد / نباید با اختلافات باعث تشویش اذهان عموم شد

- مواردی که بیان فرمودید در خصوص مسائلی است که دارای ضوابط مصرح قانونی و شرعی است. درباره مسائلی که با سلایق مختلف همراه است مثلا جهت گیریهای سیاسی یا فرهنگی این تعامل به چه صورتی باید باشد ؟

در مورد مسائل سیاسی و اختلاف سلایق سیاسی تعبیر بنده این است که نظام صاحب و مسئول دارد. اینکه هرکس نظر و سلیقه خود را صحیح بداند و برخی موارد را خلاف مبانی نظام بداند صحیح نیست. در چنین مواردی نیز باید با مسئولان گفت و گو کرد. راه غلط را به آنها تذکر داد. صحیح نیست که از هر تریبونی علیه مسئولان نظام سخن پراکنی کنیم چراکه این کار باعث تضعیف نظام و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام است.

در چنین مواردی مثلا امام جمعه محترم باید با مسئول مربوطه ارتباط برقرار کند و نسبت به انحرافی که احساس می کند وجود دارد با او صحبت کرده و تذکر دهد و متذکر شود که در صورت عدم اصلاح مردم را در جریان می گذارم و اگر عمل نکردید از مردم کمک می گیرم. به نظرم چنین روش موثرترین روش می تواند باشد.

خالی از لطف نیست که نمونه هائی را عرض کنم. مثلا قرار بود فروردین ماه سال جاری در شیراز جشنی برگزار شود که احساس کردیم برخلاف مبانی فرهنگی نظام و اسلام است. علیرغم اینکه همه مقدمات کار فراهم شده بود موضوع توسط دوستان پیگیری شد و در نهایت به اطلاع مقام معظم رهبری رسید و با دستور قاطع ایشان از برگزاری این جشن جلوگیری به عمل آمد.

حالا یک مجتهدی نظر خاصی دارند. خوشبختانه همه مراجع آنها بخاطر دلسوزی برای نظام است. این بزگواران نیز در صورتی که نسبت به تخلفی نظر خاصی دارند باید ابتدا موضوع را با نهادهای مربوطه در میان بگذارند، به دفتر مقام معظم رهبری منتقل کنند و همه این موارد راه های متعارفی وجود دارد. برخی موارد بخاطر اهمیت آن در جلسه حضوری مطرح می شود و برخی دیگر توسط پیام های مکتوب وشفاهی.

برای نمونه مورد جالبی را بیان می کنم. درخصوص تدریس فلسفه در حوزه های علمیه دو نظر متفاوت وجود دارد. برخی به شدت مخالف تدریس فلسفه در حوزه هستند و آن را گمراه کننده می دانند و معتقدند جز فقه و اصول نباید باشد. و برخی دیگر موافق مطالعه یا تدریس فلسفه در حوزه هستند که به نظر بنده نیز باید فلسفه وجود داشته باشد ، چرا که حوزه بدون فلسفه حوزه ناقصی است.

مقام معظم رهبری در دیداری فرمودند که با یکی از مراجع عظام تقلید در این خصوص به صورت حضوری صحبت کردیم. به ایشان عرض کردم که در خصوص تدریس فلسفه همیشه در حوزه های علمیه دو نظریه وجود دارد و حضرت عالی در مقام منع هستید. اما علت اینکه بنده از تدریس فلسفه حمایت می کنم این است که اگر فلسفه اسلامی در حوزه تعطیل شود، دیگران فلسفه های پوچ غربی را با رنگ اسلام به حوزه ها و دانشگاه ها عرضه می کنند. غیراسلام به عنوان فلسفه اسلام عرضه می شود و لازم است برای ایستادن در مقابل چنین انحرافی فلسفه اسلامی در حد نیاز در حوزه ها تدریس شود.

مقام معظم رهبری فرمودند این مرجع تقلید سکوتی اختیار کردند که حکایت از رضایت ایشان داشت. در سایر موضوعات اختلافی نیز همچون روش های تدریس در حوزه و رابطه استاد و شاگرد چنین است.

در مواردی که نص صریح وجود ندارد و مورد اختلاف بین بزرگان حوزه با مسئولان نظام است باید از راه های کاملا منطقی و معقول پیگیری شود، نه اینکه باعث تشویش اذهان مردم باشد و از هر تریبونی نسبت به تضعیف کلیت نظام اقدام شود. بنده صراحتا عرض می کنم چه اعضای محترم جامعه مدرسین و چه سایر حوزیان عزیز که به نوعی تریبونی در اختیار دارند باید توجه داشته باشند که فقط نظریه آنها قاطع و مسلم نیست. باید از طریق کاملا منطقی و از راه خودش عرضه شود.

مبلغان حوزه نسبت به جریان انحرافی روشنگری کنند / برخی ادعای رسیدن خدمت امام زمان را دارند تا بگویند نیازی به ولی فقیه نیست

- در آستانه ماه مبارک رمضان و سفر تبلیغی بسیاری از طلاب و فضلای محترم به نقاط مختلف کشور هستیم. طبیعتا توده های مختلف مردم انتظارات مختلفی از طلاب دارند. حضرت عالی چه توصیه ای برای طلاب در امر تبلیغ دارید ؟

سوال بسیار خوبی مطرح کردید. جمع زیادی از فضلا و طلاب عازم تبلیغ هستند . این عزیزان در درجه اول باید به تشریح وظایف شرعی مردم بپردازند. بیان وظایف شرعی و فقه بسیار مهم است. به همین اندازه باید به مسائل اخلاقی و اجتماعی نیز پرداخت. اما توقع مردم ما این است که مسائل جاری سیاسی و فرهنگی کشور را هم بدانند و وظایف خود را هم بشناسند.

معتقد هستم در بخش مسائل سیاسی مبلغان باید نسبت به مساله انحراف که در کنار دولت شکل گرفته است و آهسته آهسته برای همه مشخص شده است، اقدام به روشنگری کنند. باید برای مردم توضیح داد که مسئله بزرگ نمائی ایرانیت یک انحراف جدی است. چرا که مردم کشور ما ابتدا مسلمان هستند و سپس ایرانی.مسلمان ایرانی نیستند بلکه ایرانی مسلمان هستند. خدمت ایرانیان به اسلام هم بخاطر عمق علاقه آنها به اسلام است.

البته این موارد باید با توجه به شرایط مخاطبان و زمینه مساعد آن باشد. بیان مسائل سیاسی و جزئیات آن در همه مجالس صحیح نیست. پس تبیین نقاط انحرافی که در جامعه ما شکل گرفته است ضروری است. این موضوع که برخی مدعی هستند خدمت امام زمان می رسند امری بسیار خطرناک است که مبلغان باید به شدت نسبت به آن واکنش نشان دهند.

متاسفانه برای مبارزه با ولایت فقیه راه های عجیبی را آغاز شده است. مثلا معتقدند که ظهور حضرت نیز همچون غیبت ایشان دو دوره صغری و کبری دارد و هم اینک در دوره صغرای آن هستیم و برخی می توانند خدمت ایشان برسند و مستقیما از ایشان دستور بگیرند و دیگر نیازی به ولایت فقیه نداریم!

این سخن یک مبارزه رسمی با نظام اما در چارچوب و پوسته اسلام است و می خواهند با روش دینی با نظام دینی مبارزه کنند.

نکته بعدی گه رهبری هم به آن تاکید دارند تحمل مشکلات و ایجاد فضای آرام است تا زمان باقی مانده از ریاست جمهوری فعلی بگذرد تا خدائی نکرده برخی به تحریک یا اقدامات فیزیکی روی نیاورند.این موضوع توسط ایشان تصریح شده است مگر اینکه نکته ای جدید از سوی ایشان بیان شود.

مردم نباید فریب برخی الفاظ فریبنده را بخورند / انتخابات مجلس یکی از مقاطع حساس نظام است

نکته بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. برخی از گرو هها خود را برای حضور در این انتخابات آماده کرده اند و پس از آن نیز انتخابات ریاست جمهوری است که این دو ارتباط خاصی با یکدیگر دارد. انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یکی از مقاطع حساس و حیاتی است.

مبلغان باید برای مردم تشریح کنند که در چنین شرایطی فریب پول یا تبلیغات کاذب و عوام فریبانه را نخورند.دشمنان ما از راه های مختلف وارد شده اند. در برخی از استانها برخی را اجیز کرده اند و از طریق پول و وعده به نفع خود استفاده می کنند.

مردم ما باید بدانند که نماینده ای به مجلس راه پیدا کند که طرفدار دین خدا و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.نباید فریب الفاظ فریبنده را خورد.البته این موارد را نمی توان در مجالس رسمی عنوان کرد. بلکه در جلسات خصوصی یا در جلسات با معتمدین باید مسائل را تشریح کرد.

درخواست داریم حضرت عالی نظر خود در خصوص میزان حمایت یا انتقاد حوزویان از بخش های مختلف نظام را بفرمائید؟

 همانطور که مستحضر هستید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک جمع علمی، سیاسی،اجتماعی است و نه یک گروه یا حزب سیاسی و یا تنها یک مرکز علمی. بدین معنا که اعضای محترم جامعه مدرسین از شخصیتهای برجسته حوزوی و علما و آیات عظام هستند و خواهند بود انشاء الله و طبعا ضمن حفظ و پاسداری از مقامات علمی حوزوی، به تناسب در مسائل سیاسی و اجتماعی روز و بخصوص با مواردی که با نظام و حاکمیت ارتباط پیدا می کند مواجه بوده و در جلسات خود مطرح می کنند.

برای نمونه شورای عالی حوزه و مدیر حوزه های علمیه توسط جامعه مدرسین انتخاب می شوند یا بررسی صلاحیت، اثبات یا نفی مرجعیت به عهده این عزیزان است که به تعبیر مقام معظم رهبری چنین شانی که جامعه مدرسین دارد و می تواند مراجع عظام تقلید را معرفی کند بخاطر اعتبار فعالیت چهل ساله آن است و اینگونه نیست که کسی به او اعطا کرده باشد. به عبارتی این اعتبار برای جامعه مدرسین یک اعتبار ذاتی است.

نظام از حوزه علمیه قم به وجود آمده است / ولایت فقیه ویژگی اصلی نظام است

همه می دانیم که اصولا نظام از موالید حوزه و بوجود آمده از حوزه مقدس قم است. بنیانگذار این نظام یعنی حضرت امام خمینی(ره) از شخصیت های برجسته حوزه هستند و زمانی که این نظام مقدس توسط ایشان به پیروزی رسید شاگردان ایشان در حوزه وارد عرصه حکومت شده و ایشان را در تثبیت این نظام همراهی کردند. به حمدالله این نظام جای خود را در دنیا باز کرد. با الطاف الهی هم اینک به دنبال تثبیت نظام نیستیم بلکه به دنبال حفظ نظام از برخی آسیب ها هستیم که دشمنان نظام همواره در صدد ایجاد این آسیب ها برای نظام هستند .

به اعتقاد بنده هنوز دنیا نتوانسته است واقعیت های این نظام را درک کند و هنوز نتوانسته است آن را به خوبی بشناسد و معمولا وقتی درباره سیستم حکومتی ایران قضاوت می کنند با سیستم های رایج دنیا مقایسه می کنند. درحالی که ویژگی و امتیاز اصلی این نظام مساله ولایت فقیه است و اینکه برمبنای ولایت فقیه تاسیس شده است و یکی از اصول غیر قابل تغییر که تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) در قانون اساسی تصریح شده است مسئله ولایت فقیه است.

خوشبختانه در طی سی سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد به حد کافی در تشریح اصل ولایت فقیه، قلمرو و چیستی و چرائی آن مطالب علمی بسیار زیادی منتشر شده است.

برای نمونه لازم می دانم به مقاله ای که اخیرا منتشر شده است اشاره بکنم. در این مقاله به این سوال پاسخ داده شده است که آیا گستره ی ولایت فقیه همچون مرجعیت است؟ یعنی همانگونه که در گستره مرجعیت و بحث تقلید مرزهای فیزیکی و خطوط بین کشورها به هیچ وجه مطرح نیست و شیعیان در هرکشوری که باشند می توانند از مرجع تقلید که در آن سوی دنیاست تقلید کنند. آیا شعاع ولایت فقیه هم  اینگونه جهانی است؟ آیا قواعد بین الملی همچون سازمان ملل متحد می توانند این شعاع را محدود کنند؟

خوشبختانه در این مقاله بحث بسیار خوبی مطرح شده و به صورت کاملا علمی و قانونی این موضوع تشریح شده است.

این نظام به حمدلله در طی سی سال گذشته و با گذر از فراز و نشیب ها جایگاه خود را به خوبی مستحکم کرده است. خب اکنون می خواهیم ببینیم حوزه های علمیه با چنین نظام و حاکمیتی چه نوع رفتار و مواجه ای باید داشته باشند؟

در مقام اجرا و عمل مسائل حکومتی ممکن است مشکلاتی پیش آید. مثلا در قوه مقننه قانونی برخلاف قواعد اسلام و نظام تصویب شود. از جمله وظایف شورای نگبان که با حضور شش فقیه تشکیل می شود این است که جلوی چنین قانونی را بگیرد و برای اصلاح به مجلس برمی گرداند.اگر مجلس براساس مصلحت یا حکم ثانویه برچنین مصوبه ای تاکید داشته باشد طبیعتا به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده می شود و مجمع نیز براساس قانون این خلاف شرع را براساس مصلحت غالب اجرای ان را تجویز می کند. در دستگاه قضائی و اجرائی نیز به همین شکل است و در صورت وجود مسائل غیرشرع ولی امر به رفع نواقص آن دستور می دهد.

 حوزه های علمیه که مبانی اسلامی در دست آنهاست و مسائل روز را بر مبانی اجتهادی جواهری و سیستم قدیم و جدید استنباط برسی می کنند، اگر ضعف یا اشکالی را ببینند بر حوزویان است که نسبت به آن تذکر بدهند.

از جمله نهادهائی که در حوزه علمیه، رسالت تذکر به موارد غیرشرع در قوانین کشور یا اجرای آن را دارند جامعه مدرسین است. تاکنون موارد زیادی بوده است که جامعه مدرسین با دعوت از مسوولان ارشد نظام همچون روسای سه قوه یا وزرا و سایر مسوولان در خصوص برخی موارد ناقض شرع با آنها به گفتگو نشسته است و تذکرات لازم را به آنها گوشزد کرده است که خوشبختانه در موارد بسیاری نیز این تذکرات موثر بوده است.

در همین راستا هم تشکیلات جدیدی در جامعه مدرسین به نام مرکز مطالعات راهبردی تشکیل شده است و توجه جدی نسبت به این موضوع دارد. پس به طورکلی باید گفت؛ حوزه که مسوولیت حفظ و نگهبانی از مبانی اسلام و دین را دارد هرجا که احساس کند که نقطه ضعفی وجود دارد باید نسبت به آن ورود پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    به نام خدا چند نكته بسيار مهم در خصوص دوران حضور در ظهور موعود(عج) - شكل ظاهري امام زمان(عج) كما بيش، كاملا شبيه به بقيه انسان ها است همانگونه كه همه پيامبران و رسولان و صالحين و صادقين امت هاي بشري اينگونه بوده اند. - موضوعات مورد نظر در بيانات ايشان درست مانند موضوعات مورد صحبت مردم مستضف و خداجو در كوچه بازار است. - روشنگري و ارتقاء بينش عموم مردم نسبت به حقيقت دين و مذهب و كشف رمز آيات روشن الهي و خنثی شدن ترفندهاي نهفته لشگر شيطان در قالب آداب و رسوم و عبادات و عادات جامعه بشري در هر كلام و سخن آن حضرت آشكار است. - همانگونه كه شيوه آدم(ع) تا خاتم(ص) بوده است ، مبناي همه كلام ها، نگاه و عمل اباصالح(عج) نيز بر اساس صداقت كامل و بدون تحقير و سوء ظن و خارج از تكبر و منيت نسبت به ديگران است. (رويه آدميت "خليفه الله" كاملا مخالف مبناي كلام، نگاه و عمل ابليس و لشگريان شيطان مي باشد.) - رويه زندگي و معاشرت امام زمان(عج) درست مانند رويه معمولي ترين افراد جامعه بشري است همانگونه كه همه اولياء الله قبل از ايشان نيز بدين گونه بوده اند. - ايشان صحبت هايي ايراد خواهند نمود كه به هيچوجه در باور عالمان و فاضلان و قدرتمداران و حاكمان گرفتار در ظواهر ( سیاست، اقتصاد، قدرت و معنویت در خدمت این سه و عادات و رياضات عبادتي) ، قابل فهم و درك نيست. - ايشان حقايق مستضعفين و ميراث كيفي زميني آنان و رموز هوشمندي و شعور مثبت و منفي و حقيقت نفس ، زكوه ، صدقه و عبادت و صلاه و تسليم تمام وجه به الله وصلح و رحمانيت و رحيميت خداوند را به طوري ساده و عملي بيان و ارائه مي فرمايند كه متظاهرين و كاذبين ، آن حضرت را به كفر و الحاد و خارج بودن از دين و شريعت محكوم مي نمايند در حالي كه مومنين و صادقين به حقانيت ايشان بيشتر يقين حاصل مي كنند. - حكم ارتداد و تكفير و خارج از اسلام بودن ايشان را خود عالمان ظاهرا ديني و معنوي صادر مي نمايند و طعن و لعن ايشان را در بين عموم مردم شايع و ترويج مي كنند. - حاكمان وقت با تمام قوا سعي در خاموش كردن حقانيت اعجاز صداي ايشان و تحريف بيانات شفاف و رمز گشاي ايشان و ترويج شك و ترديد و ايجاد ترس ، وحشت و اضطرات در عموم مردم نسبت به ايشان مي نمايند. - ارتباط ايشان با مستضعفين حقيقي (مومنيني كه از تحقيق و پژوهش در دين حنيف اسلام و مذهب شريف تشيع بواسطه احكام مجتهدان و حاكمان بر دين و شريعت، دور و ضعيف نگاه داشته شده اند) از طريق علم حادث آن حضرت (هوشمندي مثبت) و اتصال قلب و گوش و چشم مومن به شبكه شعوري روح جمعي، برقرار مي گردد.(1) - شبكه مثبت هوشمندي(لشگرالله) به رهبري اباصالح المهدي(عج) و فرماندهي رب العالمين ، با هدف اصلي ارتقاء بينش مومنين نسبت به حربه هاي متنوع و فريبنده ظاهري و پنهاني لشگريان شيطان و پژوهش و كاربرد هنر ضد ضربه شدن مومنين حقيقي نسبت به اندوه (از حوادث و اتفاقات گذشته)، ترس (از حوادث و اتفاقات آينده) و اضطراب (از حوادث و اتفاقات حال غايب) براي عموم مردم ظاهر مي شود. - هر مومن مشتاق (مستضعف) بمنظور اثبات صداقت توبه از سيئات و تجديد تعهد خود نسبت به امام (عج) چيزي از مال خود به ايشان پرداخت مي نمايد با اينكار بلافاصله براي تطهير و تزكيه مورد اتصال حلقه هاي رحمت عام الهي قرار گرفته و ارتباط و حفاظ دائم او با شبكه مثبت بر قرار مي شود. (2) - هيچ قدرت زميني مسلح به لوازم و تجهيزات پيشرفته و يا عالم به فنون و علوم پيچيده ديني و دنيايي با اهداف منفعت طلبانه و قوميتي، به هيچوجه قادر به رخنه و يا دسترسي و انحراف در اين شبكه مثبت از هوشمندي الهي نمي باشد. - شبكه منفي هوشمند (لشگر شيطان) بمنظور حذف، توقف و يا انحراف در اين سيستم كاملا مثبت و هوشمند به جديت و بدون وقفه از تمامي توان، استعداد، فنون و ابزارهاي اغواگرانه ظاهري و پنهاني خود بهره گرفته و خواهد گرفت ولي با تحقق آيه شريفه "ومكروا و مكرالله والله خيرالماكرين" نه تنها موفق نخواهد شد بلكه هربار مكري از مكرهاي شيطاني آن افشاء و خنثي مي گردد. - در نبرد سنگين و بزرگ (جهاد اكبر) بين دو شبكه مثبت و منفي كه از نوع جنگ تشعشعاتي دروني و بيروني مي باشد هيچ خوني به زمين ريخته نمي شود و هيچ نفسي بجز نفوس كافر تسخير كننده مكان و وجود مومنين، بقتل نمي رسد. - در دوران ظهور فارغ از نژاد، مليت، دين، مذهب، سن، جنسيت، استعداد، ميزان سواد، معلومات، قدرت، ثروت و ... ، سه دسته شاخص در بين افراد و گروه هاي جوامع بشري وجود دارند كه بدليل اختلاط و اشتراك نفوس آنها در يكديگر تفكيك و تمايز ظاهري هر يك از ديگري از نظر عموم مردم كار آساني نيست. 1- لشگريان الله (اولياء الله = خضرهاي بدون نام) 2- لشگريان شيطان (اولياء طاغوت = نامداران قدرت طلب) 3- گروه ها و افراد مشرك و منافق (جاسوسان منفعت طلب از تسهيلات هر دو لشگر) - گروه ها و افراد مشرك و منافق به عنوان سرگردانان در بين دو لشگر (الله و شيطان) مورد آزمايشات سخت و تعيين كننده اي قرار مي گيرند تا صدق و كذب ادعاهايشان به روشني روز مشخص شده و در نهايت يا هلاك مي شوند و يا با اراده خود توبه نموده و به لشگر الله مي پيوندند و يا لشگرشيطان را برگزيده و ارتباطشان از شبكه مثبت كاملا قطع مي گردد. (3) (1) قال مولانا الامام المهدی- عجل الله تعالی فرجه الشریف-عِلْمُنا عَلی‌ ثَلاثَهِ أَوْجُه ماض وَغابِر وَحادِث، أَمَّا الْماضی فَتَفْسیرٌ، وَأَمَّا الْغابِرُ فَمَوْقُوفٌ، وَأَمَّا الْحادِثُ فَقَذْفٌ فیِ الْقُلُوبِ، وَنَقْرٌ فی الاَْسْماعِ، وَهُوَ أَفْضَلُ عِلْمِنا، وَلا نَبیَّ بَعْدَ نَبِیِّنا (دلائل الإمامه، ص ۵٢۴ ، ح ۴٩۵ ; مدینه المعاجز، ج ٨ ، ص ١٠۵ ، ح ٢٧٢٠) ترجمه:علم ما اهل بیت( علیهم السلام) بر سه نوع است علم به گذشته و آینده و حادث. علم گذشته، تفسیر است; علم آینده، موقوف است و علم حادث، انداختن در قلوب، و زمزمه در گوش هاست. این بخش، بهترین علم ماست و بعد از پیامبر ما، رسول دیگری‌ نخواهد بود. (2) خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاَتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ(توبه-103) از اموال آنها صدقه‏اى بگير، تا بوسيله آن، آنها را پاک سازى و پرورش دهى! و آنها به رحمت الهی متصل کن؛ که اتصال تو، مايه آرامش آنهاست؛ و خداوند شنوا و داناست! قال مولانا الامام المهدی- عجل الله تعالی فرجه الشریف- أمّا أَمْوالُکُمْ فَلا نَقْبَلُها إِلاّ لِتَطَهَّرُوا، فَمَنْ شاءَ فَلْیَصِلْ وَمَنْ شاءَ فَلْیَقْطَعْ، فَما آتانی اللّهُ خَیْرٌ مِمّا آتاكمْ (آمال الدین، ج ٢ ، ص ۴٨۴ ، ح ۴ ; الغیبه، طوسی‌، ص ٢٩٠ ، ح ٢۴٧ ; احتجاج، ج ٢ ، ص ٢٨٣ ; إعلام الوری‌، ج ٢ ، ص ٢٧١ ; آشف الغمه، ج ٣ ، ص ٣٣٩ ; الخرائج و الجرائح، ج ٣ ، ص ١١١۴ ; بحارالأنوار، . ج ۵٣ ، ص ١٨٠ ، ح ١٠) ترجمه : امّا اموال شما، پس آن ها را نمی‌ پذیریم، مگر به خاطر این كه پاک شوید. پس هر كه می‌ خواهد، بپردازد، و هر كه نمی‌ خواهد، نپردازد. آن چه خدا به ما عطا كرده، از آن چه به شما عطا نموده بهتر است (3) وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ(عنكبوت-4) ما کسانى را که پيش از آنان بودند آزموديم ؛ بايد علم خدا درباره کسانى که راست مى‏گويند و کسانى که دروغ مى‏گويند تحقق يابد! لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ إِن شَاءَ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا(احزاب-22) خداوند صادقان را بخاطر صدقشان پاداش دهد، و منافقان را هرگاه اراده کند عذاب نمايد يا (اگر توبه کنند) توبه آنها را بپذيرد ؛ چرا که خداوند آمرزنده و رحيم است.
  • سید ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    مملکت صاحب دارد؟مردم یا ولی فقیه نباید هرکس سلیقه خود را اعمال کند=دموکراسی
  • اکبر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    جشن نام برده توسط یزدی جشن نوروز بود!!!!!
  • کوروش ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    این اوج ادب امثال شما است که شکمتان را از حرام پر کردید کاری هم غیر از توهین ندارید به علمایی که فقط سرباز دینند و اولیای خدا. اگر دین ندارید ازاده باشد . امثال بی غیرت های مانند این ناشناس ها سالها مملکت و فرهنگ ایرانی را بر باد دادهاند با جهل شان و نفاقشان و حال با اسلام در افتاده اند که خدا لعنتشان میکند. تا ظهور مولایمان صبر میکنیم.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    بابا كامنت اين دوستمون از مطلب اصلي هم بيشتره وه..
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    برادران مشرق لطفا منعكس كنيد: مجري ميلياردي سيما كيست؟ وطن امروز: بالاخره بعد از چند هفته حرف و حدیث هدایت شده و بازارگرمي مسبوق به سابقه درباره برنامه تلویزیونی «نود» این برنامه همزمان با آغاز لیگ يازدهم فردا‌شب روی آنتن شبكه 3 می‌رود. در طول سالیان اخیر، بارها این برنامه محل منازعه اهالی فوتبال با صدا و سیما شده اما سازمان به‌طور قاطع پشت سر مجری- تهیه‌کننده این برنامه همواره ایستاده است ‌طوری که از حاشیه امن ایجاد شده، مجری برنامه توانست به هرکسی و هر چیزی بتازد و پاسخگو هم نباشد. این ولنگاری اما موجب اختلافاتی در خود سازمان صدا و‌سیما هم شد و برخی منتقدان معتقد بودند تهیه‌کننده «نود» باید قدری هم پاسخگو باشد اما گوش شنوایی موجود نبود. اینگونه بود که فردوسی‌پور در برنامه زنده مدیران شبکه را بارها و بارها یک بار برای دادن وقت بیشتر، بار دیگر برای فلان آیتم و... تهدید کرد؛ امری که در طول تاریخ سیما بی‌سابقه است. شما تصور کنید مجری برنامه در تعارض با پخش شبکه 3، ناگهان روی آنتن، مدیر شبکه آقای پورمحمدی را خطاب قرار می‌دهد و از او می‌خواهد که درخواستش را حل کند! مدیران منتقد می‌گویند اگر این نوع اتفاقات که توسط فردوسی‌پور باب شده تبدیل به رویه در سازمان شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در عین حال، همیشه این بحث مطرح بوده که تهیه‌کننده‌ای که سازمان امتیاز آنتن زنده را در اختیارش گذاشته و پول هنگفتی هم از سازمان دریافت می‌کند، آیا نباید پاسخگو هم باشد؟ اصولا یک برنامه تلویزیونی تا چه میزان می‌تواند محل ایجاد نزاع میان اهالی فوتبال شود؟ حد یقف «زرد» بودن کجاست و حریم خصوصی افراد چگونه باید رعایت شود؟ برای مثال چندی پیش که گروه حوادث «وطن امروز» گزارشی را درباره سارقان منزل فردوسی‌پور و میزان پول نقد، دلار، یورو و جواهرات به سرقت رفته وي منتشر کرد، در حالي كه مستندات آن بر اساس اظهارات خود شاکی در دادسرا تهیه شده بود، این مجری جنجالی که كمتر حریمی برای ورزشکاران قائل است، در تماس‌های متعدد با روزنامه تلاش داشت به نوعی روند اطلاع‌رسانی «وطن امروز» تغییر کند! همه استدلال فردوسی‌پور این بود که اگر من اینقدر پول نقد در خانه‌ام داشته‌ام... «بابا! وضع ما اینقدرها هم خوب نیست»... . این خود نشان می‌دهد که وقتی چنین حساسیتی درباره مطلب منتشره صفحه حوادث یک روزنامه وجود دارد بسیار بسیار بیشتر باید درباره یک برنامه تلویزیونی حساسیت وجود داشته باشد اما متاسفانه اینگونه نیست. یکی از بازیکنان لیگ برتر چندی‌ پیش به «وطن امروز» می‌گفت: فردوسي‌پور كه بي‌محابا به قرارداد، سقف قرارداد و درآمد و همه چيز ما کار دارد، خودش به عنوان تهیه‌کننده چقدر از تلویزیون دریافت می‌کند؟ اين سخن بيراه هم نيست. بنا بر اطلاعات دریافتی، فردوسی‌پور سال گذشته برای «نود»، دقیقه‌ای 60 هزار تومان دریافت می‌کرده که قرار بوده این مبلغ به دقیقه‌ای 100 هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در این صورت، در طول یک سال مبلغی حدود یک میلیارد تومان عایدی او از این برنامه می‌شود که در این صورت باید به او لقب «مجری میلیاردی» داد. اما آیا مجری – تهیه‌کننده برنامه «نود» در ازای این پول هنگفت دریافتی از بیت‌المال، در برابر منتقدان «پاسخگو» خواهد بود یا با دیکتاتوری تمام‌عیار با حمایت سازمان به روش و منش خود ادامه می‌دهد و این برنامه را همچنان به عنوان «تریبون شخصی» در «رسانه ملي» نگه می‌دارد؟
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    کوروش کوچولو، زیاد حرص نخور شیرت خشک میشه.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    وقتی شما می گوید ولی فقیه با خدا در ارتباط است و فرستاده وی است این چیزها بعید نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس